کوشا نوشته: قطعا چنین است.
لا یُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً إِلاَّ ما آتاها
خداوند هیچ كس را جز به مقدار توانایى كه به او داده تكلیف نمىكند.
بیجاست،
زشت یا کچل یا کنگ بودن یک تن، یک ستم به او در برابر دیگران است
و پیوندی به توانایی گناه کردن او ندارد. دو تن را بینگارید
که زندگی شان سراسر یکسان باشد و اندازه ی گناه و نیکی سان
هم یکی باشد ولی یکی لنگ و کچل و زشت آفریده شده باشد.
خب،، پاسخ این ستم را چه کسی میدهد و آیا این ستم ها برای
او در ان جهان پوانی به شمار میرود که پاداشی برتر از آن یکی
دیگر که کردار یکسان با او داشته میگیرد؟
[SIZE=3]•[/SIZE]
کوشا نوشته: تمام شدن علت بدون فاصله زمانی
معلول ایجاد می شود.
بیجا و دریافت ناپذیر است:
تمام شدن علت ! چی هست دیگر؟
شما یک نمونه آروینی بیاورید که انگیزه و انگیخته درنگ زمانی نداشته باشند.
[SIZE=3]•[/SIZE]
کوشا نوشته: با تمام شدن علت بدون فاصله زمانی
معلول ایجاد می شود.
خب اینکه دیگه خصلت ذاتی و نمیدونم وجود محض و این داستانا نمیشه...
مزدك بامداد نوشته: بیجاست،
زشت یا کچل یا کنگ بودن یک تن، یک ستم به او در برابر دیگران است
و پیوندی به توانایی گناه کردن او ندارد. دو تن را بینگارید
که زندگی شان سراسر یکسان باشد و اندازه ی گناه و نیکی سان
هم یکی باشد ولی یکی لنگ و کچل و زشت آفریده شده باشد.
خب،، پاسخ این ستم را چه کسی میدهد و آیا این ستم ها برای
او در ان جهان پوانی به شمار میرود که پاداشی برتر از آن یکی
دیگر که کردار یکسان با او داشته میگیرد؟
[SIZE=3]•[/SIZE]
قطعا چنین است
هر نقصی که خود خواسته نباشد نه تنها به بهترین وجه جبران خواهد شد بلکه معذرت خواهی از او نیز صورت خواهد گرفت.
مزدك بامداد نوشته: بیجا و دریافت ناپذیر است:
تمام شدن علت ! چی هست دیگر؟
شما یک نمونه آروینی بیاورید که انگیزه و انگیخته درنگ زمانی نداشته باشند.
تمام شدن علت یعنی وقتی که معلول چاره ای جز شدن ندارد.
تمام علت و معلول ها (نه معدات) اینگونه اند.
کوشا نوشته: قطعا چنین است
هر نقصی که خود خواسته نباشد نه تنها به بهترین وجه جبران خواهد شد بلکه معذرت خواهی از او نیز صورت خواهد گرفت.
:D
همه ی ریشخند در همین نهفته است!
کسی تنها برای اینکه زشت آفریده شده، جایگاه بهتری (در آن جهان) می یابد !
روشن نیست چرا زشت آفریده شده که خدا دیرتر پوزش هم بخواهد!
پاسخ : حکمت الهی است، ما ها نمیدانیم چرا!!
[SIZE=3]•[/SIZE]
کوشا نوشته: تمام شدن علت یعنی وقتی که معلول چاره ای جز شدن ندارد.
تمام علت و معلول ها (نه معدات) اینگونه اند.
بیجاست!
فیزیک میگوید که چیزی زمانی انجام/دگرگون میشود که تراز انرژی او دگرگون شود ( = به او انرژی برسد یا از او گرفته شود)
و همه ی اینها هم نیازمند زمان است چرا که تندای انرژی بالاتر از تندای نور نمیتواند باشد. بر این پایه انگیزه
و انگیخته همواره جدایی زمانی دارند و من نمیتوانم پیش از زناشویی، بچه درست کنم !
همین "وقتی" که گفتید، همان نشانگر این است که باید پیام انگیزه به انگیخته برسد، برای نمونه گلوله ای که
من شلیک کرده ام ، زمانی در راه است که به شما برسد و من که شلیک کننده بسوی شما هستم، تا زمانی که گلوله به
شما نخورده باشد، گناهکار به شمار نمیروم!
[SIZE=3]•[/SIZE]
مزدك بامداد نوشته: :D
همه ی ریشخند در همین نهفته است!
کسی تنها برای اینکه زشت آفریده شده، جایگاه بهتری (در آن جهان) می یابد !
روشن نیست چرا زشت آفریده شده که خدا دیرتر پوزش هم بخواهد!
پاسخ : حکمت الهی است، ما ها نمیدانیم چرا!!
[SIZE=3]•[/SIZE]
اولا که بسیاری از ناملایمات حاصل انتخاب خود ماست مثل ازدواج فامیلی
ثانیا مگر در سایر علوم همه مجهولات کشف شده که لازم باشد در امور مذهبی هم اینگونه باشد؟
تدریج در کشف مجهولات اینجا هم جاری است.
مزدك بامداد نوشته: بیجاست!
فیزیک میگوید که چیزی زمانی انجام/دگرگون میشود که تراز انرژی او دگرگون شود ( = به او انرژی برسد یا از او گرفته شود)
و همه ی اینها هم نیازمند زمان است چرا که تندای انرژی بالاتر از تندای نور نمیتواند باشد. بر این پایه انگیزه
و انگیخته همواره جدایی زمانی دارند و من نمیتوانم پیش از زناشویی، بچه درست کنم !
همین "وقتی" که گفتید، همان نشانگر این است که باید پیام انگیزه به انگیخته برسد، برای نمونه گلوله ای که
من شلیک کرده ام ، زمانی در راه است که به شما برسد و من که شلیک کننده بسوی شما هستم، تا زمانی که گلوله به
شما نخورده باشد، گناهکار به شمار نمیروم!
[SIZE=3]•[/SIZE]
از نظر عقلی جای هیچ شک و شبهه ای در این موضوع نیست
پس یقینا از نظر فیزیک فهم اشتباهی صورت گرفته است.
کوشا نوشته: از نظر عقلی جای هیچ شک و شبهه ای در این موضوع نیست
لابد تعریف عقل میشه آن چیزی که شما و مشتی اسلامیست ماست مال گفتن...