دفترچه

نسخه‌ی کامل: یک گروه سنی تروریستی به نام "جیش العدل" 5 مرزبان ایرانی را ربودند
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50
این حرف که طرف مجبور شده بره سربازی یا مجبور به انجام کاری شده یک دفاع چرند است که در هیچ دادگاه نظامی مورد قبول نیست! این دوستان ما که به سفسطه علاقه شدید دارند و ما رو هی‌ به اون متهم میکنند سفسطه دفاع نورمبرگ رو هم بخوانند!

http://www.logicallyfallacious.com/index...ty-fallacy

Superior orders - WiKi

نقل قول:
In 1945 and 1946, during the Nuremberg Trials the issue of superior orders again arose. Before the end of World War II, the Allies suspected such a defense might be employed, and issued the London Charter of the International Military Tribunal (IMT), which specifically stated that following an unlawful order is not a valid defense against charges of war crimes.
Theodor Herzl نوشته: این حرف که طرف مجبور شده بره سربازی یا مجبور به انجام کاری شده یک دفاع چرند است که در هیچ دادگاه نظامی مورد قبول نیست! این دوستان ما که به سفسطه علاقه شدید دارند و ما رو هی‌ به اون متهم میکنند سفسطه دفاع نورمبرگ رو هم بخوانند!

http://www.logicallyfallacious.com/index...ty-fallacy

Superior orders - WiKi
sonixax نوشته: نه کشتن اسیر در صورتی که طرف مقابلت هم وقتی به اسارت میگیره میکشتت جنایت جنگی نیست.
جمهوری اسلامی هم هر کدوم از اینها رو بگیره جلوی چشم همه اعدامشون میکنه!!!
قواعد بازی در این مورد به خصوص این طوری چیده شده.
استاد کسری،این بخش بولد شده رو هم طبق قوانین بین المللی تفسیر میکنید،یاد بگیریم:))
Theodor Herzl نوشته: این حرف که طرف مجبور شده بره سربازی یا مجبور به انجام کاری شده یک دفاع چرند است که در هیچ دادگاه نظامی مورد قبول نیست! این دوستان ما که به سفسطه علاقه شدید دارند و ما رو هی‌ به اون متهم میکنند سفسطه دفاع نورمبرگ رو هم بخوانند!
در دادگاه نورنبرگ تا آنجا که می‌دانم برخی اعضای جنایتکار اس‌اس را محاکمه کردند. اگر بنا بود به گفته‌یِ دوستان باشد باید هر سرباز ورماخت به جرم اینکه ممکن بوده دستور اعدام یا هر جنایت دیگری را دریافت کند و معلوم نبوده تحت اثر زور و تهدید آیا آنرا اجرا کند یا نه، مجرم بوده و مستحق مجازات. که این مساوی می‌شود با مجرم بودن کل اعضای ارتش آلمان !!
Russell نوشته: در دادگاه نورنبرگ تا آنجا که می‌دانم برخی اعضای جنایتکار اس‌اس را محاکمه کردند. اگر بنا بود به گفته‌یِ دوستان باشد باید هر سرباز ورماخت به جرم اینکه ممکن بوده دستور اعدام یا هر جنایت دیگری را دریافت کند و معلوم نبوده تحت اثر زور و تهدید آیا آنرا اجرا کند یا نه، مجرم بوده و مستحق مجازات. که این مساوی می‌شود با مجرم بودن کل اعضای ارتش آلمان !!
دادگاه نورمبرگ بیشتر جنبه سمبولیک داشته ، وگرنه اگر تمامی‌ ورماخت و اس‌ اس‌ را قرار بود محاکمه‌ کنند نصف جمعیت آلمان باید محاکمه‌ می‌شدند! در طول مدت کار اشویتز حدود ۸ هزار مامور اس‌ اس‌ آنجا خدمت کردند که اکثریت مطلق آنها محاکمه‌ نشدند ، خوب ولی‌ این چیزی از guilt طرف کم می‌کند؟ خیر!
Theodor Herzl نوشته: دادگاه نورمبرگ بیشتر جنبه سمبولیک داشته ، وگرنه اگر تمامی‌ ورماخت و اس‌ اس‌ را قرار بود محاکمه‌ کنند نصف جمعیت آلمان باید محاکمه‌ می‌شدند! در طول مدت کار اشویتز حدود ۸ هزار مامور اس‌ اس‌ آنجا خدمت کردند که اکثریت مطلق آنها محاکمه‌ نشدند ، خوب ولی‌ این چیزی از guilt طرف کم می‌کند؟ خیر!
از جرم چه کسی؟ آن 8000 نفر یا نیمی از جمعیت مردم آلمان؟
برای روشن شدن بیشتر:
ورماخت شبیه است به ارتش ایران
اس‌اس میشود سپاهی و گارد ضد شورش و بسیجی چماق به دست و...

حالا دوستان بفرماید سرباز لب مرز ارتش که تازه آنهم رسما به اجبار به آنجا فرستاده شده و اصلا کار و زندگی او چیز دیگری‌ست، چه دخلی دارد به جنایتکار اس‌اس در آشویتز؟!!
Russell نوشته: حالا دوستان بفرماید سرباز لب مرز ارتش که تازه آنهم رسما به اجبار به آنجا فرستاده شده و اصلا کار و زندگی او چیز دیگری‌ست، چه دخلی دارد به جنایتکار اس‌اس در آشویتز؟!!
زمان جنگ که گناه ورماخت بیشتر است! اس‌ اس‌ که بیشتر برای سرکوب داخلی‌ و اینها بود! همون سرباز لب مرز ببینید مثلا در کردستان مردم فقیر بدبخت که با الاغ مثلا مشروب از انور مرز میارند رو میزنند میکشند! هی‌ هم تکرار می‌کنید که به اجبار فرستاده شده! خوب این اجباری بودن سربازی دفاع مشروع نیست در دادگاه ، یعنی‌ از guilt شما کم نمیکند!
Theodor Herzl نوشته: زمان جنگ که گناه ورماخت بیشتر است! اس‌ اس‌ که بیشتر برای سرکوب داخلی‌ و اینها بود! همون سرباز لب مرز ببینید مثلا در کردستان مردم فقیر بدبخت که با الاغ مثلا مشروب از انور مرز میارند رو میزنند میکشند! هی‌ هم تکرار می‌کنید که به اجبار فرستاده شده! خوب این اجباری بودن سربازی دفاع مشروع نیست در دادگاه ، یعنی‌ از guilt شما کم نمیکند!
نخست اینکه کدام دادگاه؟ کدام جرم؟ داریم درباره‌یِ سرباز وظیفه صحبت می‌کنیم، دلیل اینکه هیچ دادگاهی برای محاکمه‌یِ تمام سربازان وظیفه برپا نشده این نیست که ناممکن است، بلکه این است که اینها اصلا «متهم» نبوده و نیستند.
شما می‌خواهید به حساب اینکه «برخی» از سربازان (آنهم معلوم نیست تا چه اندازه آزادنه) عملی را مرتکب شده‌اند، «کل» سربازان را مجرم بحساب آورید(تعمیم نابجا). برای نیاز به محاکمه‌(و نه اثبات مجرم بودن آنها)یِ برخی بسیجی‌های آماده‌یِ سرکوب و اعضای اطلاعات و ... دلیل هست و آنهم اینکه این افراد مشخصا با اختیار و به دلیل توانایی در جنایت به عضویت در آن نهادها در آمده‌اند. ولی دوستان می‌خواهند هر جوان ایرانی را که به سن 18 سال رسیده را گناهکار بحساب آورند که حقیقتا حیرت‌انگیز است!
حالب است نظر دوستان را درباره‌یِ رفتار انقلابیون 57 با ارتشیان زمان شاه را هم اینجا جویا شویم؟
Dariush نوشته: خب این تناقض بسیار جالبی‌ست : مختار بودن برای نرفتن به سربازی اجباری! عزیزم شما وقتی می‌توانید بگویید "سرباز قبول کرده که جزئی از بدنه نظام باشد" که سربازِ مربوطه اختیاری برای انجام ندادنِ این کار داشته باشد. بسیاری کسان هستند که امکاناتِ شما را برای سربازی نرفتن ندارند یا عقل‌شان نمی‌رسد یا مثل شما فکر نمی‌کنند ...

سربازی اجباری ؟ شوخی میکنید داریوش جان ؟
تنها چیزی که به سرباز فراری در ایران داده نمیشود حق خروج از کشور و کار در ادارات دولتیست! چند% از ایرانیان بعد از سربازی بساط رو جمع میکنند میرند خارج یا میرند در ادارات دولتی مشغول کار میشوند ؟
پس این اجبار در حقیقت نوعی انتخاب است! همچنین راه های خروج از کشور در صورت سربازی نرفتند که فت و فراوان است! راه های معافیت پزشکی هم کم نیستند. خیلی از افراد هم به خودشون دروغ میگند که من معاف نمیشم و میرند سربازی! مثل دوست من!!!! هی بهش گفتم اقدام کن گفت هیچیم نیست بهم نمیدن! رفت توی آموزش بهش گفتند رسمن مشکل شنوایی داری اینجا چه غلطی میکنی ؟!

Dariush نوشته: میلاد جان جسارتا شما در رویاها سیر نمی‌کنی برادر؟خنده‌دار نیست که همه مثل شما فکر کنند؟ اصلا تصوری از این دارید که بخشِ عظیمی از جامعه‌ی ایران در ناآگاهی و سانسور و خفقان زندگی می‌کنند؟ پیشنهادِ من این است که اندکی از آن ذهنیتِ کودکانه‌ی خودتان فاصله بگیرید و به جهان واقعیت بیایید که در آن آدمها به دوسته‌ی خوب و بد تقسیم نمی‌شوند که خوبها دشمنانِ خونیِ جمهوری اسلامی و بدها غیردشمنان یا منفعلان (منفعل از نگاهِ شما البته) نسبت به ج.ا هستند!

داریوش جان دنیای واقعی این است که جندالله دشمن جمهوری اسلامیست و جمهوری اسلامی دشمن جندالله! و یک سرباز وظیفه با هر تفسیری نیروی نظامی جمهوری اسلامی!
به جای جندالله پس فردا آمریکا حمله کنه و بزنه همین سربازهای وظیفه رو بکشه هم لابد باز کار غیر اخلاقی کرده!
ببینم اگر همین سربازان وظیفه که زورکی به سربازی برده شده اند یک نیروی جندالله دستشان بیوفتد ولش میکنند بره رد کارش که یک وقتی کار غیر اخلاقی نکرده باشند ؟ جندالله که جای خود دارد ما رفتار همین سربازان وظیفه را با شهروندانی که دوستان و آشنایان خودشان هم میتوانند باشند دیده ایم فقط و فقط به خاطر اینکه اضافه خدمت نخورند!
من کسانی رو میشناسم که از دوران جنگ سرباز فراری بودند و دست آخر خود جمهوری اسلامی روش کم شد بهشون معافیت داد.
این حرفها که آی سربازی زوریه و فلان همش بهانه است! وگرنه شما فقط یه دونه فیلم ، سند یا ... به من نشون بده که کسی برای سربازی رفتن اقدام نکرده (نه اینکه رفته بعد فرار کرده) رو جمهوری اسلامی توی خیابون بگیره به زور ببره سربازی!

undead_knight نوشته: همه قواعد اخلاقیات و منطق رو هم ببوسیم و بزاریم کنار! قانون بین المللی در این زمینه نص صریحی داره،هر کس که قوانین بین المللی جنگ رو نقض بکنه مجرم هست و یا اینکه پایبند نبودن دشمن شما به این قواعد به معنای مجوز شما برای نقضش نیست.

میلاد جان لطفا تفسیر به رای نکن :))

تمام قوانین بین المللی هیچ جایی هرگز اشاره نکردند که در جنگ برید برای سرباز دشمن لالایی بخونید یا اول برید ازش بپرسید به میل خودش اونجاست یا به زور بردنش! اگر به میل خودش بود بکشیدش اگر زورکی بود براش قاقالیلی هم بخرید!!!
undead_knight نوشته: استاد کسری،این بخش بولد شده رو هم طبق قوانین بین المللی تفسیر میکنید،یاد بگیریم:))

بخش بولد شده خیلی روشن توضیح میده که در جنگی یکی از طرفین عوضیه! طرف دیگه هم خواه نا خواه عوضی میشه! در این مورد که هر دو طرف عوضی هستند.

اگر شما کشتن اسیر رو غیر اخلاقی میدونی! قبل از جندالله باید بری یقه جمهوری اسلامی رو بگیری که حجم کشتار اسراش از صد هزار تا جندالله روی هم بیشتره!
Russell نوشته: حالا دوستان بفرماید سرباز لب مرز ارتش که تازه آنهم رسما به اجبار به آنجا فرستاده شده و اصلا کار و زندگی او چیز دیگری‌ست، چه دخلی دارد به جنایتکار اس‌اس در آشویتز؟!!

ربطش به اس اس رو نمیدونم! ولی ربطش به جمهوری اسلامی رو بخواید میتونم براتون توضیح بدم!
همینکه اگر اعضای جندالله گیر همین سربازان میوفتادند سرنوشتی جز مرگ در انتظارشون نبوده به اندازه کافی استدلال ما رو محکم میکنه.
همچنین راسل جان کسی نگفته هر جوان 18 ساله ای که رفته سربازی مجرمه! ولی هر طور حساب کنید به محض ثبت نام برای سربازی و پوشیدن لباس سربازی از نظر تمام قوانین بین المللی و اخلاقی و ... نیروی نظامی جمهوری اسلامی محسوب میشه و در جنگ یک هدف نظامی هستش.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50