دفترچه

نسخه‌ی کامل: ازدواج
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Russell نوشته: یک زن ایرانی و زن آلمانی در شرایط برابر زندگی و اجتماعی (بطور رندم از جامعه انتخاب شدند) کدومشون اگر شغلهایی که کیلاد گفت بهشون پیشنهاد بشه قبول میکنه و کدوم میگه در شان من نیست؟
من تمام مشکلم با میلاد این هست که هی میگه تمام زنان ایرانی بدون استثنا دارای این خصوصیات اخلاقی هستن، منم بهش میگم جمع نبند میگه جمع میبندم چون همشون همینجوری هستن. در ضمن بله اکثر جامعه ایرانی (چه زن و چه مرد) این کارا رو عار و ننگ و زشت میدونن، میلاد همه جای دنیا حداقلِ حقوق اداره کار میدن؟ یا بر اساس نوع کارشون و مدرک تحصیلشون و تخصصشون؟ تازه اکثر شرکتهای خصوصی کوچیک همون حقوق اداره کارو هم نمیدن. کمتر میدن. ولی از کارمندشون هر از چند گاهی از ترس اداره کار تعهد میگیرن که تمام حقوق مزایاشون رو تا اون موقع دریافت کردن و هیچگونه مطالباتی ندارن
shirin نوشته: منم بهش میگم جمع نبند میگه جمع میبندم چون همشون همینجوری هستن

حرف مرد یکیه 21


shirin نوشته: میلاد همه جای دنیا حداقلِ حقوق اداره کار میدن؟

با اجازتون - مادامی که سرمایه داری هست هدف خرید نیروی کار کارگر با کمترین دستمزد ممکنه .

shirin نوشته: یا بر اساس نوع کارشون و مدرک تحصیلشون و تخصصشون؟

همش در اداره کار تعرفه داره .


shirin نوشته: تازه اکثر شرکتهای خصوصی کوچیک همون حقوق اداره کارو هم نمیدن.

شرکتهای کوچیک معمولن شرکتهای خانوادگی هستند و نیروی بیگانه استخدام نمیکنند .

shirin نوشته: ولی از کارمندشون هر از چند گاهی از ترس اداره کار تعهد میگیرن که تمام حقوق مزایاشون رو تا اون موقع دریافت کردن و هیچگونه مطالباتی ندارن

خوب اون کارمنده خره ! یه بار شکایت یکنه یه پول قلمبه بگیره بره سر یه کار دیگه !
خانم شیرین خانم===وضعیت کار و اوضاع اقتصادی الان از خراب هم گذشته داره مرز داغونی رو هم رد میکنه. خیلی ها که ادعای کاسبی و زرنگ بازی رو داشتن یا کلاه برداری کردن و فرار کردند خارج از کشور یا مهاجرت کردند و رفتند یا مثل من یه پاشون گیر بود و نشستن خونه و مغازشون رو اجاره دادن و مثل کارگر فصلی ها هر موقع که پا بده یک بیزینس کوچولویی هم میکنند تا نگند بیکار نشستیم خونه داریم یک قول دو قل بازی میکنیم===دختر خوب مردهاش که یک زمانی قمپز در میکردن که ما فلانیم و روزی اینقدر معامله میکنیم و چند صد میلیون پول اینور اونور میکنیم الانش سر 200هزار تومن طلب چک مینویسن و موندن شب با چه رویی با جیب خالی نون برای زن و بچه شون ببرن اونوقت شما عصبانی هستی که چرا برادرت واسه خودش خونه مجردی داره و شما نداری؟ ===بعد مردها رو مقصر میدونی؟===من آدمی رو میشناختم که میلیاردر بود و پولی رو ریخت توی کار تولیدی و خونه اش رو حتی گروی بانک گذاشت تا وام بگیره از صدقه سری و بی حساب کتابی اقتصاد خرتوخر این مملکت ورشکست شد و همه ی پولش رفت و اینقدر طلبکارها روش فشار آوردن که مرد گونده به شیشه کشیدن رو آورد و الان هم خیلی وقته ازش خبر ندارم فکر کنم تا الان کرم ها خوردنش و مرده!===اینجا اروپا نیست و همه در عیش و خوشی دست و پا نمیزنند که شما اومدی میگی پس چرا عزا مال منه؟ === شما که میگی دستت تو کار بوده که باید اینا رو خوب بدونی عین بچه ها بهانه میگیری===حرف شما من رو یاد حرف اون پانتورک هایی میندازه که میومدن تو سایت میگفتن ما کار نداریم و بیکاریم و از زندگیمون راضی نیستیم و همه اش تقصیر فارس هاست! ===من اگر منطق این حرف رو فهمیدم منطق حرف شما رو هم میفهمم===
میلاد درسته اداره کار تعرفه داره ولی تعرفه اداره کار به درد عمش میخوره چون شرکتهای خصوصی فقط حداقل اداره کار رو در نظر میگیره. حالا هر کاری که میخواد انجام بده.
خیلیا میرن شکایت میکنن و پول قلمبه هم میگیرن ولی اولا هم هر کسی حوصله نداره بره دنبال اینکارا ثانیا کارفرماها هم زرنگتر هستن آخر هر ماه وقتی حقوق میدن همون تعهد رو میگیرن. یعنی یکی دو ماه هم اونقدر ارزش نداره که یه نفر بره شکایت کنه.
شرکتهای خصوصی کوچیک خیلیاشون اقوامشون هم نمیره کار کنه از بس مسخره حقوق میدن و مجبورن آگهی استخدام بزنن ، در هر صورت خواهر یا دختر خواهر یا دختر برادرشون هم که بره پیششون کار کنه انتظار داره حقوق درستی بگیرن. خیلی از شرکتای خصوصی هم چون میخوان کرم بریزن و دوست دختر بهم بزنن عمدا از بین اقوامشون کسی رو تو محل کارشون نمیارن.
من هم به دلیل کار قبلی خودم که همش با انواع شرکتهای بزرگ و کوچیک در ارتباط بودم و هم الان که بازم به نحوی دیگه با بسیاری از شرکتهای خصوصی در ارتباطم به خاطر همین در موردشون اطلاعات زیادی دارم.
ری اکتر در مورد وضعیت خراب کار میدونم ولی من در مورد وضعیت کار زنان داشتم حرف میزدم.
shirin نوشته: میلاد درسته اداره کار تعرفه داره ولی تعرفه اداره کار به درد عمش میخوره چون شرکتهای خصوصی فقط حداقل اداره کار رو در نظر میگیره. حالا هر کاری که میخواد انجام بده.

این ایراد شما وارد نیست - همه جای دنیا همینه . خاصیت سرمایه داری همینه . سود بیشتر در قبال هزینه ی کمتر .

shirin نوشته: خیلیا میرن شکایت میکنن و پول قلمبه هم میگیرن ولی اولا هم هر کسی حوصله نداره بره دنبال اینکارا ثانیا کارفرماها هم زرنگتر هستن آخر هر ماه وقتی حقوق میدن همون تعهد رو میگیرن. یعنی یکی دو ماه هم اونقدر ارزش نداره که یه نفر بره شکایت کنه.

یک شکایت = جمع کردن کاسه و کوزه ی کارفرما ! حد اقلش اینه که اگر شکایت کنندگان زیاد باشند و همه این کار رو بکنند کسی جرات چنین کاری رو دیگه نداره .

shirin نوشته: شرکتهای خصوصی کوچیک خیلیاشون اقوامشون هم نمیره کار کنه از بس مسخره حقوق میدن و مجبورن آگهی استخدام بزنن ، در هر صورت خواهر یا دختر خواهر یا دختر برادرشون هم که بره پیششون کار کنه انتظار داره حقوق درستی بگیرن.

شرکتهای خانوادگی معمولن کل خانواده در سود سهیم هستند - مثل شرکت مجموعه رستوران های هانی .

shirin نوشته: خیلی از شرکتای خصوصی هم چون میخوان کرم بریزن و دوست دختر بهم بزنن عمدا از بین اقوامشون کسی رو تو محل کارشون نمیارن.

این دیگه گند کاری حکومته که محض رضای همون الله شون ، نزدیک ترین دیسکو تا محل سکونت شهروندان ایرانی یه ۵۰۰۰ کیلومتری فاصله داره !

shirin نوشته: من هم به دلیل کار قبلی خودم که همش با انواع شرکتهای بزرگ و کوچیک در ارتباط بودم و هم الان که بازم به نحوی دیگه با بسیاری از شرکتهای خصوصی در ارتباطم به خاطر همین در موردشون اطلاعات زیادی دارم.

بنده در ایران شرکت تولید نرم افزار داشتم که البته بخشیش هم کار تبلیغاتی بود . تجربه من نشون میده ارتباط با سایر شرکتها چه بخش خصوصی و چه بخش دولتی فقط بر یک محور میچرخه : پارتی بازی . (که خوشبختانه ما از اون دم کلفتهاش رو داشتیم 4)
sonixax نوشته: در همین انجمن تا جایی که من خبر دارم ، شما تنها دختر جمع هستید نکنه اینجا هم شرایط عجیب و غریب برای ثبت نام دختر ها وجود دارد ؟! در سایر سایتهای تخصصی هم دخترها حضور خیلی کمرنگی دارند . به جاش تشریف ببرید توی سایت گلدوزی و منجوق دوزی ببینید چه قدر دختر داره وول میخوره . شیرین جان ، مشکل از پسرها نیست از خود دختر هاست . پسر های ما یه جور دیگه گیجند .
کلا تو ایران استفاده اینترنت بین آقایان بیشتره. آقایان 60 درصد هست و خانمها 40 درصد. من نمیدونم دلیلیش چیه. سایتهای گلدوزی و منجوق دوزی رو من تا حالا ندیدم. ولی تو اکثر فرومها تعداد آقایان از خانمها بیشتره. تازه اینجا هم فیلتره منم تا میخوام یه پست بزنم یا نقل قول انجام بدم جونم بالا میاد چون فیلترشکنم سرعتش پایینه خیلی طاقت فرسا هست.
shirin نوشته: کلا تو ایران استفاده اینترنت بین آقایان بیشتره. آقایان 60 درصد هست و خانمها 40 درصد.

خوب اینکه دیگه مشکل ستم روا رفته بر زن نیست که ! مشکل خودشه .


shirin نوشته: سایتهای گلدوزی و منجوق دوزی رو من تا حالا ندیدم

بانو دات نت یک نمونه اش .

shirin نوشته: ولی تو اکثر فرومها تعداد آقایان از خانمها بیشتره. تازه اینجا هم فیلتره منم تا میخوام یه پست بزنم یا نقل قول انجام بدم جونم بالا میاد چون فیلترشکنم سرعتش پایینه خیلی طاقت فرسا هست.

برای نقل قول اون بخش متن رو انتخاب کن یه دکمه میاد نقل قول متن انتخاب شده .
میدونم. ولی تو فیلترشکن تور نمیاد تو وب فریر هم بیشتر موقع ها وقتی نقل قول متن انتخاب شده رو میزنم میره صفحه اول.
shirin نوشته: ری اکتر در مورد وضعیت خراب کار میدونم ولی من در مورد وضعیت کار زنان داشتم حرف میزدم.
در ایران قانونا و عرفا وظیفه ی مرد هست که نان آور خونه باشه. وقتی مردها به دلیل شرایط اقتصادی بد در انجام وظیفشون مشکل دارند شما که خانم هستید دیگه اینقدر حرص و جوش نداره که چرا کار مناسب پیدا نمیکنید. خیلی کم هستند کسانی که در کار مناسب در رشته ی تحصیلیشون فعالیت میکنند. مثلا خود من هیچوقت این کار رو نشد که انجام بدم. سراغ کارهای دیگه رفتم. حالا شما در کشوری که قانونا و عرفا باید کار توسط مرد انجام بشه ولی بنا به شرایطی هیچ برابری حتی بین خود مردها در انجام کارها وجود نداره و هر کس خرش بیشتر رفت و تیغش بیشتر برید پول و درآمد بیشتری هم تصاحب میکنه شما اومدید میگید کار و درآمد برای زن ها نیست و ما کار میخوایم خیلی کار خوبیه و شما دارید از حق طبیعیتون دفاع میکنید و باید زن های دیگه هم از شما یاد بگیرند و حقشون رو از حکومت طلب کنند. ===ولی شما اومدید این مشکل رو به مردها ربط میدید. === اکثر مردها هیچ بدشون نمیاد که خانمشون بیرون از خونه کار کنه و یک کمک خرجی هم برای زندگیشون باشه بعلاوه ی اینکه مردها در این رابطه مقصر نیستند و دولت در این رابطه مقصره و از بزرگترین وظایف دولت و سیستم اینه که کار و اشتغال ایجاد کنه. مردهایی که خودشون در این شرایط بد اقتصادی با مشکل کار و درآمد دسته و پنجه نرم میکنند چه گناهی کردند؟ ===من در پست قبلی هم سعی کردم منظورم رو به شکل دیگری بیان کنم که متاسفانه شما نگرفتید و احتمالا فکر کردید دارم قصه تعریف میکنم.
مهربد گرامی کمی بیشتر درباره آنچه درباره اثرات فرگشتی در تشکیل خانواده انسان توضیح میدی و لینک میدی؟
اون مقاله درباره اسپرمهای قاتل خیلی جالب بود.شکل اولیه خانواده و جفتگیری در انسان چگونه بوده؟اینکه نرهای متعدد با یک ماده جفتگیری میکردند چطور ممکن بوده،با توجه به اینکه معمولن در بقه حیوانات نرها بر سر ماده ها جنگ میکنند و انکه سالمتر است جفتگیری میکند.اما بر این اساس که شما توضیح دادی،هر نری با هر ماده ای میتوانسته جفتگیری کند و بچه ها را هم حتمن بطور گروهی بزرگ میکرده اند.
و یک سوال دیگر،انهم اینکه تکلیف تربیت فرزاندان چه میشود اگر تکهمسری از بین برود؟
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24