دفترچه

نسخه‌ی کامل: دشواری‌های فاروم
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
David Hume نوشته: در یک کشور دمکراتیک و بر مبنای قانون ، کشور بر اساس قانون اساسی‌ اداره میشود و هر کسی‌ که برای یک شغل عمومی‌ می‌خواهد رقابت کند این تعهد را می‌کند که در جایی که دین از سیاست جدا باشد ، مسائل شخصی‌ خود را در تصمیم گیری‌هایی‌ که مربوط به شغل میشود دخالت ندهد ، کسی‌ را نباید به خاطر هر اعتقاد مذهبی‌ که داشت از فرصت برای انتخاب شدن منع کرد ، جایی هم می‌روید استخدام شوید ، در مدرسه‌ای اسم نویسی می‌کنید ، کسی‌ نمیپرسد کلا اعتقاد مذهبی‌ شما چیست ، اینکه گزینه خالی‌ هم هست کافی‌ نیست به نظر من این مساله به کلّ باید حذف شود ، ما حق نداریم در ابتدای ثبت نام اعتقاد مذهبی‌ کسی‌ را بپرسیم .

البته کسرا جان در همین آلمان هم در تمام فرمهای دولتی دین شما از شما پرسیده میشود ولی جلویش خیلی بزرگ نوشته اگر دوست دارید این بخش رو پر کنید .
مهربد نوشته: در آمریکا مگر کسی از روی دین منع میشود؟

شما "منع شدن" با "آگاهی آزاد" را یکسان پنداشته‌اید. آگاهی (information) باید آزاد باشد. اگر کسی نخواست میتواند بگوید نه، زور که نشده.

زمانیکه کسی درون سیاست میشود. زندگی شخصی‌اش مو به مو بررسی میشود، چرا باید "دین" را بررسی نکنیم، ولی هر چیز دیگر را بکنیم؟

از نامزد ریاست جمهوری هم باید پرسید به چه چیزی باور دارد، اگر دوست نداشت میتواند بگوید "پاسخی ندارم" (هر چند که پاسخ ندادن برایش گران تمام شود).

مساله این هست که مذهب یک نفر irrelevant هست ، مطمئنا خبرنگاران و جامهٔ مو به موی زندگی‌ طرف را در خواهند آورد ، ولی‌ اینکه روی کاغذ به عنوان یک بخش فرم باشد نیست.[COLOR="Silver"]

---------- ارسال جدید اضافه شده در 04:00 PM ---------- ارسال قبلی در 03:57 PM ----------

[/COLOR]
sonixax نوشته: البته کسرا جان در همین آلمان هم در تمام فرمهای دولتی دین شما از شما پرسیده میشود ولی جلویش خیلی بزرگ نوشته اگر دوست دارید این بخش رو پر کنید .
خوب این اشتباه است ، در آمریکا چنین چیزی یک جا پرسیده شود ، تمامی‌ تلویزیون‌ها نشان میدهند و کلی‌ سر و صدا می‌کند و اصولاً غیر قانونی‌ هم هست. من هنوز بر نظر خود استوار هستم که این گزینه به کلّ از ثبت نام حذف شود.27
David Hume نوشته: خوب این اشتباه است ، در آمریکا چنین چیزی یک جا پرسیده شود ، تمامی‌ تلویزیون‌ها نشان میدهند و کلی‌ سر و صدا می‌کند و اصولاً غیر قانونی‌ هم هست. من هنوز بر نظر خود استوار هستم که این گزینه به کلّ از ثبت نام حذف شود.
من که میگم هیچ دلیلی نداره اصرار کنیم این بخش برداشته شه...اینجا که کسی برای استخدام و نمیدونم کار و تبلیغات ریاست جمهوری نیومده که!!! اینجا یه انجمن برای گفتگو هست.حالا یکی دوست نداره,نگه دینش رو!!مهم نیست اما دقیقا شاید برعکسش افرادی باشن که میخوان بقیه دینشون رو بدونن و ما نباید این حق رو ازشون سلب کنیم...
Havadar_e_Democracy نوشته: من که میگم هیچ دلیلی نداره اصرار کنیم این بخش برداشته شه...اینجا که کسی برای استخدام و نمیدونم کار و تبلیغات ریاست جمهوری نیومده که!!! اینجا یه انجمن برای گفتگو هست.حالا یکی دوست نداره,نگه دینش رو!!مهم نیست اما دقیقا شاید برعکسش افرادی باشن که میخوان بقیه دینشون رو بدونن و ما نباید این حق رو ازشون سلب کنیم...
برای اینکه بقیه کاربر‌ها با اونها آشنا بشوند میتونیم یک موضوع باز کنیم که کاربران جدید خود را معرفی‌ کنند.
David Hume نوشته: برای اینکه بقیه کاربر‌ها با اونها آشنا بشوند میتونیم یک موضوع باز کنیم که کاربران جدید خود را معرفی‌ کنند.
من که فکر نمیکنم اصلا موضوع مهمی باشه..تا الان هم شما نگاه کنی فکر میکنم تعداد کمی از دوستان این قسمت رو پر کردن!!!
David Hume نوشته: خوب این اشتباه است ، در آمریکا چنین چیزی یک جا پرسیده شود ، تمامی‌ تلویزیون‌ها نشان میدهند و کلی‌ سر و صدا می‌کند و اصولاً غیر قانونی‌ هم هست. من هنوز بر نظر خود استوار هستم که این گزینه به کلّ از ثبت نام حذف شود.

خوب اینکه در آمریکا اجرا میشود دلیل نمیشود که حتمن خوب باشد ! در آمریکا ما عدام هم داریم !!!
خیلی ها هستند مثل من ، که دوست دارند دیگران از نگرش دینی شان با خبر باشند با آنها باید چه کرد ؟! بگوییم چون یک عده دوست ندارند کسی در مورد نگرش دینیشان بداند شما حق ندارید آن را ابراز کنید ؟! نتیجه میشود شیوه دلبخواهی - هر کس خواست میگوید - هر کس نخواست نمیگوید .
من با حذفش از بخش ثبت نام مشکلی ندارم ولی با حذفش از کل سیستم مخالفم .
هنگام نامنگاری دادن گرایش دینی اجباریه؟
مهربد نوشته: هنگام نامنگاری دادن گرایش دینی اجباریه؟
تا اونجا که یادمه اجباری نبود

...
این تاپیک آنارشیسم که بالا آوردی مهربد جان چرا در صفحه اصلی در بخش موضوعات جدید نیست دیگه؟39
...
الان متوجه شدم که جاش رو فقط عوض کردی،ولی با اون تاپیک هم بد نبود یک قباری ازش پاک میکردیم،الان دوباره خوندمش تاپیک آموزنده ای هست
Russell نوشته: این تاپیک آنارشیسم که بالا آوردی مهربد جان چرا در صفحه اصلی در بخش موضوعات جدید نیست دیگه؟39
...
الان متوجه شدم که جاش رو فقط عوض کردی،ولی با اون تاپیک هم بد نبود یک قباری ازش پاک میکردیم،الان دوباره خوندمش تاپیک آموزنده ای هست


شوربختانه نگارش کنونی فاروم ابزار bump ندارد. مگر آنکه ادمین راهی plugin ای چیزی برای آن سراغ داشته باشند.
تگهای tip, info و .. از کار افتاده‌اند.