دفترچه

نسخه‌ی کامل: طنز و جوک امام نقی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سیزده بدر حضرت
[عکس: 3.jpg]h
روزی ابولاشی با سرعت در امام وارد شد .
.
متاسفانه به دلیل نقص در سیستم ترمز و سرعت زیاد از امامان تقی،رضا،موسی،کاظم و باقر رد شده و از سجاد شکلاتی رنگ به بیرون پرتاب شد.
.
ترافیک در اسلام-فصل امام نقی
[عکس: 4.jpg]
لحظاتی پیش از ضربت خوردن حضرت
امام نقی ( سیکتیر علیه) در بیت لمیده و مشغول شمردن پول خمس و زکات ملت و باد ول دادن بودند که بانویی ایرانی بر وی وارد شد و پرسید: یابن رسولولا. این چه وضعشه؟ چرا باید در اسلام دیه زن از تخم چپ مرد کمتر باشه؟ امام چند لحظه وی را نگریست و به شدت شروع به گریه کرد و فرمود: امان از مظلومیت دین من و جدم! که نمیبینند در عوضش دیه زن از تخم راست مرد بالاتر است.چرا نکات مثبت دینم رو نمیبینید؟؟ آخه چقدر سیاه نمایی ؟ چقدر دروغ پردازی؟.... روایت است امام آنقدر خودش را زد و کولی بازی درآورد که بانوی ایرانی به غلط کردن افتاد و قصد فرار داشت که به دستور امام اسیر شده و به صیغه حضرت درآمد...

مثبت اندیشی اسلامی- نیمه پر از شاش لیوان - ص 69
آخه نمیشه توقع داشت که تو کشوری که حاکمینش در آن گه زیادی میخورند، دریا و جنگل و کویر خوری نشه.

امام نقی
روایت است که امام نقی هرآنگاه به بستر بیماری میرسید برای دلجویی و تسلی خاطر او از دل نبستن به این دنیای فانی و لذت دیدار حوریان بهشتی سخن میگفت . ولی خود با ظهور کمترین نشانهای بیماری، پزشکان را بدور خود جمع و درصورت لزوم از دیار الکفرهم طلب کمک میکرد.

امام نقی تجلی بخش شعار "مردن خوبه ولی برای دیگران".
در دژمنی شیعیان با امام نقی همین بس که در سالروز 29 ذیقعده سال 220 قمری که امام نقی به امامت رسید شیعیان بجای شادمانی در این روز عزاداری میکنند!!!
خبرنگاری جمهوری اسلامی: در سه روز گذشته ۱۰۰ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان باختند!
امام نقی: بهتر از این هم نمیشود وقتی حضرت عباس بی دست جان آنها را باید نجات بده.
همه کارشون مهندسی شدست (انتخابات و غیره) به کار مهندسی که میرسند اون تحویل یک مرده بی دست میدن!
دو موش نزد امام نقی (کلک) رسیدند تا پنیرشان را به دو قسمت مساوی تقسیم کند. امام پنیر را به دوقسمت نامساوی تقسیم کرد، سپس ازتکه سنگین تر تکه ای جدا کرد و خورد و اینبار تکه دیگر سنگین تر شد! امام اینقدر این کار را تکرار کرد تا تنها یه تکه کوچک باقی ماند. پس امام آخرین تکه را به موش ها نشان داد و فرمود: اینهم برای دستمزدم و آخرین تکه را هم خورد. هنوز لقمه را قورت نداده بود که موش های گرسنه بی اعصاب به ایشان حمله کردند و بعد از تصرف معقد ایشان بیضتین عسگری را به یغما بردند. روایت است از ابولاشی صدیق که معقد متبرک امام تا جنگ خونین تله موش در تصرف موشها بود.

چه کسی شوشولم را دزدید- ص 69
آیا می دانستید امام نقی (قفلی) مخترع سیاست فشار از پایین و چانه زنی از بالا هستند؟ ایشان ابتدا ذوالنقار خود را به ماتحت طرف مذاکره می گذاشتند و سپس خواسته خود را مطرح می کردند و همیشه هم موفق بودند. در شرایط سخت و پیچیده که زور دژمن بیشتر بود و شمشیر بر ماتحت امام چسبیده بود ایشان از مظلومیت حسین می گفت و التماس می کرد تا اشک دشمن دربیاید و ایشان فرصت کند ذوالنقار را به ماتحتش فرو کند.
سیاست های نقوی - ص 69