دفترچه

نسخه‌ی کامل: جستار آزاد تالار زنامرد
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
Dariush نوشته: سئوال : اگر انگلا مرکل یکی از وزرای مردش را خوش‌قیافه و زیبا توصیف میکرد ، فمنیست‌ها بازهم جیغ میکشیدند و او را به همچین گوه‌خوری‌ای می‌انداختند؟

داخلِ پرانتز و غیرجدی :من با خواندنِ این مطلب اولین چیزی که در دلم گفتم این بود : خاک بر سر اوباما که به عنوانِ قدرتمندترینِ رهبرِ سیاسیِ آمریکا از یک همچین چیزی باید معذرت‌خواهی رسمی بکند!
این دیگر شورش را در آوردن است ، گفتن اینکه یک زنی‌ زیبا هست چه ایرادی دارد؟ حالا میگفت طرف پشمالو و زشت است خوب بود؟ البته ایراد این قضیه به نظر من مربوط به sexist بودن و اینها نمی‌شود ، کلا ریس جمهور آمریکا نباید در مورد قیافه یک official دیگر نظر بدهد ، از اصول اداری خارج است.:e420:
در همین راستا ! ما یک پرینتر از شرکت یک خانمی خریدیم ADF اش خراب است :))) بنویسیم به پای مرد ستیزی ؟! :)))
Russell نوشته: امیر گرامی آن کتاب The Woman Racket رو اگر‌ داری میتونی آپلود کنی جایی؟
من هر چه گشتم پیداش نکرده ولی کنجکاوم بخونمش.

راسل جان اکنون کُل جنبش ضدفمینیستی بسیار ارتجاعی(واکنشی)ست و در آن همه جور آدم از سنتی تا مارکسیست پیدا می‌شود. اینست که فصل اول/دوم این کتاب که درباره‌ی سیاست است هیچ ارزشی ندارد، اما آنجاکه از دانش و روانشناسی و جامعه‌شناسی صحبت می‌کند اثر منحصربفرد و بسیار برجسته‌ای‌ست، آنرا اینجا آپلود کردم:

The-Woman-Racket-Full - Download - 4shared - Amir2591 M
sonixax نوشته: در همین راستا ! ما یک پرینتر از شرکت یک خانمی خریدیم ADF اش خراب است :))) بنویسیم به پای مرد ستیزی ؟! :)))

اکثرا آقایون وقتی از خانمی چیزی میخرن که خرابه یا موردی داره اعتراض نمیکنن چرا؟

پ.ن
البته اینو بارها چون خودم دیدم میگم
باز نیاید بگید فلان نیست و بهمان نیست
از فمینیستهای این سایت چیزی بجز سفسطه‌ی ارجاع به دیکشنری و «هیچ اسکاتلندی حقیقی» ندیده‌ایم، یکی می‌گوید من مخالف فرهنگ تجاوز هستم، آن یکی ادعا می‌کند تعریف کردن از ظاهر یک زن چه ایرادی می‌تواند داشته باشد... من مانده‌ام اینها چگونه فمینیستهایی هستند؟ شوالیه حتی نام Scum Manifesto را اولین بار از ما شنید! آدمی را به یاد مسلمانانی می‌اندازند که فکر می‌کنند هرچه خوب است و هرچه انسان‌دوستانه است می‌شود اسلام..
mosafer نوشته: اکثرا آقایون وقتی از خانمی چیزی میخرن که خرابه یا موردی داره اعتراض نمیکنن چرا؟

در حال حاضر چون تعطیله :دی
وگرنه پس میفرستمش .
Ouroboros نوشته: از فمینیستهای این سایت چیزی بجز سفسطه‌ی ارجاع به دیکشنری و «هیچ اسکاتلندی حقیقی» ندیده‌ایم، یکی می‌گوید من مخالف فرهنگ تجاوز هستم، آن یکی ادعا می‌کند تعریف کردن از ظاهر یک زن چه ایرادی می‌تواند داشته باشد... من مانده‌ام اینها چگونه فمینیستهایی هستند؟ شوالیه حتی نام Scum Manifesto را اولین بار از ما شنید! آدمی را به یاد مسلمانانی می‌اندازند که فکر می‌کنند هرچه خوب است و هرچه انسان‌دوستانه است می‌شود اسلام..
گویا شما را اغنا نمیکند بحث با اینها! من هم در چندجا بیرون از دفترچه رفته‌ام به دنبالِ صید اما کم و بیش همه از همین نوع هستند. فمنیست به من میگوید اگر مردان در جنگ‌ها کشته میشوند ، بعدش خیابان‌ها و کوچه‌ها را به نامِ آنها میزنند.هر از چند گاهی به وبلاگ‌ها و سایتهای فمنیست‌های انگلیسی‌زبان میروم و یک کرمی میریزم.
sonixax نوشته: در حال حاضر چون تعطیله :دی
وگرنه پس میفرستمش .

خسته نباشین واقعاE402
undead_knight نوشته: Steubenville defense case: Near-unconscious Jane Doe gave “consent” - Salon.com
در این مورد مخصوصا در شبکه های اجتماعی براحتی قربانی رو متهم میکنند و جالب این هست که این ها مردستیزی پنهان بیشتری داره:)
شخص نباید مست بکنه چون مردان راحت تر بهش تجاوز میکنند!
باید آمادگی بیشتری داشته باشه چون میتونه با این مردان مقابله کنه.
نباید تنها به خونه بره چون خطر مردان متجاوز کم میشه.

چرند می‌گویید دوست عزیز، و مثل تمام فمینیستهای دیگر حقیقت را خدشه دار می‌کنید. اینکه پلیسی را دعوت می‌کنند به عنوان یک متخصص تا راه‌کارهایی به زنان ارائه بدهد برای جلوگیری از مورد تجاوز قرار گرفتن به این معنا نیست که محافظت از خود در برابر آن وظیفه‌ی زنان است یا کسی زن را بخاطر مورد تجاوز قرار گرفتن سرزنش می‌کند، فقط به این معناست که راهکارهایی هست برای زنان، مثل خرمست نکردن و تنها قدم نزدن در خیابانهای گتو ساعت چهار صبح، تا از تحت خطر قرار دادن خودشان جلوگیری بکنند... اصلا صحبت کردن راجع به جرمی که یک دهم درصد مردان مرتکب می‌شوند و تا این حد تمرکز و مانور به روی آن چیزی بجز پروپاگاند برای شرم دادن مردان و متجاوز جلوه دادن ایشان نیست، «مردان می‌توانند تجاوز را متوقف بکنند» و «به من نگو چطور لباس بپوشم، به مرد بگو تجاوز نکند» و ... یعنی: 1. فقط مردان تجاوز می‌کنند(دروغ). 2. فقط زنان مورد تجاوز قرار می‌گیرند(دروغ). 3. اینکه زنان می‌توانند قدمهایی بردارند تا از مورد تجاوز قرار گرفتن جلوگیری بکنند به معنای سرزنش قربانی‌ست(دروغ). 4. اینکه مردان غیرمتجاوز می‌توانند تاثیری بر رفتار مردان متجاوز داشته باشند یا اسلوگانی که در آن نوشته «مردان تجاوز نکنید» بناست باعث تغییر تصمیم مردان متجاوز بشود و هر کارکردی بجز خجالت دادن مردان عادی و با وجدان دارد(حرف مفت).

اینها همه تکنیکهای فمینیستی برای شرم دادن مردان و کشاندن ایشان به بندگی و تسلیم بیشتر است، مرد جامعه‌ی سنتی از آنجاکه دور انداختنی‌ست به خودی خود شهروند درجه دوست، مرد جامعه‌ی مدرن بدلیل پیشرفت در حقوق زنان و پسرفت در موقعیت مردان می‌شود شهروند درجه‌ی سه، مرد جامعه‌ی فمینیستی هم چیزی بجز یک برده‌ی تمام عیار نیست که باید خرج زن را بدهد، پیرامون عواطف او برقصد، اندازه و نوع نگاه خود را با حالات او تنظیم بکند و حتی اگر کتک خورد از خودش دفاع نکند(«مرد واقعی هرگز یک زن را کتک نمی‌زند» و ..)، اگرنه توسط جاکش مدرن زنان(دولت)مجازات می‌شود و به زندان می‌افتد.

[ATTACH=CONFIG]1642[/ATTACH]
Dariush نوشته: گویا شما را اغنا نمیکند بحث با اینها! من هم در چندجا بیرون از دفترچه رفته‌ام به دنبالِ صید اما کم و بیش همه از همین نوع هستند. فمنیست به من میگوید اگر مردان در جنگ‌ها کشته میشوند ، بعدش خیابان‌ها و کوچه‌ها را به نامِ آنها میزنند.هر از چند گاهی به وبلاگ‌ها و سایتهای فمنیست‌های انگلیسی‌زبان میروم و یک کرمی میریزم.
درود داریوش گرامی، خوش برگشتید.
من راستش کاری به نقد فمینیسم یا زنان بطور کلی ندارم، اینها عوارض ناخواسته‌ی بحث درباره‌ی موقعیت جنسیتی مردان در جهان است.. بیشتر اشتیاقم به بیدار و همراه کردن مردان انجمن است. تمام زنان تمام آنچه اینجا نوشته شده را از قبل می‌دانند، و به آنچه بر مردان می‌رود خوب آگاه هستند، مرد است که کلافی درهم پیچیده از اوهام را بدور خود تنیده تا از او در برابر حقیقت تلخ و آشکار(اینکه زن کوچکترین علاقه‌ای به او نخواهد داشت و فراتر از ابزاری برای رسیدن به مقصودی نخواهد بود)مراقبت بکند.. من مشکلی با اینهم نمی‌داشتم اگر آش تا این اندازه شور نمی‌شد، و کار بیخ پیدا نمی‌کرد. کُلا هدفم از تمام آنچه اینجا نوشته‌ام پیشنهاد زاویه‌ای جدید برای پرداختن به موضوع منحصرا برای مردان بوده.