دفترچه

نسخه‌ی کامل: طنز و جوک امام نقی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
یکی از کنیزان امام اپیلاسیون کرد و نزد حضرت آمد.
حضرت روی خود را از کنیز برگرداند و فرمود : "گل را با خارش دوست دارم."
بخوانید و بیاندیشید اما بیان نکنید.

امام و آزادی اندیشه
نقی (عر) در پاسخ به نحوه ایستادن رو به قبله در ساختمانهای گردان كه در سال ٢٠٢٠ تعداد آنها هرروز زیادتر میشد فتوای شرعی دادن كه در هر ركعت با چرخش ٣٠درجه ای نوك مگسك ذوالنعوذ باید بطرف قبله تنظیم شود ، در سالهای بعد رقص بندری از مناسك مهم مذهبی نقویون و از ستونهای محكم دین محسوب میگردید.
عر= علیه الرحمه
موال ابن خلا بر امام وارد شد و گفت یبن رسول ابو ضخیم وزیر دولت تکبیر و امید گفته ما در سامرا کسی را بخاطر عقیده و نظرش زندانی نمی کنیم آیا درست گفته اند ؟؟ امام : معلومه که درسته زندان که جای چنین آدمهایی نیست جای آنها بالای دار اعدام است !! ( کتاب ذوالنعوذی ضخیم برای مردمی ظریف- تالیف ابا کلید)
امام خطاب به وزیر کشور فرمود :
خمس این پول های کثیف رو به من بدین , تمیز میشه.

امام و پول شویی

*** از احکام شیعه است که اگر پولی آلوده است خمسش را به سید یا امام و امامزاده بدهند حلال میشود.
روزی کافری به نام مارکس در امام وارد شد و گفت دین افیون ملتهاست . امام در کسری از ثانیه آن ملعون را به دو نیم تقسیم کردند و فرمودند : منم افیونگر این ملتم. . امام و احترام به فلاسفه
از میزان احترام و ارادت اسلام به حیات وحش و حیوانات همین بس كه لفظ حیوان از دهان مبارك حضرت نمى افتاد و نُقل زبانشان بود. حضرت مكررا افراد را به شوخى و یا جدى حیوان خطاب مى كرد.
فكت هاى نقوى
امام نقى نام افرادى را كه در روز محشر قرار بود شفاعتشان كند در كاغذى نوشته و همیشه همراه خود داشت تا در هنگام وفات با خود به عالم بالا ببرد.
منقول است لیست لو رفت و مشخص شد كه نام تمامىِ آس ها و داف هاى عالم از كیم كارداشیان و الكسیس تگزاس و جنیفر لوپز گرفته تا كیس هاى كهنى چون كلئوپاترا و پرنسس هلن در آن نوشته شده! پرسیدند حضرتا حكمت حضور این كفار در لیستتان چیست؟ حضرت آهى جانگوز كشیده فرمود: توى این دنیا كه دستمون به این داف ها نرسید، اگه شفاعتشون رو بكنم و بفرستمشون بهشت، اونجا دیگه زیر دست و بال خودم اند!
تاریخ دمرى/ فهرست شینقدر
قال نقی (مکاشف الیه)


از سری پرسشهای بنیادین امام نقی
چرا خورشید، روزها بی جهت روشنه!!!در اصل باید شبها که تاریکه روشن باشه...

از رساله دکترای آن حضرت
امام نقى(ع) مدعی بود كه تنها نائب بر حق خدا روی زمین است. در نتیجه هر بار که در سامرا زلزله ای مى آمد، مردم به سراغ حضرتش رفته و جهت انتقام گیری، كتك مفصلی به ایشان مى زدند.
از كتاب «مظلوم نقى»/ باب بازخورد غضب الهى