دفترچه

نسخه‌ی کامل: دشواری‌های فاروم
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
iranbanoo نوشته: بله خوب هر کاربری بیشترین بحث هایی که اینجا میتواند داشته باشد مباحثه با مدیران اینجاست(البته تا به حال و ممکن است در آینده تغییرات زیادی ایجاد شود)
اما خوب به نظرم اگر یک مدیر در اوج بحث با یک کاربر دست به توبیخ بزند تمام بحث را هم به یکباره بی اعتبار کند.
خودم نمیپسندم اینجا را با جایی دیگر مقایسه کنم اما بارها شده بود در حین بحث با مدیران فروم های داخلی در اینکه موضع مخالف را داشته اند و تذکراتی هر چند کوچک را به من میدادند حس سرکوب شدن را با تمام وجود حس کرده ام.
از این روست که برایم قابل درک است, فرد در برابر چنین مسئله ای اولین کاری که کند به کل فروم و مجموعه مدیران و قوانین بتازد یا خرده بگیرد!
اینجا یک محیط کوچک و خودمانی‌ست و ما 40 تا مدیر نداریم که همزمان آنلاین باشند.در مورد توهین شخصی رویه ما این است که مدیر دیگری بیاید رسیدگی کند.مدیران با اکثر کاربران همکلام شده‌اند و میشوند و اگر قرار باشد هر کس با کسی در یک پست سخن گفت صلاحیت نداشته باشد که فحش جنسی یا سخن نژادپرستانه طرف مقابل را رسیدگی کند کسی باقی نمیماند.




iranbanoo نوشته: من فکر میکنم اشاراتی مثل (ارفاق شده)یا (تحمل شده) و.... از این دست ترکیب هایی که به کاربرده میشود خودش به اندازه ی کافی بار منفی به بار دارد.اگر قوانین هر مجموعه به حد کافی روشن و مشخص باشند دیگر نه نیازی هست رفتاری تحمل شود و یا اینکه مدیران زحمت ارفاق و لطف و بخشش را به خود دهند!
دلیل اینکه موردی را هم نمیتوان مثال زد این است که به جای اینکه منظور را بررسی کنیم روی می آوریم به اینکه آن مسئله و آن داستان و آن مثال را به نوعی توجیه کنیم.
من تنها منظورم این است که مواضع روشن معمولا چنین اعتراضاتی را به وجود نخواهد آورد و اگر هم آورد به راحتی قابل توضیح و یا حتی تصحیح است.
از نظر من نظرات ویویان قابل درک و احترام است و اینکه او انتظار دارد در محیطی هر چه مثبت تر فعالیت کند انتظار نا معقولی نیست.چه بهتر که مدیران با استناد به قوانین و یا مرامنامه ی سایت شبهات کاربر معترض را برطرف کنند.
اگر نه که پاسخ منطقی یکی از مدیران اینجا به نظرم راحت تر است:هر که دوست ندارد نیاید اینجا!!!
آری اتفاقا مشکل کار اینجاست که تابحال زیادی از این ارفاق‌ها شده،و باید هم بخاطرش این سخنان رو امروز بشنویم،این رویه ادامه نخواهد داشت.
در مورد تخلفات و شفافیت قوانین هم قوانین اندکی تصحیح و خلاصه‌تر شده‌اند تا خواندن آنها راحتتر باشد و بزودی اعلام خواهند شد.
سخنان کاربر ویویان هم نه منطقی،نه مستند ،نه قابل درک و احترام است بلکه مشتی حمله شخصی‌ست در نگر من.
شرط احترام این است که کسی که درباره مطلبی ادعایی مبنی بر متهم کردن کسی میکند،ابتدا خودش را در جریان کامل مطالب قرار دهد و بر اساس من فلان حس را میکنم و... به دیگران اتهام نزند.

در ضمن این چه سخنی‌ست که ما بی سند سخن میگوییم چرا که اگر سند بیاوریم مدیر مورد نظر جسارت کرده و احتمالا از خودش دفاع میکند و توجیه میشود،شوخیتان گرفته؟!!
من اتفاقا اصرار دارم که بحثها یک به یک باز شوند (یک مدیر دیگر هم میگذاریم که رسیدگی کند که کمتر درگیر بوده)،بعد ببینیم چی به چی بوده و فلانی مظلوم بوده یا داستان اتهام زدن شخصی‌ست.
viviyan نوشته: آنارشی دفترچه به نسبت اعضاش اخراجی داره، هم میهن هم به نسبت اعضاش لابد. من هم میهن رو اطلاعی ندارم چون عضو نیستم.
وقتی مدیران انجمن (موسسان احتمالا) میگن برای اسلام ستیزی این فروم رو ساختن و بیشتر کاربرانش هم نامسلمان و ضداسلامن، به نظرتون خنده دار نیست که اونا برای فحش دادن به اسلام محدودیت ایجاد کنند؟ فضای باز در صورتی معنا دارد که صدای مخالفی وجود داشته باشد.
توهین شخصی به کنار (مورد کاربر فلانی، که اونم البته پستی که خطاب به سونیکس گذاشته بود، بیشتر به نظرم تحمل سنجی رسید) ولی اتهام نژادپرستی هم مثل توهین به عقاید میمونه.

لابد که نشد جواب...شما کلا بی سند و مدرک حرف میزنی و چیزی که به نظرت میاد رو به عنوان فکت مطرح میکنی ویویان عزیز !! من گفتم تنها 3 نفر با توجه به شرایطی که به تفصیل گفتم اخراج شدن نه اینکه گفتم بیایم نسبت بگیریم اینجا بیشتر اخراجی داشته یا هم میهن !!

اول فورم برای اسلام ستیزی ساخته نشده ، بلکه دوستانی که از دنباله انجمن گفتگو اینجا دور هم جمع شدن یکی از اهداف اصلیشون همین بود اما میبینید که بدون حضور برادران و خواهران مسلمان اسلام ستیزی اینجا نه رونقی داره نه علاقمندی...اما اینکه شما حرف یکی از مدیران ( کسری ) رو میذارید به پای سیاست کلی انجمن در حالی عملکردش پیش روی شماست و میبینید اسلام ستیزی هم تقریبا تعطیل شده و بعد هم جوری میگید اینجا برای اسلام ستیزی هست پس قاعدتا نباید فحش رکیک دادن به اسلام مشکلی داشته باشه که انگار این انجمن محلی هست که تعدادی جمع بشن فقط الفاظ رکیک نثار ایدئولوژی کنن که ازش بیزارن...بعد هم نتیجه گیری کنید که کاربر فلانی بی دلیل اخراج شده !! غیر از این استدلال بی پایه و اساس،خدمت شما گفتم که ویوی جان کاربر فلانی به دلیل همون توهینی که کرد اول یک ماه اخراج شد بعد تشریف آوردن با آی دی دیگه فحش مجدد دادن و اخراجشون تبدیل به اخراج دائمی شد...

ما اینجا به هیچ وجه برای مخالف محدودیتی ایجاد نکردیم...اتفاقا در به در دنبال حضور مخالف هستیم اما زیر پا گذاشتن قوانین بحث دیگه ای هست !!

در مورد نژادپرستی این حرف از کجا اومده ویوی جان ؟ نکنه باید تاپیک بزنیم توضیح بدیم نژادپرستی اصولا یعنی چی؟؟؟ بعد هم نوشته های شیلا موجود هست... شما به جای اینکه بر اساس ذهنیتتون برداشت کنید بهتره برید نوشته هاش رو بخونید تا متوجه بشید ما چی میگیم...
Anarchy نوشته: چرا بار منفی داشته باشه؟ خب اینکه رفتار کاربر رو بشه منطبق کرد با قوانین خودش میشه نوعی تفسیر...همینجا بود که در خیلی از موارد همون ارفاق صورت میگرفت ایران بانوی گرامی و گرنه میشد مثلا شیلا رو خیلی پیش از این هم اخراج کنیم که نکردیم...یعنی به هر شکلی سعی شد کاربر رو در این مجموعه حفظ کنیم و مدارا کنیم یا با تذکر سعی کنیم خط مشی اینجا رو براش روشن کنیم !!

قوانین اینجا هم با حضور و ظهور افرادی نظیر شیلا ، نیاز به یک خانه تکانی پیدا کرد چون پیش از این سعی فقط حفظ آزادی محیط گفتمان به هر قیمتی بود و حداقل برخورد...ظاهرا باید بررسی بیشتر روی مصداق های انواع تخلف انجام میدادیم که دیگه مراحل پایانیش هست...
آنارشی جان شخص مدیر که قرار نیست به کسی ارفاق کنه قوانین باید منعطف باشن!
در واقع کابرا باید در چارچوب قوانین فعالیت کنن نه زیر سایه ی مدیرا:)
من میخوام بگم در برابر یک قانون مشخص نتیجه ی هر رفتاری معلومه و شما به جای اینکه به تک تک افراد بابت یک مسئله توضیح و بگید گذشت و تسامح به خرج دادین میتونین به راحتی به قوانینتون رجوع کنید.
اون روزهای اول که اینجا راه افتاده بود کامران گرامی که خیلی وقته خبری ازشون نیست پیشنهاد داده بودند برای تبلیغ کردن سایت و جذب کاربر از سایتهایی مثل ایران پراود و ...

من همون موقع گفتم :

sonixax نوشته: درسته ، ولی شخصن ترجیح میدهم در بالاترین تبلیغ شود چون کاربرانش دنبال بحث های ایران پراودی نیستند ، شما یک نگاهی به تاپیک های محبوب آنجا بیندازید - تاپیک هایی مثل این : آیا موهای زیر بغلتون رو میزنید !!!!!
90% بحث هاش اینطوریه ، کاربران اینجا هم همین طوری کیلویی زیاد بشوند نتیجه بهتر از آن نخواهد شد .

به هر حال نظر اکثریت و ادمین تارنما بر این شد که با تبلیغات از سایتهای مختلف کاربر جذب کنیم .
نتیجه این تبلیغات که یک سری شد فحاشی های کاربران پرشین تولز به ما !
بعدش هم شد جذب افرادی از جنس شیلا و فلانی و حزب الله و ...

درسته که در این میان کاربران ارزشمندی مانند جناب شهریار و بیباک و ایرانبانو و سایر دوستانی که مطمئن نیستم در نتیجه اون فعالیتها به اینجا اومده باشند مانند داریوش گرامی به جمع ما پیوستند ولی در کنارش با وجود افرادی که یک خط بالاتر نام بردم جو تارنما به شدت متشنج شده و امروز ما در مقام متهم قرار گرفته ایم که چرا کیفیت را به کمیت برتری میدهیم و با کاربرانی که هدفشان خراب کردن محیط اینجاست برخورد میکنیم !

من فکر نمیکنم خواسته زیادی باشد که نژادپرستی نکنید ، هر حرفی را در جای خودش بزنید ، بحثها را خراب نکنید ، فحاشی نکنید ، از نازیسم دفاع نکنید و با رعایت همینها هر چه دوست دارید بگویید !

اگر نظر شخصی من را میخواهید حتا اگر سرور را از آلمان به آمریکا که انکار هلوکاست در آن جرم نیست هم منتقل کنیم باز هم باید انکار هلوکاست و نژادپرستی در اینجا از خطوط قرمز باشد . فرهنگ و جامعه ما به اندازه کافی گرفتار این بیماری نژادپرستی هستش دست کم ما میتونیم با ایجاد جوامع کوچک سر آغاز این فرهنگسازی باشیم که نژادپستی کار زشتیست .

این نژادپرستی سرتاسر جامعه ما را به گند کشیده ! چند نمونه اش :

غربی ها نجس هستند
عرب ملخ خور
ترک خر
لر احمق
رشتی سیب زمینی
یهودی نجس / صهیونیست / خونخوار و ...
سیاه پوست = کاکا سیاه
آمریکایی های گاو چرونِ بی فرهنگ
و ...

یک جایی باید جلوی این رفتار گرفته شود و من به اینکه این سایت تلاش میکند که در این فرهنگ سازی سهیم باشد افتخار میکنم .
iranbanoo نوشته: آنارشی جان شخص مدیر که قرار نیست به کسی ارفاق کنه قوانین باید منعطف باشن!
در واقع کابرا باید در چارچوب قوانین فعالیت کنن نه زیر سایه ی مدیرا:)
من میخوام بگم در برابر یک قانون مشخص نتیجه ی هر رفتاری معلومه و شما به جای اینکه به تک تک افراد بابت یک مسئله توضیح و بگید گذشت و تسامح به خرج دادین میتونین به راحتی به قوانینتون رجوع کنید.

ایران بانوی عزیز...قوانین اینجا رو گروهی وضع کردن ، تقریبا همون گروه هم دارن اجراش میکنن !! حالا اینکه نوشته های یک کاربر قوانین رو زیر پا گذاشته رو باز همون گروه تعیین میکنن !! پس اینجا ما رباتی نداریم که این کار ها رو انجام بده...هر کاری انجام بشه اعم از سخت گیری یا ارفاق ناشی از عمل مدیران هست...قانون که خودش قدرتی نداره ، بلکه ابزار دست مجری اون هست...پس اینکه بگیم ما ارفاقی کردیم فکر نکنم حرف بدی باشه یا احساس کنید منتی سر کسی داریم میذاریم !! ما هم داریم میگیم سعی کردیم تا حد ممکن تفسیر تنگ نظرانه از قوانین نداشته باشیم، همین !!

قوانین هم گفتیم که نیاز به تجدید نظری داشت اما هر گونه تجدید نظری که بشه و قانونی که وضع بشه ، باز نیاز هست یک موجود هوشمندی رفتار و نوشته کاربر رو با اون قانون بسنجه و ببینه منطبق با شرایط تخطی از اون قانون بوده یا نه !! پس قانون توان این رو نداره که بتونه خودش حرف اول و آخر رو حتما بزنه و این ارفاق یا سخت گیری همواره وجود داره که از طرف مدیران هست...
Russell نوشته: اینجا یک محیط کوچک و خودمانی‌ست و ما 40 تا مدیر نداریم که همزمان آنلاین باشند.در مورد توهین شخصی رویه ما این است که مدیر دیگری بیاید رسیدگی کند.مدیران با اکثر کاربران همکلام شده‌اند و میشوند و اگر قرار باشد هر کس با کسی در یک پست سخن گفت صلاحیت نداشته باشد که فحش جنسی یا سخن نژادپرستانه طرف مقابل را رسیدگی کند کسی باقی نمیماند.
از نظر من دفترچه چندان کوچک و خودمانی هم نیست.تنها خودمانی ها اینجا بیشتر فعالیت میکنند وگرنه یک سایتیست که روزانه ممکن است هزار نفر از آن بازدید کنند و بر مبنای محتوایش قضاوتش کنند.
بحث صلاحیت مدیر هم نیست.بحث این است که در حین یک بحث چون شما موضع مقابل هستید در تشخیص توهین یا خلاف قانون عملکرد هم بحثتان ممکن است دچار اشتباه شوید و همان بشود پیرهن عثمان!


Russell نوشته: آری اتفاقا مشکل کار اینجاست که تابحال زیادی از این ارفاق‌ها شده،و باید هم بخاطرش این سخنان رو امروز بشنویم،این رویه ادامه نخواهد داشت.
در مورد تخلفات و شفافیت قوانین هم قوانین اندکی تصحیح و خلاصه‌تر شده‌اند تا خواندن آنها راحتتر باشد و بزودی اعلام خواهند شد.
سخنان کاربر ویویان هم نه منطقی،نه مستند ،نه قابل درک و احترام است بلکه مشتی حمله شخصی‌ست در نگر من.
شرط احترام این است که کسی که درباره مطلبی ادعایی مبنی بر متهم کردن کسی میکند،ابتدا خودش را در جریان کامل مطالب قرار دهد و بر اساس من فلان حس را میکنم و... به دیگران اتهام نزند.
بسیار هم خوب.ارفاق نکنید.....
من در پاسخ به آنارشی گرامی هم گفتم شما قرار نیست به عنوان یک مدیر خود را به رنجش بیاندازید و هر بار بابت مسئله ای به کاربران توصیح دهید.من توجیه میشوم میروم X می آید و باز به همین مسائل را پیش میکشد.

سخن ویویان هم فکر نمیکنم چیزی به غیر از یک انتقاد و تلاش در جهت مرتفع کردن مشکلاتی که در نظرش وجود دارند باشد.این هم قابل احترام و درک است که کسی در محیطی فعالیت دارد و در قبالش احساس تعلق و مسئولیت کند.
حال اینکه شما با بیان مشکلات از طرف ایشان مشکل دارید خوب بحثش جداست و نا مربوط به منظور من...
Anarchy نوشته: لابد که نشد جواب...شما کلا بی سند و مدرک حرف میزنی و چیزی که به نظرت میاد رو به عنوان فکت مطرح میکنی ویویان عزیز !! من گفتم تنها 3 نفر با توجه به شرایطی که به تفصیل گفتم اخراج شدن نه اینکه گفتم بیایم نسبت بگیریم اینجا بیشتر اخراجی داشته یا هم میهن !!

اول فورم برای اسلام ستیزی ساخته نشده ، بلکه دوستانی که از دنباله انجمن گفتگو اینجا دور هم جمع شدن یکی از اهداف اصلیشون همین بود اما میبینید که بدون حضور برادران و خواهران مسلمان اسلام ستیزی اینجا نه رونقی داره نه علاقمندی...اما اینکه شما حرف یکی از مدیران ( کسری ) رو میذارید به پای سیاست کلی انجمن در حالی عملکردش پیش روی شماست و بعد هم جوری میگید اینجا برای اسلام ستیزی هست پس قاعدتا نباید فحش رکیک دادن به اسلام مشکلی داشته باشه که انگار این انجمن محلی هست که تعدادی جمع بشن فقط الفاظ رکیک نثار ایدئولوژی کنن که ازش بیزارن...بعد هم نتیجه گیری کنید که کاربر فلانی بی دلیل اخراج شده !! غیر از این استدلال بی پایه و اساس،خدمت شما گفتم که ویوی جان کاربر فلانی به دلیل همون توهینی که کرد اول یک ماه اخراج شد بعد تشریف آوردن با آی دی دیگه فحش مجدد دادن و اخراجشون تبدیل به اخراج دائمی شد...

ما اینجا به هیچ وجه برای مخالف محدودیتی ایجاد نکردیم...افاقا در به در دنبال حضور مخالف هستیم اما زیر پا گذاشتن قوانین بحث دیگه ای هست !!

در مورد نژادپرستی این حرف از کجا اومده ویوی جان ؟ نکنه باید تاپیک بزنیم توضیح بدیم نژادپرستی اصولا یعنی چی؟؟؟ بعد هم نوشته های شیلا موجود هست... شما به جای اینکه بر اساس ذهنیتتون برداشت کنید بهتره برید نوشته هاش رو بخونید تا متوجه بشید ما چی میگیم...


[عکس: 5.gif][عکس: 5.gif][ATTACH=CONFIG]2098[/ATTACH][عکس: 5.gif]

وقتی یک ویژگی رو در دو جامعه آماری با هم مقایسه میکنند، اگر جمعیت دو نمونه یکی نباشد نسبت میگیرند آنارشی جان. شما تعداد اخراجی هایتان رو با تعداد اخراجی های فروم های درون میهن مقایسه کردید، منم گفتم اگر نسبت بگیریم شاید برابر باشند و نمیتوان از آمار شما به این نتیجه رسید که اینجا فضای بازتری دارد.
یا من نمیتوونم منظورمو درست بیان کنم یا شما درست نمیخوونید نوشته هارو، منظور من این بود که وقتی موسسان فروم و کاربران فروم به طور کلی همعقیده هستند، ما نمیتوانیم میزان آزادی بیان و بازی فضا رو بسنجیم، درست مثل فروم های درون میهن و مسلمانان حزب اللهی، فضای باز را وقتی میتوان سنجید که مخالفی وجود داشته باشد. (هدف موسسان و کاربران و اینها همه فرض بودند).
بعله، نیاز هست که یک تاپیک زده بشه و نژادپرستی دقیقا تعریف بشه. چون با تعاریف من از نژادپرستی، حرفهای شیلا (تا جایی که خووندم و در جریانم) مصداق نژادپرستی نبودند.
نسبت هم بخواهیم بگیریم 3 نفر از میان بیش از 400 نفر ! یعنی کمتر از 1% .
اگر آمار سایت هم میهن واقعی باشد و از این افزونه ها که الکی تعداد کاربرها رو بیشتر نشون میده نصب نکرده باشند باز هم خیلی خیلی بیشتر از ما اخراجی دارند.
سانسور که در آنجا بیداد میکند
تاپیک میخواهید بزنید اول باید تاییدش کنند (بدتر از ارشاد جمهوری اسلامی) و تازه بعد از تایید و 30 صفحه جلو رفته همه رو با هم پاک میکنند !!! (صد رحمت به شمقدری)
sonixax نوشته: اون روزهای اول که اینجا راه افتاده بود کامران گرامی که خیلی وقته خبری ازشون نیست پیشنهاد داده بودند برای تبلیغ کردن سایت و جذب کاربر از سایتهایی مثل ایران پراود و ...

من همون موقع گفتم :



به هر حال نظر اکثریت و ادمین تارنما بر این شد که با تبلیغات از سایتهای مختلف کاربر جذب کنیم .
نتیجه این تبلیغات که یک سری شد فحاشی های کاربران پرشین تولز به ما !
بعدش هم شد جذب افرادی از جنس شیلا و فلانی و حزب الله و ...

درسته که در این میان کاربران ارزشمندی مانند جناب شهریار و بیباک و ایرانبانو و سایر دوستانی که مطمئن نیستم در نتیجه اون فعالیتها به اینجا اومده باشند مانند داریوش گرامی به جمع ما پیوستند ولی در کنارش با وجود افرادی که یک خط بالاتر نام بردم جو تارنما به شدت متشنج شده و امروز ما در مقام متهم قرار گرفته ایم که چرا کیفیت را به کمیت برتری میدهیم و با کاربرانی که هدفشان خراب کردن محیط اینجاست برخورد میکنیم !

من فکر نمیکنم خواسته زیادی باشد که نژادپرستی نکنید ، هر حرفی را در جای خودش بزنید ، بحثها را خراب نکنید ، فحاشی نکنید ، از نازیسم دفاع نکنید و با رعایت همینها هر چه دوست دارید بگویید !

اگر نظر شخصی من را میخواهید حتا اگر سرور را از آلمان به آمریکا که انکار هلوکاست در آن جرم نیست هم منتقل کنیم باز هم باید انکار هلوکاست و نژادپرستی در اینجا از خطوط قرمز باشد . فرهنگ و جامعه ما به اندازه کافی گرفتار این بیماری نژادپرستی هستش دست کم ما میتونیم با ایجاد جوامع کوچک سر آغاز این فرهنگسازی باشیم که نژادپستی کار زشتیست .

این نژادپرستی سرتاسر جامعه ما را به گند کشیده ! چند نمونه اش :

غربی ها نجس هستند
عرب ملخ خور
ترک خر
لر احمق
رشتی سیب زمینی
یهودی نجس / صهیونیست / خونخوار و ...
سیاه پوست = کاکا سیاه
آمریکایی های گاو چرونِ بی فرهنگ
و ...

یک جایی باید جلوی این رفتار گرفته شود و من به اینکه این سایت تلاش میکند که در این فرهنگ سازی سهیم باشد افتخار میکنم .


من که با تبلیغات شما از پرشین تولز به اینجا نیامدم (تاریخ عضویتم در اینجا از تاریخ عضویتم در پرشین تولز قدیمی تره) ولی این افتخار کردن شما هم خیلی مسخره است. یقین بدانید کسانی که در دفترچه عضو میشن قبلا این مرحله رو گذروندن و نیازی به آموزش های شما ندارند. شما لطفا دوره های "خودچیزپندار نباشید" بذارید، مفیدتره، برا خودتونم مفیدتره.
viviyan نوشته: وقتی یک ویژگی رو در دو جامعه آماری با هم مقایسه میکنند، اگر جمعیت دو نمونه یکی نباشد نسبت میگیرند آنارشی جان. شما تعداد اخراجی هایتان رو با تعداد اخراجی های فروم های درون میهن مقایسه کردید، منم گفتم اگر نسبت بگیریم شاید برابر باشند و نمیتوان از آمار شما به این نتیجه رسید که اینجا فضای بازتری دارد.
آری، مثلا من آنجا سرجمع پانزده پست داشتم که آخرین باری به آنجا سر زدم، 7 تایش پاک شده بود. در حالیکه هیچ حرفِ خلافِ قانون، ضدبشری، نژادپرستانه و هتا ضد اسلام نزدم. همین‌طور بی‌انصافی‌ها را ادامه دهید تا ما اندک‌اندک کاملا با راسل موافق شویم که شما سخنانِ صرفا از روی کینه‌ی شخصی‌ست و ریشه‌ی این انتقادها جای دیگری‌ست(به خصوص که اشارات و کنایه‌هایتان در موردِ مواضع ضد‌فمنیستیِ ما، بیشتر ما را به آن سو سوق میدهند).

viviyan نوشته: یا من نمیتوونم منظورمو درست بیان کنم یا شما درست نمیخوونید نوشته هارو، منظور من این بود که وقتی موسسان فروم و کاربران فروم به طور کلی همعقیده هستند، ما نمیتوانیم میزان آزادی بیان و بازی فضا رو بسنجیم، درست مثل فروم های درون میهن و مسلمانان حزب اللهی، فضای باز را وقتی میتوان سنجید که مخالفی وجود داشته باشد. (هدف موسسان و کاربران و اینها همه فرض بودند).
E40d
پس هم‌اکنون این انجمن به خاطر آنکه از نظرِ شما میزانِ انعطاف‌اش در برابر مخالف سنجیده نشده، زیرِ تیغِ انتقاد قرار گرفته؟