دفترچه

نسخه‌ی کامل: کافه دومگو
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
mamad1 نوشته: نظر شما هم محترم
اما برای تاثیر گذاری و رسوندن حرف به مخاطبت نه وزن مهمه و نه قافیه بندی ( هر چند که بی وزن و بی قافیه هم نیست اونطور که شما میگید. شاید انچه ما از معنی وزن و قافیه تا الان میدونستیم اشتباه بوده و شما تعریف جدیدی از این موضوع دارید)

بنده تعریف جدید ندارم گرامی ! لازم به توضیح نیست که اینها رو در دوران راهنمایی یاد هر کسی که مدرسه رفته باشه دادند ! یعنی این بابا همون رو هم نرفته ؟
یک مشت قافیه سر هم کردن که نشد شعر ! تازه همون قافیه ها رو هم درست سر هم نکرده :

نقل قول:می خوای بگی ما اومدیم از یه نسل وحشی ؟
پس یه نگاهی بنداز به تخت جمشید

وحشی - جمشید !!!!!!

mamad1 نوشته: معنی و مفهوم هم که حسابی داره اگر متوجه نمیشید متنو که من دست به کار شم
عوام پسند بودن هم چیز بدی نیست
هر چیزی که باعث شه حرف مثبتی به عوام منتقل شه و عوام هم خط بگیرن چیز خیلی خوبی هست

هیچ معنی و مفهومی هم نداره - یک مشت ک.ش که در ظاهر داره به ایرانی ستیز بودن اعتراض میکنه ولی در عمل مزخرفی بیش نیست ! حتا شعور این آدم در حدیه که نمیدونه فیلم ۳۰۰ یک فیلم برای ابراز ضدیت با ایران و ایرانی نیست .
حالا شما میگی معنی داره خوب برای شما داره - بنده آدمی دیدم که داستان حسنی نگو بلا بگو هم براش کلی معنی داشته ولی ربطی به حقیقت نداره .

mamad1 نوشته: و در نهایت
مدام نگید ک. ش ک.ش ک.ش
این کمکی نمیکنه به منطقی نشون دادن استدلال هاتون

ک.ش را بای گفت که ک.ش است . بهتر است به جای پیشنهاد دادن و پند و اندرز کردن بنده در مورد ادعاهایتان استدلالی بکنید !


mamad1 نوشته: اولا قیاستون قیاس درستی نیست
دوم دوس دارم
بدونم از نظر هنری چهار وصل ویوالدی چه فرق ها و چه ارجحیتی مثلا با silent city(شهر خاموش) یا i will not stand alone(تنها نخواهم ماند) از کیوان کلهر داره

پیشتر توضیح داده ام ، شما درک نمیکنید مشکل شماست نه بنده . بروید یک مقداری موسیقی بخوانید تا بفهمید . آدرس کتاب هم دادم .

mamad1 نوشته: چرا معین خواننده با اهنگساز و پیانیست کلایدر من؟
حسین علیزاده تار نواز و اهنگساز . کیوان کلهر کمانچه نواز و اهنگساز و .... با کلایدر من پیانیست و اهنگساز
حد اقل این قیاس معقول تر هست

بنده شخص معین رو با شخص کلایدر من مقایسه نکردم . بلکه آهنگهاشون رو با هم مقایسه کردم . بخواهیم شخص را مقایسه کنیم که معین زیر صفر هم نیست جانم .
mamad1 نوشته: حرف من اینه طرفداران خاص موسیقی سنتی اگر چه کمتر هستند اما تعدادشون خیلی زیاده

پس شوربختانه جمعیت پیر ایران زیاد است !

mamad1 نوشته: این رو به خاطر اینکه توی این مدل موسیقی به واسطه برادرم اطلاع دارم میگم
من کنسرت های سنتی زیادی رفتم و استقبال پیر و جوون و همه قشر ادمو دیدم

ساده بگویم کنسرتی که در ایران رفته اید ملاک نیست . در ایران حتا مراسم عزاداری هم همه میروند فقط برای اینکه یک جایی رفته باشند و از یکنواختی زندگیشان فاصله بگیرند . به عبارت ساده تر از سر نبود هیچ سرگرمی دیگری مردم به کنسرتهای سنتی میروند .
مهم زمانیست که همزمان یک کنسرت موسیقی سنتی با کنسرت مثلن ابی برگزار شود و از نظر فاصله و هزینه هم برابر باشند ، آن وقت باید دید چند نفر به کنسرت سنتی میروند .

mamad1 نوشته: یادمه برای تولد یکی از دوستان بلیط نایاب یکی از کنسرت های سنتی رو با سختی تهیه کردیم
اتفاقا اون دوستم طرفدار موزیک پاپ بود
بعد از کنسرت به وجد اومده بود

بنده هم یادمه برای کسی که عاشق شجریان بود بلیط کنسرت شجریان رو تهیه کردم و وقتی برگشته بود گفت دیگه شجریان گوش نمیدم ! ای کاش میرفتم کنسرت گوگوش !!!

mamad1 نوشته: اینکه موسیقی های دو زاری یا حتی موسیقی های پاپ و خوانندگان معروف طرفداران بیشتری دارن برای من یک ذره هم ملاک ارزش گذاری نیست

تا همین عقب تر که طرفدار زیاد و بیشتر برای ملاک بود که !!!!

mamad1 نوشته: که البته نظر من اینه که موسیقی های غربی از هیچ نظری گوچکترین ارجحیت و امتیازی نسبت به موسیقی ایرانی ندارند چه بسی پایین تر هم هستند
خوب این نظر شماست ولی حقیقت نیست . تمام موسیقی ایرانی را بریزی روی هم یک دهم موسیقی های ماندگار جهان زیبایی ندارند .

mamad1 نوشته: دلیل گستردگی و طرفداران زیاد رو از چند جهت میشه بررسی کرد
یکی زبان
قطعا زیان انگلیسی گستردگی بیشتری نسبت به زبان فارسی داره

چه میگویید گرامی ؟ مگر موسیقی های کلاسیک شعر و خواندن دارند ؟ موسیقی سنتی ایرانی را که بدون خواندن یک خواننده که یک ثانیه هم نمیشود تحمل کرد ! آدم یاد شیره کش خانه میوفتد .


mamad1 نوشته: تبلیغات شدید بر علیه ایران و سالها عقب ماندگی و درجا زدن و محدودیت به خاطر سانسور های جمهوری اسلامی
یادمه تنها برنامه موسیقی سنتی به اسم با کاروان شعر و موسیقی هم سانسور شد

تبلیغات ربطی ندارد موسیقی سنتی ایران با جمهوری اسلامی پدید نیامده در ضمن کسی علیه موسیقی ایرانی تبلیغ نمیکند !!!!!

mamad1 نوشته: امروز کنسرت های پاپ خیلی راحت تر از کنسرت های سنتی توی ایران مجوز میگیرن

پس در این مورد هم اطلاع درستی ندارید . کنسرتهای موسیقی سنتی را ندیده و نشنیده مجوز میدهند . حد اقل این را به من که چندین کنسرت برای این و آن برگزار کرده ام نگویید خنده ام میگیرد .
نمونه اش هم مجوزهای که برای گروی همای صادر میشد میشود دید که حتا هیچ بازبینی روی شعرها و موسیقیشان نشده بود و طرف هر چه دلش میخواست میگفت !!!!!!! این حرف را نزنید که به شدت به دور از واقعیت است .


mamad1 نوشته: من انتظار ندارم مردم افریقای جنوبی عاشق ساز و اواز شجریان باشن اما انتظارشو دارم عاشق شکیرا و ترانه شادش در باب جام جهانی و اندام سکسیش باشن...!
شرایط مسابقه خیلی نا برابره
پس اول باید شرایط رو برابر کرد بعد نگاه کرد

شما همه چیز را دارید با هم قاطی میکنید ! خوب معلوم است مردم ترانه شاد را بیشت از عزاداری های صد من یک غاز سنتی ایرانی میپسندند ! شرایط برابر ؟ جوک میگویید ؟ مگر همین الان شرایط برابر نیست ؟ مگر ما خواننده ایرانی که آهنگ شاد بخواند و اندامش سکسی باشد نداریم ؟ چرا کسی آنها را به چپشان هم حساب نمیکند ؟ آها لابد غرب و دولتهای غربی فاسید علیه موسیقی لس آنجلسی که همان معین هم در میانش است تبلیغات سو میکند !!!!


mamad1 نوشته: تعجب میکنم که از چپ و راست سبز شدن خواننده برای امتیاز بالاتر دادن استفاده میکنید
چند نفر میتونن مث شجریان بخونن؟ کم نفر
چند نفر میتونن مث فلان دوزاری بخونن؟ زیاد نفر

شما در یک چرخش چندصدر درجه ای موضع خود را عوض کرده اید . شما بودید که مدعی شدید طرفداران موسیقی مزخرف سنتی ایران زیاد است و در مقابل خواستار اثبات کم بودنشان شدید و حالا اینها را میگویید ؟ شاید دیشب خوابتان میامده سخنانتان را فراموش کرده باشید !


mamad1 نوشته: این حرف رو یک کودک فقط میزنه
مثل اینکه بگه ماشین بابای من از همه ماشین ها بهتره

من همچین ادعایی ندارم
و کلا طرح این ادعا رو از اساس غلط میدونم

خوب اینجا شما در نقش همان کودک هستید گرامی . من میگویم کسی که میگوید فقط موسیقی سنتی ایرانی و دیگر هیچ دگمی بیش نیست و شما میگویید نخیرم اینطور نیست . خوب بگویید . باشد به قول خودتان ماشین بابای شما خوشگلتره !

mamad1 نوشته: موسیقی ایرانی در باب محتوا و قالب و زیبایی چیزی کم از موسیقی غربی نداره

و دقیقن به همین خاطره که به جز ایرانیان هر کسی که میشنود بالا میاورد E41f

mamad1 نوشته: منتهی سلیقه اقراد باعث میشه عده ای جذب موسیقی ایرانی بشن و عده جذب موسیقی باقی دنیا

خیر عده ای نیست ، ایرانیان جذب موسیقی ایرانی میشوند (چون ایرانی هستند) و اکثر ایرانیان هم همزمان جذب موسیقی باقی دنیا (چون به راستی زیباتر از موسیقی ایرانیست) . ولی باقی دنیا جذب موسیقی ایرانی نمیشوند (چون برایشان غیر قابل تحمل است) .


mamad1 نوشته: اون افرادی که شما در موردشون صبحت میکنید واقعا کجا هستند؟
توی این فاروم هستند؟
خود من که همچین ادعاهایی ندارم

بنده هنوز هم میگویم کسانی که موسیقی باقی دنیا را قبول ندارند و چسبیده اند به موسیقی سنتی ایران فسیلهایی دگم بیش نیستند . شما سراغ ندارید هم به خاطر این است که برخلاف گفته هایتان یحتمل هرگز در میان قشرهای مثلن هنرمند و یا موسیقیدان و علاقمند به موسیقی ایرانی نبوده اید . یا شاید در شیراز که شما زندگی میکنید فرهنگسرایی ، دانشگاه هنری چیزی نیست که بروید و از نزدیک ببینید !!!!!


mamad1 نوشته: وقتی پشت دستم پر باشه ادعا میکنم
ادم بدون لباس که شمشیر بازی نمیکنه
هم کنسرت رفتم و هم با افرادی که تو این مسیر هستن دم خور بودم و به جرعت و قاطعیت به شما میگم اقلیت مخاطبان افراد مسن هستند

بالاتر که از این فسیلها نمیشناختید ! حالا کم در میانشان نبودید !!!!! کدام را باور کنیم ؟


mamad1 نوشته: از اون سر دنیا اطلاعاتتون که از من بیشتر نیست تو این ضمینه

دید میدانی و تحلیل سیاسی شما از ماجرا حقیقت امر نیست.

ربطی ندارد ، نخست اینکه بنده مدت زیادی نیست که از ایران خارج شده ام ، دوم اینکه تقریبن تمام عمرم را میان همین افراد گذرانده ام - سوم اینکه در چند سالی که بنده ایران نبوده ام نسل عوض نشده که بگوییم به یکباره سلیقه مردم عوض شده ! پس اینچنین دست به سفسطه گری نزنید و بدون شناخت بنده و یا مکان بنده در مورد من حکم صادر نکنید . شاید هم شیراز گوشیه ای دور افتاده از ایران است و مردمش هم با بقیه مردم ایران فرق دارند ! آن بحثی دیگر است .

mamad1 نوشته: برای اطلاع بیشتر...
��ی� ����ی �ی��� - ��ی� � ��ʐ�� 1

خوب که چه ؟ این کجا گفته مرا نقض میکند مبنی بر اینکه تحریر و چهچهه آفت یک موسیقی زیباست ؟


mamad1 نوشته: ما نمیتونیم افراد رو به خاطر سلیقشون متهم کنیم والا دیکتاتوری درست کردیم
مگر ما کرده ایم ؟


mamad1 نوشته: یک قشری از مردم از زجه عوره خوششون میاد سلیقشونه و به من و شما هم ربطی نداره

ما داریم در مورد بهتر بودن و یا کهتر بودن انواع موسیقی صحبت میکنیم . ممکنه کسی از شنیدن صدای گوز خر هم خوشش بیاید . به خودش مربوط است ولی اگر بیاید و بگوید این زیباست و دستکمی از صدای بلبل ندارد دیگر به سلیقه اش مربوط نمیشود .

mamad1 نوشته: حالا از میان کلی مداح اگر حدادیان توانایی بهتری برای گریوندن یا تاثیر گذاشتن روی اون قشر داره پس خبره س و امتیاز بیشتری میگیره

بیربط است . پیشتر هم توضیح دادم . حدادیان تاثیر گذار نیست ، جیره و مواجب آنهایی که مینشینند پای گریه زاری اش قطع شود خودش میماند و میکروفون و بلندگوهای صد سال پیش !

mamad1 نوشته: این که حرف خودمه از اول بحث تا حالا
اینکه شما از موسقی سنتی بدت میاد مبنای بهتر یا بدتر بودن موسیقی سنتی یا موسیقی غربی نیس

من اینجا بر خلاف شما خودم رو ملاک قرار ندادم . شما خودت رو ملاک قرار دادی ! میگی چون من موسیقی ایرانی خوشم میاد پس برابره و یا حتا بهتره ! سلیقه شما برای خودتان ، سلیقه من هم برای خودم . اگر من میخواستم سلیقه خودم را ملاک قرار بدهم میرفتم میگفتم مسیقی هوی متال و مرلین منسون از همه بهتر و برتر هستند ! یعنی درست کاری که شما داری میکنی . من دارم در مورد کلیات موسیقی حرف میزنم چیزی که شما تا همین لحظه هنوز درک نکردی و مدام مزخرفات سنتی ایران رو در قیاس با آثار بزرگ موسیقی جهان قرار میدی ! اگر به راستی اینها با آنها برابر بودند حد اقل یک دهم آنها برای خود احترام و ارزش هنری جمع میکردند .

حالا باز بیایید بگویید موسیقی :
"این کون کجه ، کی میگه کجه - این کمره یا شافنره"
هیچ چیزی کم از موسیقی جهانی ندارد و متنش هم خیلی گیرا و پربار است !!!

mamad1 نوشته: من تا حالا حرفی ناقض این حرف نزدم

چرا زده اید ، یک نگاهی به نوشتارتان بیندازید . شما بارها و بارها موسیقی سنتی ایران رو ارزشگذاری کردید برابر با آثار بزرگ موسیقی دنیا که البته به قول شما موسیقی غرب !!! :

mamad1 نوشته: موسیقی ایرانی در باب محتوا و قالب و زیبایی چیزی کم از موسیقی غربی نداره

در جای دیگر هم دلیل عدم استقبال مردم و هنرمندان جهان را از موسیقی ایرانی تبلیغات غرب علیه ایران عنوان کرده اید !!!!

در منزل ماهواره دارید ؟ اگر دایرید تلویزیونهای وطنی نگاه نکنید از جلوی روزنامه فروشی هم که رد میشوید سر خط خبرهای کیهان و ... را نخوانید چون دارید سخنان همانها را بازتاب میدهید .



mamad1 نوشته: برعکسش هم ممکنه
صرفا چون من معتقدم صدای داریوش واقعا تهوع اوره و مایه تگری زدن هست دلیلی بر این نیست که واقعا همینطور باشه

برمیگرده به سلیقه افراد

باز هم تکرار میکنم ما اینجا در مورد سلیقه من و شما حرف نمیزنیم ! شما مدام برای ارزشگذاری سلیقه خودتان را ملاک قرار میدهید و طبیعی است چون شما معین دوست دارید برایتان ارزش بیشتری دارد . پس این بحث سلیقه را تمام کنید بهتر است . اگر استدلالی دارید بیان کنید که چرا موسیقی معین یا شجریان یا ... همتراز با موسیقی ها درجه یک جهانی است ؟ این شمایید که باید نشان دهید موسیقی سنتی ایرانی زیبایی برابر و یا بیشتری از موسیقی سرخپوستان و یا موسیقی کلاسیک جهان دارد ، سلیقه خودتان را هم فراموش کنید . بحث سلیقه باشد نه من و نه شما به نتیجه نمیرسیم و مدام علایق خودمان را برتری میدهیم .

موسیقی ای که مورد علاقه بنده است به هیچ عنوان موسیقی زیبایی نیست و برخلاف شما بنده هیچ ادعایی هم روی زیبا بودنش ندارم . پس این بحث سلیقه را بگذارید کنار.


mamad1 نوشته: جمله
"نت های گوش خراش و دیوار خراب کن "

از سلیقه شما میاد نه از واقعیت

پس به کل نفهمیده اید که چه میگویم ! بنده دارم میگویم موسیقی متال یک سری نوتهای گوش خراش و دیوار خراب کن است ! سلیقه بنده علاقه زیادی به همین نوتها دارد .

اینجا شمایید که هنوز گیر سلیقه هستید ! بر خلاف شما بنده میدانم موسیقی مورد علاقه بنده مشتی نوت گوش خراش و دیوار خراب کن بیش نیست برای همین آن را برابر موسیقی های تاپ تاریخ بشری قرار نمیدهم . ولی شما میدهید و سلیقه خودتان را برابر میکنید با آثار درجه یک موسیقی جهان !
Alice نوشته: برای دگراندن مود مانعی نیست ؛ تو از لفظ بهترین دستـآور ایرانیان یاد کردی !

رَپ هم خوب است برای مادرش خوب است ؛ در یک دیدگاه فراگیر ، یک اثر هنری از دو گستره قابل بررسی ست ؛ قالب و محتوا ؛
دستکم در گزینه یکم موسیقی هایشان پشیزی نمی ارزد !
ضمناً من هنر دوست نیستم هنرمند هستم (;

خوب این هم پس گیر بیخود شما هنرمندان است که میگویید دست‌آورد باید ارجمند و سپنتا و این چیزهای آهنجیده باشد! :e405:

آهنگ ایرانی از ریشه شاد است، هتا آهنگ‌های امروزین هم شاد هستند و بسیاری از آنها هم بر پاد نگر دوستان ماند میلاد نه تنها بی سر و ته نیستند، که بسیار هم چمدار و باارزش.

درباره رپ هم که سخنی نمیرود چه اندازه باارزش است، یک نمونه آن را من اینجا آورده بودم: موسیقی - صفحه 2


از میلاد خواهش میکنم برای ما بگوید چرا این بی سر و ته است:

[quote]
زلزله - زن

داره راه میره تو مسیر مرگ تو پرتگاااااه
دخترک بیچاره تک و تنهاااااا
بیا بی تو انگیزه ای واسه فرداااا
خورشیدم پنهان شده پشت ابراااا
اونجا حتی واسه اونم عذابه
دیگه خسته شده برا کی بتابه ه ه
واسه مردمی که تو خرافات بخوابه ه ه
یا واسه جوونی که تو جوب زیر آبه ه ه ه
اینجا خرابه چرا همه ریشه هاا
دلا پورسیده خراب میشه اندیشه هاااا
پیش خودش دختر میگه یعنی میشه باااز
برگردم خونه آغوووش باااز
منتظر من باشن به جای کتک
دسته نوازشی باشه جایه مشتو لگد
کاشکی میشد بگم چقد دوست دارم پدر
کاشکی میشد بیام تو آغوشت یه کم
.....
مگه چی بود گناهم که سرنوشت
جنس دخترو تو وجود من سرشت
مگه خواست من این بوده که اینجوری باشه
چرا باید جنسیت ملاک برتری باااشه
چرا باید تحقیرو کتک سهمم باشه
چرا باید قسمت من زحمت باشه
مگه خدا مارو برا بردگی آفرید
تو سری بخوریم مث برده ای زرخرین
چرا حق ندااااارم حرفااای دلو بگم
چرا حق نداااارم مث پسر بیرون برم
چرا حق نداااارم درسو ادامه بدم
چرا حق نداااارم منم یه روز عاشق بشم
چرا باید حتی مث کالاااااا منو معامله کنن با نرخ مهریه بالااااااا
چراتو محکمه ی قضاییو دادگاه ارزش شهادت یه زن نصف مرد هاااااااااا
....
دیگه وقتشه همه بذاریم کنار
غرورو خودخواهی رو فقط یه بار
میخواد برسه اجتماع به اوج قدرت
پس وقتشه به خانوما بدیم ما یه فرصت
اینو بدون هستن زنو دخترانی
۱۰۰مرتبه مردتر از مرد ماییم
اینطوری قدرت میشه ۲برابر
کنار هم باشیم خواهرو برادر
اگه به دختر ایرونی تو میدون بدی
اگه بهش شخصیت جای زندون بدی
دیگه محاااله فرار کنه بره دبی
شرم کنی از ایرونی بودن خودت
باید برسه اونروز که مردو زن
هر ۲شون بشن تو اجتماع سربلند
تا که روزی برسه به جای مردانگی افتخار کنی به ایرانو آزادگیی
[/qutoe]
Mehrbod نوشته: هتا آهنگ‌های امروزین هم شاد هستند و بسیاری از آنها هم بر پاد نگر دوستان ماند میلاد نه تنها بی سر و ته نیستند، که بسیار هم چمدار و باارزش.

من ترانه اش رو نمیگم ، موسیقیش رو میگم .
خوب معلومه متن مثلن دوزخیان همای پربار و بامعنی و مفهومه مهربد جان و دقیقن همون تکست برخی موسیقی های ایرانی هست که برای من قابل تحملشون میکنه . ولی خود موسیقی بی سر و ته و گیج کننده هست و بعضن هم سردرد آور !

Mehrbod نوشته: از میلاد خواهش میکنم برای ما بگوید چرا این بی سر و ته است:

خیلی ساده بگم اصلن موسیقی نداره فقط یک پلی بک ساده هست با چهار تا آکورد پشت سر هم یعنی بدون تنظیم دست و حسابی اصلن نمیشه اسمش رو گذاشت موسیقی همون رپ بهتره * :)) ، موقع خوندن هم که بد نیست یکی به طرف بگه یک نفسی بکش همین طوری مسلسل وار مخاطب رو مورد حمله کلماتش قرار میده - توی تقریبن هر آهنگ رپ درست و حسابی طرف یک استراحت - یعنی یک مکس کوتاه و بعدش پس از مکس موزیک باید پاسخ خواننده رو بده . اغلب بعد از این پاسخ دهی یک لوپ داریم که بخشی از شعر تکرار میشه و بعد روال عادی موسیقی . البته اینی که میگم یک مساله همه گیر نیست و میشه ازش چشم پوشی کرد ولی به هر حال مسلسل وار به مخاطب حمله کنی آهنگ رو خسته کننده و منزجر کننده میکنه ، از نظر ادبی هم که مهربد جان خودت بهتر میدونی اصلن اسمش رو نمیشه ترانه یا شعر گذاشت ! ولی مطلبی که میخواد برسونه داستانش فرق داره البته توی همون هم خیلی موفق نبوده از نظر من ولی باز تکستش مثلن از اون یاسی که پیشتر گذاشتم خیلی بهتره .


*خیلی ها و به خصوص کسانی که با موسیقی آشنایی دارند رپ رو اصلن موسیقی نمیدونند - نمونه : همه چیز درمورد موسیقی - رپ موسیقی نیست!
sonixax نوشته: بنده تعریف جدید ندارم گرامی ! لازم به توضیح نیست که اینها رو در دوران راهنمایی یاد هر کسی که مدرسه رفته باشه دادند ! یعنی این بابا همون رو هم نرفته ؟
یک مشت قافیه سر هم کردن که نشد شعر ! تازه همون قافیه ها رو هم درست سر هم نکرده :



وحشی - جمشید !!!!!!
ایراد بنی اسراییلی نگیرید
اکثر شعر از نظر قافیه بندی درست هست و معنا و مفهومش رو هم درست رسونده



نقل قول:هیچ معنی و مفهومی هم نداره - یک مشت ک.ش که در ظاهر داره به ایرانی ستیز بودن اعتراض میکنه ولی در عمل مزخرفی بیش نیست ! حتا شعور این آدم در حدیه که نمیدونه فیلم ۳۰۰ یک فیلم برای ابراز ضدیت با ایران و ایرانی نیست .

من هم معتقدم فیلم 300 ضد ایرانی هست
خرخره من رو که نمیخواید بجویید؟


نقل قول:حالا شما میگی معنی داره خوب برای شما داره - بنده آدمی دیدم که داستان حسنی نگو بلا بگو هم براش کلی معنی داشته ولی ربطی به حقیقت نداره .


بله این خوبه که این روحیه رو در خودتون تقویت کنید که داستان حسنی هم ممکنه برا کسی معنی داشته باشه و صد در صد هم معنی داره و به نظر همه باید احترام گذاشت

شک ندارم داستان حسنی نگو بلا بگو و معتقدین به معنی دار بودنش اسیبی نه به شما میزنن نه به روشنفکری و نه دگر اندیشی


نقل قول:پیشتر توضیح داده ام ، شما درک نمیکنید مشکل شماست نه بنده . بروید یک مقداری موسیقی بخوانید تا بفهمید . آدرس کتاب هم دادم .

بنده که چیزی جز های و هوی و مقداری هوچی گری چیزی ندیدم نه در مورد ادعاها و نه در مورد سوال هام
ادرس کتاب هم برای خودتون
انگار من وقت و حوصله دارم برم بشیم فلان کتاب رو بخونم
اینجا جای بحث ماست

اگر ادعایی دارید با ارجاع من به فلان کتاب پاسخ ندید
همینجا بفرمایید با زمان ساده


نقل قول:بنده شخص معین رو با شخص کلایدر من مقایسه نکردم . بلکه آهنگهاشون رو با هم مقایسه کردم . بخواهیم شخص را مقایسه کنیم که معین زیر صفر هم نیست جانم

شمایی که از موسیقی سر در میارید و معین رو با کلایدر من مقایسه میکنید وای بر احوال اونهایی که از موسیقی سر در نمیارن

چه شباهتی بین معین و کلایدر من دیدی که اهنگ هاشونو با هم مقایسه کردید


مثلا چه شباهتی بین i do it for u با میخوام به اصفهان برگردم هست؟

جل الخالق
mamad1 نوشته: ایراد بنی اسراییلی نگیرید
اکثر شعر از نظر قافیه بندی درست هست و معنا و مفهومش رو هم درست رسونده

عزیز من ایراد بنی اسرائیلی چیه ؟ یا شما معنی شعر و ترانه رو نمیدونید یا بنده رو خر فرض کردید !
این چیزی که بالاتر هست اصلن شعر نیست !!! یک توضیح در مورد رپ و این متون ریتمیک آورده هم لینکش در پاسخی که به مهربد دادم موجود است .

mamad1 نوشته: من هم معتقدم فیلم 300 ضد ایرانی هست
خرخره من رو که نمیخواید بجویید؟

خوب معتقد باشید ! عقیده شما چه ارزشی دارد ؟ یک شخصی آمده یک فیلمی ساخته که نه سر و ته دارد و نه داستان درست و حسابی و نه اصلن از نظر سینمایی چیز خاصی محسوب میشود ! تنها هدفش نمایش پیشرفت در تکنیکهای دنیای سه بعدی و جلوه های ویژه جدید بوده و بس .


mamad1 نوشته: بله این خوبه که این روحیه رو در خودتون تقویت کنید که داستان حسنی هم ممکنه برا کسی معنی داشته باشه و صد در صد هم معنی داره و به نظر همه باید احترام گذاشت

شک ندارم داستان حسنی نگو بلا بگو و معتقدین به معنی دار بودنش اسیبی نه به شما میزنن نه به روشنفکری و نه دگر اندیشی

مگر قراره آسیب بزنند ؟ مگر میتوانند که بزنند . ما داریم میگوییم هر چرندی با معنی و مفهوم و زیبا نیست . شما خوشتان میاید - فقط و فقط شما خوشتان میاید و ربطی به حقیقت ماجرا ندارد .


mamad1 نوشته: بنده که چیزی جز های و هوی و مقداری هوچی گری چیزی ندیدم نه در مورد ادعاها و نه در مورد سوال هام
ادرس کتاب هم برای خودتون
انگار من وقت و حوصله دارم برم بشیم فلان کتاب رو بخونم
اینجا جای بحث ماست

اگر ادعایی دارید با ارجاع من به فلان کتاب پاسخ ندید
همینجا بفرمایید با زمان ساده

بنده نمیتوان به کسی که کوچکترین دانشی در مورد موسیقی ندارد و فکر میکند موسیقی سنتی یک چیز خفن پفن است بیایم و یک کتاب ۱۰۰ صفحه ای را با زبان ساده و در یک بحث آموزش دهم . این وظیفه شماست که بروید مطالعه کنید و بیاموزید نه من که بیایم و به شما بیاموزانم ! همین صحبت های بنده رو شما درست مطالعه نمیکنید !!!!



mamad1 نوشته: شمایی که از موسیقی سر در میارید و معین رو با کلایدر من مقایسه میکنید وای بر احوال اونهایی که از موسیقی سر در نمیارن

چه شباهتی بین معین و کلایدر من دیدی که اهنگ هاشونو با هم مقایسه کردید


مثلا چه شباهتی بین i do it for u با میخوام به اصفهان برگردم هست؟

جل الخالق

بله بین خود معین و خود کلایدرمن شیاهتی نیست ولی میشود موسیقیشان را مقایسه کرد و گفت کدام بهتر است و این شما بودید که مدام ادعای مهملی مبنی بر همسطح بودن موسیقی ایرانی با موسیقی به قول خودتان غرب را مطرح میکردید ! وقتی می آیید و میگویید موسیقی ایرانی چیزی کم از موسیقی غرب ندارد چرا از مقایسه موسیقی معین با کلایدرمن اینچنین آشفته میشوید ؟
به نظر بنده خودتان هم میدانید موسیقی ایرانی عملن هیچ حرفی برای گفتن در مقابل موسیقی جهان ندارد و فقط یک لجاجت کودکانه باعث شده سر سخن خود بمانید وگرنه از مقایسه موسیقی معین با کلایدرمن در شرایطی که این خودتان بودید که موسیقی ایرانی را همسطح با موسیقی جهان کردید آشفته نمیشدید !

امیدوارم نیازی به آموزش فارسی به شما نباشد و فرق بین موسیقی معین را با خود معین متوجه بشوید !!!
من نظرم مقداری بنظر میلاد نزدیکتره،برای موسیقی سنتی ایران احترام قائلم چون هنر هست و معلومه یکچیزهایی هم درش هست ولی خوشم نمیاد چندان چون بنظرم کلا پایه و اینهاش و همون حس مرتبط باهاش عرفان و بدبختی و اینها هست که من میونه ای ندارم باهاش.
یک تفاوت دیگه هم اینه که در ایران و کشورهای تحت سلطه اسلام موسیقی رشدی نتونسته بکنه حافظ هم باید ساز و شرابش رو قایم میکرده.در اروپا واقعا هم در زمان خود کلیسا یمقدار با موسیقی و نقاشی مذهبی هنر وضعش بهتر بوده بعدش هم که با روشنگری و بعد اون هم آزادی اون در قرن 20 ام و اینکه اصلا خود مثلا راک شد نماد آزادی و اینها یک کار اساسی و انفجار تنوع و اینها درش اتفاق افتاده.بنابراین بنظر من موسیقی غربی هم در وسعت و عمق جلوتر هست. در ایران یکسری چیزهای قدیمی و عرفانی و اینها بوده همش همون هست.حالا بخوایم بگیم با اینهمه اختلاف در کار و تنوع اینها یکسان هستند نمیشه.ولی همونطور که گفتم هر دو هنر هستند.
موسیقی پاپ ایران هم اکثرا واقعا بیکیفیت هست و تک و توک و انگشت شمار کار خوب توی رپ و پاپ و اینها پیدا میشه.
Russell نوشته: من نظرم مقداری بنظر میلاد نزدیکتره،برای موسیقی سنتی ایران احترام قائلم چون هنر هست و معلومه یکچیزهایی هم درش هست ولی خوشم نمیاد چندان چون بنظرم کلا پایه و اینهاش و همون حس مرتبط باهاش عرفان و بدبختی و اینها هست که من میونه ای ندارم باهاش.
یک تفاوت دیگه هم اینه که در ایران و کشورهای تحت سلطه اسلام موسیقی رشدی نتونسته بکنه حافظ هم باید ساز و شرابش رو قایم میکرده.در اروپا واقعا هم در زمان خود کلیسا یمقدار با موسیقی و نقاشی مذهبی هنر وضعش بهتر بوده بعدش هم که با روشنگری و بعد اون هم آزادی اون در قرن 20 ام و اینکه اصلا خود مثلا راک شد نماد آزادی و اینها یک کار اساسی و انفجار تنوع و اینها درش اتفاق افتاده.بنابراین بنظر من موسیقی غربی هم در وسعت و عمق جلوتر هست. در ایران یکسری چیزهای قدیمی و عرفانی و اینها بوده همش همون هست.حالا بخوایم بگیم با اینهمه اختلاف در کار و تنوع اینها یکسان هستند نمیشه.ولی همونطور که گفتم هر دو هنر هستند.
موسیقی پاپ ایران هم اکثرا واقعا بیکیفیت هست و تک و توک و انگشت شمار کار خوب توی رپ و پاپ و اینها پیدا میشه.

آهنگ عرفانی و اینها تنها پس از اسلام است، ریشه آهنگ‌های ایرانی ولی از شادترین‌ها است.

اینجا درباره‌اش پیشتر نوشته بودیم: فرهنگ و اخلاق نیک ایرانیان
sonixax نوشته: من ترانه اش رو نمیگم ، موسیقیش رو میگم .
خوب معلومه متن مثلن دوزخیان همای پربار و بامعنی و مفهومه مهربد جان و دقیقن همون تکست برخی موسیقی های ایرانی هست که برای من قابل تحملشون میکنه . ولی خود موسیقی بی سر و ته و گیج کننده هست و بعضن هم سردرد آور !



خیلی ساده بگم اصلن موسیقی نداره فقط یک پلی بک ساده هست با چهار تا آکورد پشت سر هم یعنی بدون تنظیم دست و حسابی اصلن نمیشه اسمش رو گذاشت موسیقی همون رپ بهتره * :)) ، موقع خوندن هم که بد نیست یکی به طرف بگه یک نفسی بکش همین طوری مسلسل وار مخاطب رو مورد حمله کلماتش قرار میده - توی تقریبن هر آهنگ رپ درست و حسابی طرف یک استراحت - یعنی یک مکس کوتاه و بعدش پس از مکس موزیک باید پاسخ خواننده رو بده . اغلب بعد از این پاسخ دهی یک لوپ داریم که بخشی از شعر تکرار میشه و بعد روال عادی موسیقی . البته اینی که میگم یک مساله همه گیر نیست و میشه ازش چشم پوشی کرد ولی به هر حال مسلسل وار به مخاطب حمله کنی آهنگ رو خسته کننده و منزجر کننده میکنه ، از نظر ادبی هم که مهربد جان خودت بهتر میدونی اصلن اسمش رو نمیشه ترانه یا شعر گذاشت ! ولی مطلبی که میخواد برسونه داستانش فرق داره البته توی همون هم خیلی موفق نبوده از نظر من ولی باز تکستش مثلن از اون یاسی که پیشتر گذاشتم خیلی بهتره .


*خیلی ها و به خصوص کسانی که با موسیقی آشنایی دارند رپ رو اصلن موسیقی نمیدونند - نمونه : همه چیز درمورد موسیقی - رپ موسیقی نیست!


خوب این از همان بازی‌های هامونیک‌بازی و اینهاست که راست کار هنرمندان است. آهنگ دستکم یک کارکرد بسیار روشن دارد و آنهم دگراندن mood آدمی و بردن آن به mood دلخواه است.

این گفتگوها فراتر از گفتمان شناخت «هنر» نمیرود. یا دوستان آلیس و میلاد باید نشان دهند که فاکتورهای شناخت آهنگ چه هستند و چگونه میتوانیم آنها را بچَنتاییم (quantify)،
یا اینکه ساده شده بگویند هر کدام بیشتر هوادار داشت بهتر است، که در اینجا کارهای justin bieber در بالای لیست میرود! E402
ترجیح میدم جوری زندگی کنم که گویی خدا هست تا اینکه جوری زندگی کنم که گویی نیست و بعد از مرگ متوجه شوم هست.
منسوب به کامو...
حقیقت داره؟ کامو همچین چیزی گفته؟