دفترچه

نسخه‌ی کامل: دشواری‌های فاروم
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
viviyan نوشته: من که با تبلیغات شما از پرشین تولز به اینجا نیامدم (تاریخ عضویتم در اینجا از تاریخ عضویتم در پرشین تولز قدیمی تره) ولی این افتخار کردن شما هم خیلی مسخره است. یقین بدانید کسانی که در دفترچه عضو میشن قبلا این مرحله رو گذروندن و نیازی به آموزش های شما ندارند. شما لطفا دوره های "خودچیزپندار نباشید" بذارید، مفیدتره، برا خودتونم مفیدتره.

مگر من حرف بدی زدم که اینطوری داغ کردید ؟!
بله من به اینکه دشمن نژادپرستی همستم افتخار میکنم !

اصلن این گارد گرفتن الکی و بیخودی یک سری از کاربران اینجا رو به خاطر چهار تا احتمالن مامور برای رسیدن به اهدافی خاص درک نمیکنم !
شما اگر فکر میکنید اینجا محیطش بسته است و سانسور دارد و ... خوب بروید در هم میهن که دارید ازش دفاع میکنید و میگید خیلی آزاده و از اینجا بهتره فعالیت کنید تا بفهمید سانسور یعنی چه !

برای من هم مهم نیست تاریخ عضویت شما چه زمانیست فقط اگر اشتباه نکنم تا جایی که یادمه به دعوت شیرین بانو و منصور به اینجا آمدید .
iranbanoo نوشته: از نظر من دفترچه چندان کوچک و خودمانی هم نیست.تنها خودمانی ها اینجا بیشتر فعالیت میکنند وگرنه یک سایتیست که روزانه ممکن است هزار نفر از آن بازدید کنند و بر مبنای محتوایش قضاوتش کنند.
بحث صلاحیت مدیر هم نیست.بحث این است که در حین یک بحث چون شما موضع مقابل هستید در تشخیص توهین یا خلاف قانون عملکرد هم بحثتان ممکن است دچار اشتباه شوید و همان بشود پیرهن عثمان!
همینطور بهتر و بهتر میشود.
اینجا 1000 نفر که سهل است 1000000 هم که مطالب را روزانه بخوانند مهم این است که ما چند کاربر فعال داریم،چند نفر از آنها مدیر هستند،که بعد با توجه به آ بخواهیم بگوییم کدام مدیر باید بحث را مدیریت کند.
تعداد مدیران اینجا همین الان هم به نسبت کاربران فعال اینجا قابل ملاحظه است.
نگرانی از پیراهن عثمان شدن یا بهتر بگویم پیراهن عثمان کردن مسائل را هم بگذارید به عهده ما.



iranbanoo نوشته: بسیار هم خوب.ارفاق نکنید.....
من در پاسخ به آنارشی گرامی هم گفتم شما قرار نیست به عنوان یک مدیر خود را به رنجش بیاندازید و هر بار بابت مسئله ای به کاربران توصیح دهید.من توجیه میشوم میروم X می آید و باز به همین مسائل را پیش میکشد.

سخن ویویان هم فکر نمیکنم چیزی به غیر از یک انتقاد و تلاش در جهت مرتفع کردن مشکلاتی که در نظرش وجود دارند باشد.این هم قابل احترام و درک است که کسی در محیطی فعالیت دارد و در قبالش احساس تعلق و مسئولیت کند.
حال اینکه شما با بیان مشکلات از طرف ایشان مشکل دارید خوب بحثش جداست و نا مربوط به منظور من...

پس نام متهم کردن دیگران آنهم از روی حس و حال و بدون سند و حمله شخصی شده شده که بیان مشکل،باشد !!
بعد هم نهایت کاری که ما میتوانیم بکنیم همین است که تخلفات را یکجا ثبت کنیم پیدا کردنشان راحت باشد،اینکه کس قوانین را نخوانده یا نمیداند معنای نژادپرستی چیست یا مثلا فحش خواهر مادر کاربر فلانی به مدیران چون از مدیران خوشش نماید، فحش حساب نمیشود مشکل ما نیست و توضیح لازم ندارد.
در مورد مصداق موارد هم در موارد مورد بحث با دیگر مدیران صحبت میشود و سعی میشود بدون هماهنگی کاری نشود.این حداکثر کاری‌ست که میتوان کرد.دیگر نمیشود حس همه کابران را درباره برخورد با فحاشی و نژادپرستی را جویا شد.
Dariush نوشته: آری، مثلا من آنجا سرجمع پانزده پست داشتم که آخرین باری به آنجا سر زدم، 7 تایش پاک شده بود. در حالیکه هیچ حرفِ خلافِ قانون، ضدبشری، نژادپرستانه و هتا ضد اسلام نزدم. همین‌طور بی‌انصافی‌ها را ادامه دهید تا ما اندک‌اندک کاملا با راسل موافق شویم که شما سخنانِ صرفا از روی کینه‌ی شخصی‌ست و ریشه‌ی این انتقادها جای دیگری‌ست(به خصوص که اشارات و کنایه‌هایتان در موردِ مواضع ضد‌فمنیستیِ ما، بیشتر ما را به آن سو سوق میدهند).


E40d
پس هم‌اکنون این انجمن به خاطر آنکه از نظرِ شما میزانِ انعطاف‌اش در برابر مخالف سنجیده نشده، زیرِ تیغِ انتقاد قرار گرفته؟


چرا سنجیده شد و به این نتیجه رسیده شد که انعطافی وجود ندارد، انعطافی اگر هست همان "درون جمع خودمانی" هست.
راسل به من میگه نوک انگشتانم (یا دماغم) رو میبینم، در حالیکه انگار شماها نمیخواید یه ذره موضوع رو از بالا ببینید، شما این گفته را که "از یهودی ها خوشم نمیاد چون مظلوم نمایی میکنند" را نژادپرستی میدانید، ولی این گفته رو که "از زنها خوشم نمیاد (حتی بدم میاد) چون خودخواه و مفت خور و زالوصفت هستند" را کاملا مستدل و اخلاقی!!!
Anarchy نوشته: ایران بانوی عزیز...قوانین اینجا رو گروهی وضع کردن ، تقریبا همون گروه هم دارن اجراش میکنن !! حالا اینکه نوشته های یک کاربر قوانین رو زیر پا گذاشته رو باز همون گروه تعیین میکنن !! پس اینجا ما رباتی نداریم که این کار ها رو انجام بده...هر کاری انجام بشه اعم از سخت گیری یا ارفاق ناشی از عمل مدیران هست...قانون که خودش قدرتی نداره ، بلکه ابزار دست مجری اون هست...پس اینکه بگیم ما ارفاقی کردیم فکر نکنم حرف بدی باشه یا احساس کنید منتی سر کسی داریم میذاریم !! ما هم داریم میگیم سعی کردیم تا حد ممکن تفسیر تنگ نظرانه از قوانین نداشته باشیم، همین !!

قوانین هم گفتیم که نیاز به تجدید نظری داشت اما هر گونه تجدید نظری که بشه و قانونی که وضع بشه ، باز نیاز هست یک موجود هوشمندی رفتار و نوشته کاربر رو با اون قانون بسنجه و ببینه منطبق با شرایط تخطی از اون قانون بوده یا نه !! پس قانون توان این رو نداره که بتونه خودش حرف اول و آخر رو حتما بزنه و این ارفاق یا سخت گیری همواره وجود داره که از طرف مدیران هست...
آنارشی جان این چه تعریفی از قانونه؟من وقتی که اینجا ثبت نام کردم گزینه ی با قوانین موافقم رو زدم نه اینکه با مدیران موافقم:))
منظور من این بود که چگونگی فعالیت من رو قوانین اینجا هست که جهت میده نه رفتار مدیران.
یعنی طرف حساب من فروم هست نه مدیران.شما برعکس میگید , این مدیران هستند که قدرتی ندارند مگر به واسطه ی قرارداد و قوانین وضع شده.
اتفاقا نقطه ی بحث منم و احتمالا ویویان هم همینه.چون رباتی وجود نداره که تشخیص بده چه کاربری چه خطایی داشته این مدیران هستند که باید تشخیص بدن.از اونجایی که شما هم قدرت رو در دست مدیران میدونید و نه قوانین !!
این مشکلات کماکان وجود خواهند داشت.
بنا براین بهتره موراد متخلفانه کاملا روشن بشه تا مدیران هم هر بار بابت تشخیصی که دادن متهم به سلیقه ای برخورد کردن نباشن!
یکسری مسائل خوب به هر حال نیاز به واشکافی داره.من هنوزم تمامی تلاشهاتون در برخورد با شیلا رو به خاطر دارم و فکر میکنم نه مقصر شیلا بود و نه اینکه کسی اینجا سوء نیت داشت بلکه مرجعی وجود نداشت تا بر اساسش بگیم فلان مسئله فلان مشکل رو داره.وگرنه کی فحاشی آشکار کاربر فلانی رو مستحق اخراج نمیدونه؟
viviyan نوشته: [عکس: 5.gif][عکس: 5.gif][ATTACH=CONFIG]2098[/ATTACH][عکس: 5.gif]

وقتی یک ویژگی رو در دو جامعه آماری با هم مقایسه میکنند، اگر جمعیت دو نمونه یکی نباشد نسبت میگیرند آنارشی جان. شما تعداد اخراجی هایتان رو با تعداد اخراجی های فروم های درون میهن مقایسه کردید، منم گفتم اگر نسبت بگیریم شاید برابر باشند و نمیتوان از آمار شما به این نتیجه رسید که اینجا فضای بازتری دارد.
یا من نمیتوونم منظورمو درست بیان کنم یا شما درست نمیخوونید نوشته هارو، منظور من این بود که وقتی موسسان فروم و کاربران فروم به طور کلی همعقیده هستند، ما نمیتوانیم میزان آزادی بیان و بازی فضا رو بسنجیم، درست مثل فروم های درون میهن و مسلمانان حزب اللهی، فضای باز را وقتی میتوان سنجید که مخالفی وجود داشته باشد. (هدف موسسان و کاربران و اینها همه فرض بودند).
بعله، نیاز هست که یک تاپیک زده بشه و نژادپرستی دقیقا تعریف بشه. چون با تعاریف من از نژادپرستی، حرفهای شیلا (تا جایی که خووندم و در جریانم) مصداق نژادپرستی نبودند.

مگه شما دلیلتون برای یکی دونستن جو اینجا و مثلا هم میهن تعداد اخراجی ها بود که الان میگید باید نسبت بگیریم؟ من گفتم اینجا 3 نفر با شرایطی که توضیح دادم( مهم شرایط بود نه تعداد )رو چطور با هم میهن یکی میدونید!!! پس من استنادی به آمار 3 نفری نکردم که بگم فضای اینجا بازتر هست یا بسته تر... شما هستید که به شکل احساسی ای به ما انگ میزنید که سانسورچی هستیم مثل برادران مدیر هم میهنی !!

فکر نمیکنم نیازی به توضیح باشه که چرا فضایی اینجا بازتر از هم میهن هست...اگر شما شکی به این موضوع دارید ترجیح میدم اصلا وارد چنین بحثی نشم!!

نکته بعدی اینکه شما این 3 اخراجی به گذاشتید به پای حذف مخالف... اولش هم که ادعای بی سند کردید مدیران اینجا توهین رو شروع کردن و شما ندیدید حرف نژادپرستانه ای زده شده باشه از طرف اون 3نفر !! اول مشکل ندیدن شما با گشتن حل میشه ، دوم ما کسی رو به دلیل اینکه مخالف فکری ما بود حذف نکردیم و من مورد به مورد توضیح دادم...محدودیت های قانونی اینجا رو هم که ذکر کردم، پس شما دیگه دنبال چه جوابی هستید؟؟

در مورد تعریف نژادپرستی هم شاید این کار رو بکنیم اما یک نکته واضح هست که شما نوشته های شیلا رو درست نخوندید...من هم این موقع شب حوصله گشتن بین ترول های شیلا رو ندارم ، لینکش رو پیدا کردم براتون میذارم !!
ببینید ایرانبانو جان از زاویه قوانین هم بخواهیم نگاه کنیم در مورد فلانی :

بند 1 از جرایم :

نقل قول:۰۱ - اهانت ، استفاده از کلمات رکیک برای توصیف هر شخص یا گروه . تارنما به شدت در مورد توهین شخصی حساسیت به خرج می دهد.

در مورد شیلا :
نقل قول:۰۸ - نژاد پرستی ، استفاده از کلمات تحقیر آمیز، نوشتن جوک، علیه هر قوم (ترک ، فارس ، لر ، کرد ، عرب)، هر ملیت (ایرانی، انگلیسی، اسپانیایی)، پیروان هر مذهب (مسلمانان، مسیحیان، یهودیان) و هر گروه از مردم (مردان، زنان، کودکان، نابینایان، ناشنوایان، عقب مانده های ذهنی) ، تبلیغ و ترویج نازیسم، عرب ستیزی (بطور کل نژاد پرستی) ، یهود ستیزی و در کل انسان ستیزی ، انکار هلوکاست.


۱۰ - استفاده از آواتارهای پورنوگرافی کودکان، نژاد پرستانه، سمبل های نازیسم، تصاویر تروریستهای بین المللی ، شدیداً اهانت آمیز به یک باور و بطور کلی هر آواتاری که جو تارنما را از یک گفتمان سالم خارج کند .

۱۱ - اسپم کردن ، ارسال چندین پست مشابه ، ارسال هرزنامه و غیره.

۱۴ - نامنویسی با نام کاربری جدید قبل از تمام شدن دوره محرومیت .

دفترچه - قانونها و هنجار ها

همان طور که میبینید اصلن هم خارج از قوانین رفتار نشده !
sonixax نوشته: مگر من حرف بدی زدم که اینطوری داغ کردید ؟!
بله من به اینکه دشمن نژادپرستی همستم افتخار میکنم !
اصلن این گارد گرفتن الکی و بیخودی یک سری از کاربران اینجا رو به خاطر چهار تا احتمالن مامور برای رسیدن به اهدافی خاص درک نمیکنم !
شما اگر فکر میکنید اینجا محیطش بسته است و سانسور دارد و ... خوب بروید در هم میهن که دارید ازش دفاع میکنید و میگید خیلی آزاده و از اینجا بهتره فعالیت کنید تا بفهمید سانسور یعنی چه !
برای من هم مهم نیست تاریخ عضویت شما چه زمانیست فقط اگر اشتباه نکنم تا جایی که یادمه به دعوت شیرین بانو و منصور به اینجا آمدید .


داغ نکردم، شما جوابی در خور پستتان در مورد عضویت کاربران نامطلوبتان گرفتید.
شیرین اینجا رو معرفی کرد به من. من در هم میهن عضو نیستم، ولی در سایتهای دیگری عضو هستم. اینجا یه جور سانسور داره، اونجاها هم یه جور دیگه. راه بهتر شاید این باشه که فروم گردی رو ببوسم و بذارم کنار. E00e
viviyan نوشته: داغ نکردم، شما جوابی در خور پستتان در مورد عضویت کاربران نامطلوبتان گرفتید.
شیرین اینجا رو معرفی کرد به من. من در هم میهن عضو نیستم، ولی در سایتهای دیگری عضو هستم. اینجا یه جور سانسور داره، اونجاها هم یه جور دیگه. راه بهتر شاید این باشه که فروم گردی رو ببوسم و بذارم کنار.

مشخصن داغ کردید !
من هم کاربران نخاله را نام بردم که از همان اولین پیکشان تکلیفشان روشن بود .
اینجا هم هیچ مدل سانسوری نداره و شما دارید اتهام بی پایه و اساس میزنید (مثل همان ادعای بی پایه قبلی که فرموده بودید توهین از طرف مدیران بوده از ابتدا !!!) و دلیل این نفرت کور شما هم دست کم برای من روشن نیست .
با کمال پوزش یا معنی سانسور رو نمیدونید یا معنی آزادی رو .
Russell نوشته: همینطور بهتر و بهتر میشود.
اینجا 1000 نفر که سهل است 1000000 هم که مطالب را روزانه بخوانند مهم این است که ما چند کاربر فعال داریم،چند نفر از آنها مدیر هستند،که بعد با توجه به آ بخواهیم بگوییم کدام مدیر باید بحث را مدیریت کند.
تعداد مدیران اینجا همین الان هم به نسبت کاربران فعال اینجا قابل ملاحظه است.
نگرانی از پیراهن عثمان شدن یا بهتر بگویم پیراهن عثمان کردن مسائل را هم بگذارید به عهده ما.
ما آخر نفهمیدیم شما میگویید مدیران اینجا همیشه نیستند یا اینکه انقدر زیاد هستند که همیشه باشند!
از این پس من با شما بحث میکنم و شما به ناگاه از سخن من خوشتان نیامد و تشخیص دادید که حرف من توهین آمیز است و بعد در یک خط عمومی پست من را نصفه و نیمه ویرایش کردید و زیرش هم با خطر قرمز نوشتید اصلا صحبت کردن بلد نیستی...!!تا من بیابم یک مدیر بی طرف را و شرح ما وقع را به استحضار ایشان برسانیم........
ضمن اینکه پیرهن عثمان کردن هم تنها به خاطر شما نبود که به شما واگذارم.این چیزی دو طرفه است که هم مدیران و هم کاربران از آن نفع میبرند.من به جای اینکه بابت هر مشکلی دامن مدیران مختلفی را بگیرم تا برخلاف یک اشتباه یک دوست و همکارشان قضاوت کنند با یک قانون شفاف و صریح طرف میشوم.

مابقی را فکر میکنم در پاسخ به آنارشی گرامی گفته ام.تنها نمیدانم چرا باید اینجا با شما سر مسائلی تا به این حد پیش پا فتاده بحث کنم و در نتیجه هم متهم شوم به بیراهه زنی .....
viviyan نوشته: چرا سنجیده شد و به این نتیجه رسیده شد که انعطافی وجود ندارد، انعطافی اگر هست همان "درون جمع خودمانی" هست.
راسل به من میگه نوک انگشتانم (یا دماغم) رو میبینم، در حالیکه انگار شماها نمیخواید یه ذره موضوع رو از بالا ببینید، شما این گفته را که "از یهودی ها خوشم نمیاد چون مظلوم نمایی میکنند" را نژادپرستی میدانید، ولی این گفته رو که "از زنها خوشم نمیاد (حتی بدم میاد) چون خودخواه و مفت خور و زالوصفت هستند" را کاملا مستدل و اخلاقی!!!

اگر کل حرف های شیلا و استناد ما برای اخراج ایشون رو همین یک جمله میدونید و فقط همین رو خوندید از ایشون باید هم فکر کنید فعالیت شیلا مشکلی نداشته...

iranbanoo نوشته: آنارشی جان این چه تعریفی از قانونه؟من وقتی که اینجا ثبت نام کردم گزینه ی با قوانین موافقم رو زدم نه اینکه با مدیران موافقم:))
منظور من این بود که چگونگی فعالیت من رو قوانین اینجا هست که جهت میده نه رفتار مدیران.
یعنی طرف حساب من فروم هست نه مدیران.شما برعکس میگید , این مدیران هستند که قدرتی ندارند مگر به واسطه ی قرارداد و قوانین وضع شده.
اتفاقا نقطه ی بحث منم و احتمالا ویویان هم همینه.چون رباتی وجود نداره که تشخیص بده چه کاربری چه خطایی داشته این مدیران هستند که باید تشخیص بدن.از اونجایی که شما هم قدرت رو در دست مدیران میدونید و نه قوانین !!
این مشکلات کماکان وجود خواهند داشت.
بنا براین بهتره موراد متخلفانه کاملا روشن بشه تا مدیران هم هر بار بابت تشخیصی که دادن متهم به سلیقه ای برخورد کردن نباشن!
یکسری مسائل خوب به هر حال نیاز به واشکافی داره.من هنوزم تمامی تلاشهاتون در برخورد با شیلا رو به خاطر دارم و فکر میکنم نه مقصر شیلا بود و نه اینکه کسی اینجا سوء نیت داشت بلکه مرجعی وجود نداشت تا بر اساسش بگیم فلان مسئله فلان مشکل رو داره.وگرنه کی فحاشی آشکار کاربر فلانی رو مستحق اخراج نمیدونه؟

شما تعریفی از قانون دیدی در اون پست من ؟ من قانون رو تعریف نکردم ، برداشت اشتباه شما رو خواستم اصلاح کنم که قانون رو خود ما وضع کردیم و ابزار ما هست برای حفظ نظم اینجا و بر اساس همون قانون هم داریم عمل میکنیم پس میتونیم از همون قانون جوری برداشت کنیم که خیلی سختگیری کنیم یا بر عکس ارفاق کنیم...

اینکه شما بگید ممکنه مدیران خلاف قانون عمل کنن یا برداشت نادرستی از قانون داشته باشن ، میتونه درست باشه در بعضی موارد و این هم که گفتیم مدیری که دخیل هست در یک مساله دخالت نکنه و بقیه به موضوع رسیدگی کنن به همین دلیل بود... در خیلی از مسائل اجماع مدیران هست که منجر به تصمیم نهایی میشه !! در نهایت اگر اجماع مدیران هم به مذاق شما خوش نیومد میتونید مطرح کنید ما هم بررسی میکنیم در نهایت یا تغییرش میدیم یا نمیدیم... بیش از این دیگه کاری از دست کسی بر نمیاد!!

برای بار چندم هم گفتم قانون رو با هر دقتی هم که بنویسیم موارد پیش بینی نشده یا نیاز به تفسیر و انطباق وجود داره... مورد شیلا هم یکی از اون موارد بود !! بعد هم گفتم که تصمیم جمعی گرفته میشه ، من ممکنه موافق نباشم اما وقتی اکثریت موافقن دیگه من هم میپذیرم...

مورد شیلا هم گفتم که منجر به خانه تکانی قوانین شد که به زودی به رویت دوستان میرسه...