دفترچه

نسخه‌ی کامل: دشواری‌های فاروم
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
Russell نوشته: اینجا قوانین برای همه یکسان است.توهین جنسی و فحش خواهر و مادر و جاکش گفتن به این و آن و [STRIKE]Kike[/STRIKE] گفتن به یهودیان و ... با عرض معذرت (!!) اینجا ممنوع است.

ولی سخن دیگران را ابلهانه و بی ارزش و ناشی از بی سوادی و... دانستن هیچگاه اینجا جرم نبوده و نیست.خاله بازی که نیست،بحث است.

البته شما اگر دوست دارید میتوانیم در مورد شما یک تبصره‌ای چیزی قرار دهیم،هرجا سخنی گفتید که مدیران خوششان نیامد سانسورش کنند،آخرش هم یک گل و سپاسگزارم و موفق باشید هم آخرش بگذاریم ببینیم چقدر دوستش دارید.
و البته،البته توهین به یهودیان و توهین جنسی فقط در زمانی که درباره آنهایی است که شما با آنها مشکل دارید است که باید مجاز باشد،اگر به خودتان یا کاربر دیگری که با او مشکل ندارید باشد آنوقت بهتان قول میدهم که یادتان میافتد که چرا اینطور مطالب باید ناقانونی باشند !!


من گفتم در بعضی موارد سانسور وجود داشته باشد و در بعضی موارد نه؟ اینکه شما سعی میکنید به صحبت های کاربران فروم به دلخواه خودتون جهت بدید کم از سانسور در فروم های جمهوری اسلامی ندارد. فکر نکنم حرفها و سخنان ضدزن امیر که علیه نصف جمعیت انسانهاست کمتر از توهین به یهودیان و توهین جنسی باشد، ولی تاکنون هیچ کدام از کاربران درخواست سانسور این تفکرات رو داشته؟ من یکی که حتی یه لحظه هم فکر نکردم این حرفها نباید زده بشن.
شما همین الان هم هرجا کسی سخنی گفت که خوشتان نیامد حذفش میکنید از فروم غیر از اینکه به شدت بهش توهین میکنید، مگر رفتارتان با شیلا یا کاربر فلانی غیر از این بود؟ شما چون مخالف تفکر اسلامی - دینی هستید با بحث های اینچنینی مشکلی ندارید وگرنه به جای خود بسیار دیکتاتور و سانسورچی میشوید.
شما حق هیچ گونه اعتراض و انتقادی نسبت به قوانین فروم های داخلی ندارید چون اگر در قوانین دفترچه ذکر شده که درباره فلان موضوع و بیسار موضوع نباید بحث شود؛ در قوانین آنها هم آمده که صحبت از این موضوعات ممنوع است.
ضمنا در بحث اینکه شما برگردید به طرف بحثتان بگویید حرفات بی ارزش و ابلهانه است، نشان از بی ادبی شما و عدم علاقه تون به مباحثه و در مواردی نادانیِ شما دارد. قرار نیست هرچیزی که ما فکر میکنیم بی ارزش و ابلهانه است حتما بی ارزش و ابلهانه باشد، این فقط نظر ماست و با قاطعیت اعلام کردنش نشان از نادانیمون داره.

و اینکه اگر من از حق کسی برای حرف زدن دفاع میکنم معنیش این نیست که با حرفاش موافقم.
تعجب‌آور است که دوستان، تنها یک طرفِ قضیه را میبینند و اینکه کاربری به یکی از مدیرانِ اینجا عملا فحاشی میکند (اسکول، گوه بخور یا راسو و... ؛ با پوزش از میلاد و راسل عزیز) نمی بینند اما همینکه کسی به آنها میگوید «چرند میگویید» دل شان می‌گیرد. شما که میخواهید از موضع حق طرفداری بکنید، بهتر است اول موضعِ حق را تشخیص بدهید، همینکه فقط متفاوت باشید کافی نیست. توضیح دادن در موردِ اینکه این سایت قانونی دارد که از سوی دولتِ آلمان تحمیل شده و به واسطه آن نمیتوان انکارِ هولوکاست کرد و در رسای نازیسم و چهره‌های شاخص‌اش «نفسی فداکَ» گفت، دیگر بیش از حد ملال‌آور شده. و اساسا اینکه شما خواهانِ برقراری احترام، بحث، گفتگو و تعامل، یعنی پروتکل‌های روابطِ انسانی، با کسی هستید که به طورِ شفاف و علنی خود را طرفدارِ ضدِ انسانی‌ترین اندیشه‌ی همه‌ی اعصار معرفی میکند، اندیشه‌ای که در کمتر از یک دهه نطفه‌ی حادثه‌ای شد به وسعتِ قتلِ عام ده‌ها میلیون انسان و ویرانیِ بخشی عظیم از تمدنِ انسانی، اصلا طنزِ خوبی نیست. درثانی، این کاربران در این سایت هیچ نکرده‌اند جز ترول، که این هم بد نیست، اما ترولی که در وهله‌ی نخست ضدِ «انسانیت» است و در وهله بعدی مخالفِ قوانین است، کاملا طبیعی‌ست که در برابرش چنین واکنشی هم وجود داشته باشد. حالا اینکه شما هوادارِ این هستید که کسی بیاید اینجا بخشی عظیم از جمعیتِ انسانی را به واسطه یهودی بودن‌شان(یا مسلمان بودن، مسیحی بودن و...) قضاوت کند، قضاوتی که مشخصا در راستای قضاوتِ پیشوای اعظم است، سخنِ دیگری‌ست. مدیران هم در اینجا ابتدا همچون دیگران کاربر هستند، سپس مدیر هستند و حق دارند موضع خود را به عنوانِ کاربر هرجور که خواستند، در راستای قوانین، ابراز کنند. مواضعِ مدیریتی در فرمی دگر اعلام میشود.
داریوش اگر منظورت منم لازم نیست غیرمستقیم بگی، تا جایی که من در جریانم هرگز ندیدم شروع کننده توهین ها کسی غیر از مدیران محترم باشند، شما بهتر است از منبر پایین بیایید و معیارهاتون رو برای معیار حق دانستن کسی یا چیزی به ما تحمیل نکنید. این فروم ادعای آزادی بیان رو داره، بنابراین آزادی بیان ارجح هست بر هر چیزی. اینکه ما از سخن کسی علیه کسانی دیگر خوشمان نیاید و به اون کس بگیم ترول یک رفتار فاشیستی و دیکتاتورمابانه هست، (این واژه ترول هم جالب شده). من اعتراضی به قانونی رفتار کردن مدیرا ندارم، اعتراضم به نوع برخوردشون هست. تو این تاپیک من به رفتار شما یا شیرین یا کافر یا ایرانبانو یا ... اعتراض نکردم به رفتار مدیر سایت اعتراض کردم، مدیر سایت در جایگاه یک کاربر عادی با کاربری دیگر مجادله میکند، به او توهین میکند و در نهایت با استفاده از ابزار مدیریتی دسترسی او را میبندد. در ضمن من (یه کاربر عادی سایت) ندیدم جایی کسی از اندیشه ای جنایت آمیز طرفداری کرده باشد و غیر از آن ما در جایگاهی نیستیم که بخوایم برای بیان اندیشه های دیگران محدودیت قایل بشیم، مگر طبق قوانین که بعله در فروم هایی که شما از آنها به اینجا پناه آورده اید هم قوانینی وجود دارد که طبق آن قوانین صحبتهای شما غیرانسانی و فاجعه آمیز هست.
و اینکه چطور شما مشکلی با صحبت های ضدزن ندارید که خودتان هم حتی خودتان رو زن خوار مینامید، آن مگر علیه بخش بزرگی از جمعیت انسانی نیست؟ چون هنوز منجر به بروز فاجعه ای گل درشت به اون صورت نشده به چشم شما نمیاید؟!
ضمنا شما تشخیص میدهید که کاربران دیگر در این فروم یا هرجای دیگر چه فوایدی داشته اند یا نداشته اند؟ این خودحق بینی و خودبرتربینی هم معضلیست در این فروم. من اینجا رو به چندتا از دوستام معرفی کردم و همه آنها به خاطر موضع زیادی از بالا و زیادی مطمئن از خود بعضی از کاربران ترجیح دادند فعالیت نکنند.
و برای یکی مثل من وجود کاربرانی که شما به راحتی بهشون انگ ترول بودن میچسبانید جذاب هست، شاید برای خیلی های دیگر هم باشد.
viviyan نوشته: من گفتم در بعضی موارد سانسور وجود داشته باشد و در بعضی موارد نه؟ اینکه شما سعی میکنید به صحبت های کاربران فروم به دلخواه خودتون جهت بدید کم از سانسور در فروم های جمهوری اسلامی ندارد. فکر نکنم حرفها و سخنان ضدزن امیر که علیه نصف جمعیت انسانهاست کمتر از توهین به یهودیان و توهین جنسی باشد، ولی تاکنون هیچ کدام از کاربران درخواست سانسور این تفکرات رو داشته؟ من یکی که حتی یه لحظه هم فکر نکردم این حرفها نباید زده بشن.
سخنان امیر گرامی کاملا مستدل و اخلاقی و درچهارچوی قوانین فروم بوده.اتفاقا حرف از جهت دادن شد (!!)،اول اینکه جهت دادن (دفاع از موضع خود اینجا کاملا قانونی و آزاد است)،بعد در همان جستارهای امیر گرامی شما گویا یادتان رفته که دوستان فمینیست به ترولینگ روی آوردند و امیر گرامی مجبور شد چند تالار موازی باز کند چرا که در همه آنها در جواب استدلال‌هایش باید با حملات شخصی شما و باقی دوستان روبرو میشد.و البته همه میدانیم که این شوخی‌هایِ شما همین الان هم پیرامون کینه فمینیستی‌ست ،دفاع از آزادی بیان دیگران شوخی‌ست.



viviyan نوشته: شما همین الان هم هرجا کسی سخنی گفت که خوشتان نیامد حذفش میکنید از فروم غیر از اینکه به شدت بهش توهین میکنید، مگر رفتارتان با شیلا یا کاربر فلانی غیر از این بود؟ شما چون مخالف تفکر اسلامی - دینی هستید با بحث های اینچنینی مشکلی ندارید وگرنه به جای خود بسیار دیکتاتور و سانسورچی میشوید.
من فکر نمیکردم دیگر اینقدر پرت باشید بخواهید اخراج و حذف پست کاربری که در اخراج بسر میبرد و با آیدی دیگری میآید فحاشی خود را ادامه دهد و بیانیه بدهد را بگذارید "هر چه خوشمان نیامده حذف کرده‌ایم."
من آن پست کاربر فلانی را اتفاقا نگه داشتم (آن دو پست شیلا هم گم شد وگرنه آنها را هم میگذاشتم) ،دوستان ببینند چقدر من شخصی برخورد کرده‌ام !!
مشکل شما اینست جلوتر از دماغ خود را نمیتوانید ببینید طرف میآید به میلاد گرامی میگوید الاغ و اسکل و در فروم شروع میکند به کس کش و جاکش گفتن از نظرتان ایراد ندارد،فقط به خودتان نباید بگوید.به کسی که ازش خوشتان نمیاید و کینه‌هایِ بچه گانه شخصی دارید بگوید و اخراج شود میشود کینه شخصی.

یک نکته دیگر هم درباره کاربر فُلانی (اسطوره‌ی ِ ادب) و قهرمان مظلوم شما بگویم،او در هم میهن (جایی که من هنوز بدون مشکل فعال هستم) اخراج شده (بعلت فحاشی) دست بر قضا آنجا هم رفت یک آیدی دوم ساخت شروع به فحاشی کرد دوباره و آن یکی هم اخراج شد !!



viviyan نوشته: شما حق هیچ گونه اعتراض و انتقادی نسبت به قوانین فروم های داخلی ندارید چون اگر در قوانین دفترچه ذکر شده که درباره فلان موضوع و بیسار موضوع نباید بحث شود؛ در قوانین آنها هم آمده که صحبت از این موضوعات ممنوع است.
من البته که حق مقابله با سانسور دولتی را برای خودم قائل هستم،هم آنرا برخلاف سخنان بیپایه شما اخلاقی و موجه میدانم و هم آنرا همینطور که ملاحظه میفرمایید ابراز میکنم و شما هم شوربختانه (!!) کاری درباره‌اش نمیتوانید بکنید.
شما تفاوت وظیفه دولت و یک فروم را نمیتوانید درک کنید گویا.مشکل سایتهای حکومتی اینست که از رانت و سانسور دولتی بهره میرند و نکته بامزه اینجاست که بر طبق قوانین آنها باید هر گونه سخن دراندیشانه ممنوع باشد ولی یک بخش در تالار دارند گفتگو با دگر اندیشان.آندد_نایت گرامی که دو سوی ماجرا را دیده میتواند برایتان کمی از ریشخند آنها را سر این مطلب آگاه کند.(مطالب مرتبط در همین تاپیک باید باشد).




viviyan نوشته: ضمنا در بحث اینکه شما برگردید به طرف بحثتان بگویید حرفات بی ارزش و ابلهانه است، نشان از بی ادبی شما و عدم علاقه تون به مباحثه و در مواردی نادانیِ شما دارد. قرار نیست هرچیزی که ما فکر میکنیم بی ارزش و ابلهانه است حتما بی ارزش و ابلهانه باشد، این فقط نظر ماست و با قاطعیت اعلام کردنش نشان از نادانیمون داره.
من از روی دل و روده و احساسات و ... سخن نمیگویم(بر خلاف شما که در همین چند خط نشان دادیم هر چه گفتید کمترین پایه و مدرکی نداشت و فقط حس و حال خود را بجای مدرک جا زده بودید).من هر چه را که از نظر عینی بی ارزش بدانم میگویم،و اتفاقا صداقت یکی از ارزش‌هایِ مهم در بحث کردن است،حالا اینکه شما از آن خوشتان نمیاید یا من را نادان میدانید یا چه برای من کوچکترین اهمیتی ندارد،این تکرار کردن اینکه مرا نادان و... میدانید و از من کینه دارید و پرسش منکه خوب چکارش هم کنم هم از فرط تکرار دارد ملال آور میشود.



viviyan نوشته: و اینکه اگر من از حق کسی برای حرف زدن دفاع میکنم معنیش این نیست که با حرفاش موافقم.
آری ،ولی درستش این است که من با هر که کینه شخصی (مخصوصا بر سر حمله به فمینیسم) داشته باشم میروم از هر کس که از او مخالف کند همراه میشوم.حتی اگر آنکس فلانی فحاش باشد !!
با معیارهای شما میشود هر رفتار غیرقانونی در این فروم رو هم مستدل دانست، اخلاقیات هم نسبی تر از اون هستند که بخوایم براشون حکم قطعی داده که این اخلاقیست و این نیست.
به نظر میرسد اگر شما جای مدیران فروم های داخلی بودید صددرجه بدتر رفتار میکردید، چه که آنها پای زندگی اشان هم در میان است و مثل شما در مملکت گل و بلبل ننشستن و سانسور کنن.
شما هر آنچه که از نظر عینی بی ارزش میدانید را بگویید ولی بنویسید من اینرا بی ارزش میدانم (به جای اینکه با قاطعیت بگویید این بی ارزش هست)
من انتقاد داشتم و در اینجا ابرازش کردم. خواه پند گیرید خواه ملال. گو اینکه مرغ شما یک پا دارد و همه چیز رو به کینه توزی تعبیر میکنید و شخصی میکنید هر انتقادی رو. کینه فمنیستی و اینها رو هم پای شوخ طبعیِ شما میگذارم. حرفی دیگر و وقت و حوصله جدل ندارم.
خوش باشید.
نقل قول:داریوش اگر منظورت منم لازم نیست غیرمستقیم بگی
منظورم تنها شما نبود.

نقل قول:تا جایی که من در جریانم هرگز ندیدم شروع کننده توهین ها کسی غیر از مدیران محترم باشند
اینکه شما ندیده‌اید، دلیل بر عدمِ وجودشان نمیشود. این از درفشانیِ کاربر فلانی (آن جستار تماما سرشار است از فحاشی‌های ایشان). کاربر شمبول هم چندین بار، هر کاربری را به یک نامِ توهین‌آمیز خواند، که دیگر حوصله گشت و گذار در پاتوق ندارم. بقیه هم به همین صورت. نکته این است که من هرگز ندیده‌ام مدیری اینجا به کسی توهین مستقیم کند و نقدها هرگز بیش از چرند و مزخرف نبوده‌اند. که اینها هم به هیچ رو توهین حساب نمیشوند.

viviyan نوشته: شما بهتر است از منبر پایین بیایید و معیارهاتون رو برای معیار حق دانستن کسی یا چیزی به ما تحمیل نکنید. این فروم ادعای آزادی بیان رو داره، بنابراین آزادی بیان ارجح هست بر هر چیزی. اینکه ما از سخن کسی علیه کسانی دیگر خوشمان نیاید و به اون کس بگیم ترول یک رفتار فاشیستی و دیکتاتورمابانه هست، (این واژه ترول هم جالب شده).

اکنون من از منبر آمده‌ام پائین و با شما دارم سخن میگویم و مواجه میشوم با این سخن‌تان که میگویید با کسی که می‌آید از کشته شدن یک نوزاد یا قتل‌عامِ 30 نفر در نروژ خوشحالی میکند، من باید اینگونه سخن بگویم : عزیزم، فدات شم، این حرفت درست نیست، خوب نیست که ما از مرگِ دیگران خوشحالی کنیم. و بعد برایش فرنودآوری کنم در 20 صفحه و پس از همه‌ی اینها، او دوباره برود در جستاری دیگر، در یک خط به پیشوای بزرگ تعظیم کند، باز من همان روالِ پیشین را با او داشته باشم و... ، چرا که شما دوست نمیدارید ما با کاربرانی چون ایشان کمتر از گل بگوییم. ترول هم به این معناست که کسی به جای اینکه استدلال کند، استناد کند، استنباط کند و... در این جستار و آن جستار در حدِ یک خط یا دو خط، تنها در جهتِ تخریبِ گفتمان یا طرفینِ گفتگو، سخنِ بی‌پایه میزند. اینان هتا یکجا وارد بحث و گفتگوی مستقیم نمیشوند و تنها مزخرف میگویند یا حمله شخصی میکنند یا لجن‌های فاشیستی خود را به این جستار و آن جستار می‌پراکنند.


viviyan نوشته: و اینکه چطور شما مشکلی با صحبت های ضدزن ندارید که خودتان هم حتی خودتان رو زن خوار مینامید، آن مگر علیه بخش بزرگی از جمعیت انسانی نیست؟ چون هنوز منجر به بروز فاجعه ای گل درشت به اون صورت نشده به چشم شما نمیاید؟!
باز شما ندیده‌اید و همینطور برای خودتان حکم صادر میکنید. من در این مورد پیش از این مفصل توضیح داده بودم که مردسالارِ زن‌خوار بودنِ من چیزی‌ست شبیه به کافرِ مسلمان‌خوار که سراسر جنبه‌ی طنز‌امیز و کنایه‌آمیز دارد از مردی که بالقوه یک ضدزن محسوب میشود که باید مهار شود( یعنی مبالغه‌ایست عمدی از شعارهای فمنیستی) و در راستای فضایی بود که این روزها در این سایت در جریان است؛ یعنی همانقدر افسانه که پشتِ عبارتِ کافرِ مسلمان‌خوار هست، پشتِ مردسالارِ زن‌خوار نیز هست.

دیگر سخنان‌تان را هم در پست پیشین پاسخ داده‌ام.:e303:
viviyan نوشته: با معیارهای شما میشود هر رفتار غیرقانونی در این فروم رو هم مستدل دانست، اخلاقیات هم نسبی تر از اون هستند که بخوایم براشون حکم قطعی داده که این اخلاقیست و این نیست.
به نظر میرسد اگر شما جای مدیران فروم های داخلی بودید صددرجه بدتر رفتار میکردید، چه که آنها پای زندگی اشان هم در میان است و مثل شما در مملکت گل و بلبل ننشستن و سانسور کنن.
شما هر آنچه که از نظر عینی بی ارزش میدانید را بگویید ولی بنویسید من اینرا بی ارزش میدانم (به جای اینکه با قاطعیت بگویید این بی ارزش هست)
من انتقاد داشتم و در اینجا ابرازش کردم. خواه پند گیرید خواه ملال. گو اینکه مرغ شما یک پا دارد و همه چیز رو به کینه توزی تعبیر میکنید و شخصی میکنید هر انتقادی رو. کینه فمنیستی و اینها رو هم پای شوخ طبعیِ شما میگذارم. حرفی دیگر و وقت و حوصله جدل ندارم.
خوش باشید.
پس اخلاقیات نسبی هست و ما نمیتوانیم بگوییم نژادپرستی و ترولینگ و فحاشی به کاربران (که البته مدیران و کاربرانی مثل داریوش گرامی هم شاملش میشوند) اینجا ممنوع است.
این منبر رفتن پس از اتهام کیلویی توسط بانو نسبیت اخلاقی و سپس فرار از آن و ادعای اینکه شما دارید قضاوت اخلاقی میکنید و من اینجا ادعای اخلاقی نکرده‌ام (گویا کلمات "بدتر" و "سانسور" و بیاخلاق جدیدا بار اخلاقی ندارند) :)))


این هم نمونه‌ای از کاربر مظلوم فلانی که من بنا بر سلیقه شخصی چون از پستش خوشم نیامده حذفش کردم.شوربختانه موضوع این درفشانی خاص خمینی‌ست و بدون هیچ مقدمه و بحث قبلی‌ست.البته من پیشاپیش بایت اعمال قانون وقتی اخلاقیات نسبی هستند و فروم قانون نباید داشته باشد و همچنین کلماتی که در این پست آمده پوزش میخواهم:

folaani نوشته: ریدم تو قبرش!
گاهیدن ما رو با این اسلامشون.
کس ننه همشون.

البته یه واقعیتی رو هم باید اعتراف کنم.
اونم اینکه واقعا بجز این اتحاد و انگیزه و شجاعتی که بر پایهء دین و مذهب و ماوراء استوار شد، چه امکان و نیروی دیگری ممکن بود بتونه یک نظام استبدادی مخوف با اون همه سابقه و حمایت خارجی رو سرنگون کنه؟

البته احتمالا نیروهای خارجی هم حمایت واقعی چندانی از حکومت شاه نداشتن و شاید حتی مخالفش بودن. وگرنه مثلا نمیشد خمینی رو توی همون فرانسه ترور کنن؟
حکام کشورهای غربی میدونستن که شاه یک آدم توهم زده و بیمار روانیه. بقول BBC بیماری نخوت گرفته بود.
از طرف دیگر شاید از قدرت لجام گسیختهء این قدرت در منطقه هم میترسیدن.
ولی بهرحال بازم سرنگون کردن یک رژیم شاهنشاهی با اون هیبت و خشونت کاری نیست که به این راحتی بشه انجامش داد. گروههای مسلح هم اقلیت هستن و اغلب در نهایت توسط حکومتها سرکوب میشن.
viviyan نوشته: من گفتم در بعضی موارد سانسور وجود داشته باشد و در بعضی موارد نه؟ اینکه شما سعی میکنید به صحبت های کاربران فروم به دلخواه خودتون جهت بدید کم از سانسور در فروم های جمهوری اسلامی ندارد. فکر نکنم حرفها و سخنان ضدزن امیر که علیه نصف جمعیت انسانهاست کمتر از توهین به یهودیان و توهین جنسی باشد، ولی تاکنون هیچ کدام از کاربران درخواست سانسور این تفکرات رو داشته؟ من یکی که حتی یه لحظه هم فکر نکردم این حرفها نباید زده بشن.
شما همین الان هم هرجا کسی سخنی گفت که خوشتان نیامد حذفش میکنید از فروم غیر از اینکه به شدت بهش توهین میکنید، مگر رفتارتان با شیلا یا کاربر فلانی غیر از این بود؟ شما چون مخالف تفکر اسلامی - دینی هستید با بحث های اینچنینی مشکلی ندارید وگرنه به جای خود بسیار دیکتاتور و سانسورچی میشوید.
شما حق هیچ گونه اعتراض و انتقادی نسبت به قوانین فروم های داخلی ندارید چون اگر در قوانین دفترچه ذکر شده که درباره فلان موضوع و بیسار موضوع نباید بحث شود؛ در قوانین آنها هم آمده که صحبت از این موضوعات ممنوع است.
ضمنا در بحث اینکه شما برگردید به طرف بحثتان بگویید حرفات بی ارزش و ابلهانه است، نشان از بی ادبی شما و عدم علاقه تون به مباحثه و در مواردی نادانیِ شما دارد. قرار نیست هرچیزی که ما فکر میکنیم بی ارزش و ابلهانه است حتما بی ارزش و ابلهانه باشد، این فقط نظر ماست و با قاطعیت اعلام کردنش نشان از نادانیمون داره.

و اینکه اگر من از حق کسی برای حرف زدن دفاع میکنم معنیش این نیست که با حرفاش موافقم.

گویا باید برای دوستان یک کلاس بگذاریم تا بفهمند چه کسی توهین میکند و چه کسی نه !
کاربر فلانی که شما در مقام دفاع ازش بلند شدید رسمن به من گفت :
folaani نوشته: معرفی نمیکنم ببینم میخوای چه گهی بخوری lol
folaani نوشته: آخه اسگول! من اون همه مثال زدم و سوال کردم چرا فکر نکردی چرا جواب ندادی؟
بماند که از واژه های احمق و ... هم در وصف کاربران استفاده کرده .
مسخره است که شما این رو توهین نمیدونید و به جاش اینکه ما بگیم فلان حرف ابلهانه هست توهینه !

شما به بزرگواری خودتون ببخشید که ما این افراد را اینجا تحمل نمیکنیم !!!
باید بگویم که متاسفانه برای من هم این شائبه بوجود آمده بود که که کاربر "فلانی" به سبب درگیری با راسل گرامی از انجمن اخراج شده اند.از طرفی وجود این دو کاربر چندان هم مهم نبود که بخواهم به دنبال دلیل بازداشت ایشان بگردم و یا بدون داشتن اطلاعات کافی مدیران را متهم به سانسور بکنم.با دیدن نمونه هایی که داریوش عزیز و راسل گرامی قرار دادند این شائبه برطرف شد و به گمانم بد نیست در همان تاپیک بازداشت شدگان نمونه هایی از بی قانونی ها و دشنام های این جماعت را قرار دهید تا باقی کاربران که بحث ها را دنبال نمی کرده اند هم بدانند قضیه از چه قرار است.به گمانم اینجا همگان بزرگسال هستند و مانعی وجود ندارد که دشنام های این کاربران را در همان تاپیک بگذاریم.


ویرایش:گویا راسل یک چنین جستاری درست کرده است که من متاسفانه ندیده بودم.
[h=2]اراجیف ِ متخلفان [/h]
viviyan نوشته: تا جایی که من در جریانم هرگز ندیدم شروع کننده توهین ها کسی غیر از مدیران محترم باشند،

بروید همان بحثی که بالاتر لینک کردم (داریوش گرامی هم اینجا لینکش کرده) را از ابتدا بخوانید ببینید چه کسی از ابتدا فحاشی و توهین را شروع کرد .
در قوانین هم آمده گفتند واژه هایی مثل مهمل است ، چرند است ، ابلهانه است و ... جرم نیست . هیچ انسان عاقلی هم ابلهانه یا بیسوادانه خواندن یک سخن را توهین نمیداند . ولی اینکه به خود شخص بگویید احمق و ابله و ... چرا توهین است.