دفترچه

نسخه‌ی کامل: آشنایی‌ با صهیونیسم و کشور اسرائیل
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
Mehrbod نوشته: ژن عربها خرابه؟

فرهنگ فلسطینی ها خرابه ! فرزندانشان که در اینجا بزرگ شده اند کمتر وحشی هستند .
[ATTACH=CONFIG]929[/ATTACH]

جنازه مجدی حلابی بعد چند سال که از گم شدن این سرباز عرب ارتش اسرائیل گذشته بود پیدا شد ، نخست وزیر و بسیاری از مقام‌های کشور با خانواده حلابی تماس گرفتند و از خدمات آنها به کشور اسرائیل تشکر کردند . عرب‌های دروزی از ابتدا ۱۹۴۸ عهد وفاداری با دولت اسرائیل بسته اند و در ارتش خدمت میکنند.
David Hume نوشته: خیر ، اینها این دنیا را فقط محل آزمایش می‌دانند و اینکه اوضاع چگونه هست اینجا برایشان مهم نیست ، زندگی‌ ابدی برای آنها مهم است و آنچه الله را خشنود می‌کند. مثلا یک آمریکایی سفید پوست چه چیزی باعث میشود که به اسلام گرایش پیدا کند و به پاکستان برود و به القاعده بپیوندد؟

ببین کسرا جان، گفتمان causality بسیار پیچیده‌تر از آن است که انگاشته‌ای.

من یک نمونه ساده برمیشمارم، از خوراک کسی Vitamin C را به کل بیرون میکشیم، پس از چند ماه سرما خورده میمیرد.

اکنون، سرما خوردگی ریشه مرگ او بود یا نبود ویتامین سی؟


اسلام‌گرایان امروز هم همین داستان را دنبال میکنند. اینکه اینها مسلمان شده‌اند از سر بدشانسی/نادانی/ناآگاهی/...
بوده، ولی اینکه اسلام مایه مرگ و واپس‌ماندگی امروزشان است نشان از برگشت ریشه به خود اسلام نمیدهد!



David Hume نوشته: مساله نیاز فلسطینی‌ها برای من irrelevant هست ، من این را از دیدگاه خودم گفتم که تشکیل کشور فلسطین برای منفعت اسرائیل آنچنان هم ضروری نیست و اوضاع اگر به همین منوال هم بماند از ما چیزی کم نمی‌شود.

این دیدگاهی خودپسندانه است که برای "من نیاز فلسطینی‌ها ناوابسته است". تازه ما درباره نیاز (requirement) سخن گفتیم، نه خواسته فلسطینی‌ها!

اگر نیاز فلسطینی‌ها برآورده نشود، پس برای چه باید دست از جنگ بردارند!؟
Mehrbod نوشته: اگر نیاز فلسطینی‌ها برآورده نشود، پس برای چه باید دست از جنگ بردارند!؟
ببینید باید چیزی را خواست که practical باشد ، وقتی‌ آنها می‌دانند تا ۲۰۰ سال دیگر هم اسرائیل با آمدن ۵ میلیون عرب به داخل خاک خود موافقت نمیکند و در ۷ جنگ و ۶۵ سال عملیات تروریستی چریکی نیز شکست خوردند ، آیا بهتر نیست که کوتاه بیایند و خواسته خود را کمتر کنند؟ همانطور هم که قبلا گفتم من از شرایط کنونی راضی‌ هستم ، اصلا چه بهتر که فلسطینی‌ها کوتاه نیایند ، شهرک‌ها هر روز بزرگ تر میشود و یهودیان بیشتری در آنجا ساکن میشوند!E402
مشکل،مشکل تقدس هست،مساله تفاوت کیفیت زمین نیست،مساله مثلا اروشلیم مساله زمین کمتر و بیشتر نیست،تنها راهش اینه که با برسمیت شناختن همین تقدس و کوتاه آمدن دو طرف از بخشی از خواستهای مقدسشون مساله حل بشه یا اینکه یکی اونیکی را نابود کنه کامل یا اینکه کل دنیا رو با بمب اتم بفرستند هوا E207
David Hume نوشته: ببینید باید چیزی را خواست که practical باشد ، وقتی‌ آنها می‌دانند تا ۲۰۰ سال دیگر هم اسرائیل با آمدن ۵ میلیون عرب به داخل خاک خود موافقت نمیکند و در ۷ جنگ و ۶۵ سال عملیات تروریستی چریکی نیز شکست خوردند ، آیا بهتر نیست که کوتاه بیایند و خواسته خود را کمتر کنند؟

این سراسر درسته، ولی هر دو سو باید خواسته خود را کم کنند + اینکه خواسته‌ها نباید از نیازهای دو سو کمتر شود.

فلسطینی‌ها مانند هر کس دیگری آدم هستند و باید برای آنها امکانات بسیار بیشتری هم از دیگران فراهمید تا بتوانند از پس دشواری‌های
فرهنگی و اسلامزده خودشان بیرون بیایند. اسرائیل در سوی دیگر کشور بسیار پولداری است و میتواند در این راستا کار کند، چرا کاری نمیکند؟


هر آینه، سخن من اینجا این بود که زمین/منابع دشواری مهادین هستند، نباید بیخود اینها را به "اسلام" و "فرهنگ" بست.



David Hume نوشته: همانطور هم که قبلا گفتم من از شرایط کنونی راضی‌ هستم ، اصلا چه بهتر که فلسطینی‌ها کوتاه نیایند ، شهرک‌ها هر روز بزرگ تر میشود و یهودیان بیشتری در آنجا ساکن میشوند!E402

از کشته شدن روزانه فلسطینی‌ها/اسرائیلی‌ها خوشنودی کسرا جان؟ 39
Mehrbod نوشته: اسرائیل در سوی دیگر کشور بسیار پولداری است و میتواند در این راستا کار کند، چرا کاری نمیکند؟
ببینید یک سری مسائل هست که اسرائیل سر آنها کوتاه نخواهد آمد ، یکی‌ همان مساله آمدن ۵ میلیون عرب به داخل اسرائیل است یا مساله تقسیم اورشلیم ، چپ گرا‌ها و دست راستی‌‌ها سر این قضیه توافق دارند ، مثلا اسحاق رابین که قرارداد اسلو را امضا کرد و به وسیلهٔ دست راستی‌‌های یهودی هم ترور شد گفته بود که هرگز اورشلیم تقسیم نمی‌شود. مشکلات اینها هست ، بقیه مسائل مثلا منابع آب در کرانه غربی ، شهرک‌ها اینها همه قابل حل هست. اسرائیل بسیار هم تا کنون کوتاه آماده است ، غزه را اسرائیل تخلیه کرد ، چه نصیبش شد؟ ۹۰۰۰ موشک تا کنون ، صحرای سینا با میلیون‌ها بشکه منابع نفتی‌ را تخلیه کرد ، چه نصیبش شد؟ شبکه‌های تروریستی در سینا ، جنوب لبنان را تخلیه کرد ، چه نصیبش شد؟ موشک‌های حزب‌الله....

Mehrbod نوشته: از کشته شدن روزانه فلسطینی‌ها/اسرائیلی‌ها خوشنودی کسرا جان؟

خیر ، چه کسی‌ از این شرایط خشنود است؟ ولی‌ منظورم این هست که کشور اسرائیل وجود دارد ، اگر من به قیمت نابودی کشور بخواهم به صلح برسم ، حاضر هستم شرایط جنگی کنونی تا ابد ادامه پیدا کند.
Russell نوشته: مشکل،مشکل تقدس هست،مساله تفاوت کیفیت زمین نیست،مساله مثلا اروشلیم مساله زمین کمتر و بیشتر نیست،تنها راهش اینه که با برسمیت شناختن همین تقدس و کوتاه آمدن دو طرف از بخشی از خواستهای مقدسشون مساله حل بشه یا اینکه یکی اونیکی را نابود کنه کامل یا اینکه کل دنیا رو با بمب اتم بفرستند هوا

ببینید اورشلیم تنها مساله مذهبی‌ بودن آن نیست ، مثلا اسحاق رابین که بیخدا و سوسیالیست هم بود گفت هرگز اورشلیم جدا نمی‌شود ، اورشلیم مساله ملی‌ هست ، اینطوری به قضیه نگاه کنید ، در زمان حمله عرب‌ها فکر کنید تخت جمشید و شیراز را آنها اشغال میکردند و تا اکنون نیز آنجا زندگی‌ میکردند ، بعد ۱۴۰۰ سال یک گروه وطن پرست به آنجا حمله میکنند و تخت جمشید و شیراز را آزاد میکنند ، حالا عرب‌ها از مناطق مجاور انتحاری به داخل شیراز می‌فرستند و موشک نیز پرتاب میکنند و می‌گویند نصف شیراز را به ما بدهید تا دیگر موشک نزنیم ، شما باشید چه جوابی‌ می‌دهید؟ من می‌گویم ۱ سانت هم به کسی‌ دیگر نمیدهیم!
David Hume نوشته: ببینید اورشلیم تنها مساله مذهبی‌ بودن آن نیست ، مثلا اسحاق رابین که بیخدا و سوسیالیست هم بود گفت هرگز اورشلیم جدا نمی‌شود ، اورشلیم مساله ملی‌ هست ، اینطوری به قضیه نگاه کنید ، در زمان حمله عرب‌ها فکر کنید تخت جمشید و شیراز را آنها اشغال میکردند و تا اکنون نیز آنجا زندگی‌ میکردند ، بعد ۱۴۰۰ سال یک گروه وطن پرست به آنجا حمله میکنند و تخت جمشید و شیراز را آزاد میکنند ، حالا عرب‌ها از مناطق مجاور انتحاری به داخل شیراز می‌فرستند و موشک نیز پرتاب میکنند و می‌گویند نصف شیراز را به ما بدهید تا دیگر موشک نزنیم ، شما باشید چه جوابی‌ می‌دهید؟ من می‌گویم ۱ سانت هم به کسی‌ دیگر نمیدهیم!
خوب منم نگفتم که دینی هست فقط ،اصلا حرفی از دین نزدم،همین جنبه ناسیونالیستیش هم مقدس هست.در مورد ایران هم دفاع از خاک جنبه تقدس داره،اینجور نیست که همیشه بشود مثلا کویت را داد جزیره گرفت دیگر،بدبختی هم همین است،منابع را با پول میشود براحتی حل کرد.مقدسات ولی وفتی وارد میشود مساله ساده ای مثل همین اینقدر پیچیده میشود.
یک عکس تاریخی‌ ، مراسم شابات در اردوگاه بوخنوالد بعد از آزاد سازی توسط ارتش آمریکا

[ATTACH=CONFIG]931[/ATTACH]