اولا اون مردها تاثیرش یک ده هزارم زنها هم نیست ثانیا اون مال دوران اخر بارداری هست نه اوایل. به نظر من هر کسی حق داره در مورد بدن خودش تصمیم بگیره و در دادن حق در مورد بدن کسی اولویت با صاحب بدن هست. اگر مردان قدرت حاملگی داشتند من هیچ مشکلی با داشتن حق سقط جنینشون ندارم. من هیچ تعصبی نسبت به هیچ گونه و نژاد انسانی ندارم.
shirin نوشته: راسل چرا همه چی رو قاطی میکنه. مگه من گفتم تمام اخلاقیات برای بقا و نفع جمعی هست ؟ گفتم به خاطر این به وجود اومده. تغییر کرده ،متفاوت شده. گسترده شده و الی اخر. چند تا مثال هم زدم که روشنتر بشه. یعنی واقعا اینقدر سخت هست گرفتن مفهوم حرف من؟ الان مگه همه رفتارهای اخلاقی برای بقای جامعه هست؟ یا مگه همشون باید قانونی باشند. اصلا همه حرف من این هست که اخلاقیات بسیار نسبی و گسترده هست. هیچوقت نمیشه در مورد یک موضوع و یا اخلاقی بودنش نظر قاطع داد. هر کسی میتونه نظر قاطع خودشو داشته باشه. و انجامش بده ولی باید تضادش با نظر جمع یا با قوانین و عواقبش رو هم در نظر بگیره. الان اخلاقیات بیشتر مفهوم نفع فردی پیدا کردی تا جمعی. هر کسی هر رفتاری رو طبق میزان به خطر افتادن آسایش روانی و روحی خودش میسنجه و اونو اخلاقی یا غیر اخلاقی میدونه.
خوب ما هم از ابتدا گفتیم که شما میگویید اخلاق نسبیست،انچیزی که شما میگویید تغییر کرده اخلاق نیست،نرمهای اجتماعی اخلاقیتر و بهتر شده اند.با حساب شما یک سادیست اگر با آسایش روحی و روانی خودش تجاوز و قتل یک نفر را سنجید و جامعه هم نابود نشد بر اثر عمل او کار خوبی کرده و بسیار هم اخلاقیست،حالا یکی هم دوست ندارد مثلا تجاوز نمیکند به دیگران یکی هم دوست دارد تجاوز میکند؟
تازه تجاوز ربط خاصی به بقای جامعه ندارد،با دوستان بحث شد که حرف این مطرح است که چه بسا ریشه فرگشتی هم داشته باشد.
shirin نوشته: اگر مردان قدرت حاملگی داشتند من هیچ مشکلی با داشتن حق سقط جنینشون ندارم. من هیچ تعصبی نسبت به هیچ گونه و نژاد انسانی ندارم.
البته اینها همه حرف است و ادعا ! اگر شما در کشوری آزاد زندگی میکردید و دوست پسر شما بچه میخواست و شما نمیخواستید و به همین دلیل پسر شما را ترک میکرد و میرفت با یکی دیگه در اون صورت واکنش شما به احتمال خیلی زیاد شبیه به واکنش باقی دخترانی خواهد بود که چنین تجربه ای داشته اند .
یعنی جیغ و داد و فحش و بد و بیراه گفتن و ترور شخصیتی و ..... (فرگشت)
امیر حرفهای منو نصفه نیمه جواب میدی؟ اون قسمت که گفتم بحران روحی زن که آمدگی بچه دارشدن نداره علاوه بر درگیر شدن کل بدنش مهم نیست آیا؟ رو بی پاسخ گذاشتی. در ضمن کشورهایی مثل سوئد به خاطر فشار فمنیستها نیست که این حق رو به زنان دادن به این خاطر هست که اونها منطقی تر و انسانی تر قضیه رو در نظر میگرند نه منافع مردسالارنه عده ای.
Russell نوشته: بنظر من خود جنین بعنوان یک انسان مستقل بعد از یک مدتی میتونه مطرح باشه که زندگی آیندش بعنوان یک فرد اجتماع مطرح هست.
دقیقن راسل جان ، برای همین باید سقط جنین رو بعد از مدتی مشخص برابر با قتل قرار داد و براش مجازات مشخص کرد .
در صورتی که مادر به هر دلیلی توانایی بزرگ کردن بچه رو نداشته باشه این وظیفه جامعه و دولته که مخارجش رو تامین کنه و در صورتی که باز هم تواناییش رو نداشت یا خواستش نبود باید اون رو بسپره به سازمانهایی که برای این کار در نظر گرفته شده .
پ.ن : ما داریم در شکل یک جامعه مدرن و سکولار حرف میزنیم البته
راسل به نظر من اگه کسی تجاوز کنه به دیگران شایسته مرگ هست و کارش هم بسیار منفور هست. به نظر من به هیچ عنوان کارش اخلاقی نیست. ولی فرضا اگه من یه متجاوز بودم و علاقه شدید به تجاوز کردن داشتم اینکار رو با میل علاقه فراوان انجام میدادم اگه از موانع قانونی و اجتماعی هم واهمه ای نداشتم. من متجاوز، اخلاقیاتم با همین منی که الان هستم متفاوت هست. یک متجاوز با حساب خودش کار خوبی کرده و یه دست مریزاد هم به خودش میگه نه از نظر دیگران یا من. فرضا خامنه ای رفتارهای به نظر خودش و هوادارش خود اخلاق هست یعنی اخلاق کلا با معیار اون تعریف میشه و ماها آدمهای منفور و بیخدا و بی اخلاق و مستحق جهنم. ولی از نظر ما هم خامنه ای یه دیکتاتور بی اخلاق و مفسد فی الارض هست که تنها خودش رو میبینه تو دنیا.
shirin نوشته: امیر حرفهای منو نصفه نیمه جواب میدی؟ اون قسمت که گفتم بحران روحی زن که آمدگی بچه دارشدن نداره علاوه بر درگیر شدن کل بدنش مهم نیست آیا؟ رو بی پاسخ گذاشتی.
آن بخش به چند دلیل بیپاسخ مانده: نخست آنکه شما در حال استناد به مجهول غایب هستید، ما دستگاهی برای اندازهگیری اندازهی دقیق آسیبهای احتمالی به جان و جسم و روان ِ پدر و مادر نداریم که بگوییم کدام گرانتر است، پس حق با اوست. به خصوص در شرایطی بحرانی و تصورناشدنی همچون وضع مورد تصور ما... دوم آنکه اینهم سفسطهی سخیفی بیش نیست که هرکس بهای بیشتری پرداخته الزاما حق بیشتری هم دارد، و عمیقا وابسته به تعریف شما از «حق» خواهد بود. سوم آنکه فرضا حتی اگرهم زن لطمهی بیشتری از مرد بخورد(که نمیدانم)، و اگرهم بپذیریم که این لطمهی احتمالی حق بالاتری برای پدید میآورد(که نمیآورد)، در نهایت بدلیل موقعیت ِ صفر و صدی «بچه» در جایگاه طرف سوم این معامله(که به دنیا آمدن برای او صد و سقط شدن برای او صفر خواهد بود)وزنه به سود مرد ِ طرفدار ِ حفظ بچه سنگین خواهد شد.. خلاصه که بیپاسخ ماندنش بهتر بود.. :e530:
shirin نوشته: راسل به نظر من اگه کسی تجاوز کنه به دیگران شایسته مرگ هست
:e108:
مرگ؟ بخاطر تجاوز جنسی؟ گرفتن حق زندگی از یک انسان، فقط بخاطر آنکه نتوانسته خواستارهای جنسی خود را مهار بکند؟
میلاد وقتی منو نمیشناسی در مورد شخصیتم قضاوت نکن. من همیشه افکارم و ایده هام و تمایلاتم کاملا مشخصه و کسی که میخواد با من باشه اگه دوست داشت و میتونست کنار بیاد میمونه باهام وگرنه من هیچ الزامی براش نمیبینم که بخواد با من ادامه بده اون رابطه رو. تنها کسی میتونه رابطه ای رو الزامی کنه که خودش زیر بار خیلی از مسائل بره. دختری هم که پسری رو بخواد اگه اون پسر بچه بخواد قبول میکنه. وگرنه به پسره میگه میتونی بری با یکی دیگه. اگه پسره رفت ممکنه ناراحت بشه چون دوستش داشته و طبیعی هم هست ولی چیزی هست که خودش انتخاب کرده. در آخر باید بگم که من خودم عاشق بچه هستم و اگه زمانی بچه دار بشم به هیچ قیمتی سقطش نمیکنم حتی اگه بابای بچه هم مخالفش بااشه :D
shirin نوشته: راسل به نظر من اگه کسی تجاوز کنه به دیگران شایسته مرگ هست و کارش هم بسیار منفور هست. به نظر من به هیچ عنوان کارش اخلاقی نیست. ولی فرضا اگه من یه متجاوز بودم و علاقه شدید به تجاوز کردن داشتم اینکار رو با میل علاقه فراوان انجام میدادم اگه از موانع قانونی و اجتماعی هم واهمه ای نداشتم. من متجاوز اخلاقیاتم با همین منی که الان هستم متفاوت هست. یک متجاوز با حساب خودش کار خوبی کرده و یه دست مریزاد هم به خودش میگه نه از نظر دیگران یا من. فرضا خامنه ای رفتارهای به نظر خودش و هوادارش خود اخلاق هست یعنی اخلاق کلا با معیار اون تعریف میشه و ماها آدمهای منفور و بیخدا و بی اخلاق و مستحق جهنم. ولی از نظر ما هم خامنه ای یه دیکتاتور بی اخلاق و مفسد فی الارض هست که تنها خودش رو میبینه تو دنیا.
خوب آنکه خامنه ای فکر میکند دیگر اخلاقیات نمیشود،اینکه هر کس هر چیز فکر کرد خوب است که واقعا آنچیز را خوب نمیکند،همانطور که راننده ای که گمان میکند کنترل ماشین را در دست دارد ولی در سر پیچ در دره سقوز میکند تصوراتش باعث نمیشود که در واقعیت واقعا کنترل ماشین را در دست دارد.