دفترچه

نسخه‌ی کامل: دشواری‌های فاروم
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
مهربد نوشته: از دیدگاه شخصی به هر روی هر کس به آدمی نزدیک میشود که یک سری شرایط (زیبایی، هوش، جهانبینی، ..) ویژه‌ای داشته باشد. مگر این شرایط تبعیض نیستند؟
این تبعیض ها خیلی هم چیز خوبی نیستند،مخصوصن با خوی محافظه کار که جمع شوند میتوانند باعث بایکوت افراد بخاطر رنگ پوست و هوش و زیبایی و جنسیت و ... بشوند.
اینجا فقط مساله دوستی مطرح نیست،مثلن رانندگان سفید پوست نژاد پرست سیاه پوست سوار نمیکنند.اگر در ارائه خدمات به تفاوتهای طبیعی یا شخصی نامرتبط اهمیت نداد این میتواند با تبعیض مانند تبعیض نژادی آن (نژاد پرستی) مبارزه کند.
Russell نوشته: اگر در ارائه خدمات به تفاوتهای طبیعی یا شخصی نامرتبط اهمیت نداد این میتواند با تبعیض مانند تبعیض نژادی آن (نژاد پرستی) مبارزه کند.


خوب در ارائه خدمات، قانون باید گارانتی کند که تبعیض جنسیتی/نژادی/زبانی و … انجام نگیرد.

ولی در زندگی شخصی که نمیشود چنین قانونی آورد. شما نزدیکان خودتان را بر پایه یک استانداردهایی میگزینید، یکی از آنها میتواند دیندار بودن/نبودن او باشد.

در آمریکا این خوی نادرست جا افتاده که "دین" را یک چیز اَبَرشخصی در نگر میگیرند، بریختی که حتا زمانیکه
کسی نامزد ریاست جمهوری میشود کسی از او نمیپرسد دین‌ات چیست!
مهربد نوشته: ولی در زندگی شخصی که نمیشود چنین قانونی آورد. شما نزدیکان خودتان را بر پایه یک استانداردهایی میگزینید، یکی از آنها میتواند دیندار بودن/نبودن او باشد.
این رو موافقم،در رابطه شخصی و دوستی دین و اعتقادات طرف و میزان باور او به دستورات دین میتواند خیلی چیزها در مورد طرف بگوید.


مهربد نوشته: کسی نامزد ریاست جمهوری میشود کسی از او نمیپرسد دین‌ات چیست!
البته این برای ما بیدین ها بد هم نشده،مثلن همین اوبامای خودمان من بعید میدونم مسیحی یا مسلمون باشه.خیلی از رئیس جمهورهای قدیم و خوب هم مثل لینکولن و جفرسن و توماس پین هم بیدین بوده اند.

مسیجیان در امریکا هم ابایی ندارند بگند که به رئیس جمهور غیر مسیحی رای نمیدند. 31
مهربد نوشته: ما در uk‌ باورهای دینی را بسیار مهم میبینیم.
من ۲-۳ سال در انگلیس زندگی‌ کردم ، تنها کسانی‌ که از من پرسیدند دینت چیست ، پاکستانی‌ و هندی بودند ، یک انگلیسی‌ ۱ بار از من نپرسید که چه مذهبی‌ داری اصولاً به کسی‌ چه ربطی‌ دارد. من پیشنهاد می‌کنم یک رأی گیری عمومی‌ بین کاربران بگذاریم این موضوع را حذف کنیم. میلاد نظرات چیست؟
admin نوشته: با درود
گزینه "خدا باور" به فهرست گزینه ها افزوده شد .
با سپاس از شما

بالاخره شد... دیدین؟ 4
کم کم دارین خدا رو قبول دار میشین
atefeh نوشته: بالاخره شد... دیدین؟ 4
کم کم دارین خدا رو قبول دار میشین


باور به بود و نبود خدایی که هیچ کار + و - ای انجام نمیدهد، سود و زیان چندانی هم ندارد 4
David Hume نوشته: من ۲-۳ سال در انگلیس زندگی‌ کردم ، تنها کسانی‌ که از من پرسیدند دینت چیست ، پاکستانی‌ و هندی بودند ، یک انگلیسی‌ ۱ بار از من نپرسید که چه مذهبی‌ داری اصولاً به کسی‌ چه ربطی‌ دارد.

خوب در ایران هم کسی از شما نمیپرسد چه دینی دارید! هیچ کجای گیتی از آدم نمیپرسند چه دینی داری، مگر آنکه آشناتر باشند.

ولی هنگامیکه کس به سیاست پا میگذارد باید برای این پرسش آماده باشد. من نمیدانم شما میخواهید آینده کشورتان را بدهید دست کسی
که فکر میکند یک خدای نامرئی آن بالا نشسته و به همه چیز سرکشی میکند؟ یا بدتر از آن، فکر میکند خدا در کالبد عیسی 2 سال پیش به زمین آمده و سپس برای "گناهان" بشر کشته شده؟

تراز منطق‌شناسیِ چنین آدمی در جایگاه کشورداری و دولت شما را نگران نمیکند!؟




David Hume نوشته: من پیشنهاد می‌کنم یک رأی گیری عمومی‌ بین کاربران بگذاریم این موضوع را حذف کنیم. میلاد نظرات چیست؟


گفتنش دلبخواه است که![COLOR="Silver"]

---------- Post added at 07:53 PM ---------- Previous post was at 07:49 PM ----------

[/COLOR]
Russell نوشته: البته این برای ما بیدین ها بد هم نشده،مثلن همین اوبامای خودمان من بعید میدونم مسیحی یا مسلمون باشه.خیلی از رئیس جمهورهای قدیم و خوب هم مثل لینکولن و جفرسن و توماس پین هم بیدین بوده اند.

گمان نمیکنم، همان لینکولن و … که نامیدی هم توانستند آن زمان قدرت را بدست بگیرند، با اینکه آشکارا بیدین بودند.



Russell نوشته: مسیجیان در امریکا هم ابایی ندارند بگند که به رئیس جمهور غیر مسیحی رای نمیدند. 31

باید از هنود و تاثیر مسیحیان کاست. هر چند بیشتر مسیحی‌های امروزی خودشان هم کمابیش اگر توهین و ناسزا به دینشان نکنید
هنگام آرای سیاست کاری به دینداری شما ندارند؛ ته مغزشان میدانند از مسیحیت چیزی بیشتر از قرون وسطا در نمیاید.
David Hume نوشته: من ۲-۳ سال در انگلیس زندگی‌ کردم ، تنها کسانی‌ که از من پرسیدند دینت چیست ، پاکستانی‌ و هندی بودند ، یک انگلیسی‌ ۱ بار از من نپرسید که چه مذهبی‌ داری اصولاً به کسی‌ چه ربطی‌ دارد. من پیشنهاد می‌کنم یک رأی گیری عمومی‌ بین کاربران بگذاریم این موضوع را حذف کنیم. میلاد نظرات چیست؟

بنده اصولن مخالفتی با نظر اکثریت ندارم . تا ببینیم ادمین چی میگه !
مهربد نوشته: خوب در ایران هم کسی از شما نمیپرسد چه دینی دارید! هیچ کجای گیتی از آدم نمیپرسند چه دینی داری، مگر آنکه آشناتر باشند.

ولی هنگامیکه کس به سیاست پا میگذارد باید برای این پرسش آماده باشد. من نمیدانم شما میخواهید آینده کشورتان را بدهید دست کسی
که فکر میکند یک خدای نامرئی آن بالا نشسته و به همه چیز سرکشی میکند؟ یا بدتر از آن، فکر میکند خدا در کالبد عیسی 2 سال پیش به زمین آمده و سپس برای "گناهان" بشر کشته شده؟

تراز منطق‌شناسیِ چنین آدمی در جایگاه کشورداری و دولت شما را نگران نمیکند!؟
مهربد نوشته: گفتنش دلبخواه است که!

در یک کشور دمکراتیک و بر مبنای قانون ، کشور بر اساس قانون اساسی‌ اداره میشود و هر کسی‌ که برای یک شغل عمومی‌ می‌خواهد رقابت کند این تعهد را می‌کند که در جایی که دین از سیاست جدا باشد ، مسائل شخصی‌ خود را در تصمیم گیری‌هایی‌ که مربوط به شغل میشود دخالت ندهد ، کسی‌ را نباید به خاطر هر اعتقاد مذهبی‌ که داشت از فرصت برای انتخاب شدن منع کرد ، جایی هم می‌روید استخدام شوید ، در مدرسه‌ای اسم نویسی می‌کنید ، کسی‌ نمیپرسد کلا اعتقاد مذهبی‌ شما چیست ، اینکه گزینه خالی‌ هم هست کافی‌ نیست به نظر من این مساله به کلّ باید حذف شود ، ما حق نداریم در ابتدای ثبت نام اعتقاد مذهبی‌ کسی‌ را بپرسیم .
David Hume نوشته: در یک کشور دمکراتیک و بر مبنای قانون ، کشور بر اساس قانون اساسی‌ اداره میشود و هر کسی‌ که برای یک شغل عمومی‌ می‌خواهد رقابت کند این تعهد را می‌کند که در جایی که دین از سیاست جدا باشد ، مسائل شخصی‌ خود را در تصمیم گیری‌هایی‌ که مربوط به شغل میشود دخالت ندهد ، کسی‌ را نباید به خاطر هر اعتقاد مذهبی‌ که داشت از فرصت برای انتخاب شدن منع کرد.

در آمریکا مگر کسی از روی دین منع میشود؟

شما "منع شدن" با "آگاهی آزاد" را یکسان پنداشته‌اید. آگاهی (information) باید آزاد باشد. اگر کسی نخواست میتواند بگوید نه، زور که نشده.

زمانیکه کسی درون سیاست میشود. زندگی شخصی‌اش مو به مو بررسی میشود، چرا باید "دین" را بررسی نکنیم، ولی هر چیز دیگر را بکنیم؟

از نامزد ریاست جمهوری هم باید پرسید به چه چیزی باور دارد، اگر دوست نداشت میتواند بگوید "پاسخی ندارم" (هر چند که پاسخ ندادن برایش گران تمام شود).