امام در کودکی قصد داشتند امامت را رها کرده و در رشته پیامبری تحصیل کننداما ام النقی که به تربیت امام توجه ویژه ایی داشتند به دلیل الفاظ رکیکی که به صورت وحی بر رسول لولا وارد شده بود از ترس اینکه امام هم چون جدشان وحی های فحش آلود را بشنوند و تاثیر بگیرند مانع اجرایی شدن این تصمیم امام شدند اما بعدها امام به دلیل انس با قرآن توانستند الفاظی همچون بوزینه، میمون، سگ ، خر وحشی ،چهارپا،نجس و گستاخ زنا زاده را ورد زبان خود کنند (جایگاه فحش در قرآن و کلام امام- صفحه وسط)
از اصحاب فضایی نقل است که امام نقی (ع) هنگام سفر به فضا مشکلات عدیدهای برای نماز خواندن داشتند، یکی از آن مشکلات معلق بودن مُهر حضرت در خلا بود که ایشان همیشه به دنبالش غوطهور میشدند!
از وبلاگ نقلاگ
امام نقی( نق ) شبی خواب نما شدند و دستور دادند که به عقاید دیگران احترام گذاشته شود. برای همین چند هزار کلیسا و کنیسه و معبد در اراضی مقدس سامرا و مکه و مدینه و اسلام آباد و خارطوم و مراکش و دبی و کویت و قاهره ؛ در عرض چند ماه گشوده شد و شعبه زده شد و چندین میلیون مردم غیر مسلمان از دیار کفر برای نیایش و به جای آوردن مراسم و مناسک مذهبی راهی سامرا و نجف و مکه مکرمه و مدینه منوره و اسلام آباد و خارطوم و قاهره شدند. وقتی چند سال گذشت رحمانیت اسلام دوباره آشکار شد و جمعی از مسلمانان در چهره تازه داعش و علی اللهی و طالبان و حزب الله و اخوان المسلمین و جیش العدل و سلفی و شریعتی و مطهری و خلخالی و فیروزآبادی ؛ ظاهر گشتند و مردها را از زیر شمشیر گذراندند و زنها را بین مسلمین تقسیم کردند.
امام نقی (نق) بعد از جماع با زنان کفار در خطبه ایی فرمودند که :
اسلام رحمانی اول آب و دان می ریزد تا کفار را جذب کند بعد از آن نوبت درو کردن و برداشت محصولات است که زنان کشتزار شما هستند پس از هر طرف که دوست داشتید شخم بزنید.
از کتاب وزین خدمات اسلام به کفر نوشته شهید مطهر بن باباکوهی
امام با علم لدنی خود و آگاهی از زمان و نحوه ی شهادتش، از هشت سالگی با خیال راحت وسط بزرگراههای پر سرعت سامرا سوت زنان گام بر میداشت. خود را در تمامی دریاها و رودها هی غرق می کرد. همچنین دوره ای طولانی از عمر پربرکتش را در سیرک مشغول به کار شد و با شهامت تمام به بندبازی، قورت دادن ذوالنقار و دفع آن، ایستادن مقابل سیبل برای پرتاب خنجر، فرو کردن سر در دهان یکی از نوادگان شیری که برای جدش حسین زنجیر زده بود و ... می پرداخت و شجاعتش در برابر مرگ ورد زبان دوست و دشمن بود.
مروی است که نقی حتی در اعتراض به ظلم و خفقان حکام ستمگر، دو سال و نیم دست به اعتصاب غذای نامحدود زد و یک بار هم خود را مقابل پارلمان سامرا به آتش کشید.
امام و بهره گیری پراکتیکال از امامت
از:نقی هف خط
یکی از شخصیت های سینمایی که اما بسیار دوست داشت اسپایدرمن(مرد عنکبوتی)بود وهمواره هنگام قراٸت سوره اسپایدر(عنکبوت)به جای عبا وعمامه لباس اسپایدر من میپوسید.
همگان را به احترام به اسپایدر سفارش میکرد
ومیفرمود اگر این اسپایدر به کمک جدم نیامده بود نسل ما منقرص میشد.
هزار و چهارصد سال مردم خاورمیانه گرفتار این نکبت شدند، بگذارید مردم غرب هم اندکی از این زهر بچشند.
واکنش امام به گسترش اسلام در اروپا
خدایا، جدا خودت خندهات نمیگیره وقتی میبینی مردم از امامی شفا میخوان که خودش مسموم شد و اسهال گرفت و مرد؟
گاهی علی مطهری به خانه امام نقی می آمد تا در مورد رفع حصر ابولاشی صحبت کند.
ولی حجاب زننده سوسن(سلام الله علیها) سبب میشد که موضوع عوض شود و در مورد ممه های سوسن و ساپورت پوشیدن ایشان حرف زده شود.
امام نقی از خشونت و افراطی گری پرهیز داشتند و معتقد بودند جواب کاریکاتور، کاریکاتور است! ولی چون نقاشی شان اصلا خوب نبود، با کلاشینکف حساب کاریکاتوریستهای شارلی ابدو را رسیدند تا موضع خود را شفاف کنند.
جمعی از ماله کشان اسلام زده، در یک کنفرانس تلویزیونی صحبت می کردند، که امام بر آنها وارد شد. ماله کش اول: من شارلی هستم اما اعضای شارلی به پیامبر توهین کرده اند پس مقصرند. ماله کش دوم: من شارلی هستم ولی آنها به عقاید مسلمانان بی احترامی کرده اند. ماله کش سوم: منم شارلی هستم ولی آنها هتاک بودند. ماله کش چهارم... در اینجا امام ماله کش چهارم را به دو نیمه نامساوی تقسیم کرده و با صدایی رسا فرمودند: من شارلی نیستم چون مسلمانم!
( امام و به غائط کشیدن ماله کشان اسلامی)