دفترچه

نسخه‌ی کامل: وقایع، اخبار و اطلاعات انتخابات ریاست‌جمهوری 92
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55
برای من شخصا یکی از بزرگترین دستاورد ها فهمیدن این نکته بود که در 4 سال پیش فقط به دلیل سرکوب وحشتناک حکومت صدایی از مردم شهرهای دیگر در نیامد اما در همین یک شب شاهد اعتراضات حتی در تبریز و کرمانشاه هم بودیم.
این مطلب را بخوانید:
[h=3]شادی گسترده مردم تبریز، مهر پایانی بر انگ بی تفاوتی [/h]

نقل قول:[FONT=&quot]اعتراضات بعد از انتخابات 88 و عدم شرکت آنچنانی شهرستانها در قضایای پس از آن ،بهانه ای بود برای قومیت گرایانی که سعی در ایجاد تمایز میان مرکز نشینان و سایر اقوام ایرانی داشتند آنان در تحلیل های بی پایه خود این را واکنشی به ظلم تاریخی ادعایی خود بر اقوام ایرانی می دانستند آن هم بدون توجه به اینکه این رخوت نه تنها مختص به جغرافیای قومی خاصی نبود بلکه به جز چند استثنای کوچک تمامی شهرهای ایران از جمله شهرهای منسوب به قوم خیالی فارس را نیز دربر می گرفت البته این پرسش اساسی نیز در ان تاریخ و در سال های پس از ان مطرح بوده و هست که این بهانه جویان عدم شرکت مردم در فراخوان های متعدد اعتراضی قومیت گرایان را بر چه معنی می کنند ؟
به هر حال چهار سال گذشت و 25 خرداد 92 فرا رسید روزی از جنس ایام پر امید ...[/FONT]
nevermore نوشته: شما که این مصاحبه را در چندین پست می آورید با خود اندیشیده اید که خیال خامنه ای و سرداران سپاه از چه راحت شده؟از اعتراضات مردم؟چطور همین اعتراضات بواسطه ی انتخابات پس از 2 سال دوباره جان گرفت؟شما تو بالاترین فقط این لینک ها را می بینید؟برایتان صرفه نمی کند که سری هم به ویدئو ها ی اعتراضات بزنید نه؟

کدام اعتراضات ؟!
چهار تا شعار که زندانی سیاسی آزاد باید گردد اون هم فقط برای یک شب شد زنده شدن اعتراضات ؟! نمردیم معنی زنده شدن اعتراضات رو هم فهمیدیم !
دست شما درد نکند واقعن که چشمان ما را باز کردید E032


nevermore نوشته: از جنگ با آمریکا خیالشان راحت شد؟اینکه دیگر احتیاجی به روحانی نداشت.کافی بود خامنه ای با هر مهره ای مانند جلیلی از سیاست های اتمی اش عقل نشینی می کرد دیگر فشاری وجود نداشت.

عقب نشینی با جلیلی و به دستور مستقیم آغا یعنی خودکشی سیاسی . ظاهر باید به گونه ای باشد که ا.ن را مسئول گند و گوزهای بالا آمده جا بزنند .
مثلن فکر میکنید چرا جمهوری اسلامی یک بار برای همیشه با به رسمیت شناختن اسرائیل خیال خودش را برای همیشه راحت نمیکند ؟ مگر نمیگویید که اینها هر کاری برای بقا میکنند ؟!
یک سری حرکتها هست نظام رو از هم میپاشونه . احتمالن شما فکر میکنید اصولگرایان روی هم رفته 1% هم نیستند . گیریم که اینگونه هم باشد عملکرد نباید طوری باشد که همین 1% هم ریزش کند که البته شمارشان خیلی خیلی بیشتر از این حرفهاست .

nevermore نوشته: گویا خیلی آمریکا و اروپا را احمق پنداشته اید که تنها بواسطه ی حضور مردم در انتخابات با جمهوری اسلامی از در سازش وارد شوند.

هر کدام از این کشورها یک بخشی دارند که مسئول شناسایی حرکتهای سیاسی و رفتار حکومتهای دیگر و بررسی موقعیتها و تاریخچه و ادعاهای پناهجویان سیاسی و ... هستند . از آن طرف جمهوری اسلامی در کشورهای تاثیر گذار لابی های مختلفی مانند نایاک دارد که کارشان منحرف کردن مسیر اصلی تحقیقات است . اینچنین میشود که در گزارشی که برای دریافت اقامت من از مرکز مطالعات ایرانشناسی برلین به دادگاه فرستاده میشود نوشته میشود که به هیچ عنوان بالاتر از پل گیشا و در طول اتوبان چمران هیچ پمپ بنزینی و حد فاصل ایستگاه آتش نشانی تا بزرگراه شیخ فضل الله در بزرگراه جلال آل احمد هم هیچ اداره پلیسی وجود ندارد و در نتیجه ادعای این شخص دروغ است و نمیتوانسته در جاهایی که پمپ بنزین و اداره پلیسی نیست چنان اتفاقهایی افتاده باشد !!!! و اون قاضی هم زحمت بررسی رو به خودش نداده بود (زورش اومده بود توی گوگل مپ نگاه کنه دست کم!) به همین ترتیب من میبایستی در جلسه دادگاه نقشه تهران و لپتاپ با خودم میبردم که نشان بدهم هست . بماند که کلی اطلاعات و آمارهای غلط و اشتباه دیگر برای دادگاه فرستاده شده بود که من فقط 3 ساعت تمام داشتم آنها را درست میکردم و بعدش تازه بحث اصلی شروع شد.
بله اینها در رابطه با جمهوری اسلامی ایران یک جاهایی از احمق هم احمق ترند .
از اون طرف هم میبینیم در کشورهایی که جمهوری اسلامی لابی ندارد سیاستمدارن هم همین طوری زرتی خَر نمیشوند !
با توجه به آنچه من در این غرب کوفتی دیده ام درکش برایم سخت نیست که بفهمم اکنون در آمریکا همه فکر میکنند چه خبر شده .

nevermore نوشته: در مورد آن وجهه ای که می گویید تا جایی که من خواندم هم آمریکا و هم اروپا خواست ایرانیان برای تغییر را ارزشمند دانسته اند و گویی آنها بهتر از دوستان تحریمی دریافته اند که مردم ایران چه شرایطی دارند و حداقل تغییر ها هم در این بازه برایشان حکم مرگ و زندگی را دارد و به خوبی فهمیده اند که این انتخاب نظام نبود.

مشکل همینجاست که ما میگوییم این انتخاب نظام بود و هدفش فریب مردم و بقیه دنیا بود که موفق هم شد.
ولی شما با آوردن یک سری استدلال و لینک کشکی از نوری زاده و ... مدعی هستید که خیر انتخاب نظام نبود .

واسه من جالبه که شما هنوز درک نکردید که بابا هر 8 نفر کاندید از فیلتر شورای نگهبان گذشتند ، روحانی نماینده آغا بوده و این جریان اسهالات همه اش کشک است برای سر کار گذاشتن ملت .
nevermore نوشته: در بیانیه کاخ سفید که روز شنبه (۱۵ ژوئن - ۲۴ خرداد) و ساعاتی پس از اعلام نتایج نهایی شمارش آرا در ایران منتشر شد، دولت آمریکا خطاب به ایرانیان آورده: "ما به رای مردم ایران احترام می گذاریم و به آنها برای حضور در این فرآیند سیاسی تبریک می گوییم، شجاعت آنها باعث شد تا صدایشان شنیده شود."

از همینجاش میشه فهمید که آمریکا اصلن توی باغ نیست ! کدام رای ؟ فکر میکنید رای مردم روحانی رو برنده کرده ؟ :)))))
در ضمن اسرائیل به هیچ عنوان فریب این سیرک تبلیغاتی را نخورده :
نقل قول:نخست وزیر اسرائیل به کشورهای غربی هشدار داده که با پیروزی حسن روحانی وسوسه نشوند و از فشارهای خود علیه ایران نکاهند.

nevermore نوشته: همینکه مردم حداقل به دنیا نشان دادند که با سیاست های اتمی جمهوری اسلامی موافق نیستند بزرگترین گندی بود که بر هیکل خامنه ای و سیاست های 8 ساله مقاومتی اش زدند.

یا شما خیلی ساده هستید یا ما را گیر آورده اید !!!
هر کسی میداند که سیاستهای هسته ای دست مردم و روحانی و شیخ پشمک نیست .
بفرمایید گوش کنید ثواب دارد : ‮ایران‬ - ‭BBC ‮فارسی‬ - ‮آیا برای اسراییل مهم است که چه کسی در انتخابات ایران پیروز شود؟‬

نقل قول:بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل گفته است که انتخابات ریاست جمهوری ایران هیچ تغییر عمده ای در سیاستهای تهران نخواهد داد.
به گزارش خبرگزاری اسوشیتد پرس، آقای نتانیاهو که در ورشو صحبت می کرد افزود فارغ از نتیجه انتخابات ایران،حکومت این کشور همچنان توسط یک فرد هدایت خواهد شد، رهبری که به گفته او برنامه ایران برای ساخت بمب اتمی به منظور نابودی اسراییل را همچنان ادامه خواهد داد.
ایران همواره هرگونه تلاش برای ساخت بمب اتمی را رد کرده است.
جلال فرهنگ در همین مورد گفتگویی کرده است با مئیر جاودانفر، کارشناس مسایل اسراییل در تل آویو و نخست از او پرسیده آیا واقعا برای اسراییل فرقی نمی کند چه کسی در انتخابات ایران پیروز شود؟
این گفتگو در برنامه کلیک چشم انداز بامدادی رادیو بی بی سی پخش شده است.

تنها کشورهایی که درست نتیجه گیری کرده اند تا الان کانادا و اسرائیل بوده اند . بقیه همگی دست کم در ظاهر فریب خورده اند .
nevermore نوشته: برای من شخصا یکی از بزرگترین دستاورد ها فهمیدن این نکته بود که در 4 سال پیش فقط به دلیل سرکوب وحشتناک حکومت صدایی از مردم شهرهای دیگر در نیامد اما در همین یک شب شاهد اعتراضات حتی در تبریز و کرمانشاه هم بودیم.
این مطلب را بخوانید:

زین پس به جای شادی بفرمایید اعتراض !!!
همان گونه که الله و اکبر = اسلام نمیخواهیم :)))))))

راستی امانت دار باشید و تمام متن را نقل کنید :

نقل قول:همزمان با اعلام نتایج انتخابات تجمع های خودجوشی در چهارراه آبرسان شکل گرفت موجی که به سرعت به تمامی نقاط شهر تبریز کشیده شده و تبدیل به یکی از باشکوه ترین جشن های ملی پس از آزادی خرمشهر و فوتبال حماسی ایران -استرالیا گشت ،مردم تا پاسی از شب در نقاط مختلف شهر از جمله آبرسان ،شاهگلی، کوی ولیعصر، میدان فهمیده و رشدیه به پایکوبی پرداختند،جشنی که همراه با پخش سرودهای ملی میهنی و به نمایش در آوردن پرچم ایران و نمادهای بنفش متعلق به کاندیدای پیروز و شعارهایی حاکی از امید و علاقه مردم به سرنوشت مشترک تمامی ایرانیان بود. 25 خرداد روزی بود که سردمداران جریانات قوم گرا در خانه های خود نشسته و با غم اندوه شاهد همدلی ایرانیان بودند و اندک طرفداران گول خوردشان نیز غرق در شادی و در کنار ملت ایران به بی پایگی القاعات انان پی می بردند.
شور و شوق جوانان تبریزی در هنگام طنین انداز شدن سرود "ای ایران ای مرز پرگهر" در سالن پور شریفی تبریز
همه در حال همخوانی هم ایستاده به احترام نام ایران جوانان واقعی تبریز اینها هستند نه یک عده که پشت نقاب نامهای جعلی مخفی شده اند

شهریار گرامی این شادی یک شبه با یک بشکه روغن هم به عنوان اعتراض به کسی فرو نمیرود ! بیخود تلاش نکنید .
یک وقتهایی دوستان یک حرفهایی میزنند که آدم تا فیخالدونش میسوزه !
مثل این حرف جناب شهریار :
nevermore نوشته: بهتر است دوستان حداقل یکبار طعم باتوم خوردن را بچشند تا بفهمند ترسو کیست.
یا این حرف امیر :
Ouroboros نوشته: منظورم میلاد است، که سه سال پیش هم ملت را بخاطر طرفداری از «نخست وزیر امام» و «تلاش برای بازگشت دوران طلایی آقا» در شرایطی که ما داشتیم در خیابان کتک می‌خوردیم تحقیر می‌کرد

من میخوام بدونم اون موقع که سر یک اختلاف کوچک با یکی از این آقا زاده های اسهال طلب ریختند و خانه ما را زیر و رو کردند شما کجا بودید ؟!
آن موقع که فقط به خاطر پیدا کردن یک کپی از یک دستنوشته که در آن شیوه ساخت برخی از انواع مواد منفجره را نوشته بود در خانه به من بسته بودند که در تلاش برای انجام عملیات تروریستی در ایران هستم شما کجا بودید ؟!
آن موقع که 6 ماه تمام در یک زیر زمین نمور زندگی میکردم شما کجا بودید ؟!
آن موقع که 3 ماه تمام در خانه ی قاچاقچی کرد با آن همه شایعه مبنی بر کشته شدن مسافران توسط اینها با ترس و لرز زندگی میکردم شما کجا بودید ؟!
آن موقع که من 5 سال تمام در یک کمپ پناهندگی در یک دهات کوچک نزدیک فرانکفورت اودا لب مرز لهستان زندگی میکردم و برای یک خرید معمولی باید یک ساعت پیاده روی میکردم شما کجا بودید ؟!
آن موقع که برای پیدا کردن من خانواده ام را تحت فشار گذاشته بودند و جلوی چشم پدر و مادرم برادرم را به قدری کتک زده بودند که راهی بیمارستان شده بود شما کجا بودید ؟!
آن موقع که مجبور بودم روزی 18 ساعت کار کنم تا بتوانم اندکی پول تهیه کنم که خانواده ام را هم از ایران کوفتی بیرون بیاورم شما کجا بودید ؟!

هی آدم میخواد ساکت بمونه حرفهایی میشنوه که بدجوری بهش فشار میاد !

ویرایش : لینک به اون فایل خلاف قوانین بود و حوصله درگیری با NSA را هم ندارم برای همین ویرایش میکنم .
sonixax نوشته: من میخوام بدونم اون موقع که سر یک اختلاف کوچک با یکی از این آقا زاده های اسهال طلب ریختند و خانه ما را زیر و رو کردند شما کجا بودید ؟!
آن موقع که فقط به خاطر پیدا کردن یک کپی از این در خانه به من بسته بودند که در تلاش برای انجام عملیات تروریستی در ایران هستم شما کجا بودید ؟!
آن موقع که 6 ماه تمام در یک زیر زمین نمور زندگی میکردم شما کجا بودید ؟!
آن موقع که داشتم قاچاقی در شرایطی که ایران و ترکیه همزمان داشتند مواضع پژاک را بمباران میکردند از مرز خارج میشدم شما کجا بودید ؟!
آن موقع که 3 ماه تمام در خانه ی قاچاقچی با ترس و لرز زندگی میکردم شما کجا بودید ؟!
آن موقع که من 5 سال تمام در یک کمپ پناهندگی در یک دهات کوچک نزدیک فرانکفورت اودا لب مرز لهستان زندگی میکردم و برای یک خرید معمولی باید یک ساعت پیاده روی میکردم شما کجا بودید ؟!
آن موقع که برای پیدا کردن من خانواده ام را تحت فشار گذاشته بودند و جلوی چشم پدر و مادرم برادرم را به قدری کتک زده بودند که راهی بیمارستان شده بود شما کجا بودید ؟!
آن موقع که مجبور بودم روزی 18 ساعت کار کنم تا بتوانم اندکی پول تهیه کنم که خانواده ام را هم از ایران کوفتی بیرون بیاورم شما کجا بودید ؟!


هی آدم میخواد ساکت بمونه حرفهایی میشنوه که بدجوری بهش فشار میاره !


ما می دانیم که شما چه احساسی دارید، منهم اگر تمام زندگی خود را وقف مبارزه با نظام کرده بودم هر نوع سازشی با آنرا خیانت تلقی می کردم و از آن به خروش می آمدم. شما بهای سنگینی پرداخته اید، حق دارید که مدعی باشید، ما اینرا به خوبی می دانیم. هیچکس منکر فداکاریهای شما نشده. هیچکس نگفته آنچه بر شما گذشته اعتبار ندارد. من همان زمان وقتی مادرم با نفرت و انزجار می گفت این موسوی که بخاطرش به خیابانها می روید نخست وزیر دولتی بود که رفقای مرا اعدام کرد اینرا به سکوت و سرافکندگی می گذراندم. من خودم را می گذارم جای شما، اینکه اگر در تبعید ناخواسته ای بودم و همه زندگی امروزم حول محور نبرد با جمهوری اسلامی شکل گرفته بود قطعا اینرا توهینی به تمام فداکاریها و رنجهای خودم می دیدم و بیزار و نا امید می شدم. من می دانم اینها که امروز شده اند ناجی مردم دیروز شما و رفقایتان را از ساختمان به پائین پرتاب می کردند.


بله میلاد جان، ما شما را می فهمیم، اما شما حاضر نیستید حتی یک لحظه، یک دم موضع ما را حتی بشنوید. شما هستید که ما را بخاطر به خیابانها ریختن برای دفاع از نخست وزیر امام تحقیر می کنید و اعتبار کتکی که خورده ایم را زیر سوال می برید. هیچکس شما را متهم نمی کند به احمق بودن، فریب خوردن، بازی خوردن، فقدان بینش سیاسی و ... نمی کند، اما ما دائم به چنین فقدان بینشی متهم می شویم. هیچکس به شما نمی گوید اینها که کرده اید بیخود بوده و بازی خوردید و «هه، دیدی گفتم؟»، اما ما باید اینرا دائم از دوستانی مثل شما بشنویم و سکوت بکنیم.


پس بی انصافی از جانب شماست، نه از طرف ما.
Ouroboros نوشته: بله میلاد جان، ما شما را می فهمیم، اما شما حاضر نیستید حتی یک لحظه، یک دم موضع ما را حتی بشنوید. شما هستید که ما را بخاطر به خیابانها ریختن برای دفاع از نخست وزیر امام تحقیر می کنید و اعتبار کتکی که خورده ایم را زیر سوال می برید. هیچکس شما را متهم نمی کند به احمق بودن، فریب خوردن، بازی خوردن، فقدان بینش سیاسی و ... نمی کند، اما ما دائم به چنین فقدان بینشی متهم می شویم. هیچکس به شما نمی گوید اینها که کرده اید بیخود بوده و بازی خوردید و «هه، دیدی گفتم؟»، اما ما باید اینرا دائم از دوستانی مثل شما بشنویم و سکوت بکنیم.


پس بی انصافی از جانب شماست، نه از طرف ما.

امیر جان من کسی رو گاگول فرض نمیکنم . اگر این طوری برداشت کردید پوزش مرا پذیرا باشید .
من از ابتدا سخنم این بوده که شرکت در این سیرک انتخاباتی که نظام به راه انداخته نتیجه ای در بر نخواهد داشت . به کسی هم نگفتم برو جلوی گلوله سینه سپر کن و کشته شو و زخمی شو و آواره شو و ... فقط و فقط گفتم بیفایده هستش.

جناب شهریار فرموده اند :

nevermore نوشته: همینکه مردم حداقل به دنیا نشان دادند که با سیاست های اتمی جمهوری اسلامی موافق نیستند بزرگترین گندی بود که بر هیکل خامنه ای و سیاست های 8 ساله مقاومتی اش زدند.

آیا تحریم همین پیام را واضح تر به دنیا نمیرساند ؟! تازه نه تنها این پیام را میرساند بلکه به دنیا میرساند که مردم ایران از بیخ این سیستم را قبول ندارند . یعنی یک پله هم جلوتر بوده .

اگر مردم برای بهبود اوضاع به روحانی رای داده اند هم باز رای دادنشان فرقی نمیکرد نهایتن کوتاه آمدن حاکمیت در قبال فشار خارجی اجتناب ناپذیر بود فقط مشارکت مردم که البته مشارکت زیادی هم نبوده راه رو برای سازش حاکمیت هموار تر کرد. یعنی دست کم خامنه ای و سپاه و دار و دسته شان مجبور به سر و کله زدن با طرفداران خودشون نیستند . که بهتر میشد که این سر و کله رو بزنند و با بی آبرویی تمام در بین طرفداران خودشون در برابر جهان کوتاه میآمدند .

به هر حال از این داستان دو روز هم گذشته و تمام شده رفته پی کارش . باید آینده را دید - امیدوارم که ما اشتباه کرده باشیم و مطمئن باشید خود من در صورتی که اشتباه کرده باشم آنقدر شجاعت دارم که به اشتباهم اعتراف کنم . امیدوارم باقی دوستان هم این میزان از شجاعت را داشته باشند .
رای دادن مردم ایران که اینهمه تجزیه تحلیل نداره. الان به به اصطلاح اصلاح طلبا رای دادن که اصولگراها رای نیارن. هشت سال دیگه باز ما همین داستان رو داریم که اصلاح طلبا رای نیارن و دست به دامن اصولگراها میشن که وضعیت مملکت رو گل و بلبل کنن و این داستان ادامه داره تا رژیم ساقط بشه. اونم نه به وسیله مردم . یا خودشون استعفا بدن مثلا خامنه ای خسته بشه بگه بسه دیگه جمهوری اسلامی یا سران جمهوری اسلامی خودشون بزنن همدیگه رو لت و پار کنن یا اسراییل و آمریکا حمله کنن.
خب دوستان بعد از مقداری کل کل جهت عوض شدن فضای این تاپیک بد ندیدم نظرات شیلا یا نیوتون فعلی که در هم میهن با نام کاربری Stalin فعالیت میکنه رو در مورد انتخابات بذارم E105

ستاد انتخاباتی دکتر سعید جلیلی - ستادهای انتخاباتی - هم میهن

نقل قول: درود
کاندید اصلح من اقای دکتر جلیلی میباشد
ایران نباید تسلیم یک مشت صهیونیست و امپریالیست شود
بعد از خبر شنود مکالمات و ردیابی شهروندان امریکا و دزدیده شدن افشا کننده ان در هنگ کنک من از امریکا و رابطه با ان بیزارم
و هر کسی قصد سازش با امریکا را داشته باشد خاعن است

هر سختی اخرش روزهای خوشی در پی دارد ما باید روی پای خودمان استوار شویم سازش و تسلیم و توقف غنی سازی یک خودکشی میباشد
درود بر جلیلی
__________________


ستاد انتخاباتی دکتر سعید جلیلی - ستادهای انتخاباتی - هم میهن
نقل قول:دکتر جلیلی با کمترین تبلیغات وبدون حیف و میل بیت المال که کاندیدهای دیکر سنگ تمام گذاشتند منهای مهندس غرضی نشان داد مرد عمل است
امید است ایران با ریاست جمهوری ایشان از یک کشور مصرفی و غیر مولد به یک قدرت اقتصادی و متکی بر توانایی جوانان تبدیل شود
و حرف اول خاورمیانه را ایران با اقتدار به دیگر امپریالیستها و نوچه های انها دیکته نماید

ستاد انتخاباتی دکتر سعید جلیلی - ستادهای انتخاباتی - هم میهن
نقل قول:دوستان مبحث تهدید زدایی دکتر جلیلی یک دکترین عالی و جواب پس داده است

همین روسیه در دوران یلتسین با غرب کنار امد بدخت شد ملتش اقتصادش ویران شد

ولی پوتین با سیاست تهدید زدایی مانع پیشروی ناتو در شرق شد و سپر دفاع موشکی غرب را از شرق اروپا برکنار نمود

ایران هم برای تبدیل شدن به یک قدرت منطقه ایی باید از سیاست تهدید زدایی استفاده نماید

اطراف ایران کشورهای خطرناکی هستند امثال پاکستان اتمی و عربهای سلفی و ترکیه امریکایی

پس ما باید با کمی سختی و سلب خوشیهای زود گذر بتوانیم به قدرت منطقه ایی تبدیل شویم در اینده بسیار نزدیک
بهترین و اصلاح ترین فردی که می تواند ایران را به ابر قدرت تبدیل کند با تولید ملی و توانایی جوانان وطن و کمک و یاری انها
دکتر جلیلی میباشد

از همه باحال تر این پستش هست E40d
نتایج آرای ریاست جمهوری لحظه به لحظه - ویژه انتخابات ریاست جمهوری 92 - هم میهن

نقل قول:
دوستان من دارم سکته میکنم اذان صبح داره میشه اولین نماز جمعه در خونم داره شرایطش ایجاد میشه
اخه چرا اینقدر در اعلام نتایج تاخیر میکنند

واقعا یکی برای من توضیح بده ایشون پیرو چه مکتب فکری ای هستن ؟؟
Anarchy نوشته: واقعا یکی برای من توضیح بده ایشون پیرو چه مکتب فکری ای هستن ؟؟
ایشون بسیار خوش تیپ و اهل قاره Estrus هستند.65
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55