دفترچه

نسخه‌ی کامل: همه چیز درباره جنگ جهانی‌ دوم و هلوکاست
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
امروز ۲۷ ژانویه ، روز جهانی‌ یادبود هولوکاست است. ۷۰ سال پیش در چنین روزی ، سربازان ارتش سرخ شوروی اردوگاه مرگ اشویتز رو آزاد کردند. حدود ۱۱ میلیون نفر به صورت سیستماتیک و صنعتی در جریان هولوکاست کشته شدند که ۶ میلیون نفر از آنها یهودی‌ ، حدود ۱ میلیون نفر از اقوام کولی اروپا ، ۹۰۰ هزار نفر همجنس گرا ، حدود ۲۵۰ هزار نفر از افراد عقب مانده ، و حدود ۳.۵ میلیون همچنین زندانیان اهل شوروی بودند که قتلعام شدند.
Ruins found in remote Argentinian jungle 'may be secret Nazi hideout' | World news | The Guardian

مخفیگاهی تازگی وسط جنگل در مرز آرژانتین و پاراگوئه کشف شده که ظاهراً نازی‌ها در زمان قدرت ساخته بودند که اگه رژیمشون سقوط کرد به اونجا فرار کنند که چون بعد جنگ آرژانتین با آغوش باز پذیرای اونها می‌شه دیگه نیز به این نبوده!
امروز تصادفا این مقاله ویکیپدیا رو دیدم و همینطور پراکنده مقداری ازش رو خوندم: Joan Pujol Garcia - WiKi
بخونید خیلی جالبه بنظرم!
طرف جونوری بوده ببین چطور آلمانها رو سر کار گذاشته مدت مدید و بارها گولشون زده و تاثیر زیاد و مهمی هم در کمک به متفقین داشته در جنگ! البته طبیعتا به تنهایی همه این کارها رو نکرده و با کمک عملیات و نیروهای اطلاعاتی متفقین بوده. بهرحال داستانش واقعا جالبه.
اینقدر آلمانها رو سر کار گذاشته طوری که اینطور وانمود کرده که واسشون یک شبکهء جاسوسی بین متفقین راه انداخته و آلمانها براش پول گنده فرستادن برای اینکه شبکهء جاسوسی تخیلی خودش رو اداره کنه!

The Germans paid Garbo (or Arabel, as they called him) US$340,000[44] to support his network of agents, which at one point totaled 27 fabricated characters.

نوشته 27 شخصیت تخیلی درست کرده بوده واسه آلمانها! یعنی آلمانها فکر میکردن 27 نفر جاسوس دیگه و زیردست به توسط این شخص در حال کار براشون هستن، درحالیکه همهء این شخصیت ها قلابی بودن!
نقل قول:مخفیگاهی تازگی وسط جنگل در مرز آرژانتین و پاراگوئه کشف شده که ظاهراً نازی‌ها در زمان قدرت ساخته بودند که اگه رژیمشون سقوط کرد به اونجا فرار کنند که چون بعد جنگ آرژانتین با آغوش باز پذیرای اونها می‌شه دیگه نیز به این نبوده!
قبلا هم به آرژانتین و البته فکر کنم یکی دو کشور دیگه اشاره کرده بودی که جای پنهان شدن نازیها بودن. این سوال برام پیش اومد که رابطهء آرژانتین و نازی ها با هم چیه چرا چنین روابطی داشتن؟ چرا بین این همه کشور آرژانتین و یکی دوتای دیگه؟ از کجا چرا تونستن اینقدر بهم نزدیک بشن بطوریکه بعد از جنگ هم این جرات و امکان باشه که نازی ها در اونجا پناه بگیرن؟
در چه سطحی با هم رابطه داشتن آیا در جریان جنگ هم آرژانتین دخالتی داشته کمکی میکرده به نازیها؟ پیمانی چیزی با هم داشتن؟ پس چرا کسی به آرژانتین گیر نداد؟
kourosh_iran نوشته: قبلا هم به آرژانتین و البته فکر کنم یکی دو کشور دیگه اشاره کرده بودی که جای پنهان شدن نازیها بودن. این سوال برام پیش اومد که رابطهء آرژانتین و نازی ها با هم چیه چرا چنین روابطی داشتن؟ چرا بین این همه کشور آرژانتین و یکی دوتای دیگه؟ از کجا چرا تونستن اینقدر بهم نزدیک بشن بطوریکه بعد از جنگ هم این جرات و امکان باشه که نازی ها در اونجا پناه بگیرن؟
در چه سطحی با هم رابطه داشتن آیا در جریان جنگ هم آرژانتین دخالتی داشته کمکی میکرده به نازیها؟ پیمانی چیزی با هم داشتن؟ پس چرا کسی به آرژانتین گیر نداد؟

من فکر نکنم به هم نزدیک بوده باشند! کلن کشورهای آمریکای جنوبی به خصوص برزیل و آرژانتین خر تو خر هستند! شما اونجا بمب اتمی هم بترکونید سخت میتونند پیداتون کنند. شاید از این خر تو خری استفاده کرده باشند.
حدود ۱۰% جمعیت آرژانتین مهاجرین آلمانی‌ هستند ؛ روی این حساب مخفی‌ زندگی‌ کردن و قایم شدن بین آلمانی‌‌ها اونجا راحت بوده! بعدش آرژانتین در زمان جنگ جهانی‌ تو جبهه نازی‌ها بوده و از موسیلینی و هیتلر حمایت میکرد!
Theodor Herzl نوشته: حدود ۱۰% جمعیت آرژانتین مهاجرین آلمانی‌ هستند
چه وقت واسه چی رفتن اونجا؟

نقل قول:بعدش آرژانتین در زمان جنگ جهانی‌ تو جبهه نازی‌ها بوده و از موسیلینی و هیتلر حمایت میکرد!
خب اونوقت بعد از جنگ، متفقین بهش کاری نداشتن چیزی بهش نگفتن؟
kourosh_iran نوشته: چه وقت واسه چی رفتن اونجا؟
kourosh_iran نوشته: خب اونوقت بعد از جنگ، متفقین بهش کاری نداشتن چیزی بهش نگفتن؟
جواب این ۲ تا سوال رو نمیدونم ، تحقیق می‌کنم میگم
دیروز سالگرد شروع عملیات خلیج نرماندی در فرانسه بود که هنوز که هنوز است یکی‌ از بزرگترین عملیات‌های نظامی تاریخ مدرن است ؛ در این عملیات ، آمریکا ، کانادا ، بریتانیا و چندین کشور دیگر عملیات زمینی‌ برای آزادی اروپای غربی رو از خلیج نرماندی فرانسه آغاز کردند.

Normandy landings - WiKi
آخرین بازمانده کمپ تربلینکا در سنّ ۹۳ سالگی در گذشت. در کمپ تبلینکا حدود ۹۰۰ هزار یهودی‌ قتل عام شدند که بیشترین مقدار بعد حدود ۱.۱ میلیون در اشویتز هست Last survivor of Nazi death camp Treblinka dies aged 93 | World news | The Guardian
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38