نقل قول:پس فهمیدیم که اخلاقی بودن یا نبودن یک دروغ به توان طرف دروغیابی بستگی دارد !!
پهلوان پنبه رو جای دیگه کتک بزنید:)) (البته بحث اصلی من روی تعریف بود و نه اخلاقیات)البته چیز بدی نگفتی چون اینکه بخوایم چه چیز رو فریب بدونیم به "شدت"هم ربط داره و توان دروغ یابی رو شدت تاثیر میزاره.
Russell نوشته: lol
مثلا اگر من یک جنس بنجل به طرف بیاندازم بسته به اینکه طرف توان چک کردن آنرا داشته و با سهل انگاری یا مغزشویی یا... نکرده یا امکان چک کردن سخت بوده اخلاقی بودن اینکه ما یک جنس را بطرف بیاندازیم و گولش بزنیم تا قرارداد را امضا کند تغییر میکند !!
و البته من تابحال گمان میکردم میشود توان سنجش موقعیت اجتماعی و درآمد افراد را میتوان بسادپگی چک کرد !! یک نکتهیِ بامزهیِ دیگر اینکه این بحث دربارهیِ آرایش و تاکتیک غالب کردن خود به این صورت به طرف مقابل تا خرشان از پل بگذرد و مهریه و نفقه و سواری نهایی شود را من نخستین بار به تفصیل از خود زنان سنتی شنیدم !!
شما احیانا با این سازمان نسبتی دارید!؟:))
ببخشید این همه خبر کلاه برداری که طرف با اجاره کردن ماشین و سایر وسایل گرون قیمت،خودش رو ثروتمند جا میزنه یا نه اصلا فقط با توسل به دروغ و چند تکنیک کلاه برداری حتی گاهی نه فقط زنان و دختران بلکه مردهای تحصیل کرده و از طبقات بالای جامعه رو گول میزنه،از کجا آب میخوره؟!:)) (البته مثلا در مورد زن ها ممکنه محل کلاه برداری عشق و دوستی باشه و در موارد دیگه بیزینس باشه)
Persuasive definition - WiKi ؟! :))
نقل قول:A persuasive definition is a form of definition which purports to describe the 'true' or 'commonly accepted' meaning of a term, while in reality stipulating an uncommon or altered use
شما دارید معنای فریب کاری و دروغ رو چیزی جا میزنید که نیست.
در ضمن این تاکتیک رایج "اینقدر تکرار کن تا خفه شند!" بیفایدست هنوز شما نتونستید اثبات کنید مثلا دروغ در مورد وضعیت مالی به همراه آرایش یا جراحی زیبایی فریب کاری تلقی میشند،عملا با این آنالیزهای نادرست شما، شمار زیادی از تغییرات "فریب" تلقی میشند.
1-در فریب داشتن "انگیزه" مهم هست،ما در مورد چیزهایی مثل "فریب بیولوژیک" حرف نمیزنیم(که فقط فریب انسانی شباهت ظاهری داره)،در مورد روابط انسان ها حرف میزنیم.
شما در فریب میخواید کاری یکنید که هدف یا اهداف چیزی رو باور کنند که "وجود نداره" یا "نادرسته".
2-در فریب "شدت" مهمه،اینکه چه مقدار واقعیت تحریف بشه،مثلا اینکه کسی مدعی داشتن فوق لیسانس بشه ولی لیسانس داشته باشه شدت فریب کاریش خیلی با کسی فرق داره که حتی تا کلاس پنجم هم درس نخونده! خب در اینجا امکان یافتن حقیقت به طور غیر مستقیم روی شدت فریب تاثیر میزاره(هرچند به انگیزه ربط نداره)،مثلا یک نفر در اینترنت به راحتی میتونه مدعی داشتن جنسیت مخالف بشه ولی در واقعیت این کار به سختی ممکنه.
حالا بریم سراغ مناقشه اصلی،ورزش و رژیم غذایی و جراحی زیبایی و حتی داروها میتونند سلامت، زیبایی و قدرت بدنی انسان رو تغییر بدند(و از دید بیولوژیک فریبی بیش نیستند) خب آیا در این موارد شخص میخواد دیگران چیز "ناموجود" رو باور کنند!؟خیر،چون در اثر اینها خود "واقعیت" تغییر کرده.
کسی که رژیم و ورزش رو برای لاغری استفاده میکنه "همچنان" چاق نیست و "واقعیت" چاقی رو تبدیل به واقعیت لاغری کرده.این چیزی هست که به نظر میاد تا به حال دوستان از درکش عاجز بودند.
2-آرایش کردن(حداقل نوع معمولش) شدت زیادی از فریب رو نداره و در نهایت مثل داشتن ظاهر مرتب و تمیز داشتن یا پوشیدن لباس ها و یا استفاده از انگشتر و ساعت و عینک زیبا(نه لزوما گرون قیمت یا شبیه گرون قیمت) یا داشتن مدل موی دلپذیر داره.
صورت آرایش شده اینچنینی تفاوت چندانی با صورت اصلی نداره.
حتی میشه گفت کسی که آرایش میکنه مثل کسی که تیپ خوبی رو انتخاب میکنه "موقتا" واقعیت رو هم تغییر میده،یعنی همونطور که یک شخص معمولا با لباس نامرتب و کثیف و مندرس جذاب نیست ولی با تغییر ظاهر و پشیدن لباس مناسب و تمیز شدن تا حدی جذاب تر میشه،آرایش هم همین تاثیر رو داره. (البته تاثیر آرایش شدید شاید مثل پوشیدن لباس های بدل مارک باشه)
نقل قول:آنچه اینجا ما دربارهیِ این خواست صداقت از مردان و "من فقط میخواهم خودت باشی" وجود دارد و ما به آن اشاره میکنیم این است که خیلی ساده فریبی بیشتر نیست. "خودت باش" تنها برای رد کزدن جنس بنجل است نه ارزش زنان برای صداقت، مانند دوستی شما و رفیق صمیمی پسرتان.
evil woman,evil women everywhere :))
با فرض درست بودن انگیزه یابی ابکیتون:
Appeal to motive - WiKiنقل قول:A common feature of appeals to motive is that only the possibility of a motive (however small) is shown, without showing the motive actually existed or, if the motive did exist, that the motive played a role in forming the argument and its conclusion. Indeed, it is often assumed that the mere possibility of motive is evidence enough.