دفترچه

نسخه‌ی کامل: دشواری‌های فاروم
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
viviyan نوشته: براساس مطالعات به این نتیجه رسیده اند که بیماری دوپویترن در سیاهپوستان و در شرقی ها شایع تره، یا براساس مشاهدات من مثلا کردها ازخودراضی هستند.

:e108:E40b
Russell نوشته: خب مطلب روشنتر شد، شما هم بسلامتی و براحتی نژادپرست هستید.نژادپرستی شاخ و دم ندارد که انتظار دارید وقتی مصداق واضح آنرا دیدیم بگوییم انشالله گربه است.
بهتر است صداقت داشته باشید و حداقل بپذیرید که هستید.اینکه نژادپرستی بار منفی اخلاقی دارد علتش واضح بودن بار اخلاقی و غیر قابل دفاع بود آن است وگرنه تشخیص خودش مصداقش که کاری ندارد.
کسی که درباره انسانها بر اساس نژادشان قضاوت میکند و متهم میکند نژادپرست است.
در سرزمینی که طرف خیلی ساده و صمیمی به شما میگوید که ترک خر است، لر الاغ است، رشتی بی‌خایه است، قزوینی بچه‌باز است... چه انتظاری دارید گرامی؟ گویا هنوز قبحِ چنین سخنی که من از یهودی یا عرب بیزارم (که خیلی ساده چند صد میلیون تا یک میلیارد انسان را در بر میگیرد) و قضاوت در مورد افراد برپایه نژاد، قوم یا مذهبشان، ناشناخته است. البته برای ما آشناست این سخنان، چرا که بالاخره هرچه باشد رهبرانِ کشورمان خودشان از نژادپرستانِ قهار هستند اما دوستان بدانند برای بیانِ این سخنان در دیگر جاها نیاز به شهامتِ بیشتری برای پذیرفتن عنوانِ نژادپرست دارید، چرا که احتمالا عواقبی در انتظارتان خواهد؛ حالا فعلا در ایران که هستید استفاده بکنید.
Theodor Herzl نوشته: خوب من هم از عرب‌ها خوشم نمی‌‌آید ، ولی‌ نمی‌‌ایم دست در زخم تاریخی‌ آنها بکنم و صبح تا شب هرچه از دهانم در می‌‌آید بگویم ، مثلا من هی‌ بیایم بگویم این زن‌های جنده و فاحشه در هر پست شما خوشتان می‌‌آید؟
خوب خوشتان نمی آید دیگر.....
حتما دلیلی برای خود دارید.هر چه از دهانتان بیرون بیاید که هیچ ولی خوب چه ایرادی دارددست بگذارید بر روی زخم تاریخی شان و بگویید اینجا را اشتباه میکنید ویا اینجا را موافقم.
حالا مثلن اگر حتی اسم عرب را نیاورید و از گل نازک تر به آنها نگویید فرد انسان دوستی هستید؟


Theodor Herzl نوشته: خوشتان نمی‌‌آید از این قوانین کسی‌ التماس به ماندن شما یا هر کس دیگری ندارد!
من باید از این جمله ی شما یک نمونه ی خوشنویسی شده بگذارم بر سر در خانه و محل کار و هر جا که میشناسم.
خیلی حرفه.....
viviyan نوشته: راسل به من بگویید اینها نژادپرستی هست یا نه؟
براساس مطالعات به این نتیجه رسیده اند که بیماری دوپویترن در سیاهپوستان و در شرقی ها شایع تره، یا براساس مشاهدات من مثلا کردها ازخودراضی هستند.
اینها نژادپرستی ان؟
قضاوت از روی نژاد یعنی مبنای قضاوت نژاد و ابا و اجداد طرف باشد نه خود فرد.
اینکه مشخص شود کردها از خود راضی‌تر باشند برای مثال دلیل نمیشود که، همه کردها از خود راضی‌تر از همه غیر کردها هستند.همینطور هم دلیل نمیشود که علت از خود راضی بودن آنها نژاد آنهاست.مثلا در آمریکا اکثر زندانیان سیاهپوست هستند.این معنیش این نیست که سیاهپوستی علت تبهکاریست،میدانیم سیاه پوستان وضع مالی بدتری دارند و پدرانشان وضع مالی خوبی نداشته‌اند و بصورت برده به آنجا آمده‌اند و سیکل فقر و جرم و... تکرار شده،اینها دلایل بسیار معقولتری‌ست تا برویم دنبال ژن و پاکسازی و اتهام نژادی.

همانطور که گفتم یهودستیزی موردی بسیار وخمیتر از این سوگیری‌هایِ نژادیست و یک نوع بیماری روانی‌ست.میخواهید متوحه تفاوت شدت شوید به هلوکاست نگاه کنید.
sonixax نوشته: آن پانترکی که شما میگویید گفته بود پارسها سگهایی هستند که باید به دست گرگهای ترک دریده شوند !
بروید پیکهایشان را بخوانید خودتان متوجه میشوید .
شیلا هم که رسمن هلوکاست رو منکر شده بود و هیتلر رو پیشوا قلمداد میکرد و به شدت از نازیسم دفاع میکرد .
اینکه شما بگویید از فلان ملیت خوشم نمی آید با اینکه بگویید پارسها سگ هستند و کثیف هستند و فلان هستند خیلی فرق میکنه .
میلاد جان من با ترک ها زندگی کرده ام.بزرگان فامیل از اینکه من ترکی بلد نیستم شماتتم میکنند!عمدتا ترکها پارسها را سفیح و جلف میدانند.اما اینها هیچ کدام برایم آزار دهنده نیست چرا که برداشتهای قبیله ای مختص جهان سوم بیش از این هم نمیرود.
مشکل اینجاست که این تنفر ها بشود یک ایدئولوژِی و یک ابزار خطرناک برای دشمنی با یک ملت,قومیت و یا مذهب...
iranbanoo نوشته: خوب خوشتان نمی آید دیگر.....
حتما دلیلی برای خود دارید.هر چه از دهانتان بیرون بیاید که هیچ ولی خوب چه ایرادی دارددست بگذارید بر روی زخم تاریخی شان و بگویید اینجا را اشتباه میکنید ویا اینجا را موافقم.
حالا مثلن اگر حتی اسم عرب را نیاورید و از گل نازک تر به آنها نگویید فرد انسان دوستی هستید؟
الان درد شما اینجا چی‌ هست؟ اینکه نمی‌تونید هولوکاست رو انکار کنید؟ شما اصلا چه اطلاعاتی در مورد جنگ جهانی‌ دوم دارید؟ رودلف هاس را می‌دانید که بوده؟ نبرد برلین بین چه کسانی‌ اتفاق افتاده؟ اردوگاه برگن بلسن کجا بوده؟ شما سند جدید ارائه کنید ، تاریخ موجود را رد کنید با سند و مدرک کسی‌ جلوی شما را نمی‌گیرد در هیچ جا ، ولی‌ از روی باد معده فقط بگویید که همه چیز دروغ است با شما برخورد میشود!
iranbanoo نوشته: این همان مشکلیست که شما دارید و هر جا نامی از نژادی برده میشود میترسید که مبادا از گل نازک تر به آنها گفته شود.این ترس و حساسیت به نظرم خودش بدتر از آن است که یک فرد نا آگاهانه حرفی اشتباه در مورد نژادی بزند.
حضرت شیلا رسما اعلام کرده بودند که همه یهودیان را باید ریخت به دریا،آن یکی رفیقتان از واژه [STRIKE]kike[/STRIKE] که مشابه گفتن [STRIKE]کاکاسیاه[/STRIKE] به یک سیاه پوست است استفاده کرده.
از گل نازکتر به آنها بگوید؟!! E40c
Theodor Herzl نوشته: الان درد شما اینجا چی‌ هست؟ اینکه نمی‌تونید هولوکاست رو انکار کنید؟ شما اصلا چه اطلاعاتی در مورد جنگ جهانی‌ دوم دارید؟ رودلف هاس را می‌دانید که بوده؟ نبرد برلین بین چه کسانی‌ اتفاق افتاده؟ اردوگاه برگن بلسن کجا بوده؟ شما سند جدید ارائه کنید ، تاریخ موجود را رد کنید با سند و مدرک کسی‌ جلوی شما را نمی‌گیرد در هیچ جا ، ولی‌ از روی باد معده فقط بگویید که همه چیز دروغ است با شما برخورد میشود!
من که درد خاصی در خود حس نمیکنم اما باز شما را شور صهیونیستی گرفت گویا!
من کجا حرف از انکار یا تایید هلوکاست زدم؟بحث از نژاد پرستی شد گفتم هر انتقادی مصداق نژاد پرستی نیست!
ضمن اینکه بارها گفته ام من به شخصه اصلا هلوکاست برایم چندان مهم نیست که بخواهم بر آن مبنا یهودیان را سبک سنگین کنم.فکر هم میکنم به حد کافی امتیاز جمع کرده اند که دیگر هلوکاست را به میان نکشند.
باری هر وقت ما اصولا انکارش کردیم شما هم از روی باد معده نفیش کنید......
Russell نوشته: حضرت شیلا رسما اعلام کرده بودند که همه یهودیان را باید ریخت به دریا،آن یکی رفیقتان از واژه kike که مشابه گفتن کاکاسیاه به یک سیاه پوست است استفاده کرده.
از گل نازکتر به آنها بگوید؟!!
شما به من گفتید نژاد پرستE40c
iranbanoo نوشته: شما به من گفتید نژاد پرست
آری،سخن نژادپرستانه زدید و گفتید به آنها شدید اعتقاد دارید،اگر بویش اذیتتان میکند منشاش سخن من و نام نژادپرستی نیست،منشاش عقاید خودتان است E40c