دفترچه

نسخه‌ی کامل: طنز و جوک امام نقی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
شخص معاندی جهت مباحثه علمی نزد امام آمد و گفت: وصف شما را بسیار شنیده ام، خواستم حضور برسانم تا از نزدیک ببینم که از کرامات شنیده چه عجب. امام بلافاصله دشداشه را بالا داده، ذوالنعوذ (ص) مبارک را در دست گرفته و رو به آن ملعون فرمود: دو وجب...
--------------------------------------------------------------------
کرامت انسان از منظر اسلام
اگر n مسلمان داشته باشیم آنگاه n+1 تفسیر مختلف از اسلام خواهیم داشت که n تای اول مربوط به هر یک از مسلمانان است و تفسیر n+1 ام همان اسلام واقعیست.
اصل فضله کبوتر از امام نقی که در ماله کشی کاربرد فروان دارد
پس از اعلام تک نرخی شدن بنزین و نگرانی امام از هزینه های رفت و آمد به معراج حضرت جبرئیل به همراه حضرت گازوئیل نزد امام نقی آمده و یادآوری کردند که نرخ بنزین ایشان تغییر نخواهد کرد.
امام و سوبسید های مختل
هر گاه امام نقی بن تقی می خواست گروهی از کافران را به اسلام دعوت کند با پوشیدن جلیقه انفجاری به آنها میفرمود اسلام میآورد یا منفجرتان کنم.
از روشهای مسالمت آمیز امام در دعوت مردم به اسلام .
روزی نقی(ع) در بالای منبر فرمودند: همانا کلاغ خوش آوازترین مخلوقات است.
صحابه لختی به هم نگریستند، سرانجام یکی برخاست و گفت: یا نقی! به چه حساب چنین می گویی؟ کلاغ را بیشتر به آواز بدش می شناسند.
حضرت(ع) پاسخ داد: به همان حساب که علی در یک روز ۷۰۰ اسیر بی دفاع را گردن زد و شد "همای رحمت"!

سیره نقوی، محاسبات نقوی

محدث ناشناس
صحابه سوال کننده و دونیم شونده از امام نقی (ع) پرسید یبن رسول چگونه است که حکومت اسلامی بلاد پارس کشته شدگان مسلمان فلسطینی ،یمنی،بحرینی،لبنانی را شهید می نامد اما کشته شدگان مسلمان چچنی بدست روسیه و مسلمانان چینی بدست حکومت چین را شهید نمی داند؟؟!! امام (ع) فرمود : شهید باید شهید باشد شهیدی که شهید نباشد شهید نیست !! (تاثیرات کلامی امام (ره) بر امام (ع) - صفحه آخر)
پیامبر اکرم ( شایدم اقدس) : بادمجان بخورید و زیاد هم بخورید چون اولین گیاهی است که به خداوند عز و جل ایمان آورده است ( بحارالانوار - جلد 66-صفحه223)
امام نقی (گچپژ) : جلیقه انتحاری بپوشید و زیاد هم بپوشید چون جلیقه انتحاری اولین پوشاکی است که به خداوند عز و جل ایمان آورده است ( بهار الادرار - جلد 69 - صفحه وسط)
امام نقی (ع) وقتی مطلع شدند در بلاد كفر مسلمانان گوگولی برای ماله كشی ،از رهگذران بغل طلب میكنند ؛سرتا پای مبارك را صیقلی نموده، روی تكه كارتن نوشتند: من نقی ام . همه فكر میكنند من با شمشیرم نصف میكنم .
اگر به من اطمینان داری بیا بریم خونمون سوسن نیست !
-----------
ماله رو دقیقاً كجات فرو كنم كه بفهمی مسلمان یعنی وحشی ؟
"برای همه ودکا سوغاتی میبری واسه من قرآن. من قرآن میخوام چیکار ؟ من خودم قرآن ناطقم. "

عصبانیت امام از بی بصیرتی پوتین
"من امام نقی را در سیمای آقای خامنه ای دیدم."

پوتین و اشاره به بلاهت مقام عظمای ولایت