دفترچه

نسخه‌ی کامل: طنز و جوک امام نقی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
امام برای دلجویی از پدر کودک سوری فرمود :
علی اصغر ما هم همین سن بود.

امام و عواطف انسانی
امام زمان تقدیم می کند (کتاب ول داد)با:
نکیر منکر رو قورت بده و چه کسی نکیر منکر مرا جابه جا کرد!!!
از سری سوالات شب اول قبر
نام ممتحن: نکیر و منکر
سوال اول :این چیست (ﺀ)؟
جواب:ایشون حمزه هستن ، عموی ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ
با همین کوچیکی پدر مخالفان پیامبر را درآورد.
کانون چاه و فاضلاب جمکران
كافرى عكس طفلی غریق را نشان امام نقی (ع) داد و سوال كرد: از دست پیروان جدت به كجا راه پناه است ؟
امام یاد لبهای عطشان علی اصغر كرد و گریست .
فرمود: چیزی نیست، آب زیاد خورده و لعنت بر یزید نگفته پس مرده !

از مجموعه امنیت و آرامش در سایه اسلام و جوار مسلمین
دهانم بوی الکل می داد و من رو به جرم الکلی بودن محکوم کردند
ولی هیچ کس فکر نکرد شاید من پنبه الکلی خورده باشم.
مصائب النقی باب تعلیق از امامت بابت عرق خوری.
صبح هجدهم رمضان بود . امام در محراب در حال نماز بود که ضربتی سخت بر سرش فرود آمد. امام تقویم جیبی اش را نگاه کرد و زیر لب با تعجب فرمود: فزت و رب الکعبه. خواست نماز را ادامه دهد که ضربت دوم فرود آمد. امام با تعجب رو به آسمان کرد و گفت: فزت و رب الکعبه دیگه! خواست به سجده برود که ضربت سوم بر سرش وارد شد: امام با خشم گفت: گیردادیا رب الکعبه! اصلا میرم خونه... ناگهان ضربت چهارم وارد شد. امام داد زد: ریدم به فاز و کعبه و همه چی! چه خبره اینجا؟ سرش را که برگرداند دید ابن ملجم گوشه مسجد خوابیده و حسنین با شمشیر پلاستیکی بالای سر حضرت ایستاده اند. حضرت که قرمز شده بود گفت: مادر لای در مانده ها ! چه مرگتان است؟ حسنین گفتند : قرار است ما فردا به فرق تو ضربت بزنیم و ابن ملجم بینمان قضاوت کند! حضرت همانجا به مدت 24 ساعت از دین اسلام مرخصی گرفته و فردایش هم عسگری کوچولو را برای نماز به مسجد فرستادند که ...
منطق الابنه – ص 69
امام نقی: حقوق بشرلطیفه‌ایست که غربی‌ها زیاد تعریف می‌کنند ولی ما ۱۴۰۰سال است که آنرا پایمال مکنیم
تبریک امام نقی به امت اسلامی ایران جهت ساخت واستقبال پرشورازفیلم محمد (ص): شما بیمارانتان را در فرقون جابجا مکنید ولی برای امامانتان کنبد طلا و فیلم محمد (ص) میسازید.به ‌الئه قسم که من هیچ امتی را هم چون شما ذلیل و بدبخت ندیده ام
دستم بوی خون می داد و من رو به جرم خونریزی محکوم کردند ولی هیچ کس فکر نکرد شاید من شوشول کودکی رو ختنه کرده باشم

امام نقی بعد از ختنه عسگری و اون واقعه ناگوار
یک باغ پر از فلفل سبز
پر از فلفل قرمز
فلفل قرمز تند تند
فلفل درختی
سس کچاپ تند،فلفل پشت درختا، حوری فلفلی، فلفل اونجا، فلفل همممممه جا
رود روان از فلفل
....
امام نقی در حال توصیف بهشت به یک هندی که ایمان بیاورد.
این جوک و شوخی و طنز نیست ولی بهترین جا براش به نظرم همینجاست :

Radio JiBi - ویلیام مکنت: جَد ابوبکر البغدادی رهبر داعش، امام دهم شیعیان است

[عکس: attachment.php?attachmentid=4864&stc=1]

نقل قول:موسسه تحقیقاتی بروکینگز طی مطلبی در خصوص معرفی کتاب " داعش آخر الزمان " ( The ISIS Apocalypse )، نوشته " ویلیام مکنت " گفت که ابو بکر البغدادی رهبر گروه موسوم به دولت اسلامی ( داعش ) از نوادگان امام دهم شیعیان " علی النقی " است.
ویلیام مکنت از محققان مرکز سیاست خاور میانه و رئیس پروژه مناسبات آمریکا با جهان اسلام در توضیح خود در این باره نوشت که هرچند انتساب به ریشه خانوادگی به پیامبر اسلام ( سیدی ) از دید اهل سنت مقبول و مشروع نیست، اما شجره نامه مذکور مربوط به کسی است که جد او از امامان شیعه بوده اما خود او کمر به نابودی شیعیان بسته است.
آقای مکنت در وبلاگی که در خصوص معرفی این کتاب در وبسایت موسسه بروکینز ایجاد شده به تشریح تحقیقات و نتایج حاصل از آن پرداخته و خلاصه ای از محتویات کتابش را درختیار علاقه مندان قرار داده است.
این عضو هیآت عالمی دانشکاه جان هاپکینز آمریکا، ریشه خانوادگی پدران سنی ابوبکر البغدادی به امامان شیعه در شهر سامراء عراق منتسب کرده و آن را نمونه ای از تداخل مذهبی شیعه و سنی که در عراق دانست. به گفته ویلیام مکنت، خانواده بغدادی افرادی از طبقه متوسط اجتماع بودند که حیات دینی و رابطه آنها با مسجد، زمینه آموزش های اولیه دینی در خصوص احترام به قرآن و فصاحت و بلاغت مذهبی را برای رهبر کنونی داعش، به عنوان نوجوانی علاقه مند به هُنر آماده کرده بود.
در بخش دیگری از معرفی کتاب داعش آخر الزمان آمیده است که با وجود تضاد مذهب با سیاست های سوسیالیستی حزب بعث، از سال 1960 به این سو دو عموی بغدادی به ا ستخدام سرویس های امنیتی صدام در آمده و برادر ارشد او نیز به ارتش عراق پیوست. برادر بغدادی در جنگ با ایران که تحت حمایت ضمنی آمریکا صورت گرفته شرکت کرد، اما با این وجود صلاحیت بغدادی بعد ها برای پیوستن به ارتش رد شد.
بر اساس شواهد بدست آمده، خانواده بغدادی با جریانات افراطی و سلفی های وابسته به عربستان سعودی مرتبط بودند. سلفی هایی که در عراق گاه از سوی صدام مورد حمایت قرار گرفته و گاهی نیز همچون سال 1990، از سوی صدام برای متعهد ماندن تحت فشار قرار داشتند. بغدادی در سال 1996 مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه بغداد و در سال 1999 مدرک کارشناسی ارشد خود را درشته قرآن از دانشگاه تازه تاسیس صدام " مطالعات اسلامی " گرفت. پایان نامه کارشناسی ارشد او در خصوص متنی قرون وستایی و مبهم از قرآن بود. همزمان با ثبت نام بغدادی در مقطع دکترا، عموی پدری او، " اسماعیل البدری " وی را متقاعد کرد که به اخوان المسلمین بپیوندد. او زیر نظر " محمد حردان "، عضو اخوان و از مبارزین علیه شوری سابق در افغانستان آموزش دید. اما بعد از حمله آمریکا در سال 2003، البغدادی با دو همسر و شش فرزندش به زندگی در محله ای فقیر دربغداد و آموزش قرآن به کودکان روی آورد. او علاقه زیادی به فوتبال داشت و دوستانش لقب " مسی "، نام فوتبالیست آرژانتینی را برایش انتخاب کردند. بغدادی در همان سالها به عضویت گروه شورشی " ارتش همبستگی مردم سنی " عراق درآمد و علیه آمریکا جنگید. او در سال 2004 دستگیر و به کمپ معروف " بوکا " منتقل شد. جایی که حدود 24 هزار تن از اعراب سنی وابسته پاکسازی شده از ساختار حکومت صدام در آن نگهداری می شدند. این مرکز در سال 2009 توسط آمریکا بسته شد اما بسیاری این مرکز را محل تولد تفکر افراطی و خلق گروه داعش می دانند. بغدادی بعد ها به القاعده عراق به رهبری " ابو مصعب الزرقاوی " پیوست. گروهی که از سال 2006 علیه آمریکا در عراق می جنگید. پس از مرگ زرقاوی در حمله هوایی، جانشین او مصری او " ابو ایوب المصری " هدایت این گروه را برعهده گرفت. المصری در ژوئن همان سال تاسیس دولت اسلامی را اعلام کرد. رهبران این گروه به وفاداری به اسامه بن لادن سوگند خوردند. این گروه تلاش داشت مستقل از القاعده و با تکیه بر اعتبار علمی البغدادی، خلافت و امپراطوری صدر اسلام را زنده کند. بغدادی در 13 مارس 2007 درجه دکترای خود را با در جه بسیار خوب در رشته قرائت قرآن گرفت. همین موضوع باعث شد که ابو ایوب المصری او را به عنوان مسئول کمیته شریعت و عضو شورای 11 نفره مشورتی انتخاب کند. در این میان کمپ بوکا نیز به عنوان نقطه مشترک افراد و گروه های دیگر، باعث نزدیک تر شدن آنها به یکدیگر شد. در سال 2010 و درپی لو رفتن یکی از رابط های کمپ بوکا با اعضای دولت اسلامی، محل اقامت المصری در تکریت کشف شد، اما او پیش از دستگیری خود را منفجر کرد. بن لادن در آن زمان تلاش کرد که با نظر های مشورتی، رهبری موقت برای گروه دولت اسلامی انتخاب شود. اما در نهایت ابوبکر البغدادی 39 ساله در رقابت با حاجی بکر، رئیس شورای نظامی دولت اسلامی و از اعضای سابق حکومت صدام توانست با اخذ 9 رای از 11 رای شورای مشورتی به عنوان امیر دولت اسلامی انتخاب شود.
شکست های دولت اسلامی از سال 2008 به این سو و اقدامات بشار اسد در سرکوب مخالفان سوری باعث شد که خشونت و ترور های زیر زمینی در درستور کار گروه تحت رهبری البغدادی قرار گیرد. اقداماتی که هدف از آن ایجاد ترس و وحشت در بین مردم و همراه ساختن آنان با گروه دولت اسلامی بود. طولی نکشید که این اقدامات زمینه اختلاف را با دیگر گروه ها فراهم کرده و باعث جدایی گروه جبهه النصره در سال 2013، و طرد گروه دولت اسلامی از از سوی القاعده در سال 2014 شد.
ویلیام مکنت در این کتاب با ارائه برخی استناد مدارک از زندگی شخصی و خانوادگی ابوبکر البغدادی، به تشریح فرایند ظهوراو در سالهای اخیر پرداخته و ریشه خشونت، مبانی فکری، مناسبات سیاسی اجتماعی گروه موسوم به دولت اسلامی را با دیگر گروه ها مردم مناطق تحت کنترل این گروه مورد برسی قرار داده است.
موسسه تحقیقاتی بروکینگز نیز یکی از موسسه های قدیمی است که از سال 1916 به این سو با هدف کمک به تصمیم گیری های دولتی در حوزه های مختلفی همچون جنگ و صلح، مردم وملتها، رشد اقتصادی، چالش های بین المللی همچون تروریسم و مواردی از این دست فعالیت می کند.
کتاب داعش آخر الزمان هم اکنون به صورت چاپی و الکترونیک در اینرنت به فروش می رسد.