دفترچه

نسخه‌ی کامل: دشواری‌های فاروم
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
iranbanoo نوشته: یکسری مسائل خوب به هر حال نیاز به واشکافی داره.من هنوزم تمامی تلاشهاتون در برخورد با شیلا رو به خاطر دارم و فکر میکنم نه مقصر شیلا بود و نه اینکه کسی اینجا سوء نیت داشت بلکه مرجعی وجود نداشت تا بر اساسش بگیم فلان مسئله فلان مشکل رو داره.وگرنه کی فحاشی آشکار کاربر فلانی رو مستحق اخراج نمیدونه؟
نژادپرستی این دو کاربر برای هر کسی که معنی نژادپرستی و یهودستیزی را متوجه باشد از روز هم روشنتر است (به اندازه همان فحاشی فلانی که البته یادآوری میکنم همین کاربر ویویان بالا مدعی شده بود مستحق اخراج نیست).
مشکل با نژادپرستی در ایران این است که اساسا مخالفتی با آن وجود ندارد که بخواهد در مورد مصداقش بحث باشد.وقتی رئیس جمهور آن یک منکر هلوکاست است و خواستار محو یهودیان و اسرائیل و اتفاقا انتقاد جدی هم به او نمیشود مشخص است که انتظار ما از بقیه باید چه باشد.
sonixax نوشته: مشخصن داغ کردید !
من هم کاربران نخاله را نام بردم که از همان اولین پیکشان تکلیفشان روشن بود .
اینجا هم هیچ مدل سانسوری نداره و شما دارید اتهام بی پایه و اساس میزنید (مثل همان ادعای بی پایه قبلی که فرموده بودید توهین از طرف مدیران بوده از ابتدا !!!) و دلیل این نفرت کور شما هم دست کم برای من روشن نیست .
با کمال پوزش یا معنی سانسور رو نمیدونید یا معنی آزادی رو .


با این حساب شما کلا در حال غُلغُل کردن هستید از شدت داغی.
اوه، نفرت کور! مثل اینکه همگی خیلی علاقه دارید یه نفر که انتقاد میکنه رو تخته دارت کنید.
در فروم های درون میهن هم شما مجازید تا میتوانید غرب ستیزی کنید (در مقابل اسلام ستیزی شما) ولی طبق قوانین شما حق ندارید به مقدسات دینی و سیاسی بالاتر از گل بگید. زیاد تفاوتی ندارن، درکش سخت نیست.
Russell نوشته: وقتی رئیس جمهور آن یک منکر هلوکاست است و خواستار محو یهودیان و اسرائیل

این را هم اضافه بفرمایید راسل جان :

اظهارات نژاد پرستانه به جای پاسخ سیاسی!
نقل قول:محمد جواد لاریجانی، در نشستی در اعضای جامعه اسلامی مهندسین، از همان ادبیاتی برای تبیین مواضع کشورمان استفاده کرد که متاسفانه مانند آنچه که در کشورمان باب شده، به پیامدهای آن ادبیات توجه نمی‌شود. محمد جواد لاریجانی که ظاهراً پیامد حرف‏هایش نه بر اساس اخلاق اسلامی و نه بر اساس اصول سیاسی برایش اهمیتی ندارد، برای پاسخ دادن به اوباما که می‏شد به هزار و یک روش سنجیده درباره آن سخن گفت، حرفی زد که انگار همه آموزه‏های اسلامی از یادش رفته است. این که برای تمسخر رئیس جمهور امریکا یا نقد وی از عبارت "کاکاسیاه" استفاده کنیم، تنها نشان دهنده آن است که چقدر به اصولی‏ترین و بنیادی‏ترین آموزه‏های اسلامی بی‏توجهیم.
viviyan نوشته: ولی در سایتهای دیگری عضو هستم. اینجا یه جور سانسور داره، اونجاها هم یه جور دیگه. راه بهتر شاید این باشه که فروم گردی رو ببوسم و بذارم کنار.
حالا تمامی‌ مشکلات جهان هستی‌ حل شده و مونده شما پا روی جسد ۶ میلیون آدم بگذارید ، وگرنه این آزادی دونتون درد میگیره؟ اینجا به دین ، خدا ، پیغمبر ، سیاست ، همجنس گرایی ، سکس ، و هرچی‌ که بخواهید میتوانید بتازید و مطلب پست کنید ، ۱ مورد نژاد پرستی‌ و انکار هکولاست و هر قتل عام دیگه اینجا فقط ممنوع است ، درد شما دیگر چی‌ هست آخه؟E40d
viviyan نوشته: من در هم میهن عضو نیستم، ولی در سایتهای دیگری عضو هستم. اینجا یه جور سانسور داره، اونجاها هم یه جور دیگه. راه بهتر شاید این باشه که فروم گردی رو ببوسم و بذارم کنار.

ویوی جان دوست ندارم این بحث ها رو خیلی گستره کنم ، اما موارد متعددی رو در همین چند صفحه مطرح کردی که بدون اثبات از کنارش گذشتی و مدام از هم مغلطه زیگ زاگ رفتن استفاده میکنی...شما بگید اینجا چه سانسوری داره؟ یک سری قوانین وضع شده که مورد نفی هالوکاست که اساسا مربوط به قوانین کشور آلمان هست...تازه همون رو هم که بررسی کردیم در یک تاپیک و دوستی هم اگر حرف منطقی و مستدل بزنه مشکلی نداره ، اما یه نفر مثل شیلا نیم خط حرف حسابی نمیزنه و نزده و نخواهد زد... شما اینجا رو بیخیال شو برو تو هم همین پست های نام کاربری ایشون که Stalin هست رو بخون میفهمی چی میگم !!

قوانین دیگه هم در نژاد پرستی هم با توجه به نفرت انگیز بودنشون اینجا ممنوع شدن ، فحش دادن به اشخاص هم که دیگه نیازی به توضیح نداره چرا ممنوع هست...

حالا شما بگو چه سانسوری اینجا وجود داشته ؟
viviyan نوشته: در فروم های درون میهن هم شما مجازید تا میتوانید غرب ستیزی کنید (در مقابل اسلام ستیزی شما) ولی طبق قوانین شما حق ندارید به مقدسات دینی و سیاسی بالاتر از گل بگید. زیاد تفاوتی ندارن، درکش سخت نیست.

E40d

خب ویوی جان در همین جا من از ادامه بحث انصراف میدم...
sonixax نوشته: ببینید ایرانبانو جان از زاویه قوانین هم بخواهیم نگاه کنیم در مورد فلانی :
میلاد جان از نظر من اخراج کاربر فلانی اتفاقا خیلی هم به جا بود و در مورد شیلا هم من به اندازه کافی صحبت کردم و فکر میکنم پاسخ های مدیریت به حد کافی برام شفاف بود!
من تنها چون دفترچه ,مدیران و کابرانش رو ارزشمند و قابل میدونم از این بابت کلی خواستم مواردی که تو مدت حضورم به نظرم قابل طرح اومدن رو مطرح کردم.و تنها میخواستم بگم که در برای چنین مجموعه ای که فکر خیلی از مسائل کلی رو کرده و قابلیت بالایی بهشون بخشیده چندان مناسب نیست که بر سر این مسائل کوچیک دچار مشکل بشه.
اینها تنها یک نظر از طرف یک کابر عادیه و گلایه ی خاصی پشتش نیست:)
viviyan نوشته: چرا سنجیده شد و به این نتیجه رسیده شد که انعطافی وجود ندارد، انعطافی اگر هست همان "درون جمع خودمانی" هست.
راسل به من میگه نوک انگشتانم (یا دماغم) رو میبینم، در حالیکه انگار شماها نمیخواید یه ذره موضوع رو از بالا ببینید، شما این گفته را که "از یهودی ها خوشم نمیاد چون مظلوم نمایی میکنند" را نژادپرستی میدانید، ولی این گفته رو که "از زنها خوشم نمیاد (حتی بدم میاد) چون خودخواه و مفت خور و زالوصفت هستند" را کاملا مستدل و اخلاقی!!!
هر انجمنی یک سری قوانین دارد، اینجا هم یکی از قوانین‌اش عدمِ نژادپرستی است و نفرت داشتن از یهودیان (یا هر قوم یا نژادی) نمودِ بارزِ نژادپرستی محسوب میشود. خوشبختانه (یا متاسفانه) در ایران سایتهای طرفدارِ نازیسم، فاشیسم، یهودستیزی و... آنقدر هستند که دوستان احساس غریبی نکنند و اینجا هم کشور نیست که ما بخواهیم وجودِ کسی را از او بگیریم. البته مسلم است که در موردِ قومی که بیش از 20 قرن است که علیه‌شان ابراز نفرت و بیزاری میشود (شاید کسی بگوید که حتما دلیلی داشته، خیر، تنها دلیلش موضوعاتِ درونِ مذاهب بوده) و از بنی‌قریضه تا آشوویتز، مکررا زیرِ تیغِ ستم و جنایت قرار گرفته‌اند، نیاز باشد کمی بیشتر حساسیت داشته باشیم، چرا که هنوز چندی از عمرِِ آشویتز نگذشته و در این رهگذر کسی اگر از سرزمینی که در تریبون‌های رسمی‌اش یهودیان را کثیف و پلید میخوانند، اعلامِ بیزاری از یهودیان و عشق به پیشوا کند، شاید کمی زیادی باید خوشبین باشیم که به او شک نداشته باشیم. با همه‌ی اینها، پست‌هایی که حاوی مضامینِ نژادپرستی نبوده‌اند حذف نشده‌اند. فکر نمیکنم هتا جایی اگر کسی گفته من از یهودیان خوشم نمی‌آید، پست‌اش پاک شده باشد. جز اینکه نظرِ کاربرانی چون راسلِ گرامی را در موردِ نظرِ آنها ملاک قرار دهید که این هم صرفا نظر است، نه سانسور یا حذف و هر دو در معرضِ دیدِ خواننده هستند.

امادر مورد «زنان زالو صفت‌ هستند یا خودخواه»(هرچند که زالوصفت را جایی ندیدم اما انگل را دیدم؛ که آنهم نه بارِ توهین آمیز داشت، بلکه منظور همان زیستِ انگلی، یعنی سود بردن اما سود نرساندن بود)، اول اینکه در موردِ اینها همگی به قضاوتِ خواننده واگذار میشوند که آیا پشتِ اینها استدلال هست یا خیر و اگر نیست و شما قبول ندارید، میتوانید همانجا نظرتان ابراز کنید و آنرا هم به قضاوتِ خواننده بسپارید، نه اینکه بیایید اینجا در یک جستاری که اصلا به آن موضوع ربطی ندارد، این را به شکلی کاملا متفاوت بیان کنید. دوم اینکه اینجا قوانین اینجا کسی را منع نکرده که بگوید «مردان از نظر من همگی بخود هستند»، «زنان موجودات خرفتی هستند» یا هتا اینکه «من از همه‌ی آدمها بدم می‌آید»! چرا که از اینها گمانِ حضورِ یک ایدو‌ئولوژی که به طور سیستمی خواستارِ حذف یا گرفتنِ نخستین حقوق انسانی گروهِ مورد اشاره باشد نیست، بلکه در نهایتش یک نظر شخصی‌ست که کاربرانِ دیگر هم حق دارند در موردِ نظرش نظر بدهند. سوم اینکه این مغلطه «تو هم بدی» است.
viviyan نوشته: با این حساب شما کلا در حال غُلغُل کردن هستید از شدت داغی.

هر جور دوست دارید برداشت کنید !

viviyan نوشته: اوه، نفرت کور! مثل اینکه همگی خیلی علاقه دارید یه نفر که انتقاد میکنه رو تخته دارت کنید.

انتقاد ؟! شما رسمن شمشیر رو از رو بستید . کدام انتقاد ؟!
خیلی ببخشید که اینجا نژادپرستی و فحاشی ممنوعه E421

viviyan نوشته: در فروم های درون میهن هم شما مجازید تا میتوانید غرب ستیزی کنید (در مقابل اسلام ستیزی شما) ولی طبق قوانین شما حق ندارید به مقدسات دینی و سیاسی بالاتر از گل بگید. زیاد تفاوتی ندارن، درکش سخت نیست.

مثال بهتری پیدا نکردید برای مقایسه ؟!
ما اینجا میگوییم نژادپرستی ممنوع ، فحاشی به دیگران ممنوع ، انکار هلوکاست ممنوع .

اگر شما این سه رو که از اصول بدیهی اخلاقیات هستند رو برابر قرار میدید با دین ستیزی و ... به راستی که باید برایتان متاسف بشویم .

شما تمام زندگی و فعالیتهای مجازی در طول عمرتان رو روی هم بریزید یک دهم تجربه من از فعالیت در فارومهای مختلف چه داخلی ، چه خارجی ، چه فارسی و چه غیر فارسی نمیشود جانم . شما هیچ درکی از سانسور و خفه کردن صدای مخالف ندارید .
شما اصلن نمیدانید رسیدن شمار پستهایتان از 2000 به زیر 1000 آن هم یک شبه در عَندیشه ها یعنی چه !
لطف کنید بروید یک چرخی در سایر سایتها بزنید - بروید هوپا و عَندیشه ها و هم میهن و همون پرشین تولز و ایران پراود و حتا بخش نظر دهی ایرانیان انگلیس و خودنویس و همون بالاترینش رو ببینید تا بفهمید سانسور و خفه کردن صدای مخالف یعنی چه .
در سایتهای دیگر که رسمن سر درش نوشته اند بحث سیاسی / مذهبی به کل ممنوع !

در فضای مجازی فارسی همیشه محیط های باز مورد هجوم افراد مختلف با اهداف مختلف قرار میگیرند تا نهایتن به تاریخ بپیوندند ! آخرینش خدا بیامرز دنباله بود . البته امیدوارم باز به خودتون نگیرید و فکر نکنید منظور من شما هستید.
Theodor Herzl نوشته: حالا تمامی‌ مشکلات جهان هستی‌ حل شده و مونده شما پا روی جسد ۶ میلیون آدم بگذارید ، وگرنه این آزادی دونتون درد میگیره؟ اینجا به دین ، خدا ، پیغمبر ، سیاست ، همجنس گرایی ، سکس ، و هرچی‌ که بخواهید میتوانید بتازید و مطلب پست کنید ، ۱ مورد نژاد پرستی‌ و انکار هکولاست و هر قتل عام دیگه اینجا فقط ممنوع است ، درد شما دیگر چی‌ هست آخه؟E40d


آزادی دون خیلی بامزه اس E414

با انکار هولوکاست پا روی جسد 6 میلیون آدم گذاشته میشه؟ مگر نه اینکه هولوکاست یک واقعه تاریخی هست پس با انکارش چیزی عوض نمیشه و پا هم روی جسد کسی گذاشته نمیشه.
شاید مطلوب من این باشه که به دین، خدا، پیغمبر، سیاست و ... بتازم و مطلوب یکی دیگر این باشه که بخواد بگه هولوکاست اتفاق نیفتاده، چرا اون نباید اجازه داشته باشه که بگه؟ حالا این هیچ، هی راه به راه بدوبیراه هم گفته بشه بهش.


در کل من از اول دارم میگم انتقادی نسبت به رعایت قوانین ندارم، ولی اینکه مدیری به کاربری اتهام نژادپرستی زده و حذفش کنه، (غیر از توهین بهش و تمسخر) جالب نیست، با توجه به اینکه با تعاریفی که مدیران محترم از نژادپرستی ارائه دادن، خیلی از رفتارهای کاربران دیگر در زیرمجموعه این نژادپرستی قرار میگیرن ولی بسیار تایید میشوند از سوی مدیران.