دفترچه

نسخه‌ی کامل: همجنسگرایی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43
همانطور که گفتم زبان انعطاف دارد،مهم قصد و خودآگاهی طرف است.البته جا انداختن واژه اشتباه برای مخفی کردن یکسری چیزها هم وجود دارد،ولی کلا سانسور فیلتر زبان نه عملیست نه چندان عقلانیست.
sonixax نوشته: خوب به من هم بگویند شرقی ناراحت نمیشوم ولی وقتی بگویند "کله سیاه" یا "جهان سومی" خوب ناراحت میشوم !

سنجش نابرابر + رنجش بیخود:
شرقی بد نیست.
کله سیاه بد نیست.
کله بلوند بد نیست.

جهان سومی هم به خودی خود بد نیست، ولی implication های بدی دارد (تو جهان سومی هستی «راست»، پس از جایی که آمده‌ای که بی فرهنگ هستی = بد).

بخش بد، بی فرهنگی آن است که از "جهان سومی" فرجامگیری میشود.
sonixax نوشته:
Mehrbod نوشته: خوب برای کسانی که از همجنسگراها بیزارند، شاید این فاکتور (گرایش جنسی) مهندی بیشتری داشته باشد. برای نمونه من هم از مسلمین بیزارم، اسلام هم یک باور بیشتر نیست، آیا این مرا نژادپرست، آدمکش یا بی‌اخلاق میکند!؟


اگر بگویید از مسلمانان بیزارم ، آری این نژادپرستیست و وقتی این ابراز تنفرها همه گیر شود کار به مسلمان کشی هم میرسد .

یک نگاه گذرا به تاریخ به خوبی نشان میدهد که وقتی تنفر از سایرین همه گیر شود و هیچ منعی حالا یا قانونی یا اجتماعی در برابرش نباشد نتیجه میشود آلمان نازی !

این هم سخن نادرستی است.
اسلام ≠ نژاد

اینکه نازی‌ها از یک چیزی کژسود بردند که مایه‌ی خودسانسوری نیست. برخی هم با کارد آدم میکشند، از فردا کارد نفروشیم!؟

بیزاری از مسلمین هم حق هر آدمی است و شما میتوانید هم بیزار باشید هم این بیزاری را بگسترانید. بیزاری از همجنس‌گراها نیز پذیرفتنی
است (ولی منطقی نیست)، شما میتوانید آنرا بگسترانید (چنانکه در آمریکا میتوانید آزادانه تبلیغ پادهمجنس‌گرایی بکنید) ولی کارتان اخلاقی نخواهد بود.



پ.ن.

به نگر من کسانی که در همه چیز نژآدپرستی میبینند گِرایند بیشتری دارد که خود نژادپرست باشند!
پارسی سخن گفتن -> نژادپرست
بیزاری از مسلمین -> نژادپرست
نپسندیدن سکس با دختر سیاهپوست -> نژادپرست
...
David Hume نوشته: شما منظور ما را متوجه نمیشوید ، احساس superior کردن نسبت به شخص دیگری چون رنگ پوست مورد علاقه شما را ندارد کار درستی‌ نیست ، چون یک نفر gay هست یا سیاه هست از شما پایین تر نیست.

گفتن gay نشان از برتری من نمیدهد.
گفتن جهود نشان از برتری من نمیدهد.
گفتن homosexual نشان از برتری من نمیدهد.


David Hume نوشته: وقتی‌ یک نفر می‌گوید همجنس باز یعنی‌ می‌خواهد بگوید که دگر جنس گرایی نسبت به همجنس گرایی برتر است.

خیر، پسوند «باز» در پارسی به خودی خود ناپسند است و کاری به gay یا homosexual ندارد. پسوند باز چرا ناپسند است؟ چون که از "باختن (بازی دادن)" میاید و هم واژگان همچم آن بار - دارند:
دخترباز
خانوم‌باز
کفترباز
...

در اینجا پذیرفتنی است بجای همجنس‌باز بگوییم همجنسگرا، یا بجای اوا خواهر (که باز بار - دارد) بگوییم همجنسگرا. ولی همیشه اینگونه نیست.



David Hume نوشته: یا وقتی‌ شخصی‌ به دیگری می‌گوید negro ، می‌خواهد بگوید که چون او سفید است از آن سیاه انسان تر است ،

نابخردانگی این نوشته فرای اینها میرود. کسرا جان یک بار نوشته خودت را بخوان، شما در زبان پارسی داری خودت میگویی "سیاه‌پوست"!
این چه ناسزایی به چه کسی میدهد؟ یا نکند زبان پارسی هم نژادپرست است که میگویید سرخپوست، زردپوست، سپیدپوست!؟

"به آدمهای سیاهپوست نباید گفت negro (سیاه)، چون سیاهپوست خواندن سیاهپوست‌ها بد است!" :e405:



David Hume نوشته: وقتی‌ در کودکی با سنگ به شما حمله بکنند بگویند بچها این جوجه جهود باز از خانه آمد بیرون می‌گویند که مسلمان‌ها از یهودی‌ها برتر هستند ، کسی‌ نمی‌گوید بچه‌ها باز این کودک کلیمی از خانه بیرون آمد! کسی‌ نمی‌گوید که باز آن شخص با رنگ پوست تیره گونه بیرون آمد و یا آن شخص با گرایش جنسی‌ به هم جنس خود اینجاست ، واژه‌ها بار مثبت و منفی‌ بسته به شرایط دارند.

نادرست است. همان بچه‌ها میتوانند با سنگ به شما حمله کرده و بگویند این جوجه یهود باز از خانه آمد بیرون، این چه پیوندی به poltical correctness و خودسانسوری واژگین دارد؟
fuck! ، من خسته شدم ، هرچه می‌خواهید فکر کنید! به قول معروف نرود میخ آهنی در سنگ!E40d
David Hume نوشته: fuck! ، من خسته شدم ، هرچه می‌خواهید فکر کنید! به قول معروف نرود میخ آهنی در سنگ!E40d

در political correctness نباید گفت گاییدم (fuck)، چونکه میگوید کارواژه گاییدن زنان را "تحقیر" میکند، بجایش میتوانید بگویید shit.

ولی دل استوار نیستم که با گفتن shit به لوله‌کش‌ها و کسانی که خدمات پاکسازی انجام میدهند ناسزا نگفته باشید، پس بهتر است بگویید damn.

ولی damn هم مایه‌ی آزار مسیحی‌هاست، چرا که damn کوتاه شده damnation و درباره دوزخ و بهشت است، شما نباید به کسی بگویید damn، شما نباید با باورهای دوزخ و بهشت مسیحیان شوخی کنید، بجایش میتوانید بگویید not good.

NOT GOOD

100% politically correct E00e
Anarchy نوشته: امشب انگار هیچ کس اعصاب نداره ها!!

ای بابا بنده که موضعم رو 20 بار به 20 روش مختلف برای تک تک دوستان شرح و بسط دادم. دیگه به بی اعصابی هم متهم شدم

Anarchy نوشته: روانپزشک هم یک مثال بود..برای اینکه شما بفهمید همجنسگرایی از نظر علمی طبیعی هست یا نه نیازی نیست که روانپزشک باشید ..

دانستن یا ندانستن اینکه این گرایش از نظر دانشمندان طبیعی هستن یا نیست برای من فرقی نمیکنه چون من به هر حال با این موضوع ناخوش احوالم.

Anarchy نوشته: و حتما هم لازم نیست همجنسگرا باشید تا ازش دفاع کنید...

از نظر طبیعی و منطقی فقط انسانی که تجربه ی این کار رو داشته و ازش لذت برده میتونه از این کار دفاع کنه. مثل اینکه کسی شنا میکنه یا کوهنوردی میکنه و از شنا و کوهنوردی دفاع میکنه.
البته من نمیگم دوستانی که اینجا از این گرایش دفاع میکنند همجنسگرا هستند چون معتقدم همه گرفتار یک جَوی شدیم که رسانه ها برای درست کردن خوراک تبلیغاتی از این موضوع درست کردن.
رسانه ها برای پُر کردن فضای برنامه هاشون به این موضوع خیلی بیشتر از اون چیزی که اهمیت داره بها دادن.
برای همین میبینیم در مورد یک موضوع خیلی پیش پا افتاده مثل همخوابگی دو مرد اینقدر بزرگنمایی شده و به یک همچین موضوع جهانی تبدیل شده که خیلی ها که حتی خودشون گی نیستن به این شکل نامفهوم از حق و حقوق گی ها دفاع میکنند در حالیکه بسیار اقلیت های مذهبی و قومی هستند در دنیا که شدیدترین تحقیرها و شکنجه ها و نسل کشی ها نسبت بهشون در حال انجامه و هیچ کسی هم خبر دار نمیشه و صداش در نمیاد.
Reactor نوشته: برای همین میبینیم در مورد یک موضوع خیلی پیش پا افتاده مثل همخوابگی دو مرد اینقدر بزرگنمایی شده و به یک همچین موضوع جهانی تبدیل شده که خیلی ها که حتی خودشون گی نیستن به این شکل نامفهوم از حق و حقوق گی ها دفاع میکنند در حالیکه بسیار اقلیت های مذهبی و قومی هستند در دنیا که شدیدترین تحقیرها و شکنجه ها و نسل کشی ها نسبت بهشون در حال انجامه و هیچ کسی هم خبر دار نمیشه و صداش در نمیاد.


هرچند gay واژه generic است، زن و مرد ندارد. در ایران این هم جا افتاده که همجنس‌گرایی تنها مردها را به ذهن میاورد!
مهربد من فکر می‌کنم مشکلی‌ با bully کردن در مدارس مشکلی‌ نداشته باشد ، اینکه همه هی‌ یکی‌ را بخاطر gay بودن مسخره کنند و باعث خودکشی او بشوند . آنجا نیز باز می‌گوید تقصیر آن کودکی است که خود کشی کرده او politically correct بوده است و آنها که bully میکنند گناهی ندارند!
Mehrbod نوشته: سنجش نابرابر + رنجش بیخود:

شرقی بد نیست.
کله سیاه بد نیست.
کله بلوند بد نیست.

جهان سومی هم به خودی خود بد نیست، ولی implication های بدی دارد (تو جهان سومی هستی «راست»، پس از جایی که آمده‌ای که بی فرهنگ هستی = بد).

بخش بد، بی فرهنگی آن است که از "جهان سومی" فرجامگیری میشود.

مهربد جان بفرما و بشین و بتمرگ هر سه یک معنی میدهد ولی اگر به کسی بگویید بتمرگ به او توهین کرده اید !

وقتی هم به نشان تحقیر به کسی بگویید کله سیاه یعنی اینکه من از تو برترم چون کله ام سیاه نیست پس من بهترم . و این عین نژادپرستیست .
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43