دفترچه

نسخه‌ی کامل: طنز و جوک امام نقی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
یکی از ویژگیهای حضرتش این بود که از ترکیب معجزه های پیامبران، معجزه ایی جدید خلق می کردند. بطور مثال امام معجزه شق القمر جدشان رسول لولا و معجزه عصای حضرت موسی را ترکیب کرده و معجزه شق العصا را خلق کردند بدین صورت که هرگاه امام عصایشان را بر زمین می کوبیدند به امر خدا عصا نصف می شد!
( امام نقی و معجزات ترکیبی)
شمقدر و عفیر وارد مسجد شدند و امام نقی را دیدند که به اشتباه وضو می گیرد. برای آن که او را متوجه اشتباهش کنند جلو رفته و گفتند: ما وضو میگیریم و تو قضاوت کن که وضوی کداممان صحیح است. امام با ناراحتی فرمودند: آن موقع که کفتر و عنکبوت و ابابیل و ماهی کرکره بن صرصره و این جک و جونور ها رو وارد دین کردیم، باید فکر اینجاشم میکردیم که کارمون به جایی برسه که یه شتر و یه الاغ از وضویمان ایراد بگیرند. سپس باد صداداری رها کرده و فرمودند: من معصومم. چیزی وضوم رو باطل نمیکنه. با هویج بستنی هم وضو بگیرم صحیح است.
امام نقی (ع) و ابو تفخیذ نصف شب روی کاناپه نشسته بودند و سریال امام علی را تماشا میکردند. سریال رسید به جایی که حضرت گردن میزد.
ابو تفخیذ پرسید : چرا جد شما اینقدر خشن بود ولی شما مظلوم هستید؟

امام نقی فرمود : تاریخ همیشه دوبار تکرار میشود. بار اول تراژدی، بار دوم کمدی.
به خدا قسم هیچ گاه در مقابل ظلم و زور تسلیم نخواهم شد مگر آنکه زورش زیاد باشد . – امام نقی (ع)
سوره یا حق قرعان نقید:
یا حق ○ چیزت شق ○ بق بق ○ عرق○ در می زنی تق تق ○ بازی ورق ○ انا الله بی حوصله و بیکار دمق ○ یا نق ○ معلق ○ ذکر الله باعث مصیبت دلهاست.

* اگر براستی میتوانی یک آیه مثل من بگو. میبینی که نمی توانی و ضعیف هستی .
پیروز نبی اکرم (ص)
ابو سنده بر امام وارد شد و گفت: یبن رسول! شعر "بنی آدم اعضای یکدیگرند -- که در آفرینش ز یک گوهرند" به چه معنی است؟
امام فرمود: مصراع اول به این اشاره می کند که انسانها می توانند عضوی از بدن همدیگر باشند مثلاً کفار نقش ذوالنعوظ مسلمین را دارند و به همین دلیل همانطور که ما در ختنه کله ی آلت را می زنیم، پس حق داریم که کله ی کفار را نیز بزنیم! مصراع دوم نیز دارای نکته بسیار ظریفی است. دقت کنید اینجا به نقش یک گوهر و نه دو گوهر تاکید دارد و آن گوهر نیز همان بیضه ی چپ است که در اسلام از ارزش مادی و معنوی بسیار زیادی برخوردار است و معادل دو سوم دیه ی کامل یک مرد در نظر گرفته شده است!
(بوستان نقوی_ تحلیل های ادبی -اسلامی)
سوره همه پرسی در قانون اساسی
ای کسانی که ایمان آوردید □ همه پرسی در قانون اساسی بود تا حالا ندیده بودید؟ □ آخی □ فکر کردید همه پرسی می کنیم مثلا حجاب باشد یا نباشد ؟ □ براستی چقدر ساده لوح هستید □ همه پرسی ما اینجوری است که حجاب باید باشد ولی بین چادر سیاه و چادر قهوه ایی یکی را انتخاب کنید و همه پرسی کنید ؟ □ منظور ما از همه پرسی این است□ بین تفکیک جنسیتی در پیاده روها و خیابانها یکی را انتخاب کنید □ یا فکر کردید مثلا همه پرسی می کنیم که انتخاب دین و عقیده آزاد باشد؟ □ واقعا فکر کردید ما گاگولیم ؟ □ نه داداش □ اسلام دین اصلی جامعه و شریعت اسلام همانا قانون اساسی است □ ولی انتخاب کنید که مسجد ها در کجای شهر ساخته شوند □ و انتخاب کنید که آیا غسل کردن را به بچه های زیر 5 سال یاد بدهیم یا نه ؟ □ همه پرسی یعنی اینکه همه باید بپرسند ولی جواب ها یکی است □ و آن اینکه اسلام دین کامل و آخرین دین است □ و محمد فرستاده خداست □ و احکام اسلام غیر قابل تغییر و برای همه زمانها و مکانهاست□ و در کتاب مسلمین همه علوم و قوانین جامع بشریت نوشته شده است □ حالا انتخاب کنید □ این آلت بزرگ و اکبر باید داخل شما شود □ شما راه های ورودش را هموار کنید□ الله بر کل امور ناظر است□
آشنایی با بیگرافی امام نقی (ق)
حضرتش از کوکی با آفتابه دزدی و برداشتن کفش از در مساجد شروع کردند و بعد گهگاهی هم که هوس نیمرو میکرند به کتانه مرغی همسایه میزدند و چند تخم مرغ ناقابل برداشته و در سنین نو جوانی تمرین های فشرده تر
از جمله شتر دزدی را آغاز کردند و در حدود سنین چهل سالگی زبردستی ایشان شهره خاص و عام شد و کم کم به فکر غارت دهکده های مرزی دیار عجم افتادند و چون غنائم زیاد نصیب امام گشت سپاهی عظیم تشکیل دادند و نقشه ای که سالها طراحی کرده بودند عملی کردند.
آنگاه امام فرمودند:
اینقدر غنائم و کنیزک با خود از دیار عجم میبرم که سر اولین بار شتر به سامرا برسد و آخرین بار شتر هنوز در خراسان باشد.
البته ایشان بعدها خاک و آب دیار عجم را هم به شیوخ عرب پیش فروش کردند.
بوالفضله ی موش بر امام نقی وارد شد و پرسید چگونه است که تو و اجدادت ادعای علم لدنی و تسلط بر کل علوم دارید اما تو و همه اجداد بی مصرفت روی هم حتی یک ناخن گیر هم اختراع نکردید در حالی که دانشمندان ناسا در حال کار بر روی پروژه ای هستند که امکان سکونت بشر در جو سیاره زهره را فراهم می کند! امام نگاهی عاقل اندر سفیه به او انداخت سپس او را به حرمسرای نقوی خود برد و بی شمار زن عقد دائمی، صیغه موقت از یک ساعته تا ۹۹ ساله، کنیزهای رنگارنگ، اسیرهای جنگی، برده های گوناگون به ابوالفضله نشان داد که نامشان زهره بود سپس فرمود اگه دانشمندان ناسا آرزوی زندگی انسان در جو سیاره زهره دارن ما ده ها ساله که داریم با ده ها زهره زندگی می کنیم! ابوالفضله ی موش با شنیدن این حرف امام نقی خشتکش را بر سرش کشیده، متواری شد و روزها در بیابان می دوید و نعره میزد تا جان داد.
امام نقی مبدع تجربه گرایی بود.او معتقد بود باید بسیاری از باورهای قدیمی را به بوته آزمون گذاشت .برای مثال ایشان وضو میگرفت و سپس میگوزییدتا ببیند واقن وضویش باطل میشود یا نه .مجموعه این تجربیات و مشاهدات جرقه رنسانس و انقلاب صنعتی را در سامرا و بعد ها در سایر نقاط دنیا زد .

تاریخ تمدن -ویل دورانت

از:Araz Ardabili