دفترچه

نسخه‌ی کامل: اخبار روز ایران و جهان
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
ترس و وحشت مزدوران بسیجی و لباس شخصی از خشم و کینه مردم:

BBC : دلیل اعلام نشدن اسامی ‘بسیجیان’ کشته شده پس از انتخابات

آقای ذوالنور، دیروز ۷ آذر (۲۸ نوامبر) در یک جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان گفت: "افرادی که حامی جریان فتنه هستند و حتی معاندان انقلاب اسلامی اگر از هویت خانواده‌های این شهدا اطلاع پیدا کنند، خانواده‌های آنان امنیت جانی نخواهند داشت."
عمل نکردن بمب سوم باعث لو رفتن سپاه به عنوان مسئول بمبگذاریهای امروز شد


نقل قول:عمل نکردن بمب سوم باعث لو رفتن سپاه به عنوان مسئول بمبگذاریهای امروز شد همزمان با انتشار خبر دو انفجار درتهران سایت جوان آنلاین ارگان سپاه پاسدارن از انفجار سوم در شهرک محلاتی تهران خبر داد و با اشاره به جزییات خبر اینطور گزارش داد "صبح امروز در ادامه تلاش جریان نفاق برای ایجاد ناامنی در کشور، یک خودرو پژو 206 نیز شهرک محلاتی تهران منفجر شد. گفتنی است، این سومین حرکت تروریستی امروز صبح در تهران بوده که متاسفانه در این اقدام تروریستی 2 تن از شهروندان به شهادت رسیدند و خساراتی نیز به بار آمد. محل دقیق این انفجار در ابتدای شهرک محلاتی تهران و روبروی داروخانه لشکرک بوده است. اخبار تکمیلی در این خصوص متعاقبا ارسال می‌شود." این خبر توسط تمام خبرگزاریهای کودتا مانند تابناک، الف، لفق نیوز به نقل از جوان آنلاین منتشر شد. جزییات خبر نشان میدهد که جوان آنلاین از محل انفجار، نوع اتومبیل، تعداد تلفات و.... اطلاع دقیق داشته است. اما چند ساعت بعد نیروی انتظامی وقوع انفجار سوم در شهرک محلاتی را تکذیب کرد . جوان آنلاین نیز خبر مربوط به انفجار سوم را از سایت خود برداشت. همه این اطلاعات نشان میدهد که سپاه پاسدارن و کودتاچیان عاملین این حملات علیه استادان دانشگاه هستند و اعلام سریع خبر از سوی رسانه های کودتا نشان از هماهنگی بین بمب گذاران و عوامل خبری آنهاست. این را در جریان قتل استاد علی محمدی نیز شاهد بودیم که چند دقیقه بعد از بمب گذاری عکاسان خبرگزاری فارس در محل حاضر بودند تا گزارش جنایت کودتاچیان را بدهند اما این بار عمل نکردن بمب سوم در شهرک محلاتی باعث رسوایی سپاه و لو رفتن عاملین اصلی این جنایات شد،
ویکی‌لیکس
نقل قول:انقلاب اسلامی: روزنامه فرانسوی لوموند مطلبی را امروز منتشر کرده است که از اسناد Wikileaks بدست آورده است. طبق این مدرک یک دیپلمات آمریکایی در ماه اوت ۲۰۰۹ چنین گزارش داده است” تماس ما در ایران یک “بازرگان” غیر ایرانی است که بارها به تهران سفرمیکند. او گفته است که علی اکبر رفسنجانی [رئیس جمهور سابق ایران ، که در پشت صحنه مخالفان را حمایت میکند] به یکی از اشناهایش گفته است که رهبر ایران، علی خامنه ای مبتلا به بیماری علاج ناپذیرسرطان خون که در فاز آخر است میباشد و خامنه ای می تواند در ظرف چند ماه دیگر بمیرد. در نتیجه ، رفسنجانی تصمیم گرفته است با خامنه ای درگیر نشود و خود را آماده میکند تا بعنوان جانشین او تعیین شود. این مطلب در یکی از اسناد یک دیپلمات ایالات متحده بازگو شده و توسط روزنامه لوموند بررسی شده است
یادمه اون یارو مزخرفه عرژنگ توی عندیشه میگفت حتا یک مورد اعدام در رابطه با ارتداد هم در ایران نیست ! بماند که همانجا نمونه هایی نشانش دادیم و دهان کثیفش را بستیم ، این هم یک نمونه دیگرش :

حکم بی‌سابقه اعدام به اتهام ارتداد برای کشیش مسیحی یوسف ندرخانی

نقل قول:کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران امروز گفت دیوان عالی کشور باید محکومیت به ارتداد و حکم اعدام کشیش مسیحی، یوسف ندرخانی را فورا لغو کند و وی را از زندان آزاد نماید. قوهء قضاییه همچنین باید یک کشیش دیگر به نام بهروز صادق خانجانی را که با اتهامات مشابهی روبروست آزاد نماید. ندرخانی، کشیش ۳۲ ساله، در ۱۹ سالگی به مسیحیت گرویده است و عضو کلیسای ایران میباشد و کشیش جماعتی حدودا ۴۰۰ نفره در رشت میباشد. علی رغم صدور حکم اعدام به جرم ارتداد، در هیچ یک از قوانین ایران به جرم ارتداد اشاره نشده است. ...

گزارش سی ان ان: در ایران یک کشیش مسیحی با اعدام روبروست

نقل قول:بر اساس گزارش یک گروه برجستهء فعال در حقوق بشر در ایران، یک کشیش مسیحی در ایران به اتهام برگشتن از دین اسلام (ارتداد) با اعدام روبروست و یک کشیش دیگر نیز احتمالا با کیفرخواستی برای جرم ارتداد روبروست. یوسف ندرخانی، یک عضو 32 سالهء کلیسای ایران و کشیش یک گروه حدود 400 نفره از مسیحیان در شهر رشت در شمال ایران، اینک به گفتهء کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران با مرگ روبروست. در شهر جنوبی شیراز، یک کشیش مسیحی دیگر، بهروز صادق-خانجانی، 35 ساله، اینک با یک کیفرخواست احتمالی برای ارتداد روبروست.

حکم اعدام یوسف ندرخانی ابلاغ شده است.

نقل قول:یوسف ندرخانی در تاریخ ۲۰ مهرماه ۱۳۸۸ بازداشت شد. در تاریخ نهم تیرماه گزارش شد وی هشت ماه است که در بازداشت موقت در زندان رشت به سر می‌برد و دائما قرار بازداشت او تمدید می‌شود، به تازه‌گی هم قرار بازداشت ایشان برای ۴ ماه تمدید شده است و فاطمه پسندیده، همسر او نیز از ۱۷ روز پیش بازداشت شده و در بند نسوان زندان رشت به سر می‌برد. در تاریخ ۱۵ تیرماه گزارش شد ماموران تهدید کرده‏اند منزل آقای ندرخانی در رشت را هم مصادره می‌کنند و اجازه‌ی دیدار فرزندان‌شان را نمی‌دهند.
صدور حکم اعدام برای یوسف ندرخانی، کشیش نوکیش مسیحی

نقل قول:یوسف ندرخانی، کشیش نوکیش مسیحی، که از ۱۴ ماه پیش در زندان رشت به سر می‌برد، توسط شعبه ۱۱ دادگستری استان گیلان، به اتهام ارتداد به اعدام محکوم شد. آقای ندرخانی ۳۵ ساله متهم است که در سن ۱۹ سالگی از دین اسلام خارج شده و به مسیحیت روی آورده و به گفته مقامات قضایی جمهوری اسلامی در این سال‌ها برای دین مسیحیت تبلیغ کرده است.
یوسف ندرخانی کشيش ایرانی به اعدام محکوم شد

نقل قول:یوسف ندرخانی، کشیش کلیسای ایران، که پیش تر به اعدام تهدید شده بود سرانجام مدتی پیش به اتهام ارتداد، اقدام علیه امنیت و ارتباط با گروه های مخالف نظام، به اعدام محکوم شد. فاطمه پسندیده، همسر آقای ندرخانی، نيز که ابتدا به حبس ابد محکوم شده بود در مهرماه از اتهامات بری شده و از زندان، آزاد گردید. در همين حال کشیش بهروز صادق خانجانی نيز که از ماهها بیش در زندان شیراز بسر میبرد تهدید به اعدام به اتهام ارتداد شده است.
sonixax نوشته: یادمه اون یارو مزخرفه عرژنگ توی عندیشه میگفت حتا یک مورد اعدام در رابطه با ارتداد هم در ایران نیست ! بماند که همانجا نمونه هایی نشانش دادیم و دهان کثیفش را بستیم ، این هم یک نمونه دیگرش :

حکم بی‌سابقه اعدام به اتهام ارتداد برای کشیش مسیحی یوسف ندرخانی



گزارش سی ان ان: در ایران یک کشیش مسیحی با اعدام روبروست



حکم اعدام یوسف ندرخانی ابلاغ شده است.


صدور حکم اعدام برای یوسف ندرخانی، کشیش نوکیش مسیحی


یوسف ندرخانی کشيش ایرانی به اعدام محکوم شد
من شنیدم که در شهر مذهبی‌یِ مشهذ، ۱۸۰ تا کلیسایِ خانگی یافت شده است. خُب، باید یک‌جوری جلوی این‌ها را بگیرند یا نه؟!

نمونه‌ی کلاسیک این قتل‌ها، کشتن کشیش هایک هوسپیان مهر هست، به دلیل اعتراض به حکم اعدام کشیش مهدی دیباج.

http://en.wikipedia.org/wiki/Haik_Hovsepian_Mehr

مهدی دیباج که خودْ رسماً به اعدام محکوم شد و عاقبت نیز توسط اسلام‌گرایان اعدام شد.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mehdi_Dibaj
Iran has freed a woman sentenced to death by stoning for adultery, her son and her lawyer, a German-based campaign group told AFP Thursday

نقل قول:"We have got news from Iran that they are free," Mina Ahadi, spokeswoman for the Anti-Stoning Committee told AFP.

"We are waiting for another confirmation: apparently there will be a programme this evening on (Iranian) television and then we will be 100 percent sure."

Sakineh Mohammadi-Ashtiani, a 43-year-old mother of two, was initially given death sentences by two different courts in the northwestern city of Tabriz in separate trials in 2006.

A sentence to hang for her involvement in the murder of her husband was commuted to a 10-year jail term by an appeals court in 2007.

But a second sentence, to death by stoning on charges of adultery levelled over several relationships, notably with the man convicted of her husband's murder, was upheld by another appeals court the same year.
.
كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در جلسه بعدازظهر امروز قطع كامل روابط ديپلماتيك با دولت انگلستان را تصويب كرد.

نقل قول:محمد كرمي‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: طرح كاهش روابط جمهوري اسلامي ايران با دولت انگلستان با حضور مسئولان وزارتخانه‌هاي امور خارجه و وزارت اطلاعات و ساير دستگاه‌ها بررسي و مباحث مهمي طي سه ساعت و نيم مطرح شد.
وي افزود: در جلسه امروز پيشنيه و سوابق خصومت‌آميز و دخالت‌هاي مستمر دولت انگلستان در امور داخلي ايران مطرح و مورد بررسي قرار گرفت و هر يك از دستگاه‌ها نظرات كارشناسي خود را مطرح كردند. اعضاي كميسيون امنيت نيز با بيان مطالبات برحق ملت ايران، كه مبتني بر منافع ملي، مصلحت و حكمت است، و با توجه به اظهارت سخيف سفير انگليس، قطع رابطه با دولت انگليس را به صورت قاطع مطرح كردند.
نماينده مردم كرمانشاه تصريح كرد: اعضاي كميسيون امنيت ملي پس از اظهارات نمايندگان مجلس و دولت، طبق آئين نامه داخلي مجلس راي‌گيري كرده و اكثريت آرا قطع رابطه‌ي كامل با دولت انگليس را خواستار شدند.
وي گفت: با نهايي شدن نظر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، طرح به زودي تقديم هيات رييسه مجلس خواهد شد تا نحوه برخورد مجلس شوراي اسلامي به راي نمايندگان گذاشته شود.
كرمي‌راد تصريح كرد: تصميم امروز كميسيون امنيت ملي پاسخي است به اظهارات مداخله جويانه دولت انگلستان در امور داخلي جمهوري اسلامي ايران.
وي با كليدي و مهم دانستن مسائل مطرح شده در جلسه امروز كميسيون، گفت: همچنين در اين جلسه « سابقه خصومت‌ها و دخالت‌هاي دولت انگليس از ديرباز تاكنون»،« دخالت سفارت انگلستان در مسائل مربوط به فتنه»،« فعاليت‌هاي دولت انگلستان در راستاي صدور قطعنامه عليه دولت جمهوري اسلامي ايران در شوراي امنيت سازمان ملل»،« اثبات دخالت دولت انگليس در به شهادت رساندن اساتيد و نخبگان ايراني» ،« اظهارات مسئول سازمان امنيت انگلستان (MI6)» ، « نحوه تعامل دبير شوراي عالي امنيت ملي در مذاكرات هسته‌اي و مذاكرات آتي ، كه قرار است در استانبول برگزار شود» در جلسه‌ي امروز مطرح و مورد بررسي قرار گرفت.
عضو هيات رييسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، قطع يا حداكثر كاهش روابط ديپلماتيك و سياسي جمهوري اسلامي ايران با دولت انگلستان را مورد تاكيد اجماع كميسيون دانست و خاطرنشان كرد: اين موضوع به تفصيل در جلسه امروز مطرح و از ابعاد مختلف بررسي شد.
كرمي‌راد تصميم‌گيري در خصوص ايرانيان ساكن در انگلستان در صورت قطع روابط ديپلماتيك ايران با دولت اين كشور را وظيفه وزارت امور خارجه دانست و اظهار كرد: كميسيون امنيت ملي به صورت كلان به موضوع پرداخت و تصميم‌گيري درباره مسائل اجرايي از سوي مسئولان وزارت امور خارجه انجام مي‌شود.
http://www.rahana.org/prisoners/?p=2075

نقل قول:حبیب‏الله لطیفی در تاریخ یکم آبان ماه ۱۳۸۶ بازداشت شد. وی ۴ ماه در زندان انفرادی تحت شکنجه‌ی شدید بازجویان اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفت. لطیفی در تاریخ ۱۰ تیرماه ۱۳۸۷ طی دادگاهی چند دقیقه ای و بدون حضور خانواده، در شعبه ی اول دادگاه انقلاب اسلامی سنندج از سوی قاضی حسن بابایی به جرم اقدام علیه امنیت ملی و نظام با استناد به آیه ۳۳ سوره مائده (قرآن کریم) و استناد به مسائل یکم، سوم و پنجم از فصل ششم (حد محارب) جلد چهارم کتاب تحریر الوسیله امام خمینی و مواد ۱۸۳، ۱۸۶، ۱۹۰، ۱۹۱ قانون مجازات اسلامی، محارب اعلام شده و به اعدام محکوم شد. در پی اعتراض به این حکم غیرحقوقی، در ۱۰ بهمن ماه ۱۳۸۷ باردیگر لطیفی در دادگاه تجدید نظر به اعدام محکوم شد. پس از ارجاع پرونده به دیوان عالی کشور در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۸۸ باز هم حکم اعدام وی تایید شد. وی هم اینک در زندان مرکزی سنندج نگهداری می شود و هر لحظه احتمال اجرای حکم اعدام وجود دارد.
در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ مادر حبیب الله لطیفی در رابطه با آخرین وضعیت فرزندشمصاحبه داشته است.
وکیل حبیب الله لطیفی در ۲۸ اردیبهشت ماه ۸۹ اعلام کرد: “چنانکه حکم قطعی شود، تنها امکانی که جهت جلوگیری از اجرای شدن آن وجود دارد اعاده دادرسی است. مساله ای که سابقا نیز در راستای آن اقدام کرده بودیم اما بی نتیجه مانده بود. به غیر از این تنها عملی که ما به عنوان وکیل می توانیم انجام دهیم تقاضای عفو است”.
به گزارش رادیو فرانسه گروه ِ آنارشیستی ِ «فدراسیون آنارشیستی غیررسمی» از طریق یک پیام مسئولیت انفجارهای ِ سفارت سوئیس و شیلی که در روز پنجشنبه 23 دسامبر در رم اتفاق افتادند را برعهده گرفته. در این پیام آمده : « ما تصمیم گرفته ایم که با عمل مستقیم صدای خود را به گوش جهانیان برسانیم: نابودی این سیستم ِ سلطه جو. زنده باد اتحاد آنارشیسم غیررسمی، زنده باد آنارشی. امضا: فدراسیون آنارشیست ِ غیررسمی».

لینک اصلی

گویا این گروه دارای ِ روابطی با جنبش آنارشیستی ِ یونان هم هست. دلیل این کار ِ رفقای ایتالیایی اخطار به دولت سوئیس برای زندانی نگه داشتن مارکو کامینش، تئوریسین آنارشیست به جرم قتل ِ یک مرزبان مزدور، و ابراز نفرت از واکنش دولت شیلی به مرگ تراژیک مورسیو مورالز، آنارشیست ِ 27 ساله ای که در ماه می بر اثر یک انفجار در شیلی کشته شد.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35