دفترچه

نسخه‌ی کامل: طنز و جوک امام نقی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سوسن (س): لیبرال معرفی کردن نقی، تحریف نقی است.
ابولاشی (ره): آزادیخواه معرفی کردن نقی، تحریف نقی است.
عفیر (ع): آدم معرفی کردن نقی، تحریف نقی است.


علم‌الهدی: اسطوره آزادیخواهی معرفی کردن خمینی، تحریف است
روزی ابو جعفر غلمان خدمت امام نقی (جوجو) رسیده و عرض کرد:
یا امام, این ممالک کفار یک "اول آوریل" دارند, این عجمیان هم "١٣ نوروز" که در این روز دروغ می گویند و جشن می گیرند. شما برای "ایها المومنون" چه دارید؟
امام نقی دستی معنی دار بر باسن ابو جعفر کشیده فرمودند: "نیمه شعبان"!

-- دلایل علمی بر وجود امام زنان (عج)
هرگاه دست یکی از یاران امام به جرم اختلاس رو میشد ،امام او را از ارادتمندان خالص جدش رسول دولا به معرفی میکرد ؛میفرمود؛
از صفات بارز جدم ،راهزنی ،دزدی از بیت المال وخوردن مال وناموس مردم بود.
منقول است روزی مردی در حالی که جنازه همسر خود را در آغوش داشت بر امام نقی وارد شد و گفت:یا نقی! معجزه ای به من نشان بده و همسرم را زنده کن تا به تو ایمان بیاورم!
حضرت دستی بر محاسن پایین تنه خود کشید و فرمود: زنده کردن مردگان که در تخصص من نیست اما می توانم به زبان حیوانات صحبت کنم سپس به سراغ چارپای آن مرد رفت و عر عر کنان خوش و بش گرمی با وی نمود!
یکی از شگردهای انتخاباتی امام نقی این بود که با برنامه های تلویزیونی و کمپانی های مختلف از قبیل پلی بوی،زلال احکام،شرکت تفخیذ گستر غرب،بنگ بروس و...و پیج های آموزه های عرفانی سرخپوستی،گاو پرست های مقیم بیت رهبری، من بی دینم، دافی و پافی، منتظران ظهور، حسنی وسبزه های مزبله،پاسخ به سوال های شرعی از دیدگاه هگل و خلاصه هر چیز مانعت الجمعی قرارداد امضاء می کردند تا برای حضرت تبلیغ کنند اما پس از رای آوردن،بیلاخی حواله ملت همیشه در صحنه کرده و دوباره اسلام رحمانی را به روی ملت اجرا می کردند!

(امام نقی و حافظه تاریخی بیضوی مردم سامرا)
امام نقی در تازه ترین بیانات خود پس از مشاهده واقعه ی خیبر و کندن در از سوی گراز الائمه و همچنین جفتک پرانی ابولاشی به در برای ورود به منزل دیگری،فرمود: "جفتک پرانی و کندن در تفریح سفیهان و کار جاهلان است!" و سپس روی در منزل خود نصب کرد:"حداقل اگر کار مهمی ندارید،برای ورود از جفتک پرانی و کندن در خودداری کنید! "
روزی ابوچاچولِ روشنفکر نزد امام آمد و گفت: یا نقی! به نظر من دین افراد مهم نیست و تنها چیز مهم انسانیت است!
حضرت نگاهی فاعل اندر مفعول به وی انداخت و فرمود: گاهی اوقات پذیرش یک دین باعث می شود تا انسانیت درون فرد کشته شود. مثلا وقتی دینت دستور کشتن کسانی که با تو هم عقیده نیستند را می دهد!
روشنفکر به فکر فرو رفت و در حال آنالیز صحبت امام بود که ناگهان حضرت او را به دو نیم تقسیم کرد تا میان وی و باقی اصحاب عدم تقارن اطلاعاتی به وجود نیاید!
برای پسواز نیمه شعبان و پیشواز ماه مبارک رمضان صیافت الله:

به خدا قسم که در ماه رمضان، نوه ام مهدی در دهان روزه داران سکنی میگزیند!

(تشابهات چاه جمکران با دهان روزه داران از دیدگاه امام نقی)
امام نقی همواره با تجملات مخالف بود واجازه نمیداد گنبد جدش را بغیر از فلز بی ارزش طلا با چیزه دیگری بسازند
از بارزترین صفات امام نقی ( ژ ) این بود که ایشان نه تنها اراده ای فولادین داشتند بلکه کله مبارک ایشان هم کاملا چُدنی بود .
.
امام و فلزات