دفترچه

نسخه‌ی کامل: اخبار روز ایران و جهان
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
کلاشنیکف به خاطر مرگ‌های ناشی از اختراعش

نقل قول:میخائیل کلاشنیکف، طراح اسلحه جنگی کلاشنیکف که ماه گذشته درگذشت، گویا نگران بوده که او مسئول تمامی مرگ‌ها و کشتارهایی که بر اثر استفاده اسلحه کلاشنیکف صورت گرفته، باشد.

به گزارش رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، روزنامه روسی «ایزوستیا» در گزارشی که روز دوشنبه ۲۳ دی ماه منتشر کرده نوشته که کلاشنیکف، هشت ماه پیش از مرگش نامه‌ای به کلیسای ارتدوکس روسیه نوشته و در آن آورده که نگران است مسئولیت تمام کشتارهایی که با اسحله طراحی او ساخته شده، متوجه او باشد.

برآوردهای احتمالی حاکی است در حال حاضر بیش از صد میلیون اسلحه کلاشنیکف در جهان وجود دارد.

«الکساندر وولکوف» سخنگوی «کیریل»٬ اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه در مورد این نامه گفته که اسقف در پاسخ آقای کلاشنیکف٬ او را «نمونه درخشان میهن‌پرستی» نامیده است.

الکساندر وولکوف در پاسخ به روزنامه ایزوستیا گفته که «کلیسا، تولید سلاح‌هایی را که برای دفاع از میهن به کار گرفته می شود تایید می کند».

این گزارش می‌افزاید کلیسای ارتدوکس روسیه به طور معمول سلاح‌های جدید را متبرک کرده و از سربازان در جریان نیایش‌های خود، دعوت می کند.

میخائیل کلاشنیکف، سازنده تفنگ تهاجمی کلاشنیکف روز دوشنبه، دوم دی ماه، در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

تفنگ کلاشنیکف، از جهت تعداد انسان‌هایی که به وسیله این تفنگ کشته شده‌اند، در جایگاه نخست سلاح‌های گرم قرار دارد.

یکی از پرسش ‌هایی که خبرنگاران بسیاری در طول پنجاه سال گذشته از کلاشنیکف می‌پرسیدند این بود که آیا او هیچگاه از اختراع خود پشیمان شده است یا خیر.

کلاشنیکف نیز معمولا در پاسخ می‌گفت: «من این تفنگ را برای پاسداری از مام میهن اختراع کردم. هیچ پشیمانی هم از این بابت ندارم، همچنانکه مسئولیتی هم در قبال سیاستمدارانی ندارم که از این اختراع برای مقاصد خود استفاده کرده‌اند.»

او یک بار هم گفته بود: «به اختراعم افتخار می‌کنم، اما از اینکه تروریست‌ها از آن استفاده می‌کنند٬ ناراحتم.»
‮جهان‬ - ‭BBC ‮فارسی‬ - ‮خرید ماشین در کوبا پس از حدود نیم قرن آزاد شد‬

نقل قول:مردم کوبا برای اولین بار از زمان وقوع انقلاب در آن کشور در دهه ۱۹۵۰ میلادی می توانند آزادانه اتومبیل بخرند.

اما قیمت‌های بالایی که دولت کمونیست آن کشور برای این خودروها در نظر گرفته، عملا امکان خرید را تنها برای شماری اندک امکان پذیر کرده است.

به عنوان مثال در یکی از نمایشگاههای اتومبیل، قیمت یک پژو نو ۵۰۸، دویست و شصت و دو هزار دلار تعیین شده که این میزان حدود هشت برابر قیمت معمولی این اتومبیل است.

به گفته خبرنگار بی بی سی در هاوانا، مردم این قیمت ها را دیوانه کننده توصیف کرده‌اند.

پیش از این مردم کوبا برای خرید خودروهای نو مجبور بودند که از دولت اجازه بگیرند و چنین امکانی صرفا به مقامات ارشد، ورزشکاران و هنرمندان سرشناس داده می شد.
دولت گفته است که بخشی از سود حاصل از فروش این اتومبیل ها صرف توسعه سیستم حمل و نقل عمومی کشور خواهد شد.
Lidl nimmt Coca-Cola aus den Regalen - Yahoo Finanzen Deutschland
نقل قول:

Lidl nimmt Coca-Cola aus den Regalen

Beim Lebensmittelhändler Lidl sucht man schon in Kürze vergeblich nach dem bekanntesten Softdrink der Welt: Coca-Cola. Der Discounter und der Getränkehersteller hätten sich nicht auf ein Vermarktungskonzept einigen können, sagte ein Coca-Cola-Sprecher der "Welt". Lidl äußerte sich im Bericht nicht.
In einigen der rund 3300 Filialen des Discounters fehlte Coca Cola (NYSE: KO - Nachrichten) am Montag bereits, und damit auch andere Marken des Herstellers wie Fanta und Sprite. Stattdessen bietet Lidl seinen Kunden dem Bericht zufolge Pepsi und Billigmarken wie "Freeway". Damit entfällt für den amerikanischen Getränkekonzern einer der wichtigsten Vertriebswege für seine Getränke. Lidl hatte zuvor die Preise für die braune Brause stark gedrückt.

Lesen Sie auch: Zehnjähriger bucht Flüge mit fremder Kreditkarte
Der Schritt von Lidl ist die neueste Runde im unerbittlichen Preiskampf der Lebensmittelhändler in Deutschland. Jüngst senkte Lidl-Konkurrent Aldi die Preise für Frühstücksprodukte wie Joghurt, Kaffee und Eier drastisch. So wurden diese Produkte wie auch

Müsli und Müsliriegel für zehn Cent weniger angeboten. Konkurrent Norma zog gleich nach.
Real (Xetra: RQX.DE - Nachrichten) -Märkte mischten sich derweil vor einigen Monaten auch in den Preiskampf ein und führten Eigenmarken ein. Von Nudeln bis Wurst finden Konsumenten nun auch bei Real oft eine günstigere Alternative zu Markenprodukten.


ما که همین طوریش هم توی لیدل کوکا کولا نمیدیدیم!!!
Anarchy نوشته: ظهور و گسترش سلفی‌ها در کردستان ایران
نگذاشتند که حزب های میانه روی مانند حزب دمکرات کردستان
کاری برای بهزیستی مردم کردستان بکند و رهبرانش را ترور
کردند ( میکونوس/اتریش/..) اکنون باید با کسانی درگیر شوند
که در تبهکاری سرآمد خودشان هم هستند !
کشف نحوه ساخت کشتی نوح در یک لوح بابلی.

نقل قول:یکی از کارشناسان باستان‌شناسی موزه بریتانیا می‌گوید که لوحی کوچک به قدمت سه هزارو هفتصد سال نحوه ساخت کشتی نوح را به خوبی توضیح می‌دهد. با این حال به عقیده این کارشناس این کشتی هیچ گاه ساخته نشده و آن چه در مورد وقوع سیلاب عظیم و سفر نوح با این کشتی نوشته و گفته شده اساطیر تاریخی و مذهبی است.

به نوشته روزنامه گاردین، چندی پیش یک لوح کوچک متعلق به آن دوران به موزه بریتانیا اهدا شده که حدود ۶۰ خط دست‌نوشته بر روی آن حک شده است. ایروینگ فینکل، باستان‌شناس ارشد موزه بریتانیا، از معدود کسانی است که می‌تواند خط بابلی متداول در هزاره‌های قبل از میلاد را بخواند. وی بر اساس محتویات این لوح تحقیقات قبلی خود در مورد کشتی نوح را تکمیل کرده و در کتاب جدیدی با عنوان «کشتی موعود قبل از نوح» منتشر کرده است.

ایروینگ فینکل در مصاحبه‌ای تاکید می‌کند که با وجود کشف راهنما و دستورالعمل ساخت این کشتی روی لوح بابلی هیچ گاه کشتی نوح ساخته نشده است. به اعتقاد وی، این لوح حاوی نسخه اصلی و اولیه ماجراهای مربوط به این کشتی است.

ولی از همه آن چه در این لوح نوشته شده تشریح دقیق نحوه ساخت این کشتی بیش از همه توجه باستان‌شناسان را به خود جلب کرده و با اساطیری که تا به امروز در مورد کشتی نوح به دست ما رسیده یک تفاوت آشکار دارد. در این لوح شکل و ساختار کشتی بیضی‌شکل است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز در گزارش خود در این باره می‌نویسد که در اساطیر انجیلی کشتی نوح مثل هر کشتی معمولی دیگری تشریح شده که باریک و بسیار طویل است و طولش شش برابر پهنای آن است. عرشه آن سه طبقه دارد و محل ورود به کشتی در پهلوی آن قرار دارد.

از روی توضیحات مندرج در این لوح می‌توان دریافت که طراحی این کشتی به شکل یک بیضی بزرگ بوده با مساحتی به اندازه سه هزار و ۶۰۰ متر مربع، یا دو سوم یک زمین فوتبال. نحوه ساخت اسکلت و بدنه آن از یک سبد ریسمانی الهام گرفته که در آن تیرک‌های بدنه کشتی مثل دنده‌های موازی و منحنی‌شکل در کنار یکدیگر قرار می‌گرفتند. بدنه کشتی چه از درون و چه از بیرون، با ماده‌ای که یک نوع قیر طبیعی بوده پوشانده می‌شد.

ایروینگ فینکل معتقد است که این طرح برای ساخت کشتی غول‌پیکری بوده که مردمان بابل در آن زمان با ساخت نمونه‌های کوچک‌ترش آشنا بودند. استفاده از این نوع ساختار و فناوری را می‌توان در کشتی‌هایی دید که تا همین چندی پیش در رودخانه‌های مناطق مختلف خاورمیانه مورد استفاده بودند.

به گفته این باستان‌شناس، در این لوح کوچک اشاره می‌شود که قدرت الهی سیلاب بزرگی را به راه انداخت و تنها فردی که از آن جان سالم به در برد همه حیوانات را برای نجات از سیلاب با خود به عرشه این کشتی می‌برد. و حتی به عبارت معروف «جفت با جفت» نیز اشاره می‌کند که در حقیقت نحوه گزینش و ورود جانوران به کشتی را توضیح می‌دهد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان می‌افزاید توضیحاتی که در این لوح با قدمت سه هزار و ۷۰۰ سال نوشته شده از اساطیر انجیل کهن‌تر است. ایروینگ فینکل معتقد است که در دوران تبعید گروهی از اندیشمندان قوم یهود به شهر بابل، آنها با داستان مربوط به این کشتی آشنا شدند. شنیده‌ها و تحقیقات آنها پس از بازگشت به فلسطین مبنای اساطیر مندرج در انجیل و تورات قرار گرفته است.

این لوح بابلی را چندی پیش یک شهروند بریتانیایی به موزه بریتانیا در لندن اهدا کرده است. ظاهرا پدر این فرد در دوران جنگ جهانی دوم از نیروهای نیروی هوایی بریتانیا و در خاورمیانه مستقر بوده است. او این لوح کوچک را همراه با چندین شی‌ء اسرارآمیز و تاریخی دیگر از خاورمیانه با خود به بریتانیا آورد.

داستان سیلاب بزرگ در خاورمیانه و کشتی نوح یکی از جذاب‌ترین بخش‌های اساطیر مذهبی است. بر اساس تاریخ‌های ارائه شده در انجیل این سیلاب و سفر نوح قاعدتا حدود نهصد یا هزار سال قبل از میلاد مسیح روی داده است. اما طی یک قرن گذشته تحقیقات علمی نشان داده که این سیلاب‌های وسیع خیلی قبل‌تر از آن چه در انجیل نوشته شده اتفاق افتاده‌اند. با این همه هنوز هم این ماجرا کنجکاوی بسیاری را به خود جلب کرده و هر از چند گاه در مورد کشف ردپای این کشتی یا کشف بخشی از باقی‌مانده آن در نقاط مختلف خاورمیانه خبرهای جدیدی می‌شنویم.

روزنامه گاردین می‌نویسد که یک موسسه فیلمسازی بریتانیایی قرار است بر اساس پژوهش‌های ایروینگ فینکل به زودی یک فیلم مستند در مورد کشتی نوح برای کانال چهار تلویزیون بریتانیا تهیه کند. در این فیلم مستند بر اساس توضیحاتی که در این لوح باستانی کشف شده یک کشتی واقعی ساخته خواهد شد و قابلیت‌های آن برای حمل بار و مسافر سنجیده می‌شود.

در حال حاضر یک فیلم سینمایی هالیوودی جدید درباره ماجراهای نوح پیامبر آماده نمایش است که راسل کرو هنرپیشه مشهور در آن نقش نوح را بازی می‌کند. باید دید که با توجه به کشفیات جدید در مورد طراحی این کشتی مشهور، ظاهر و ساختار آن در این فیلم چگونه نمایش داده خواهد شد.
@sonixax

«شوهر عمه رهبر کره شمالی تیرباران شده بود» Radio Koocheh

نقل قول:«هیون هاک بونگ» سفیر کره شمالی در انگلیس ضمن رد دریده شدن شوهر عمه رهبرکره شمالی توسط ١٢٠ سگ گرسنه تاکید کرد که «جانگ سونگ تاک» به خاطر آن‌که مانع تلاش‌ها برای بهبود اقتصاد و سطح زندگی مردم شده بود، بر اثر شلیک گلوله کشته شد.
خبرگزاری مهر در این باره نوشته است، رسانه‌های کره جنوبی روز جمعه سی و یکم ژانویه به نقل از «هیون هاک بونگ»، شایعات در مورد چگونگی کشته شدن «جانگ سونگ تاک» توسط سگ‌های گرسنه را رد کردند.
سفیر کره شمالی در انگلیس گفته است «جانگ سونگ تاک» توسط شلیک گلوله اعدام شد.
آقای «تاک» یکی از بانفوذترین دولت‌مردان و شوهر عمه رهبر کره شمالی در ماه گذشته میلادی اعدام شد. وی قبل از اعدام به اتهام اعمال مجرمانه از تمام مسوولیت‌هایش خلع شده بود.
[عکس: 1.jpg]
رسانه‌های کره جنوبی اخیرن گزارش دادند «جانگ سونگ تاک» مرد شماره دو کره شمالی براثر شلیک گلوله کشته نشده بلکه به طور کامل لخت شده و غذای ١٢٠ سگ گرسنه که سه روز چیزی نخورده بودند، شده است.
در میان اعدام شدگان، سفرای سابق کره شمالی در کوبا و مالزی نیز دیده می‌شوند. «جانگ سونگ تاک» شوهر عمه کره شمالی یکی از چهره‌های اصلی امور اقتصادی در این کشور بود و به طور مرتب مذاکرات با چین، نزدیک‌ترین متحد پیونگ یانگ را برعهده داشت.
برکناری و اعدام «جانگ سونگ تاک» به عنوان مهم‌ترین اتفاق سیاسی در کره شمالی پس از به قدرت رسیدن «کیم جونگ ایل» ارزیابی شده است.
Metal band Skinny Puppy send US government invoice after finding out their music was - Weird News - News - The Independent

استفاده از موسیقی متال برای شکنجه در گوانتانامو! :))
این خبر رو فقط برای این میذارم چون که اولین باره که اتفاق افتاده :

ناوچه ایرانی ناجی کشتی آمریکایی شد | euronews, اخبار جهان
نقل قول:یک کشتی تجاری آمریکایی توسط ناوگان دریایی ارتش ایران از خطر حمله دزدان دریایی نجات یافت.

این اتفاق در دریای عمان افتاد. کشتی تجاری آمریکایی که گرفتار حمله دزدان دریایی شده بود از ناوچه نظامی ایرانی که در حال گشت زنی در منطقه بود، درخواست کمک کرد. ناوچه ایرانی هم در جواب به کشتی آمریکایی به کمک آنان شتافت.

به گفته ملوانان مستقر در کشتی آمریکایی، راهزنان دریایی به محض دیدن ناوچه ایرانی فرار را بر قرار ترجیح دادند.

شاهدان عینی می گویند کشتی باربری آمریکایی به درازای 150 متر وظرفیت بارگیری 14000 تن کالا، همزمان مورد هجوم چند قایق دزدان دریایی قرار گرفته بود.

پس از فرار دزدان دریایی ناوچه ایرانی کشتی آمریکایی را چند صباحی همراهی می کند تا با امنیت کامل به سمت مقصد مورد نظرش برود.

کشتی آمریکایی از بندر فجیره در خلیج فارس بارگیری کرده و به سمت ایالات متحده در حال حرکت بوده است.

ناوگان دریایی ارتش ایران در سه سال اخیر بارها به کمک کشتیهای تجاری آمده که در خلیج فارس و دریای عمان قربانی حمله راهزنان دریایی شده اند. با این حال این اولین باریست که نیروهای ایرانی امنیت یک کشتی آمریکایی را در برابر دزدان دریایی تامین می کند.
روزنامه الحیات : شرکت های اسرائیلی به دنبال فروش قطعات فانتوم به ایران

نقل قول:[h=1]روزنامه الحیات : شرکت های اسرائیلی به دنبال فروش قطعات فانتوم به ایران[/h]
[عکس: 28.jpg]
روزنامه الحیات چاپ لندن در گزارشی به قلم خبرنگار خود در اسرائیل نوشت: ماموران دولتی در یونان محموله های صادراتی قطعات هواپیما از اسرائیل به ایران را کشف و توقیف کرده اند.

به گزارش عصرایران، الحیات اضافه کرد: شماری از رسانه های بین المللی نوشته اند میان برخی شرکت های تسلیحاتی اسرائیل و شماری از شهروندان ایرانی در زمینه خرید و فروش قطعات هواپیما ارتباط بوده است.

اسرائیل در برابر این خبر، از تکذیب یا تایید رسمی این موضوع خودداری کرد.

براساس جزئیات منتشر شده، بازرگانان اسلحه و تسلحیات از اسرائیل تلاش کردند قطعات و تجهیزات هواپیماهای فانتوم (اف 4) را به ایران بفروشند. این اقدام برخلاف تحریم های موجود علیه ایران است.

این موضوع به هنگام بررسی های آژانس تحقیقات جرایم امنیت ملی آمریکا (اچ اس آی) و واحد تحقیق در جرایم مالی و اقتصادی یونان (اس دی او ایی) کشف شد.

در بخشی از این گزارش آمده است: در دو سال 2012 و 2013 در یونان بسته های حاوی قطعات هواپیما کشف شد. این بسته ها در حال ارسال از منطقه "جبعات عاده - بنیامینا" اسرائیل به ایران از طریق واسطه شرکت یونانی TASSOS KARRASSA بودند.

بازرسان معتقدند این شرکت یونانی، شرکت جعلی است که از سوی بازرگانان اسلحه در اسرائیل ایجاد شده است.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35