دفترچه

نسخه‌ی کامل: کافه دومگو
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
Rationalist نوشته: مردان(خردگرا) ؛ می توانند با پیشبرد خردگرایی(فلسفه، دانش، تکنولوژی) در برابر اساسی ترین سلاح زنان، (در چم نیاز جنسی) نیز بی نیاز گردند.

خردگرایی خودآماج نیست, مرد یا زن اینجا نیست که در زندگی خردگرایی کند, مرد یا زن اینجاست که فرازیود و بس.

شما هنگامیکه وضعیت مردان را می‌واکاوی, بایستی نگرشی تا جایِ شدنی آیینه‌سان با فربود داشته باشی. فربود اینه که فرازیست سخن
یکم و پایانی را میزند, خرد و دانش و فلسفه و تکنولوژی و .. همگی از بیخ و بن در خدمت فرازیست هستند, اگر نباشند, خود به خود نابود میشوند.

به دیگر سخن, زمانیکه از همان آغاز واکاوی خشت را کژ نهی, دیوارت تا ثریا کژ میرود! اگر اینجا واکاویِ نادرست بگوید خرد خوبه چون مایه‌یِ خوشی
بردن! و چشیدن برترین لذت‌حـ! از زندگی میشود, پس مردان باید هر چه بیشتر خردگرایی! کنند, در اینجا همین یکی میبسندد که همه‌یِ مردانیکه میخواهند از بهره‌کشی زنان
بیرون بیایند این رویکرد را گزیده و از بیخ و بن نابود شوند! زادمان پسینی که میاید (و هیچکدام از این مردان خردگرا در آن نبوده‌اند) کسانی هستند که با شرایط بهتر سازواری یافته‌اند و هتا
فرایند بهره‌کشی را شاید کم کم خوشی‌آور بیابند. آنگاه چه میکنید؟ به بهره‌کشیده‌‌هایی که از بهره‌کشی اشان خوشی میبرند میگویید بیشتر خردگرایی کنند!؟ ((:

این یک نمونه‌یِ سادیده بود از اینکه چه اندازه این شیوه‌یِ اندیشیدن گمراه کننده و کژروانه است.



پارسیگر
Mehrbod نوشته: ارزش یا ارزش راستین؟ من خوشی بردن را ارزش میدانم, ولی ارزش راستین نیست. ارزش
راستین همان فرازیسته[1] (خودآماج[2]), خوشی و درد تنها یک لایه‌یِ کشیده شده روی همان هستند.

چه کسی یا چه چیزی تعیین می کند که چه چیزهایی ارزش راستین هستند؟ به گمان من هر شخصی یکسری ارزشهای پایه ای دارد، که مانند اصول موضوعه (Axiom) قابل استنتاج نیستند. البته چون مغز آدمها کم و بیش یکسان است، انتظار می رود این ارزشها هم تا حدود زیادی یکسان باشند، برای نمونه فرازیست تقریبا برای همه ارزش است، اما خب با پیشرفت پزشکی و بهداشت، الان فرازیست تا 70-80 سالگی تقریبا تضمین شده، پس می رسیم به اولویت های بعدی.
من همیشه فکر میکردم لیلا اوتادی اینجوریه
[عکس: 16.jpg]

تازگیا فهمیدم خوشکله :-)


[عکس: 17.jpg]

[عکس: 18.jpg]

[عکس: 19.jpg]


[عکس: 20.jpg]
این زنیکه از دید من یه پا محمدرضا شریفی نیا مونث محسوب میشه:))
من دلم برای دخترهای با مانتو و روسری تنگ شدهE415 ، یادم هست سال ۲۰۰۰ که از ایران اومدم بیرون چندین سال از اومدن خاتمی گذشته بود و این مانتو‌های گشاد دراز تبدیل شده بود به مانتو‌های کوتاه کمی‌ تنگ ، این هم مدل سکسی خودش را دارد
Mehrbod نوشته: اینکه چیز دشواری ندارد, اگر نمونه فداکاری را میاوردی باز اندکی دشواری داشت.

برای یک زندانی, اینکه یک روز بیشتر زنده باشد هم یک شانس و گرایندی[1] آزادی (از این ستون به آن ستون گشایش است) دارد,
چه بسیاری زندانی‌ها که هرگز به نگر نمیامده شانسی برای رهایی داشته باشند و دیرتر رهایی یافته‌ای.
پس زندانی‌ای که اینجا دست به گزینه‌یِ خودکشی میزند براه گزینش طبیعی خود به خود ناپدید میشود, کسیکه رنج و
درد را می‌برتابد[2] و رهایی میابد, ژن اش را به آیندگان میرساند و رفتار آدم فردا به او نزدیکتر میشود و خوشی و درد
او میشود آنچه این آدم پیشین گزیده یا نگزیده. ما هم آینده‌یِ همین گذشتگان هستیم و خوشیِ دردِ (ارزشهای دُومینه) ما در
چیزها وابسته به کنشی است که نیاکان ما در برابر طبیعت گزیده‌اند یا نگزیده‌اند: ارزش فرازیست[3] —> ارزش‌هایِ خوشی و درد

ارزش‌های خوشی و درد خود از فرازیست میایند و برای همین دومینیی هستند.
[MENTION=14]Mehrbod[/MENTION]
مقصود من نمونه ای بود که امید کافی از لحاظ منطقی، برای رهایی آن زندانی وجود ندارد؛ در این حالت فرازیست آن زندانی، چگونه تبیین می گردد؟!
و اگر گرایند اندکی به رهایی او وجود داشته باشد؛ در برابر شکنجه های شدید و رنج های بسیار؛ تنها آرزویش "مرگ" خواهد بود.

اینکه در فرگشت و انتخاب طبیعی نیز چگونه درد و خوشی شکل گرفته اند؛ پیوندی با مردود بودن اساس سیستم فکری من ندارد. شما باید به جای توصیف آن؛ برایم اثبات کنی
که فرا رفتن و تخطی از "فرازیست ژن" امکان پذیر نیست!
در حالی که نمونه هایی همچون خودکشی، کشتن فرزند و عدم زادمان آگاهانه؛ بی انگیزگی بسیاری از آدمیان را نسبت به فرازیست خود و یا فرازیست ژنشان را؛ نمایان می گرداند.






Mehrbod نوشته: شما هنگامیکه وضعیت مردان را می‌واکاوی, بایستی نگرشی تا جایِ شدنی آیینه‌سان با فربود[3] داشته باشی. فربود اینه که فرازیست[4] سخن
یکم و پایانی را میزند, خرد و دانش و فلسفه و تکنولوژی و .. همگی از بیخ و بن در خدمت فرازیست هستند, اگر نباشند, خود به خود نابود میشوند.
این اساس گفتمان میان من و شما است؛
پس از توجیه نمونه هایی که از فرازیست تخطی نموده اند؛ بدون باز پرداختن به مطالب بی ربط(همچون روند فرگشت) برایم اثبات کن که نگرشم مردود است؛ تا من هم از اساس جهانبینی خود را
دگرگون نمایم. E306





Mehrbod نوشته: اگر اینجا واکاویِ نادرست بگوید خرد خوبه چون مایه‌یِ خوشی
بردن! و چشیدن برترین لذت‌حـ! از زندگی میشود, پس مردان باید هر چه بیشتر خردگرایی! کنند, در اینجا همین یکی میبسندد[6] که همه‌یِ مردانیکه میخواهند از بهره‌کشی زنان
بیرون بیایند این رویکرد را گزیده و از بیخ و بن نابود شوند! زادمان[7] پسینی[8] که میاید (و هیچکدام از این مردان خردگرا در آن نبوده‌اند) کسانی هستند که با شرایط بهتر سازواری[9] یافته‌اند و هتا
فرایند بهره‌کشی را شاید کم کم خوشی‌آور بیابند. آنگاه چه میکنید؟ به بهره‌کشیده‌‌هایی که از بهره‌کشی اشان خوشی میبرند میگویید بیشتر خردگرایی کنند!؟
چه شد که رهایی از بهره کشی زنان را، موجب نابودی مردان پنداشتی؟!
با مهندسی ژنتیک می توان عوامل خوشی آور و رنج آور مردان را هم دگرگون کرد؛ و در صورتیکه این کار هم به هر دلیلی انجام نگیرد؛ باز هم ایرادی به نگرش من وارد نیست؛
زیرا تاکید من در خردگرایی به چشیدن لذت بیشتر در بلند مدت است؛ هنگامی که بردگی جنسی مردان؛ لذتی ناچیز برایشان دارد؛ در برابر بی نیازی.
پس در خردگرایی، بردگی و نیاز به زنان؛ مردود و خفت بار است.
Rationalist نوشته: [MENTION=14]Mehrbod[/MENTION]
مقصود من نمونه ای بود که امید کافی از لحاظ منطقی، برای رهایی آن زندانی وجود ندارد؛ در این حالت فرازیست آن زندانی، چگونه تبیین می گردد؟!
و اگر گرایند اندکی به رهایی او وجود داشته باشد؛ در برابر شکنجه های شدید و رنج های بسیار؛ تنها آرزویش "مرگ" خواهد بود.

اینکه در فرگشت و انتخاب طبیعی نیز چگونه درد و خوشی شکل گرفته اند؛ پیوندی با مردود بودن اساس سیستم فکری من ندارد. شما باید به جای توصیف آن؛ برایم اثبات کنی
که فرا رفتن و تخطی از "فرازیست ژن" امکان پذیر نیست!
در حالی که نمونه هایی همچون خودکشی، کشتن فرزند و عدم زادمان آگاهانه؛ بی انگیزگی بسیاری از آدمیان را نسبت به فرازیست خود و یا فرازیست ژنشان را؛ نمایان می گرداند.

تخطی از فرازیست[sup][aname=rpa4e76][[/aname][anchor=pa4e76]1][/anchor][/sup] شدنی است, ولی در کوتاه-زمان[sup][aname=rpa0fa5][[/aname][anchor=pa0fa5]2][/anchor][/sup]. چون کسیکه تخطی میکند خود به خود ژن اش را به زادمان[sup][aname=rpa17e4][[/aname][anchor=pa17e4]3][/anchor][/sup] پسین نمیرساند و نیست میشود.
پس شمار کسانیکه در برابر سختی‌ها کم میاورند و خودمیکشند هم در گذر زمان به 0 مینَمد[sup][aname=rpafd6a][[/aname][anchor=pafd6a]4][/anchor][/sup], ولی شاید هرگز 0 نشود (اگر از بیخ فرگشت[sup][aname=rpa7ff9][[/aname][anchor=pa7ff9]5][/anchor][/sup] تا آنجاها پیش برود).



نقل قول:پس از توجیه نمونه هایی که از فرازیست تخطی نموده اند؛ بدون باز پرداختن به مطالب بی ربط(همچون روند فرگشت) برایم اثبات کن که نگرشم مردود است؛ تا من هم از اساس جهانبینی خود را
دگرگون نمایم. E306

نمونه‌یِ آسان آن اینکه شما از خوردن و آشامیدن (هر دو در راستای فرازیست) خودمیدارید, خوب سرپیچیدید[sup][aname=rpa8c6f][[/aname][anchor=pa8c6f]6][/anchor][/sup] و در دنباله نیست هم میشوید.
فرازیست تنها پالایه (filter) آنجاست که میگوید چه چیزی و چه کنشی درست است (پس باید خوشی‌آور باشد) و چه کنشی نادرست (و پس دردآور).

نقل قول:چه شد که رهایی از بهره کشی زنان را، موجب نابودی مردان پنداشتی؟!
با مهندسی ژنتیک می توان عوامل خوشی آور و رنج آور مردان را هم دگرگون کرد؛ و در صورتیکه این کار هم به هر دلیلی انجام نگیرد؛ باز هم ایرادی به نگرش من وارد نیست؛
زیرا تاکید من در خردگرایی به چشیدن لذت بیشتر در بلند مدت است؛ هنگامی که بردگی جنسی مردان؛ لذتی ناچیز برایشان دارد؛ در برابر بی نیازی.
پس در خردگرایی، بردگی و نیاز به زنان؛ مردود و خفت بار است.

شایندی[sup][aname=rpa16a2][[/aname][anchor=pa16a2]7][/anchor][/sup] ≠ توانمندی

آدم هم میشاید[sup][aname=rpa10df][[/aname][anchor=pa10df]8][/anchor][/sup] جاودانه باشد, ولی توانمندی اینکه امروز جاودانه شود را ندارد.











----
[aname=pa4e76]1[/aname]. [anchor=rpa4e76]^[/anchor] farâ+zist::Farâzist || فرازیست: بقاء; بجا ماندگی; Ϣiki-En survival überleben
[aname=pa0fa5]2[/aname]. [anchor=rpa0fa5]^[/anchor] Kutâh-Zamân || کوتاه-زمان: مدت کوتاه Ϣiki-En short-term
[aname=pa17e4]3[/aname]. [anchor=rpa17e4]^[/anchor] zâd+mân::Zâdmân || زادمان: نسل Ϣiki-En generation
[aname=pafd6a]4[/aname]. [anchor=rpafd6a]^[/anchor] Namidan || نمیدن: میل کردن Dehxodâ, Ϣiki-En to limit
[aname=pa7ff9]5[/aname]. [anchor=rpa7ff9]^[/anchor] far+gaštan::Fargaštan || فرگشتن: بسیار گشتن; دگرستن; فراگشتن; تکامل یافتن www.thefreedictionary.com to evolve
[aname=pa8c6f]6[/aname]. [anchor=rpa8c6f]^[/anchor] sar+pic+idan::Sarpicidan || سرپیچیدن: تخلف کردن ϢDict-Pâ to infract
[aname=pa16a2]7[/aname]. [anchor=rpa16a2]^[/anchor] šây+and+i::Šâyandi || شایندی: امکان Ϣiki-En, Ϣiki-De possibility Möglichkeit
[aname=pa10df]8[/aname]. [anchor=rpa10df]^[/anchor] šây+estan::Šâyestan || شایستن: ممکن بودن Ϣiki-En, ϢDict-Pâ, Dehxodâ to may
Unknown نوشته: چه کسی یا چه چیزی تعیین می کند که چه چیزهایی ارزش راستین هستند؟ به گمان من هر شخصی یکسری ارزشهای پایه ای دارد، که مانند اصول موضوعه (Axiom) قابل استنتاج نیستند. البته چون مغز آدمها کم و بیش یکسان است، انتظار می رود این ارزشها هم تا حدود زیادی یکسان باشند، برای نمونه فرازیست تقریبا برای همه ارزش است، اما خب با پیشرفت پزشکی و بهداشت، الان فرازیست تا 70-80 سالگی تقریبا تضمین شده، پس می رسیم به اولویت های بعدی.

از دید شناختشناسیک[sup][aname=rpabe7b][[/aname][anchor=pabe7b]1][/anchor][/sup] به آن بنگرید. خوردن خوشی‌آور است و یک ارزش, ولی این ارزش از کجا ریشه گرفته؟
بهمین سان, زیبایی, دلاوری, تیزهوشی, ... همگی ریشه‌یِ خودشان را از یک سرچشمه گرفته‌اند و بس: فرازیست[sup][aname=rpa3640][[/aname][anchor=pa3640]2][/anchor][/sup]

از همینرو ما گفتیم فرگشت[sup][aname=rpa783b][[/aname][anchor=pa783b]3][/anchor][/sup] (گزینش طبیعی) تنها ارزش راستین است, هر چیز دیگر فرآورده‌یِ[sup][aname=rpa9376][[/aname][anchor=pa9376]4][/anchor][/sup] این ارزش میباشد و به خودی خود ارزشی ندارد: ارزش هر چیز با نگرش به فرگشت (فرازیست, ...) سنجیده[sup][aname=rpa0100][[/aname][anchor=pa0100]5][/anchor][/sup] میشود.






----
[aname=pabe7b]1[/aname]. [anchor=rpabe7b]^[/anchor] šenâxt+šenâs+ik::Šenâxtšenâsik || شناختشناسیک: Ϣiki-En epistemological
[aname=pa3640]2[/aname]. [anchor=rpa3640]^[/anchor] farâ+zist::Farâzist || فرازیست: بقاء; بجا ماندگی; Ϣiki-En survival überleben
[aname=pa783b]3[/aname]. [anchor=rpa783b]^[/anchor] far+gaštan::Fargaštan || فرگشتن: بسیار گشتن; دگرستن; فراگشتن; تکامل یافتن www.thefreedictionary.com to evolve
[aname=pa9376]4[/aname]. [anchor=rpa9376]^[/anchor] far+âvard+e::Farâvarde || فراورده: محصول Ϣiki-En, Ϣiki-De, ϢDict-Pâ, Ϣiki-Pâ, Dehxodâ product Produkt
[aname=pa0100]5[/aname]. [anchor=rpa0100]^[/anchor] sanj+idan::Sanjidan || سنجیدن: قیاس کردن Dehxodâ, Ϣiki-En to infer; to conclude
سلام دوستان
صندلی داغ یه نفر کی شروع میشه؟
google نوشته: سلام دوستان
صندلی داغ یه نفر کی شروع میشه؟

کی شروع بشه خوبه؟؟!
شاید اصلا شروع نشه! سوالی داری بپرس جوجل!