shirin نوشته: تو سیگار میکشی؟ میدونی چقدر ضرر داره؟ از همه ضررهای داخلیش که بگذری همون پیری زودرسش کافیه. خوشت میاد چند وقت دیگه صورتت بشه پر از چین و چروک دندونات هم همش زرد بشه؟
نه بابا، مگه میشه سیگار کشید؟! ولی یه بسته سیگار دارم.
آنارشی جان کجایی که اینجا تبلیغ دخانیات میکنند
mamad1 نوشته: تبلیغات منفی علیه سیگار خب خیلی زیاده
سیگار واقعا چیز بدرد بخوری نیست
ولی تا دلت بخواد قلیون بدرد بخوره
سیگار از قلیون که به دردبخورتره. یه جا خووندم قلیون از آثار و نشانه های به جا مونده از حرم سراها و نشانه خوشگذرانی به شیوه حاکمان شرقی و فساد اخلاقی هست ولی سیگار فقط غم، غم و غم...
viviyan نوشته: سیگار از قلیون که به دردبخورتره. یه جا خووندم قلیون از آثار و نشانه های به جا مونده از حرم سراها و نشانه خوشگذرانی به شیوه حاکمان شرقی و فساد اخلاقی هست ولی سیگار فقط غم، غم و غم...
خب ادم مرض داره همش غمو غمو غم؟
ای کاش ما هم حرمسرا داشتیم
والا بقرعان
یک حوری توی کوچه ما زندگی میکنه
5 ساله هر وقت تیپ میزنم توی کوچه پیداش نمیشه
امروز با شلوار کردی و یه پتو که انداخته بودم رو دوشم و یه رکابی داغون رفتم دم در
اقا یک دفعه پیداش شد و تا بیام از جلو چشمش فرار کنم و خودم پشت یک درختی سنگی چیزی قایم کنم دیگه منو دیدو ابروم رفت
این چه قانون قشنگیه؟
ادم دو تا ما تحت داشته باشه یکیشو پاره کنه از حرصش
Reactor نوشته: پس داستان مسلمان شدن ایرانیان چه بوده؟
Ouroboros نوشته: من توضیح تورج دریایی را از همه واقعیتر مییابم: از آنجاکه مذهب زرتشتی دین ِ حکومتی به حساب میآمده و بزرگان آن نیز اغلب از جایگاه بسیار والایی در حکومت برخوردار بودند، وقتی ساسانیان سقوط کردند و اعراب مسلمان به ایران حاکم شدند، تمام یا اکثریت قریب به اتفاق آن بزرگان برای حفظ منافع خود بلادرنگ و از روی ظاهر به اسلام گرویدند. این باعث شد سلسلهمراتب دینی از میان برود و حفظ ایمان در برابر آنهمه دشواری که اعراب فراهم کرده بودند(جزیه و تقسیم جامعه به مسلمان/کافر و ..)کار بیهودهای به نظر برسد، برای مثال گمان بکنید فردا صبح تمام آخوندهای سرشناس شیعه، دستهجمعی به مسیحیت بگروند. با این وجود بیشتر مردم همینطور به دین زرتشت باقی ماندند، خصوصا که جمعیت ایران برخلاف روم در شهرهای بزرگ متمرکز نبود و در شهرهای کوچکتر گاهی تا سیصد سال(اواخر دوران سامانی)تمام مردم زرتشتی مانده بودند! پس انگیزهی اصلی کم و بیش اکثریت قاطع کسانی که در زمان سلطهی اعراب ایمان آوردند، منفعتطلبی بود نه ترس. پس از سقوط عباسیان، ما شاهد دو شاخه شدن جامعه هستیم: یک بخش کاملا به اسلام میگروند و زیر سایهی طاهریان به بازسازی فرهنگ و هویت ایرانی تحت اسلام میپردازند، یکی دیگر(بابک در آذربایجان و مازیار در طبرستان)با تمام توان و تا واپسین لحظه در برابر آن مقاومت میکنند. این مقاومت و گرویدن به یک سرعت(اما با شکستهای اولی و پیروزیهای دومی)ادامه پیدا میکنند تا برآمدن سلطان محمود غزنوی، که نخستین مسلمانیست در تاریخ ایران که با نامسلمانان بسیار بدرفتار میکند، گاهی فرمان قتل عام ایشان را میدهد و هر سال جزیهها را افزایش میدهد و زنان آنان را برای لشگر خود حلال میداند و حتی دیگر انواع مسلمان را به رسمیت نمیشناسد و نامسلمان ماندن تحت سلطهی او بسیار بسیار سخت است.. خلاصه ترکان بودند که تعصب را وارد اسلام کردند، پیش از آن با آنکه اعراب چندان روادار نبودند، هرگز گزینهی «به دین خود بمانید اما جزیه بدهید» را از مردم عادی نمیگرفتند.
یه مقاله هست که البته من کامل نخوندم اما این بخشش رو گفتم بذارم...
مقالات-اسلام اجباری ایرانیان!
نقل قول:چنانکه مورّخین گفته اند تا 3، 4 قرن مردم برخی از مناطق ایران هنوز مسلمان نشده بودند. از جمله مردم فارس تا قرن چهارم زرتشتی بودند.(12) مردم گیلان و دیلمستان نیز بر آئین قبلی خویش بودند تا اینکه پس از دو قرن توسّط شخصی به نام ناصر اطروش زیدی مسلمان شدند.(13) البته مناطقی مثل قزوین بود، که اسلام را به سرعت پذیرفتند. (14) با این وجود، آنها به خاطر عدم آشنایی با زبان عربی، بدون اینکه از اسلام چیزی بدانند اظهار مسلمانی می کردند. اغلب موارد نیز مناطقی بودند که با اسلام آوردن کدخدایان و صاحبان اراضی و اشراف، رعایا و دیگر مردم نیز مسلمان می شدند. تمایل اشراف و صاحبان اراضی نیز بخاطر این بود که هر کس مسلمان می شد امتیازاتی داشت. از جمله تملّک او بر اراضی و اموالش باقی می ماند، و از پرداخت جزیه معاف می شد.(15)
این چنین بود که عدّه زیادی بخاطر حفظ اموال و اراضی خود، و عدّه زیادی بخاطر تبعیّت از عمل اشراف و بزرگانشان مسلمان شدند، در حالی که ایمان در دلهایشان رسوخ نکرده بود. عدّه ای نیز از ترس جان یا عدم توانایی پرداخت جزیه، مسلمان شدند. چرا که اگر کسی مسلمان نمی شد، یا باید جزیه پرداخت می کرد و یا باید کشته می شد. گفته شده در زمان حجّاج، از موالی به این عنوان که اسلام آنها واقعی نیست ـ و برای فرار از جزیه اسلام آوردهاند ـ جزیه گرفته میشد!(16) بنابراین، ایرانیانی که هم زمان با فتح ایران اظهار مسلمانی کردند پنج دسته بودند:
1- عدّه ای که به سرعت اسلام را پذیرفتند امّا نسبت به معارف اسلامی ـ بخاطر ندانستن زبان عربی ـ معرفتی نداشتند. این گروه اندک بودند.
2- عدّه ای که بخاطر تبعیّت از اشراف و بزرگان منطقه مسلمان شدند.
3- عدّه ای که از ترس جانشان مسلمان شدند.
4- عدّه ای که بخاطر عدم توانایی در پرداخت جزیه های سنگین مسلمان شدند.
بنابراین اکثر تازه مسلمانان ایرانی، اسلام ظاهری داشتند، و در طی چند قرن پس از فتح ایران، با معارف اسلام آشنا شدند و ایمان قلبی آوردند. آنان هم که اسلام را نپذیرفتند، یا مقاومت کردند و کشته شدند و یا مانند اکثر مناطق از جمله مردم آذربایجان، بانقیا، باروسما، حیره، بهقباد اسفل، و اوسط، انبار، ساباط، رومیه، مهرود، اهواز، ایذه، شوش، جندى شاپور، رامهرمز، اصفهان و ... با پرداخت جزیه به آئین پیشین خود باقی ماندند.(17)
دوستان خلاف سنگین من در کل دوران زندگیم، خوردن نوشابه خانواده بوده و گاهی هم لایی کشیدن با ماشین
چه قدر استاندارد بودی انارشی
mamad1 نوشته: یک حوری توی کوچه ما زندگی میکنه
5 ساله هر وقت تیپ میزنم توی کوچه پیداش نمیشه
امروز با شلوار کردی و یه پتو که انداخته بودم رو دوشم و یه رکابی داغون رفتم دم در
اقا یک دفعه پیداش شد و تا بیام از جلو چشمش فرار کنم و خودم پشت یک درختی سنگی چیزی قایم کنم دیگه منو دیدو ابروم رفت
این چه قانون قشنگیه؟
ادم دو تا ما تحت داشته باشه یکیشو پاره کنه از حرصش
ممد جان غصه نخور...این مورد شما مورد معروفی هست:e420:
نقل قول:Murphy's law is an
adage or
epigram that is typically stated as: "Anything that can go wrong will go wrong".
قوانین مورفی - WiKi
Murphy's law - WiKi
او اوه،من همیشه فکر میکنم اگر میشد جلوی گسترش سیگار رو با کشتن کریستف کلمب گرفت،چه راه ممکنی برای جلوگیری از شروع رواج قلیون بوده:))