دفترچه

نسخه‌ی کامل: آشنایی‌ با صهیونیسم و کشور اسرائیل
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
Dariush نوشته: [URL="http://www.radiofarda.com/content/f2-iran-least-antisemitic-survey-adl-middle-east-gaza/25384424.html"]کمترین میزان یهودستیزی در خاورمیانه،
[/URL]

نظر دوستان چیست؟

لیست سوالات مرا به خنده انداخت، با این اوصاف همه‌ی ما یهودستیز هستیم!

- یهودیان در دنیای تجارت بیش از اندازه قدرت دارند.

این صرفا یک مشاهده است نه داوری، و بله البته که یهودیان در تناسب با جمعیت خود شمار ثروتمندان رده‌بالای بسیاری دارند، در پستهای کلیدی ابرشرکتهای بین‌المللی حضور چشمگیری دارند و ...

- یهودیان در بازارهای مالی دنیا بیش از اندازه قدرت دارند.
ماست آیا سفید است؟

- یهودیان هنوز از آن چه در هولوکاست بر سرشان آمد زیاد حرف می‌زنند.
در سالگردها و اینها که تنور بحث داغ می‌شود(هه)، شاید، اما بطور معمول نه.

- یهودیان به هیچ کس اهمیت نمی‌دهند، جز خودشان.
اگر انتخاب میان یک یهودی و یک غیریهودی باشد، و انتخاب‌کننده یهودی باشد، از هر ده بار نه بار یهودی را انتخاب می‌کند. ولی اگر تعارض منافع نباشد یهودیان آدمهای بسیار خیری هم هستند.

- یهودیان بیش از حد بر امور بین‌المللی کنترل دارند.
پشتک زدن سران کشورهای اروپایی برای «تضمین امنیت اسرائیل» به چه چیز دیگری می‌تواند تعبیر بشود؟

- یهودیان بیش از حد بر دولت ایالات متحده کنترل دارند.
من اصلاً این نظرسنجی را وتو می‌کنم!:e057:


- یهودیان بیش از حد بر رسانه‌های جهان کنترل دارند.

اینهم باز مثل آنست که بگوییم اعراب بیش از حد به گوشت سوسمار علاقه دارند یا اینکه ایرانیان کله‌پاچه‌خوار هستند! بازشناسی نقش و حضور و درصد و شمار یک گروه قومی در یک نهاد اجتماعی یا رفتار نژادپرستی نیست، تحقیر آن، کهتر جلوه دادن آن، تلاش برای تبعیض قائل شدن برپاد آن‌ها برمبنی آن می‌شود نژادپرستی.

- یهودیان خود را بهتر از دیگران می‌دانند.
باید هم بدانند، هستند!

- یهودیان مسئول بخش اعظم جنگ‌ها در دنیا هستند.
نه، فقط مسئول آن بخشی هستند که مسئول آن هستند!

- دلیل تنفر از یهودیان رفتار و کردار آنهاست.
البته!
آدمی که از شما بهتر است و این بهتر بودن را در رفتار و کردار خود به رخ می‌کشد، نمی‌تواند گدایی محبوبیت بکند. شما یا موفق هستید یا محبوب، یهودیان حسابی اینرا خوب آموخته‌اند، آمریکایی‌ها هرگز نیاموختند و این است که امپرواتوری ایشان روبه زوال است. طراح این نظرسنجی هم بیش از آنکه یهودی باشد آمریکایی‌ست.

خُب خوب است که به کمک این نظرسنجی دریافتیم هیتلری بوده‌ایم و خبر نداشتیم.

نتایج کشورهای مختلف هم جالب بود:
> کره‌جنوبی
> ۵۳٪
آن یکی دو یهودی که گذرشان به آنجا افتاده باید آدمهای خالتوری بوده باشند. E412

> لائوس
> ۰/۰۲٪
یهودیان در لائوس محبوب‌تر از اسرائیل هستند! :e057:

>فرانسه
> ۳۶٪
این احتمالاً بیشتر بدلیل تمایلات چپی و گفتمان روشنفکری‌ست. در فرانسه هرکس می‌خواهد خود را از گله متمایز بکند مخالف اسرائیل می‌شود، یا به عبارتی از گله‌ی طرفداران اسرائیل به گله‌ی منتقدان اسرائیل می‌پیوندد.

> غزه
> ۹۱٪

[ATTACH=CONFIG]4162[/ATTACH]
E415
من پرسش‌های این نظرسنجی را نگاه نکرده بودم، عجب سوژه‌‌ای بوده! من نمی‌دانم اینقدر به گشتن به دنبالِ ستیزگری‌های احتمالی با یهودیان چه معنایی دارد؟ در تمامِ کشورهای غربی نهادهایی هستند که بطور دقیق میزانِ یهودستیزیِ شهروندان را اندازه‌گیری می‌کنند! احمق‌ها هنوز نمی‌دانند که آدمی اگر بخواهد بالاخره یکجوری نشانه‌هایی از Xستیزی را پیدا می‌کند! من می‌توانم پرسش‌نامه‌ای در موردِ «گنجشک‌ستیزی» تهیه بکنم و نشان بدهم که اکثر مردمانِ جهان «گنجشک‌ستیز» هستند!
Ouroboros نوشته: لیست سوالات مرا به خنده انداخت، با این اوصاف همه‌ی ما یهودستیز هستیم!
با یک تاریخدان اسرائیلی من یکبار صحبت می‌کردم ، بهم میگفت که در اروپا چون به یهودی‌ها اجازه نمی‌دادند مثلا دکتر ، مهندس اینها بشوند و شغل‌های عمومی‌ پیدا کنند ، همه به بانک داری و تجارت خصوصی روی آوردند و ثروتمند شدند و از این رو حسودی بقیه شروع شد! حیّ الان همه میگن که سازمان لابی AIPAC در آمریکا قدرت دارد! خوب شما هم عرضه داری برو برای منافع کشورت لابی کن! کون گشادی تو که تقصیر یهود نیست!
Theodor Herzl نوشته: خوب شما هم عرضه داری برو برای منافع کشورت لابی کن! کون گشادی تو که تقصیر یهود نیست!

چه ربطی داشت ؟! کسری جان یعنی شما به تخمی بودن سوالات و نتایج حاصله از اون شکی داری ؟
Anarchy نوشته: چه ربطی داشت ؟! کسری جان یعنی شما به تخمی بودن سوالات و نتایج حاصله از اون شکی داری ؟
این نوشته من ربطی‌ به خوبی‌ یا بدی این سوال‌ها نداشت ، گفتم که خیلی‌ از مشکلات یهود ستیزی جدید از حسودی هست ، مثلا لابی AIPAC که در آمریکا قدرت داره ، خوب کشور شما اینجا لابی نداره مشکل ما که نیست ، عرضه دارید شما هم لابی کنید ، همونطور که عربستان لابی درِ ، انگلیس لابی داره ، اسرائیل هم داره!
Theodor Herzl نوشته: این نوشته من ربطی‌ به خوبی‌ یا بدی این سوال‌ها نداشت ، گفتم که خیلی‌ از مشکلات یهود ستیزی جدید از حسودی هست ، مثلا لابی AIPAC که در آمریکا قدرت داره ، خوب کشور شما اینجا لابی نداره مشکل ما که نیست ، عرضه دارید شما هم لابی کنید ، همونطور که عربستان لابی درِ ، انگلیس لابی داره ، اسرائیل هم داره!

خب بحث ما تخمی بودن نظر سنجی بود :e405: !! من میگم زیاد نباید به این لابی مابی ها دلخوش بود ... این لابی گری خیلی هم اخلاقی نیست ، همون طور که زمان رای گیری طرح تقسیم تو سازمان ملل ، جناب رئیس جمهور آمریکا با اعمال فشار و تهدید ، چند کشور رو وادار به رای به این طرح کرد !!
لابی گری سیستمی‌ اخلاقی‌ نیست ، ولی‌ خوب در سیستم سیاسی آمریکا بدون لابی گری آب از آب تکون نمیخوره ، و تا جریان این هست چه بهتر که به سود خود لابی کنیم!
Theodor Herzl نوشته: لابی گری سیستمی‌ اخلاقی‌ نیست ، ولی‌ خوب در سیستم سیاسی آمریکا بدون لابی گری آب از آب تکون نمیخوره ، و تا جریان این هست چه بهتر که به سود خود لابی کنیم!

شمشیر دو لبه هست ... شاید هم یه زمانی بر علیه اسرائیل تو همون آمریکا به فرض لابی شد !!
Anarchy نوشته: شمشیر دو لبه هست ... شاید هم یه زمانی بر علیه اسرائیل تو همون آمریکا به فرض لابی شد !!
مگر الان نمی‌شود؟ حالا فلان زور لابی اسرائیل بیشتر است ، تا جای که میشود باید این حمایت آمریکا را دوشید!E523
Theodor Herzl نوشته: مگر الان نمی‌شود؟ حالا فلان زور لابی اسرائیل بیشتر است ، تا جای که میشود باید این حمایت آمریکا را دوشید!E523

به قول حضرت عمام رضوان الله : و لکن به این حمایت ها دلخوش نباشید E404 !!