دفترچه

نسخه‌ی کامل: همه چیز درباره جنگ جهانی‌ دوم و هلوکاست
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
وقتی صحبت از مارشال پلن میشه، 13 بیلیون دلار میشه رقم کهکشانی. ولی وقتی کمک به متفقین میشه رقم ناچیز 10 بیلیون دلار مطرح میشه.

ببینید حرف من اینه: بدون دخالت امریکا جنگ ممکن بود 6 سال دیگه هم طول بکشه. شما قبول دارید که دخالت امریکا باعث پایان جنگ شد؟

استخدام دانشمندان و اینا چیه به من تحویل میدید؟
Theodor Herzl نوشته: تازه ، بعد جنگ جهانی‌ کدام کشور نازیهای بسیاری را نجات داد و به کشور خود برد؟ کدام کشور دانشمندان نازی را بخدمت گرفت؟ کدام کشور نازی‌ها را مأمور بررسی‌ اسناد به دست آماده کرد؟ آمریکا! جنگ شوروی تفاوتی‌ که داشت این بود که جنگ ایدئولوژیک بود با فاشیست ها! مثل کسانی‌ که بخاطر جنگ ایدئولوژیک به جبهه رفتند در جنگ با عراق، بیشتر ترس آمریکا این بود که شوروی همینطوری که نازی‌ها را تار و مار می‌کند فردا تمامی‌ اروپا را بگیرد. وگرنه رهبران یهودی در آمریکا خودشان را کشتند تا آمریکا به آلمان حمله کند و جنگ را تمام کند ، رئیس جمهور آمریکا کاری نکرد ، بلکه حتی هنری فورد کاپیتالیست نیز در آلمان کارخانه تانک سازی راه انداخت ، خانواده بوش نیز با نازی‌ها روابط گسترده داشتند.

جنگ آمریکا با آلمان از سوی آمریکا چندان جنگ ایدئولوژیکی نبود ولی بگمانم بعد از گشایش کمپ‌ها و اطلاع همگانی شد ولی جنگ آلمان نازی با "دموکراسی‌ها" از نظر خودشان جنگ ایدئولوژیک بود؛ و من نمیدانم ایراد شما اینجا چیست؟ آمریکا دانش و دانشمندان آلمانی در طرف فتح خودش را بخدمت گرفت شوروی هم همینطور و اصلا بخش مهمی از مسابقه برای فتح بر سر همین تکنولوژی آلمان نازی بود ،حالا نمیدانم این غیراخلاقی‌تر است یا اینکه نگهداشتن صدها هزار اسیر آلمانی بعنوان برده و به بیگاری گرفتن آنها تا مرگ؟
اگر آمریکا هم کاری برای یهودیان نکرد یا دیر کرد در شوروی که بساط یهودستیزی برپا شد.همانطور که دوستان گفتند ورود آمریکا به جنگ در عمل تمام کننده‌یِ کار نازی‌ها بود، حالا اینکه چقدر از این قدرت بکار گرفته شد بحث دیگریست ولی یک فاکتور بسیار مهم در تحلیل نظامی همین امروز هم توان صنعتی یک کشور است، بدین معنی که چه میزان از صنایع یک کشور قابل تبدیل شدن به کارخانجات تولید تجهیزات جنگی ست، شوروی هم هر چه توانست بکند با همین تبدیل تمام صنایع خود به کارخانجات نظامی بود ولی چه آنموقع چه امروز،این شاخص چین و روسیه قابل مقایسه با آمریکا نبوده و نیستند، آلمان نازی هم قدرت نظامیش از قدرت صنعتیش میآمد با این تفاوت که از نظر وسعت و منابع بسیار محدودتر بود.
من دقیقا متوجه نمیشوم از چه موضعی دفاع میکنی کسری جان، ولی بگمانم همینکه در روزهای پایانی جنگ ژاپنی‌ها امید به حمایت شوروی داشتند و همه اینها هم با دادن باج سبیل مربوطه به استالین محقق شد و گمان کنم که مقایسه‌یِ اینها تازه در روز‌هایِ آخر جنگ با موضع چرچیل خود گویای همه چیز است.
همان ایدئولوژی هم بیشتر از کل کشتار نازی‌ها کمونیست کشت، من نمیدانم این بالا بودن سطح توحش در جبهه‌یِ شرق توسط دو طرف را چطور بعنوان پدیده‌ای مثبت مطرح میکنی؟
kourosh_bikhoda نوشته: وقتی صحبت از مارشال پلن میشه، 13 بیلیون دلار میشه رقم کهکشانی. ولی وقتی کمک به متفقین میشه رقم ناچیز 10 بیلیون دلار مطرح میشه.
من در مورد مارشال پلان اظهار نظری نکردم



kourosh_bikhoda نوشته: بدون دخالت امریکا جنگ ممکن بود 6 سال دیگه هم طول بکشه. شما قبول دارید که دخالت امریکا باعث پایان جنگ شد؟
بمباران اتمی‌ و غیره آمریکا حتما تاثیر داشت در ژاپن ، ولی‌ اگر حمله استالین از شمال نبود امپراطور ژاپن هرگز تسلیم نمی‌شد ، پس هر ۲ کشور در پایان جنگ جهانی‌ تاثیر داشتند.
Russell نوشته: جنگ آمریکا با آلمان از سوی آمریکا چندان جنگ ایدئولوژیکی نبود ولی بگمانم بعد از گشایش کمپ‌ها و اطلاع همگانی شد
آمریکا و انگلیس از کمپ‌ها از سال ۱۹۳۹ اطلاع داشتند



Russell نوشته: من نمیدانم ایراد شما اینجا چیست؟ آمریکا دانش و دانشمندان آلمانی در طرف فتح خودش را بخدمت گرفت شوروی هم همینطور و اصلا بخش مهمی از مسابقه برای فتح بر سر همین تکنولوژی آلمان نازی بود ،حالا نمیدانم این غیراخلاقی‌تر است یا اینکه نگهداشتن صدها هزار اسیر آلمانی بعنوان برده و به بیگاری گرفتن آنها تا مرگ؟
در زمان جنگ جهانی‌ دوم قوانین مربوط به جنگ که مثل امروز نبود ، کشور‌ها از طریق total war جنگ میکردند ، خود آمریکا ژاپن را با خاک یکسان کرد ، انگلیس شهر اسن را تبدیل به پودر کرد ، جنگ بین ملت‌ها بود و هرکه هرچه از ملت دیگری دستش می‌‌آمد میکشت!

Total war - WiKi



Russell نوشته: من دقیقا متوجه نمیشوم از چه موضعی دفاع میکنی کسری جان
من از ارتش شوروی به این دلیل دفاع می‌کنم که کورش و میلاد می‌‌خواهند نقش شوروی در شکست هیتلر را هیچ جلوه بدهند و بگویند آمریکا و انگلیس همه کار را کردند که این حرف اگر از روی نا آگاهی‌ نباشد دروغ تاریخی‌ محض است ، بروید در مورد جنگ‌های تن به تن سربازان ارتش سرخ با نازی‌ها در برلین بخوانید تا فداکاری‌های آنها را ببینید ، آمریکایی‌‌ها و انگلیس‌ها هم در مثلا نبرد نورماندی هم فداکاری‌های بسیاری کردند و من آنها را acknowledge می‌کنم ، مشکل این هست که کورش و میلاد به نا آگاهی‌ یا به دروغ و بخاطر مشکل داشتن با چپ ، تمامی‌ تاریخ را انکار میکنند.
Theodor Herzl نوشته: من از ارتش شوروی به این دلیل دفاع می‌کنم که کورش و میلاد می‌‌خواهند نقش شوروی در شکست هیتلر را هیچ جلوه بدهند
من کجا چنین چیزی گفتم؟
kourosh_bikhoda نوشته: مزخرف نگید. شکست هیتلر برای کمک به بشریت نبوده بلکه به خاطر صرفن "دشمنی" بوده. تازه اگر امریکای عزیز به دادتون نمیرسید که هیتلر دهان استالین را سرویس کرده بود.
kourosh_bikhoda نوشته: من کجا چنین چیزی گفتم؟
شوروی جنگ تن‌ به تن با نازی‌ها کرده ، ۲۵ میلیون کشته داده ، تمامی‌ هستی‌ و نیستی‌ خود را به جنگ آورده تا فاشیسم را نابود کند ، آن وقت می‌گویید اگر آمریکا نبود هیتلر به استالین میباخت؟ ما هم نمیگوییم آمریکا در جنگ نقش نداشته ، مشکل این هست که شما بخاطر کینه از چپ و کمونیسم تاریخ را انکار می‌کنید. ۲ مثل بیاورید مثلا در ۲ نبرد که اگر آمریکا نبود شوروی شکست میخورد؟
Theodor Herzl نوشته: شوروی جنگ تن‌ به تن با نازی‌ها کرده ، ۲۵ میلیون کشته داده ، تمامی‌ هستی‌ و نیستی‌ خود را به جنگ آورده تا فاشیسم را نابود کند ، آن وقت می‌گویید اگر آمریکا نبود هیتلر به استالین میباخت؟ ما هم نمیگوییم آمریکا در جنگ نقش نداشته ، مشکل این هست که شما بخاطر کینه از چپ و کمونیسم تاریخ را انکار می‌کنید. ۲ مثل بیاورید مثلا در ۲ نبرد که اگر آمریکا نبود شوروی شکست میخورد؟
نه من میگم اگر امریکا نبود هبتلر دهن استالینو سرویس کرده بود. گفتم که از نظر من اگر دخالت امریکا نبود جنگ بیشتر از این طول می کشید. دخالت امریکا باعث شد جنگ زودتر تموم بشه. کینه از چپ و اینها هم انگه و ربطی به حرف من نداره.
kourosh_bikhoda نوشته: نه من میگم اگر امریکا نبود هبتلر دهن استالینو سرویس کرده بود. گفتم که از نظر من اگر دخالت امریکا نبود جنگ بیشتر از این طول می کشید. دخالت امریکا باعث شد جنگ زودتر تموم بشه. کینه از چپ و اینها هم انگه و ربطی به حرف من نداره.
آمریکا به پایان جنگ در پاسفیک کمک شایانی کرد ، وگرنه در اروپا چند ماه این‌ور یا آن ور شوروی تمامی‌ اروپا را می‌توانست آزاد کند!
آمریکا که هیچ نمیخواست که به جنگ اندر شود و تنها باکشتی ها به انگلیس
خوراک و افزار و .. میرسانید. هرآینه مردم آمریکا این را نمیخواستند ولی
سرمایه داران میخواستند، چون میخواستند از کیک پیروزی چیزی به انها برسد.
تازه پس از ایرنگ سترگ ژاپن در تازش به پرل هاربور که آلمان هم به آمریکا
جنگ آشکار کرد ( اعلان جنگ)، آنها در سرنوشت جنگ اندر شدند.
پس یاری آمریکا در جنگ جهانی دوم برای این بود که سپس از کیک پیروزی
که دیر یا زود میان پیروزمندان پخش میشد، چیزی به او هم برسد.
و همچنان که دیدیم، کیک اروپا را در کام خود فرو برد!
میگویند چرچیل پس از اینکه شنید که ژاپن به آمریکا تاخته و آلمان
هم به آمریکا جنگ آشکار کرده، گفته است که " خدا را سپاس که بوخته شدیم!"
و سپس در رختخواب رفته و آسوده و خوش، پس از دیری کم خوابی ، سیر خوابید!
برای همین دوستان بجای گمانه زنی و سخن گفتن از روی پیورزی های
آنتی پاتیک به کمونیسم، بهتر است کمی تاریخ بخوانند !


پارسیگر
Theodor Herzl نوشته: کًل کمک‌های آمریکا به شوروی ۱۱ بیلیون دلار آن زمان بود

بنمایه‌یِ این آمار چیست؟
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38