دفترچه

نسخه‌ی کامل: آشنایی‌ با صهیونیسم و کشور اسرائیل
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
جریان مثل این می‌مونه که بین ایران و امارات بر سر جزایر ۳ گانه اختلاف هست ، حالا یک عده میگن ایران بیاد این جزایر رو به امارات بده که اختلاف حل بشه! می‌خوام ۱۰۰ سال حل نشه!27
Mehrbod نوشته: من زیاد موافق نیستم، بدید من انداختن بمب اتم یک راهکار تند و خوب برای پایان دادن به جنگ بود.

ریخت دیگر این بود که یا آلمان/ژاپن به بمب اتم دست یابند و بزنند، یا اینکه جنگ همینجور دنبال شده و احتمالا شمار بسیار بیشتری از آنچه دو بمب کشت آدم کشته میشد.

در جریان اون بمبها حدود ۴۰۰ هزار نفر کشته شدند و بقایای رادیو اکتیو هم قربانیان بیشماری گرفته و یحتمل دارد میگیرد .
زمانی که بمبها انداخته شده بودند آلمانها به نوعی شکست خورده بودند و تازه سالها بعدش متوجه شدند که آلمان برنامه ای برای بمب هسته ای داشته و شاید به تولید آن هم رسیده بوده :

First-ever atomic bomb developed by Nazi Germany? - English pravda.ru
Nazi nuclear waste from Hitler's secret A-bomb programme found in mine | Mail Online

مساله ی بعدی اینه که آیا با ادامه پیدا کردن جنگ و تسلیم نشدن یک ژاپن باقی مانده بیش از ۴۰۰ هزار نفر کشته میشدند ؟ اثبات این موضوع بر گردن آمریکاست .

بعد مگر نمیتوانست بمب اتمی نخست را جایی بیندازد که کمترین آمار تلفات رو داشته باشه ؟ بدون شک ژاپن با دیدن انفجار اول تسلیم میشد .

بمب دوم را هم که به هیچ عنوان نمیشود توجیح کرد اگر هدف نشان دادن داشتن سلاحی قوی و مخرب بوده به ژاپن برای پایان دادن جنگ همان یکی کافی بوده .

نشان دادن داشتن بمب اتمی به نازی هایی که در یک قدمی بمب هسته ای بودند یا حتا شاید به ساخت آن رسیده هم بودند تنها باعث شروع یک جنگ هسته ای میشد و این را آمریکا هم میدانست برای همین این بمبها ها را بعد از شکست آلمان و بعد از خودکشی هیتلر[۱] روی سر مردم ژاپن ریخت[۲] یعنی فرضیه ادامه جنگ با نازی ها و ارتش آلمان و کشته شدن افراد بیشتر شبیه یک پروپاگاندا هستش تا واقعیت .

همان طور که راسل هم گفت آمریکا تنها گوشت قربانی میخواست که سلاح جدیدش را رویشان امتحان کند و همین کار رو هم کرد . و این کارش به هیچ عنوان اخلاقی که نبود جنایت جنگی هم بود .

۱ - ۳۰ آپریل ۱۹۴۵
۲ - ۶ تا ۹ آگوست ۱۹۴۵
sonixax نوشته: همان طور که راسل هم گفت آمریکا تنها گوشت قربانی میخواست که سلاح جدیدش را رویشان امتحان کند و همین کار رو هم کرد . و این کارش به هیچ عنوان اخلاقی که نبود جنایت جنگی هم بود .
البته می‌توان گفتمانی را برای پدافند از عمل ایالات متحده در جنگ جهانی دوم پی‌ریزی کرد، برای مثال اینکه ژاپن قصد تسلیم نداشت و شمار قربانیان درصورت عدم استفاده از گزینه‌ای چنان هراس‌انگیز به ادامه‌ی جنگ به مراتب بیشتر و به کشته شدن ِ میلیون‌ها نفر از هر دو طرف منجر می‌شد. اما حتی اگر چنین استدلالاتی توان یا مجال بروز داشته باشند هم، نمی‌باید فراموش کرد که استفاده از سلاحی چنان مرگبار تحت هر شرایطی کاری‌ست خطا و شرورانه، و اساسا بمب اتمی شر مطلق است در دست نهاد‌ سرکوبگر دولت که نمی‌باید اجازه‌ی استفاده از آن در اختیار هیچکس قرار داشته باشد.
‭BBC ‮فارسی‬ - ‮جهان‬ - ‮اسرائیل تخلیه شهرک میگرون را آغاز کرد‬


[COPY]

اسرائیل تخلیه یک شهرک یهودی نشین غیرمجاز در کرانه غربی رود اردن را آغاز کرده است.

شهرک میگرون، واقع در شمال بیت المقدس، به دستور دیوان عالی اسرائیل تخلیه می شود.

بخش اعظم این شهرک ۳۰۰ نفری در زمین‌های خصوصی فلسطینیان روستای برقه ساخته شده است.

ساکنان میگرون باید تا روز سه شنبه این هفته به طور کامل از آن خارج شوند.

روند تخلیه این شهرک در روز یکشنبه بدون خشونت انجام شده است.

قرار است آنها در آینده نزدیک به شهرک دیگری به نام "گیوات هایکو" در چند صدمتری میگرون منتقل شوند که زمین آن مالک خصوصی ندارد.

جناح محافظه کار به شدت از اجرای این حکم دادگاه توسط دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، انتقاد کرده است.

بر اساس قوانین اسرائیل شهرک سازی در سرزمین های اشغال شده فلسطینیان تنها در مناطقی مجاز است که اسرائیل آن را "زمین دولتی" اعلام کرده است.

برآورد می شود که اسرائیل حدود یک چهارم از سرزمین‌های فلسطینیان را "زمین دولتی" اعلام کرده باشد.

این در حالیست که جامعه بین المللی تمام شهرک سازی‌های اسرائیل در اراضی فلسطینیان را غیرقانونی می داند.

تشکیلات خودگران فلسطینی به رهبری محمود عباس از سرگیری مذاکرات صلح با اسرائیل را مشروط به توقف کامل شهرک سازی‌های اسرائیل کرده است.

ساکنان میگرون بدون مجوز دولت اسرائیل در زمین‌هایی ساختمان سازی کرده بودند که چند فلسطینی سند آن را در اختیار داشتند.

دیوان عالی اسرائیلی در ماه اوت سال ۲۰۱۱ به نفع این فلسطینیان رای داد و حکم تخلیه میگرون را صادر کرد.[/COPY]

اون آخرش که پررنگ کردم خیلی برام مهمه . حالا اگر برعکس داستان بود آیا مسلمین چنین رای ای صادر میکردند ؟
این یک ویدئو کوتاه در مورد آزاد سازی اورشلیم هست ، عملیات آزاد سازی اورشلیم به فرماندهی Uzi Narkiss انجام شد. بعد از آن موشه دایان اسحاق رابین و اوزی نارکیس وارد قسمت باستانی اورشلیم شدند. این روز که به یوم یروشلایم معروف یکی‌ از شاد‌ترین جشن‌ها در اسرائیل است. شاید اهمیت آزاد سازی اورشلیم زیاد قابل لمس نباشد ، یک مثال میزنم که بیشتر مشخص بشود ، تصور کنید که لشکر تازی تخت جمشید را در حمله خود تسخیر کرده بود و در طول ۱۴۰۰ سال هر روز به آن توهین میکرد و آن را تخریب میکرد. بعد از آن یک لشکر ایرانیان در عملیاتی عرب‌ها را رانده و تخت جمشید را آزاد میکنند ، در ۴۰ سال بعد از آن آزاد سازی ایران هر روز شاهد بمب گذاری از مناطق عرب‌ها به سو‌ی‌ اسرائیل هست ، عرب‌ها می‌گویند تخت جمشید را به ما پس بدهید تا دیگر انتحاری نفرستیم! جواب شما چه خواهد بود؟ من می‌گویم شکر خوردید!! ، تخت جمشید برای ما هست ، تا ۱۰۰۰ سال هم صلح نکنیم ۱ سانت از آنجا به کسی‌ داده نمی‌شود!

[video=youtube;j1vl1AlRYgA]http://www.youtube.com/watch?v=j1vl1AlRYgA[/video]



اوزی نارکیس Uzi Narkiss - Wikipedia, the free encyclopedia

یوم یروشلایم
Jerusalem Day - Wikipedia, the free encyclopedia
اینها چی میگویند کسرا جان؟

خانه گفتمان آسمان
Mehrbod نوشته: اینها چی میگویند کسرا جان؟

خانه گفتمان آسمان

چه قدر ملتی که در خفقان و سانسور هستند زودباورند و میشود راحت فریبشان داد !

‘Women for Sale’: An Israeli Campaign Against Trafficking : Ms. Magazine Blog
'Women for sale' store highlights sex trafficking in Israel - CNN
Women for Sale in Tel Aviv
Mehrbod نوشته: اینها چی میگویند کسرا جان؟

خانه گفتمان آسمان

با عرض معذرت ... شعری بیش نبود که 2 سال پیش مطرح شد...در واقع حرکت نمادینی بود در اعتراض به قاچاق انسان.من نمیدونم چرا بدون تحقیق ملت شروع میکنن به اظهار نظر کردن و شعر سرودن و تاسف خوردن برای نژاد انسان حامیان حقوق بشر و این داستان ها....

'Women for sale' store highlights sex trafficking in Israel - CNN
میگم کسری اگر درباره زبان عبری و زبانهای مرتبط با اون هم مطلب بزاری جالب میتونه باشه،مثلا من یه زبون دیدم بطور تصادفی بنام Yiddish که گویا آلمانی و چندتا زبان دیگه قاطی شده ریشه عبری داره دبیرشون هم عبریه E056
کسری حالا که بحثش پیش اومد در مورد آنوسی ها یا Crypto-Judaism - Wikipedia, the free encyclopedia یه توضیحی میدی؟ مربوط به دوره خاصی بوده؟