دفترچه

نسخه‌ی کامل: یک گروه سنی تروریستی به نام "جیش العدل" 5 مرزبان ایرانی را ربودند
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50
Dariush نوشته: نمی‌دانم شاید به قولِ آندد تکرار تا مرز خفگیِ طرفِ مقابل اخیرا تبدیل به شکلی نو از استدلال شده؟ پس از آن همه رنجی که بر خود روا داشتید پیرامونِ اینکه سربازی در ایران تقریبا اختیاری‌ست، سربازی آسان است و چه می‌دانم اینکه کشتنِ اسیر وقتی طرفِ مقابل، اسیرانِ این‌طرفی را می‌‌کشد جایز و درست است و تمامِ موارد حاشیه‌ایِ دیگر، ما هیچ‌جور نفهمیدیم که چرا سربازِ اجباری در برابرِ کرده‌های ج.ا مسئول است؟

داریوش جان من کجا گفتم در ایران سربازی اختیاریست ؟ نشان دهید!

Dariush نوشته: جز اینکه پشتِ سرِ هم می‌گویید در جنگ چنین است چه استدلالی ارائه کردید که ما قانع شویم؟ می‌گویید چون ج.ا اسیرانِ جیش‌العدل را می‌کشد، اینها هم حق دارند اسیرانِ ج.ا را بکشند.

همچنین من کجا از حق صحبت کردم ؟ نشان دهید!

Dariush نوشته: 1- این سفسطه‌ی تو هم بدی یا «تو هم خودت» است

سفسطه ای که در اینجا هست سفسطه حرف در دهان ما گذاشتن است و بس!
من تنها گفته ام هر کنشی واکنشی در پی خواهد داشت! واکنش به اعمال جمهوری اسلامی بهتر از این نیست و خواه نا خواه چنین اتفاقی میوفتد و این گفته من کوچکترین ربطی به بحث اخلاقیات که مدام وسط میکشید و میخواید این طوری حرف در دهان من بذارید ندارد.

Dariush نوشته: 2- فرض کنیم در حالت جنگ این قانون برقرار باشد که در مقابل عملی طرفی مقابل برای کشتنی اسیرانُ حق دارند اسیران دشمن را بکشند، اما شما چطور وابستگیِ فکری و عملیِ این سربازان به جمهوری اسلامی را اثبات می‌کنید؟

نخست اینکه اینجا کسی از حق حرف نزده! پس انقدر این مساله رو تکرار نکنید. من قبلن خیلی روشن اعلام کرده ام هیچ بنی بشری حق کشتن دیگری را (به جز دفاع از جان خود) ندارد و اعدام انتقام و ... در هر صورتش غیر اخلاقیست.
وابستگی فکری و عملی این سربازان هم اصلن مهم نیست! مهم اینه که اینها نیروی نظامی جمهوری اسلامی هستند.همچنین روشن شده که از این 5 تا اونی که تا کنون کشته شده وظیفه و زورکی نبوده.

Dariush نوشته: یعنی اگر ج.ا اعضای رسمیِ جیش‌العدل را می‌گیرد(اعضایی که مشخصا به اختیار خود به این گروه پیوسته‌اند و تماما مسئولِ کرده‌های خودشان هستند) و به عنوانِ اسیر اعدام می‌کند، آیا این سربازان را می‌توان واقعا اعضای رسمی ج.ا حساب کرد؟

عامل وجود جیش العدل اعدام فله ای سنی ها و بلوچهایی هست که اصلن ربطی به جیش العدل نداشتند و ادامه روند این اعدامها و کشتارها منجر به پدید آمدن جندالله و بعد از آن جیش العدل شده. پس با کمال احترام کماکان استدلال شما ربطی به چیزی که ما میگوییم ندارد.

Dariush نوشته: اعضای باند ج.ا کسانی دیگر هستند همچون فیروزآبادی و رادان و اعضای سپاه پاسداران و ... . در مقابل حرفِ شما جز این است که «به من چه؟ همین که لباس نظامیِ جمهوری اسلامی را پوشیده‌اند برایم کافی‌ست!»؟

نه برای من بلکه برای تمام ارتشها و نیروهای نظامی و شبه نظامی در جای جای دنیا. همان طور که پیشتر هم گفتم اگر به جای جیش العدل آمریکا را قرار دهیم باز هم شرایط همین طور است و اینها همواره نیروی نظامی جمهوری اسلامی هستند و اجباری بودن یا نبودنشان دخلی در واقعیتی به نام نیروی نظامی ی در اختیار جمهوری اسلامی بودنشان ندارد.

Dariush نوشته: عقل و منطق به ما می‌گوید که هر کس در برابرِ کرده‌های خود که با اختیار انجام داده مسئول است و لاغیر.

عقل و منطق همچین حرفی رو نمیزنه! شما برید الان توی خیابون یکی رو بزنید بکشید بعد بگید مجبورم کردند تنها تخفیف در مجازات دریافت میکنید ولی بیگناه شناخته نمیشید.

Dariush نوشته: شما اما از قوانینی سخن می‌گویید هیچ معلوم نیست چه کسی آنها را وضع کرده، بر چه پایه‌ای وضع شده‌اند و چرا مرجعیت و ارجحیت دارند در اینجا؟

راستش آنی که مدام دارد از قوانین وضع نشده حرف میزند شمایید داریوش جان نه ما! نمونه اش همین خط بالا!!! من تنها دارم اتفاقی که افتاده و علتش رو استدلال میکنم کاری به اخلاقیات و چه باید باشد که اکنون نیست ندارم. تمام استدلال شما در شرایطی پایور میشود که جمهوری اسلامی خود قواعد بازی را رعایت کند و طرف جیش العدل نکند. به همین دلیل است که اگر جیش العدل یک سرباز اسرائیلی یا آمریکایی را گرفته بود داستان به کل فرق میکرد و استدلالهای من هم فرق میکرد.من در اینجا فقط روی یک طرف ماجرا و داستان فوکوس نکردم.

Dariush نوشته: ما پذیرفتیم که در میدانِ جنگ کشتنِ دو طرف از هم پذیرفته است هتا اگر سربازانِ اجباری باشند. اما نمی‌دانم پیرو چه منطقی باید کشتن اسیرانی که به اجبار لباسِ رزم پوشیده‌‌اند را بپذیریم؟

خوب نپذیرید! کسی هم که مجبورتون نکرده بپذیرید! من تنها دارم یک حقیقت ساده که اتفاق افتاده ، میوفته و خواهد افتاد رو با ذکر دلایلش بازگو میکنم.
رفتار جمهوری اسلامی => جیش العدل ، تروریست ، کشتار اسیر و ... => مادامی که جمهوری اسلامی هست این داستانها هم هست و جیش العدل تنها یکی از هزاران گندِ جمهوری اسلامیست.
درود بر جیش العدل که خایه دار است و عادلانه و دلاورانه مشغول مبارزه ی مسلحانه با جمهوری اسلامیست!

جان آن 4 سرباز باقیمانده هم اهمیتی ندارد و به تخم چپم هم نیست!
کافر_مقدس نوشته: درود بر جیش العدل که خایه دار است و عادلانه و دلاورانه مشغول مبارزه ی مسلحانه با جمهوری اسلامیست!

جان آن 4 سرباز باقیمانده هم اهمیتی ندارد و به تخم چپم هم نیست!
ما هرچه توضیح میدهیم شما می‌گویید خسن و خسین هر ۳ دختران معاویه هستند. قضیه این نیست که جان این سربازان ارزش ندارد ، قضیه این هست که مردم ایران یک دفعه یک چیزی مد میشود دنبال آن‌ راه می‌‌افتند ، قبل از این سرباز‌ها صد‌ها نفر در بلوچستان اعدام شدند کجا مثلا در فیسبوک نقاشی آنها را کشیدند و در عکس پروفایل گذاشتند؟ نام خانواد‌گی ریگی در بلوچستان مثل مثلا کریمی‌ در تهران است هزاران نفر این نام خانواد‌گی را دارند ، خیلی‌‌ها فقط بخاطر این نام کشته شدند هیچ کس ککش نگزیده است ، این نشانه این هست که جان این بدبخت‌هایی‌ که در بلوچستان زندگی‌ میکنند برای شما مردم تهران و بقیه فارس‌ها ارزشی ندارد ، کجا یک بیانیه در حمایت از مردم بلوچ یا ظلمی که به سنی‌ها میروند صادر شده است؟ وطن که فقط تهران ، کرج و شیراز و اصفهان نیست!
sonixax نوشته: سازمان جیش العدل

نقل قول:به نام عدل
سازمان جیش العدل اعلام میدارد که یکی از پاسداران متعلق به رژیم را در راستای درخواست مردم ظلم دیده و مادران داغداراهل سنت اعدام نمود،و در منشور سازمان درج شده که سازمان در راستای ظلم زدایی بپاخواسته و در این باره هیچ گونه ظلمی را بر نمی تابد و واکنش نشان خواهد داد.

سازمان با هرگونه ظلم و زیادتی مخالف است و در راستای برچیدن ظلم بپاخواسته و اعدام گروهبان جمشید دانایی فر واکنشی به کنش های رژیم و جنایاتش در حق فرزندان اهل سنت می باشد.

پاسدار گروهبان یکم جمشید دانایی فر در راستای اعلام قبلی سازمان مبنی بر قصاص خون شهید علی نارویی به دار آویخته شد.و جسد وی در قبال اجساد 50 تن از شهدای راه آزادی مبادله خواهد گشت.
سازمان به رژیم هشدار میدهد که اگر تا 10 روز دیگر از این تاریخ به درخواست سازمان مبنی بر آزادی زندانیان اهل سنت اقدام نکند 1تن دیگرازپاسداران رژیم به دارآویخته خواهد گشت. بنابراین این ده روز پایان فرصت و چانه زنی است و خانواده های این پاسداران می توانند به تحصن در مقابل مجلس و دفتر ریاست جمهوری خواهان آزدی زندانیان اهل سنت در قبال آزادی فرزندانشان باشند.

سازمان جیش العدل
یکشنبه، 3 فروردین ماه 1393 برابر با 23-03-2014

تا آنجا که میدانم این سربازها وابسته به نیروی انتطامی بوده اند. چرا جیش العدل آنان را پاسدار معرفی میکند؟! نه تنها گروهبان ِ کشته شده بلکه 4 سرباز وظیفه را هم پاسدار معرفی میکند... این یک جعل و فریب افکار عمومی توسط جیش العدل نیست؟

---------------
نکته دیگری که ندیدم در این تاپیک به آن اشاره شده باشد سن و سال سربازان وظیفه است. این سربازان احتمالا میانگین سنشان زیر بیست سال است! مساله ای که به نگر من از اجباری بودن سربازی که بارها به آن اشاره شده، کم اهمیت تر نیست.
[عکس: 56.jpg]
Theodor Herzl نوشته: ما هرچه توضیح میدهیم شما می‌گویید خسن و خسین هر ۳ دختران معاویه هستند. قضیه این نیست که جان این سربازان ارزش ندارد ، قضیه این هست که مردم ایران یک دفعه یک چیزی مد میشود دنبال آن‌ راه می‌‌افتند ، قبل از این سرباز‌ها صد‌ها نفر در بلوچستان اعدام شدند کجا مثلا در فیسبوک نقاشی آنها را کشیدند و در عکس پروفایل گذاشتند؟ نام خانواد‌گی ریگی در بلوچستان مثل مثلا کریمی‌ در تهران است هزاران نفر این نام خانواد‌گی را دارند ، خیلی‌‌ها فقط بخاطر این نام کشته شدند هیچ کس ککش نگزیده است ، این نشانه این هست که جان این بدبخت‌هایی‌ که در بلوچستان زندگی‌ میکنند برای شما مردم تهران و بقیه فارس‌ها ارزشی ندارد ، کجا یک بیانیه در حمایت از مردم بلوچ یا ظلمی که به سنی‌ها میروند صادر شده است؟ وطن که فقط تهران ، کرج و شیراز و اصفهان نیست!

گیر بیخودی داده‌اید‌ ها, خُب هر بار یک چیزی نگرش مردم را به خود میگیرد. ١٧ میلیون از مردم ٨٠ میلیونی ایران هم در همین تهران میزیوند
که میشود نزدیک ٢٠% یا ⅕≈ همه‌یِ شهروندان ایران. میخواهید چیزهاییکه وابسته به تهران و استان پارس باشد کمتر به چشم بیایند؟


پارسیگر
Mehrbod نوشته: گیر بیخودی داده‌اید‌ ها, خُب هر بار یک چیزی نگرش مردم را به خود میگیرد. ١٧ میلیون از مردم ٨٠ میلیونی ایران هم در همین تهران میزیوند[١]
که میشود نزدیک ٢٠% یا ⅕≈ همه‌یِ شهروندان ایران. میخواهید چیزهاییکه وابسته به تهران و استان پارس باشد کمتر به چشم بیایند؟
خوب چون بلوچستان دور افتاده است و جمعیت کمی‌ هم دارد باید پشم حساب بشود؟ همین که هیچ کس برای کشته‌های بلوچ یا کرد یا عرب یا کرد هیچ کمپینی راه نینداخته نشانه‌ این هست که این بدبختی‌های اقوام ساکن ایران برای مردم مرکز اصلا مهم نیست ، هر روز ۱۰ تا مثل این سرباز بی‌چاره در بلوچستان کشته میشوند هیچ کس کاری نمیکند تا طرف مقابل یک ضربه میزند همه یکدفعه عرق وطن پرستی‌‌شان گل می‌کند
Theodor Herzl نوشته: خوب چون بلوچستان دور افتاده است و جمعیت کمی‌ هم دارد باید پشم حساب بشود؟ همین که هیچ کس برای کشته‌های بلوچ یا کرد یا عرب یا کرد هیچ کمپینی راه نینداخته نشانه‌ این هست که این بدبختی‌های اقوام ساکن ایران برای مردم مرکز اصلا مهم نیست ، هر روز ۱۰ تا مثل این سرباز بی‌چاره در بلوچستان کشته میشوند هیچ کس کاری نمیکند تا طرف مقابل یک ضربه میزند همه یکدفعه عرق وطن پرستی‌‌شان گل می‌کند

به شیوه‌یِ خودت:


- خب چون این ٥ سرباز از تهران هستند و مردم اهمیت میدهند, باید آنها را نادیده گرفت و به تخم امان حواله کرد؟
Bibak نوشته: تا آنجا که میدانم این سربازها وابسته به نیروی انتطامی بوده اند. چرا جیش العدل آنان را پاسدار معرفی میکند؟! نه تنها گروهبان ِ کشته شده بلکه 4 سرباز وظیفه را هم پاسدار معرفی میکند... این یک جعل و فریب افکار عمومی توسط جیش العدل نیست؟

---------------
نکته دیگری که ندیدم در این تاپیک به آن اشاره شده باشد سن و سال سربازان وظیفه است. این سربازان احتمالا میانگین سنشان زیر بیست سال است! مساله ای که به نگر من از اجباری بودن سربازی که بارها به آن اشاره شده، کم اهمیت تر نیست.


جیش العدل کی رو میخواد فریب بده ؟ همه میدونن اونا سرباز بودن نه پاسدار ... در مورد سن هم درست میگی بی باک جان ، این بیچاره ها تو سن کم چقدر هم بد شانس بودن !!

نکته دردناک این بود که تو همون فیلم منتشر شده ، تنها کسی که بین اون 5 نفر خیلی ترسیده بود ، همین جمشید دانایی فرد بود ...


Mehrbod نوشته: - خب چون این ٥ سرباز از تهران هستند و مردم اهمیت میدهند, باید آنها را نادیده گرفت و به تخم امان حواله کرد؟

حقیقت مطلب اینه که به طور کلی هیچ کاری از دست ما و بزرگتر از ما هم بر نمیاد و این کمپین و ممپین مگر تو گوش جانوران جیش العدل میره ؟ اینها از قبل تصمیمشون رو گرفته بودن و مطمئن باش اگر اتفاق خاصی نیوفته اون 4 تای دیگه هم کشته میشن و چند سالی باز اینها به همین منوال عمل میکنن و دوباره مثل عبدالمالک ریگی ، رهبر گروهشون به دام میوفته و باز یه مدت سر و صداها میخوابه و بعد روز از نو ، روزی از نو ...

تا ریشه اصلی مساله حل نشه ، مساله همینه و ملت هم بهتره جای مناسب جوگیر شن ، نه جایی که حقیقتا کاری از دست کسی بر نمیاد جز حکومتی که خودش عامل ایجاد این مساله هست . ببین خود این برادران جیش العدل چی نوشتن :

سازمان جیش العدل: اطلاعیه سازمان مبنی بر اعدام یکی از پاسدار ان

نقل قول:
سازمان به رژیم هشدار میدهد که اگر تا 10 روز دیگر از این تاریخ به درخواست سازمان مبنی بر آزادی زندانیان اهل سنت اقدام نکند 1تن دیگرازپاسداران رژیم به دارآویخته خواهد گشت. بنابراین این ده روز پایان فرصت و چانه زنی است و خانواده های این پاسداران می توانند به تحصن در مقابل مجلس و دفتر ریاست جمهوری ، خواهان آزدی زندانیان اهل سنت در قبال آزادی فرزندانشان باشند.

سازمان جیش العدل
Anarchy نوشته: جیش العدل کی رو میخواد فریب بده ؟ همه میدونن اونا سرباز بودن نه پاسدار ... در مورد سن هم درست میگی بی باک جان ، این بیچاره ها تو سن کم چقدر هم بد شانس بودن !!

نکته دردناک این بود که تو همون فیلم منتشر شده ، تنها کسی که بین اون 5 نفر خیلی ترسیده بود ، همین جمشید دانایی فرد بود ...

بذار بیشتر توضیح بدم.
من هم منظورم سرباز وظیفه بود ولی سرباز وظیفه وابسته به سپاه پاسداران. فک کنم افکار عمومی در ایران هتا بین سرباز وظیفه نیروی انتظامی با سرباز وظیفه سپاه پاسداران اندک تفاوتی قایل بشن، تازه یکی از این 5 نفر که سرباز وظیفه نیست عملا جزو پرسنل کادر سپاه معرفی شده. مهم تر اینکه مردم در کل، حمله به نیروها و تشکیلات سپاه رو بسیار "توجیه پذیرتر" میدونن تا نیروی انتظامی. منظور اینکه اگر مردم فکر کنند این 5 گروگان متعلق به سپاه هستند نفرت کمتری از جیش العدل پیدا خواهند کرد و من میگم احتمالا این گروه در بیانیه اش آگاهانه و بطرزی موذیانه اینها رو سپاهی معرفی کرده.

نقل قول:حقیقت مطلب اینه که به طور کلی هیچ کاری از دست ما و بزرگتر از ما هم بر نمیاد و این کمپین و ممپین مگر تو گوش جانوران جیش العدل میره ؟ اینها از قبل تصمیمشون رو گرفته بودن و مطمئن باش اگر اتفاق خاصی نیوفته اون 4 تای دیگه هم کشته میشن و چند سالی باز اینها به همین منوال عمل میکنن و دوباره مثل عبدالمالک ریگی ، رهبر گروهشون به دام میوفته و باز یه مدت سر و صداها میخوابه و بعد روز از نو ، روزی از نو ...

تا ریشه اصلی مساله حل نشه ، مساله همینه و ملت هم بهتره جای مناسب جوگیر شن ، نه جایی که حقیقتا کاری از دست کسی بر نمیاد جز حکومتی که خودش عامل ایجاد این مساله هست . ببین خود این برادران جیش العدل چی نوشتن :

سازمان جیش العدل: اطلاعیه سازمان مبنی بر اعدام یکی از پاسدار ان
جالب اینجاست که مسئولان نوید و مژده شنیدن خبرهای خوش درباره 5 گروگان میدادند و من هم امیدوار شده بودم ولی ناگهان این خبر ناگوار منتشر شد... اینها چرا وعده های بیخود میدهند؟
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50