دفترچه

نسخه‌ی کامل: اخبار روز ایران و جهان
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Havadar_e_Democracy نوشته:
تاثير زبان بر چاقی و پس انداز


...
به عنوان مثال در مورد آلمان که قوی ترين اقتصاد اتحاديه اروپا است ، مردم وقتی که در مورد پيش بينی وضع هوا برای روزهای آينده صحبت می کنند جمله ای به کار می برند که طبق قوائد دستور زبان حال ساده است و نه آينده. در مقابل زبان هايی نظير انگليسی، روسی ، فارسی، ترکی که اصطلاحا « آينده سازی قوی » دارند در کشورهايی رايج اند که در مجموع از نظر سلامت و رفاه اقتصادی در مراتب پايين تری قرار دارند...

به گمانم پروفسور آشنایی ابتدایی هم با زبانهای نامبرده نداشتند:

پارسیک:
آینده درست:
[باران] خواهد بارید.

اکنون:
[باران] دارد می‌بارد.

اکنون/آینده:
[باران] می‌بارد.
(می‌تواند هم به اینکه فردا باران می‌آید و یا هم‌اکنون می‌بارد بنماید.)


انگلیسی:
آینده درست:
It will rain

اکنون:
It is raining
(تنها درباره زمان حال می‌گوید)

اکنون/آینده:
It rains
(می‌بارد؛ امروز یا فردا)



آلمانی:
آینده درست:
Es werde regnen
(werde = will = خواهد)

اکنون:
Gerade regnet es
(هم‌اکنون می‌بارد)

اکنون/آینده:
Es regnet
(می‌بارد)

نتانیاهو: ایران کشور دمکراسی‌پذیر خاورمیانه است

[COPY]
نخست وزیر اسرائيل در مصاحبه با نشریه‌ای آلمانی ایران و اسرائيل را تنها کشورهای خاورمیانه دانسته که در حال حاضر قابلیت داشتن نظامی دمکراتیک را دارند. وی بار دیگر نسبت به ساخت بمب اتم در ایران هشدار داده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائيل، در مصاحبه‌ای مفصل با "ولت ام زونتاگ" (شماره روز ۲۲ آوریل ۲۰۱۲) شرکت کرده و به پرسش‌های گوناگون خبرنگار این نشریه آلمانی درباره روابط اسرائیل و آلمان، آخرین شعر گونتر گراس، نویسنده آلمانی برنده نوبل ادبی، که در آن از سیاست اسرائيل در قبال ایران انتقاد کرده، برنامه اتمی ایران و تحولات جهان عرب پاسخ گفته است.

در بخشی از این مصاحبه نتانیاهو می‌گوید که ایران و اسرائيل تنها کشورهای منطقه خاورمیانه هستند که امکان داشتن نظامی دمکراتیک را دارند. نخست وزیر اسرائيل معتقد است که کشورهای عربی در حال حاضر توانایی دمکراتیزه شدن را ندارند. به عقیده او، جوامع عربی باید نخست مرحله‌ای از دیکتاتوری اسلامی را طی کنند تا بتوانند به دمکراسی لیبرال راه یابند. وی سپس تاکید می‌کند که به جز اسرائيل در این منطقه هم اکنون تنها ایران است که قابلیت تبدیل به کشوری دمکراتیک را دارد.

نتانیاهو می‌گوید: «به نظر من تنها دو جا در خاورمیانه وجود دارد که در آن عموم مردم تمایلی قوی نسبت به دمکراسی با خصلت غربی نشان می‌دهند: کاملا روشن است که یکی از آنها اسرائيل است و دیگری هم ایران است. چرا؟ خب، موقعی که ایرانی‌ها سه سال پیش انتخاباتی نسبتا آزاد داشتند، تندروها را بیرون کردند و در پی آن احمدی‌نژاد و خامنه‌ای در میلیون‌ها رأی تقلب کردند و دست به سرکوب مردم‌شان زدند.»

نخست وزیر اسرائیل ایران را با کشورهای عربی مقایسه کرده، می‌افزاید: «ایران طور دیگری است، چون سی سال است در این کشور قوانین اسلامی را بکار می‌برند و هر کسی در آنجا می‌داند که این چه وضع اسف‌باری است: این یعنی خشونت و نبود تمدن، و مردم خسته شده‌اند. اگر مردم ایران حق انتخاب داشتند، خودشان را از دست ملاها رها می‌کردند.»

به نظر نتانیاهو کشورهای عربی هم بایست چنین راهی را بروند و تجربه‌هایی مشابه را داشته باشند. او می‌گوید: «جامعه‌های عربی هم باید چنین راه دشوراری را بپیمایند. تراژدی این است. این کشورها اول پان‌عربیسم را تجربه کردند، بعد نوبت دیکتاتورهای سکولار رسید و حالا هم بدون اینکه خم به ابرو بیاورند حکومت‌های اسلامی با قوانین شرعی را تجربه می‌کنند. بله، شاید باید از این کوچه تاریک عبور کنند تا به دولتی لیبرال برسند.»

اسرائيل و "بمب اتم ایران"

نتانیاهو در بخش دیگری از مصاحبه با "ولت ام زونتاگ" تاکید می‌کند که هدف رهبری کنونی جمهوری اسلامی ایران از ساختن بمب اتم نابودی اسرائيل است. او می‌گوید: «تردیدی وجود ندارد که هدف رژیم ایران نابودی ماست و آنچه در ید قدرت دارد بکار می‌بندد تا به این هدف برسد.»

نخست‌وزیر اسرائيل معتقد است، ایران به اسرائيل حمله می‌کند، چون اسرائيل نماد دنیای آزاد و لیبرال غرب است. در برابر اما ایران زنان را سنگسار می‌کند و هم‌جنس‌گرایان را به دار می‌آویزد. نتانیاهو در همین مورد می‌گوید: «این رژیمی قرون وسطایی و تاریک است که مردم خود را سرکوب می‌کند، در خیابان‌ها به ضرب گلوله از پای درمی‌آورد، به‌زور وارد خانه‌هایشان می‌شود، اینترنت را سانسور می‌کند و شب‌ها افراد را سر به نیست می‌کند.»

نخست وزیر اسرائيل همچنین بر این نظر است که اگر ایران بمب اتم در اختیار داشته باشد چیزی موجب واهمه و عقب‌نشینی آن نخواهد شد، یعنی غرب به موفقیتی که در دوره جنگ سرد در مورد اتحاد جماهیر شوروری دست یافت، در رابطه با ایران نخواهد رسید. وی می‌گوید که حکومت‌گران در ایران سخت معتقدند که روزی امامی غایب بازخواهد گشت و لازم است فاجعه‌ای رخ دهد تا این امام پدیدار شود. نتانیاهو می‌افزاید عقل سالم ایجاب می‌کند که جلوی دستیابی چنین رژیمی به بمب اتم را بگیرند.

نتانیاهو همچنین تاکید کرد که اسرائيل نمی‌تواند به قول‌های کسانی چون رئيس جمهور آمریکا، با بارک اوباما، اعتماد کند که می‌گویند جلوی بمب اتم ایران را خواهند گرفت. وی افزود، پرسش تعیین‌کننده این نیست که آیا دیگران قول می‌دهند که ایران را متوقف سازند، بلکه برای اسرائيل مهم این است که آیا توانایی دفاع از خود را خواهد داشت یا نه.[/COPY]
[COPY]
عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسمی که علی خامنه‌ای نیز در آن حضور داشت گفت جمهوری اسلامی نیز باید همچون روش ائمه، مخالفان «منحرف» خود را با القابی خاص مورد خطاب قرار دهد و درباره‌ی آنها افشاگری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان و انتخاب احمد خاتمی،‌ امام جمعه موقت تهران امروز در مراسمی در «حسینیه امام خمینی» با بیان اینکه جمهوری اسلامی باید درباره آدم‌های «منحرف» افشاگری کرده و نام آنها را اعلام کند گفت امامان شیعه نیز همین کار را می‌کردند و در زمان خود دست به افشاگری می‌زده و به دشمنان خود «سگ‌های باران خورده می‌گفتند که بوی تعفن دارند.»

خاتمی با بیان اینکه افشاگری‌ها باید «صریح» باشد افزود: «کسانی که حرمت نگاه می‌دارند قابل اعتمادند ولی عده‌ای هستند که افشاگری علیه آنها لازم است.»

این عضو مجلس خبرگان در پایان نیز در حضور خامنه‌ای گفت: «ولی فقیه ما تنها یک رهبر سیاسی نیست، بلکه نایب امام زمان هم هست.»[/COPY]

این طور که بوش میاد ائمه فقط فحش های بند ک به مخالفین و نا مسلمان نمیدادند ! بعد یک عده میگند چرا به عقاید مردم توهین میکنید !!!! تازه ما توهین هم نمیکنیم نقد میکنیم .
[COPY]در تازه‌ترین آمار از میزان کمک‌های مردمی در ایران، یک مقام در کمیته امداد امام خمینی روز پنج‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت، اعلام کرد که ایرانی‌ها ماهانه «۱۵ میلیارد تومان به صندوق صدقات می‌ریزند».

با این حساب این کمیته سالانه ۱۸۰ میلیارد تومان تنها از صندوق‌های صدقه جمع می‌کند.

سعید ستاری، معاون مشارکت‌‌های مردمی در کمیته امداد ایران، اعلام کرده است که این کمیته ماهانه ۱۵ میلیارد تومان از صندوق‌های صدقات سراسر کشور جمع‌آوری می‌کند.

آقای ستاری همچنین گفته است که بنا بر پیش‌بینی کمیته امداد در سال جاری یعنی ۱۳۹۱ میزان کمک‌های مردمی شامل «صدقه و زکات و فطریه و غیره» به ۱۱۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

معاون کمیته امداد ایران گفته است که میانگین درآمد هر صندوق در هر بار تخلیه ۱۸۰۰ تومان است، اما قرار است که «این رقم به ۲۵۰۰ تومان افزایش یابد».

به گفته آقای ستاری، بخش اعظم این میزان صدقه در استان‌های تهران، فارس، آذربایجان شرقی، اصفهان و خراسان رضوی جمع‌آوری می‌شود.

همین مقام اوایل ماه جاری به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفته بود که در سال ۱۳۹۰ تا ابتدای ماه اسفند ۱۶۰ میلیارد تومان صدقه در ایران جمع شده و «این رقم با اضافه کردن صدقات اسفندماه به حدود ۱۸۰ میلیارد تومان می‌رسد».

سعید ستاری همچنین گفته است که این میزان کمک مردمی به شکلی «برنامه‌ریزی‌شده» در اختیار «خانواده‌های نیازمند» قرار می‌گیرد.

بر اساس آماری که سعید ستاری از تعداد صندوق صدقات داده است، تنها در استان تهران حدود ۴۰ هزار صندوق صدقه هست که از این میان ۳۰ هزار صندوق در معرضه دستبرد و تخریب قرار دارد.

کمیته امداد ایران آمار کل صندوق صدقات موجود در ایران را بیش از هفت میلیون و پانصد هزار اعلام کرده که از این تعداد «تنها ۲۰۰ هزار صندوق» در معابر عمومی قرار دارد.

بیش از هفت میلیون از صندوق‌های صدقات ایران «در منازل، محل‌های کسب‌وکار، مدارس و ادارات» قرار دارد.

در همین حال به گفته مقام کمیته امداد قرار بر این است که تا پایان برنامه پنجم توسعه تعداد صندوق صدقات در ایران به ده میلیون عدد افزایش یابد.

شهریورماه سال گذشته، مدير عامل يك بانك نزديك به سپاه پاسداران از رونمایی صندوق صدقات دیجیتالی خبر داده و گفته بود که قرار است تمام صندوق صدقات در ايران «ديجيتالى» شود.

[/COPY]
عقل که نباشد جان در عذاب است !
مرد ایرانی آب منی خود را از بالکن بر روی زنان سوئدی میریخت!

[COPY]
"فلاشر" ایرانی شهر لینشوپینگ سوئد در دادگاه!
مرد ایرانی آب منی خود را از بالکن بر روی زنان سوئدی میریخت!
استکهلمیان – ایرانیان در کشور خود, تاکنون, با جرمی که یکی از هموطنانشان اینک در دادگاه بدوی شهر لینشوپینگ سوئد بواسطه آن محکوم شده است ناآشنا بوده اند. جرمی که مرتکب شونده آن برای ارضای جنسی آلت تناسلی خود را به معرض نمایش عمومی می گذارد.

سوئدیها مرتکبین این جرم را "بلوتاره" می نامند. اما واژه انگلیسی این جرم شاید بسیار با مسمی تر باشد: فلاشر!

محکومیت ایرانی 46 ساله مقیم شهر لینشوپینگ
روز اول ماه آوریل سال 2011 تعدادی زن سوئدی در بار "گالری گریندن" در شهر لینشوپینگ سوئد مشغول صرف نوشیدنی بودند. آنها در این حین متوجه مردی می شوند که در طبقه بالای ساختمان روبری آنها ایستاده و در حالی که آلت تناسلی اش را در دست دارد به خود ارضایی مشغول است. مرد مذکور به عمل خود تا زمان انزال و خروج آب منی ادامه می دهد. بانوان سوئدی شاهد این منظره همچنین ناظر چکیدن آب منی این مرد از طبقه دوم ساختمان به پایین می شوند که از جمله قطراتی از آن بر روی گردن رهگذری ریخته می شود که درحال گذشتن از زیر ساختمان بوده است!

بانوان شاهد این منظره اهانت آمیز و مشمئز کننده, نگهبان گالری را در جریان می گذارند که منجر به متواری شدن مرد از محل می گردد.


در 15 ژوئن سال 2011 همین مرد 46 ساله ایرانی در کنار اتوموبیل دو بانوی سوئدی که در یک صف چراغ قرمز در خیابان "هامن گاتان" لینشوپینگ متوقف بود می ایستد و با بیرون آوردن آلت تناسلی خود شروع به ادرار کردن بسمت دو بانوی نشسته در اتوموبیل می کند.
در 5 ژوئیه سال 2011 همین مرد در مقابل ویترین همبرگر فروشی "مک دانلدز" واقع در خیابان "سنت لاش گاتان" در شهر لینشوپینگ می ایستد و ضمن بیرون آوردن آلات تناسلی خود در برابر مشتریاتی که مشغول صرف غذا بودند, به خودارضایی می پردازد. وی مورد اعتراض مردمی که در حال صرف غذا بودند قرار می گیرد اما متنبه نشده و علاوه بر مالش آلت تناسلی خود در مقابل آنان به ویترین شیشه ای مقابل خود و مشتریان رستوران ادرار می کند. تعدادی از مشتریان صرف غذا را متوقف کرده و رستوران را ترک میکنند. در این زمان یکی از مشتریان عصبانی داخل رستوران به سمت او می دود و مرد ایرانی از محل متواری می شود.

در روز 20 ژوئیه سال 2011 همین مرد ایرانی وارد فروشگاه لباس زنانه "سیتی مد ها اوس" در شهر لینشوپینگ می شود. مسئولین فروشگاه که این مرد ایرانی قبلا نیز به آن سرکشی کرده است وی را شناخته و درخواست می کنند که از فروشگاه خارج شود. اما وی وقعی به این درخواست نمی گذارد, در وسط فروشگاه می ایستد و به خودراضایی می پردازد تا زمانی که انزال صورت می گیرد. وی آب منی خود را بر روی لباسهای زنانه موجود در فروشگاه می ریزد.

در روز 11 اوت سال 2011 وی مجددا در مقابل ویترین همبرگر فروشی "مک دانلدز" در مرکز شهر لینشوپینگ می ایستد و با بیرون آوردن آلت تناسلی اش در مقابل حدود 20 نفر از مشتریان رستوران که در حال صرف غذا بودند به خودراضایی می پردازد. پلیس به محل فرا خوانده می شود و وی را بازداشت می کند.

دادگاه
"س ک" مرد 46 ساله ایرانی به اتهام حداقل 5 مورد خود ارضایی و ادرار کردن در اماکن عمومی مختلف شهر لینشوپینگ به اتهام "آزار جنسی" و "رفتار اهانت آمیز" در دادگاه بدوی مورد محاکمه قرار گرفت.

دادگاه با توجه به مدارک و شواهد گسترده و غیر قابل انکار علیه این مرد 46 ساله وی را در هر پنج مورد اتهام محکوم شناخت اما حاضر به صدور رای مجازات زندان برای وی نشد و او را به "درمان تحت مراقبت های ویژه" محکوم نمود.

وی در گذشته نیز سابقه 8 بار محکومیت دارد که سه مورد آن "رفتار اهانت آمیز" بوده و منجر به پرداخت جریمه نقدی شده است. این مرد 46 ساله ایرانی از کمکهای مالی دولتی سوئد (سوسیال بیدراگ) که از محل مالیات شهروندان تامین می شود جهت امرار معاش خود استفاده می کند.

[/COPY]
[COPY]رييس‌جمهور با تأکيد بر اينکه بايد نظمی عادلانه وجود داشته و بر مراکز قدرت جهانی انسان‌های عادل، صالح، پاک و مردمی حاکم باشند، گفت: نزديک به ۴۰۰ سال است که يک جريان مخوف صهيونيستی امورات اصلی دنيا را اداره می‌کند و در پشت صحنه مراکز اصلی قدرت، سياست، رسانه و پولی و بانکی دنيا قرار دارد، به گونه‌ای که در کشوری بزرگ که دارای اقتصادی بزرگ و بيش از ۳۰۰ ميليون نفر جمعيت است، کانديداهای رياست جمهوری برای پيروزی در انتخابات بايد به پابوس اين صهيونيست‌ها بروند.[/COPY]
[COPY]
'Ahmadinejad anti-Semitic rant a wake up call'
By JOANNA PARASZCZUK, HERB KEINON
08/02/2012 20:17
Responding to Iranian president's call for world forces to annihilate Israel, Netanyahu spokesman pushes need to deny Tehran nuclear weapons, calls Ahmadinejad's language "par for the course for Iranian leadership."[/COPY]

[COPY]Ahmadinejad: Annihilate Israel, 'Axis of Unity of World Powers'
Iran's President Mahmoud Ahmadinejad once again called for the annihilation of Israel, “the axis of unity of the world hegemonic powers.”[/COPY]

[COPY]Aug. 2, 2012, 4:25 p.m. EDT
UANI Calls on All New York City Hotels to Deny Accommodation to Mahmoud Ahmadinejad and Iranian Delegation for the UN General Assembly in September[/COPY]
Kaveh نوشته: گفت: نزديک به ۴۰۰ سال است که يک جريان مخوف صهيونيستی امورات اصلی دنيا را اداره می‌کند و در پشت صحنه مراکز اصلی قدرت، سياست، رسانه و پولی و بانکی دنيا قرار دارد،
صهیونیسم مدرن که ۱۱۰ سال است تقریبا به وجود آماده است. این گفته احمدی‌نژاد هم مثل خمینی است که گفته بود آمریکا ۲۰۰۰ هست ما را استثمار کرده بود.27
David Hume نوشته: صهیونیسم مدرن که ۱۱۰ سال است تقریبا به وجود آماده است. این گفته احمدی‌نژاد هم مثل خمینی است که گفته بود آمریکا ۲۰۰۰ هست ما را استثمار کرده بود.

من فکر کنم باز قرصهایش را نخورده چون در این شرایط بدترین حرفهایی که می شد زد را زده! کلا عدد و رقم هم در ایران دیگر مفاهیمشان را از دست داده اند.
نه اینها تئوریهای توطئه ناب ج.ا اینهاست،مثلا من شنیدم اینها ادعا کردند که نبوتن هم صهیونیست بوده 21
Russell نوشته: نه اینها تئوریهای توطئه ناب ج.ا اینهاست،مثلا من شنیدم اینها ادعا کردند که نبوتن هم صهیونیست بوده

اینها هر فیلم هالیوودی که می بینند چون کودکان باور می کنند. واقعا اگر چند تا فیلم خوش آشام نشانشان دهیم دیگر نمی توانند شبها بیرون بیایند. سر همین داوینچی کد اینها کلی مستند تولید کردند و میزگرد گذاشتند که بله چنین بوده و چنان، همه دنیا را در کنترل فراماسونری و صهیونیسم می بینند!
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35