دفترچه

نسخه‌ی کامل: طنز و جوک امام نقی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
کافری مسلمانخوار بر امام وارد شد و گفت چرا شما و پیروانتان رسول لولا را بهانه خلقت می دانید ؟ آیا این سخن بی معنی و خنده دار نیست ؟؟ اگر این سخن درست است بطور مثال چه ارتباطی بین خلقت جدتان و پلاتی پوس یا کانگورو است؟؟ امام با شنیدن واژه پلاتی پوس ذوالنقار بر کشید و آن ملعون را به سه نیمه ی نامساوی تبدیل نمود ابولاشی دلیل کشتن آن ملعون را پرسید امام فرمود مردک فحش جدید یاد گرفته!!! (بهانه خلقت یا بهانه خریت ؟؟ تالیف ابن بشاش شاشو)
امام عادت داشتند، بر طبق سنت اسلامى، همه كار را با جدیت و خشونت انجام دهند. ایشان با جدیت كودكان را تفخیذ مى نمودند، به بیوه زنان كمك جنسى مى كردند، طلاق زنان شوهردار را مى گرفتند و آنها را صیغه مى نمودند، حتى حیوانات اهلى و وحشى را مورد عنایت قرار مى دادند. اما یك بار كه شكم مباركشان با مالش به پشت جوجه تیغى كوبایى به قلقلك افتاده بود و حضرت خنده ملایمى سر داده بودند؛ گزمه هاى خلیفه عباسى ظرف ٢ دقیقه، امام را شناسایى كردند و در شش دقیقه دسته بیلى سمى به پشت حضرتش وارد نمودند كه ابتدا موجب دلشكستگى و سپس باعث شهادت این امام فرزانه شد.

١٤ قرن غم/ ابن قنبل رومى/ ٦٩

از صحابه سوال كننده و دونیم شونده
با اعلام کنگره آمریکا مبنی بر ورود با ویزا برای کسانی که به ایران سفر کرده اند امام نقی اول برای جدش رضا کفتر باز گریست چون امسال نمی‌تواند به لاس و گاس بره بعد برای خودش کلی شادی کرد که دیگه مجبور نیست بره مشهد
شیخی بر امام نقی وارد شد و گفت یا پسر رسول از راهی دور برای حل مشکلی عظیم نزدتان آمده ام .
در روایات خواندم که جدت فرموده؛ المحاسن زینت الرجل(همانا ریش زیبایی مرد است)
اما هر چه غور کردم مقیاسی برای سنجش میزان ریش نیافتم حال پیش شما برای حل آن آمده ام.
امام که تا آن زمان ساکت بود دستی بر ریش های خود کشید و فرمود ای شیخ ملاک سنجش ریش، عن است عن .
و ادامه داد یا ریش مثل ریش من عن دازه است یا مثل ریش تو عن بوه ویا مثل ریش حسن عن دک.
امام از ذوالنعوظ مبارکشان به عنوان معجزه‌ یاد کرده و به کفار می‌گفتند:

اگر می‌توانید بروید و مانند این را بیاورید.
عمام نقی:ترجیح میدهم در حال خوردن به خدا فکر کنم تا در حال فکر کردن خدا رو بکنم!نه نه لاشی جون این نبود یه دیقه وایسا اصلا بنویس از الت کهنه ات خجالت نکش از کنیزان کهنه ات خجالت بکش...! لاشی: ای بابا نقی جون تو که نمودی مارو با این حدیث گفتنت خوب من چی بنویسم که ایندگان بهمون نخندن؟ نقی: اه ریدم تو این جملات قصار من چه میدونم اصلا بنویس اگر خواب بد دیدید دوبار به راست و سه بار به چپ تف کرده ایت الکرسی بخوانید این جوری علم بشر تا ۱۰۰۰ سال دیگه هم بهش نمیرسه! لاشی: ایول همین خوبه... منبع مناسک الاستمنا جلد ۸۵ صفحه 69
ای کسانی که ایمان آورده اید، در آن روز که کوه ها در نظر شما به صورت پنبه های رشته شده در آیند، قدر ساقی محل را بیشتر بدانید.
امام نقی ( ٣ کاف )- تصویر قرعآن در احادیث والت دیزنی
از خدعه های امام‌نقی (ع) این بود که اجازه می داد کافر متفکر، تمامی ایده آل های خود را در رابطه با آینده‌ی جهان برابر، بدون کینه، عدالت اجتماعی و شان و منزلت انسان و حقوق زن و علم و پیشرفت بگوید!
آنگاه می‌فرمود: آره دیگه! اسلام واقعی هم همینو می‌گه! اما کیه که اجرا کنه؟!
و مکروا و مکرالنق ان النقی خیر الماکرین
شیطان نقیم
می گویند ابولاشی گفت: اون مال نزول قرآن بود که!
امام در جواب: اقراء!
ابولاشی تا دهان باز کرد که بگه: من خواندن بلد نیستیم.. امام ذوالنعوظ مبارکشان را تا سوره آخر در حلق آن ملعون فرو کرده و فرمودند: این نزول دفعی بود! از فردا راس ساعت ۸ اینجا باش تا نزول تدریجی ۲۳ ساله رو شروع کنیم!
درود
من به کمپین نقی دسترسی ندارم چون عضو فیسبوک نیستم. اگر کسی می تواند جوکهای نقی را اینجا کپی کند. مرسی