دفترچه

نسخه‌ی کامل: اخبار روز ایران و جهان
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Russell نوشته: دیدی پس که میشه !!
شدنش که می‌شه ، ولی‌ هیکل من گنده است خودم به زور توی دستشویی هواپیما جا میشوم ، خیلی‌ کوچیک است ، باید بلیط first class بگیرم که دستشوییش ۲ برابر باشه به خرجش نمی‌‌ارزدE412
نقل قول:فرمانده نیروی دریایی سپاه ایران می‌گوید که انهدام ناوهای آمریکایی جزو برنامه‌های این نیروی نظامی است و سپاه سال‌هاست که به همین منظور رزم‌ناوها و ناوهای هواپیمابر آمریکایی را شبیه‌سازی و غرق می‌کند. خبرگزاری فارس روز سه‌شنبه، ۱۶ اردیبهشت، گفت‌وگویی با دریادار علی فدوی منتشر کرده است که تاکید می‌کند نیروی دریایی سپاه برای مقابله با رزم‌ناوهای آمریکایی «آمادگی» دارد و می‌تواند آنها را به سرعت غرق کند. وی در بخشی از این مصاحبه می‌گوید: «تامین توان هوایی آمریکا در صحنه نبرد، برعهده هواپیماهای موجود روی ناو‌هایشان است. بنابراین طبیعی است که ما می‌‌خواهیم این ناو‌ها را غرق کنیم.» به گفته این مقام نظامی ایران، نیروی دریایی سپاه «سال‌های طولانی است که ناوشکن‌ها، رزم‌ناو‌ها و فریگت‌های آمریکایی‌ را شبیه‌سازی و غرق می‌کند» و در یک مورد حتی سرعت غرق شدن ماکت شناور، ۵۰ ثانیه بوده است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه: انهدام ناوهای آمریکایی برنامه ماست
lol
«اجازه نمی‌دهم پروژه صهیونیستی انکار هولوکاست در ایران اجرا شود»

راهکاری جالب در مقابله با تئوری توطئه با توسل به تئوری توطئه !!
Russell نوشته: «اجازه نمی‌دهم پروژه صهیونیستی انکار هولوکاست در ایران اجرا شود»

راهکاری جالب در مقابله با تئوری توطئه با توسل به تئوری توطئه !!
E40a
همیشه یه ردپایی از اسرائیل و استکبار باید باشه:))
مونالیزا باز هم خبر ساز شد

نقل قول:[h=1]مونالیزا باز هم خبر ساز شد[/h] پژوهشگران هنر آلمان می گویند این هنرمند دوران رنسانس، دو نسخه تقریبا یکسان را خلق کرده است که قرار دادن آنها در یک تصویر، به آن عمق می دهد.

این تاثیر می تواند شبیه تصاویر مازاد بر احتیاجی که امروزه برای خلق آثار سه بعدی تهیه می شود در نظر گرفت. این تصاویر را اغلب می توان با عینک های آبی و قرمز دید.

این نظریه خارق العاده توسط کلاوس کریستین کربن و ورا هسلینگر پژوهشگران دانشگاه هامبورگ مطرح شده است.

این نظریه بر اساس نقاشی مشابهی از مونالیزا که در سال 2012 رونمایی شد مطرح شده است. گفته می شود این نقاشی توسط خود این هنرمند و نه هنرجوی او طراحی شده است.

[عکس: 12.jpg]
تصویر سمت چپ مونالیزای موزه لوور و تصویر سمت راست مونالیزای موزه اسپانیا

محققان یک نسخه از این تصویر با نام "پرادو مونالیزا" را در موزه مادرید اسپانیا و همچنین پرتره مشهور "مونالیزا" را که در موزه لوور پاریس موجود است بررسی کردند.

آنها تغییر اندکی را در دورنمای سه بعدی بین این اثر هنری کشف کردند که نقاش یا (نقاشان) آن را از نقاط مناسب مختلف خلق کرده اند.

این نقاط حدود 2.7 اینچ در بعد افقی اندازه گیری شدند که شبیه متوسط افق بین چشمهای یک فرد است.
[عکس: 13.jpg]
ماکتی از تفاوت در زاویه دید نقاش
کربن پژوهشگر دانشگاه هامبورگ گفت: وقتی این دو نقاشی را کنار هم دیدم، تفاوت بسیار کوچک اما واضحی در چشم انداز آنها مشاهده شد.

این تفاوت بویژه زمانی واضح می شود که اگر صندلی که مونالیزا روی آن نشسته را نگاه کنید: در نسخه اسپانیایی می توانید انتهای گوشه صندلی را در پس زمینه نقاشی ببیند چیزی که در نسخه لوور قابل مشاهده نیست.
[عکس: 14.jpg]

وجود گوشه دسته صندلی در تصویر مونالیزای موزه اسپانیا

وی افزود: این به خاطر آن است که موقعیت نقاش مونا لیزای موزه اسپانیا که احتمالا خود داوینچی بوده، بیشتر به سمت چپ گرایش داشته تا نقاش خالق مونالیزای لوور .

محققان سپس وضعیتی که چشم های ما اجسام را در چشم اندازهای مختلف می بیند تعیین کردند یعنی پیش از آنکه تصاویر تکی و مسطع به مغز رسیده و به تصویر سه بعدی ترجمه شود.

آنها با استفاده از این نظریه دریافتند وقتی به این دو نقاشی نگاه می شود می توان نخستین تصویر برجسته ( سه بعدی) جهان را دید.

این محققان می گویند با استفاده از ژرف نمای قرمز- آبی سبز این دو پرتره را ترکیب کردند که این اقدام به تایید نظریه آنها منجر، و محصول نهایی دارای عمق شد.
[عکس: 15.jpg]
استفاده از ژرف نمای رنگی برای ترکیب دو تصویر

با این حال آنها هنوز نمی دانند آیا خلق این شاهکار سه بعدی یک تصادف بوده یا اینکه داوینچی آگاهانه آن را به عنوان بخشی از یک پروژه علمی انجام داده است.

کاراگاهان هنر ایتالیا فوریه امسال اعلام کردند یک گام به تشخیص هویت زنی که به عنوان مونالیزا در نقاشی معروف داوینچی دیده می شود، نزدیک شده اند.

آزمایش های DNA بر روی استخوانهایی در حال انجام است که احتمالا به یک زن اشراف زاده اهل فلورانس به نام لیزا جراردینی تعلق دارد؛ کسی که گفته می شود همان مدلی است که پرتره وی در این نقاشی دیده می شود.
[عکس: 16.jpg]
تصویر سه بعدی از مونالیزا

"سیلوانو وینستی" تاریخ دان ایتالیایی در حال جمع آوری نمونه هایی از یک اسکلت در صومعه ای در نزدیک فلورانس و مقایسه آنها با DNA استخوانهای برخی از اقوام تایید شده جراردینی است.

اگر این DNA ها یکسان باشد، وینستی می تواند چهره جراردینی را از روی جمجمه اش و همچنین جزئیاتی که داوینچی از چهره این زن در نقاشی خود اعمال کرده است به طور سه بعدی بازسازی کند.

گفته می شود پرتره موسوم به مونالیزا بین سالهای 1503 تا 1506 نقاشی شده است.
عراقچی: باید آماده بود اگر مذاکرات شکست خورد کسی ایران را متهم نکند

نقل قول: عباس عراقچی، معاون وزارت امور خارجه و از مذاکره کنندگان ارشد اتمی ایران گفته است "باید آماده بود و به‌ گونه‌ای رفتار کنیم که اگر مذاکرات شکست خورد کسی نتواند ایران را متهم کند."

آقای عراقچی گفته است"در این زمینه راه اصلی این است که وفاق ملی داشته باشیم."

مذاکره کننده اتمی ایران در همایش هادیان سیاسی سپاه سخنرانی کرده که امروز (سوم خرداد، ۲۴ مه) در تهران برگزار شده است.

آقای عراقچی گفته گروه ۱+۵ می‌گفت "نگرانی‌ ما این است که شما به سمت سلاح هسته‌ای بروید و ایران اعلام کرد اگر ما نگرانی شما را برطرف کنیم، شما حاضر هستید ایران برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز خود را همراه با غنی‌سازی و بدون تحریم‌ها ادامه دهد؟ طرف مقابل قبول کرد."

پس از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه که سرپرست مذاکرات اتمی است، عباس عراقچی دومین نفر گروه مذاکره کننده و نماینده ایران در مذاکرات کارشناسان گروه ۱+۵ است.

به گفته او در توافق ژنو "ایران مقاومت کرد که تاسیسات غنی سازی فردو ادامه یابد" و "غرب نتوانست مخالفت کند و در توافق ژنو پذیرفتند که غنی‌سازی ادامه یابد، راکتور اراک با فرمول ترکیبی کار کند و تاسیسات فردو پابرجا بماند."

[عکس: 66.jpg]
آقای عراقچی در جریان مذاکرات اتمی با نمایندگان شش قدرت جهانی از جمله آمریکا، گفت و گو کرده است


مذاکره کننده اتمی ایران گفته تاسیسات فردو "۷۰ متر زیر سنگ است و چون غربی‌ها نمی‌توانند آن را بزنند به دنبال تعطیل کردن آن بوده‌اند. اما آقای ظریف در مذاکرات محکم در مقابل اروپاییان ایستاد و گفت شما چون نمی‌توانید فردو را بزنید می‌خواهید تعطیل کنید بعد نطنز را که ۲۰ متر زیر خاک است بزنید و من اینجا نیامده‌ام که کشورم را در آستانه حمله قرار دهم."

ایران و گروه ۱+۵ تاکنون چهار دور مذاکره با هدف حل و فصل نهایی پرونده انجام داده اند اما در دوره چهارم مذاکرات اعلام شد که اختلاف نظر میان دو طرف وجود دارد و مذاکرات سه روزه "پیشرفت محسوسی" نداشته است.

برخی از چهره ها و رسانه های تندوری سیاسی از جمله روزنامه کیهان از آنچه که "شکست مذاکرات" خوانده اند ابراز خشنودی می کنند اما حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفته درباره رسیدن به توافق جامع اتمی تا اوایل تابستان سال جاری، خوشبین است.
نقل قول:“I’ll take great pleasure in slaughtering all of you. You will finally see that I am in truth the superior one, the true alpha male,” the man says on the video, sitting in
من آلفام،من آلفام:))))
Shooting rampage that killed 7 near UCSB planned, authorities sayLos Angeles Times
غلامرضا خسروی زندانی سیاسی مجاهد خلق اعدام شد!


خبرگزاری هرانا غلامرضا خسروی صبح امروز اعدام شد

فیلمی از مادر ایشان در مقابل دادسرای انقلاب!


https://www.facebook.com/photo.php?v=10152437398613954


مرگ بر حسن روحانی ، محمد خاتمی ، جواد ظریف ، حسین طائب ، مصباح یزدی ، احمد رادان ، میر حسین موسوی و بقیه اراذل و اوباش رژیم!
آقا این گروه داعش که جدا شده از القاعده مرکزی هست داره عراق رو میگیره ، توی سوریه هم کلی‌ زمین داره ، این حساب توییتر دارن لحظه به لحظه داره گزارش میره از پیشرفت نیروها ، الان شهر‌های موصل ، فلوجه و رمادی دست اینها هست توی عراق

Islamic State Media (Dawla_NewsMedia) on Twitter
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35