دفترچه

نسخه‌ی کامل: صفحه فیس بوک در مورد آزادی های یواشکی زنان در ایران
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
kourosh_bikhoda نوشته: این دوباره میشه همون حرف قبلیت: یک تئوری داری که معتقدی کار میکنه.
بحث هزینه یابی البته در حسابداری خیلی گستردست. ولی نمیدونم در علوم اجتماعی و سیاسی چطور میشه سنجیدش. البته با در نظر گرفتن اینکه برعکس حسابداری، همه داده ها شسته رفته در اختیار نیستند و مثلن کسی تا پیش از امتحان کردنش نمیدونست واکنش رژیم بشار اسد پوفیوز در برابر شورش ها چه خواهد بود. بنابر این احتمالن تو اگر جزو طرفداران شورش و مبارزه مسلحانه در سوریه بوده باشی، الان باید به این نتیجه رسیده باشی که تئوریت کار نکرده و هزینه به دوش مردم گذاشتی.

بله درسته من تا اون قسمتی که گفتید به این نتیجه رسیدی رو کاملن موافقم!
مساله اینه که یک چیز رو دوباره و چند باره آزمودن میشه کوشش و خطای کور!
مثلن در مورد جمهوری اسلامی آزمودن راه اصلاحات، راهی که بارها آزموده شده و شکست خورده کار عقلانی نیست.
izabel نوشته: صفحه چرتی هستش و هیچ فایده ایی هم نداره مردم ایران فقط یک چیز رو کم دارن اون هم شجاعت هستش!
با این یواشکیا فقط وسیله تمسخر دیگران در جای جای دنیا شدیم!
البته فارق از اینکه صفحه خوبی هست یا نه تنها کسانی که با شدت و جدیت این صفحه رو مسخره کردند هموطنان ایرانیمون در جای جای جهان و از انواع طیف های سیاسی بودند:))
sonixax نوشته: مثلن در مورد جمهوری اسلامی آزمودن راه اصلاحات، راهی که بارها آزموده شده و شکست خورده کار عقلانی نیست.
این شد حرف حساب. پس سر این موضوع توافق میکنیم که راهی که آزموده نشده رو میشه یکبار آزمایش کرد. البته احتمالن الان نظرت در مورد آزمون و خطا در عرصه های اجتماعی و انسانی تغییر کرده باشه ولی به هر حال.

راستی یک موضوع دیگه، از اونجا که یک سیستم انسانی هم مانند هر سیستم دیگه ای دچار فرگشت میشه، بنابر این ممکنه واکنش هاش نسبت به کنش ها تغییر کنه. این یعنی تئوری که 40 سال پیش شکست خورده ممکنه سال بعد پیروز بشه. البته این تفکر خیلی خطرناکه و باید مواظب بود. چون درست با همین استدلال هست که اصلاح طلبان میتونند دوباره مردم رو پشت سر خودشون بکشونند.
kourosh_bikhoda نوشته: پس سر این موضوع توافق میکنیم که راهی که آزموده نشده رو میشه یکبار آزمایش کرد

قطعن!

kourosh_bikhoda نوشته: البته احتمالن الان نظرت در مورد آزمون و خطا در عرصه های اجتماعی و انسانی تغییر کرده باشه ولی به هر حال.
آزمودن چیزی که از نتیجه اش اطلاعی نداری ایرادی نداره و در علوم مهندسی هم ازش استفاده میشه.
اینکه شما یک راه رو که میدونید نتیجه اش چیه بدون تغییر پارامترها (که در صورت تغییر پارامتر ها دیگه نمیشه راه قبلی) بارها و بارها امتحان کنید شاید نتیجه عوض شه ایراد داره!

kourosh_bikhoda نوشته: راستی یک موضوع دیگه، از اونجا که یک سیستم انسانی هم مانند هر سیستم دیگه ای دچار فرگشت میشه، بنابر این ممکنه واکنش هاش نسبت به کنش ها تغییر کنه. این یعنی تئوری که 40 سال پیش شکست خورده ممکنه سال بعد پیروز بشه. البته این تفکر خیلی خطرناکه و باید مواظب بود. چون درست با همین استدلال هست که اصلاح طلبان میتونند دوباره مردم رو پشت سر خودشون بکشونند.

اگر یک تئوری غیر عقلانی، پر از ایراد از پایه، و غیر انسانی باشه (مثل کمونیسم) در صورت پیروزی هم نتیجه ی بسیار وحشتناکی خواهد داشت.
Theodor Herzl نوشته: ببین این اسهال طلب‌ها مثل معصومه قمی می‌‌خواهند بین خارجی‌‌ها جای بندازند که نیروی اصلاح طلب مخالف واقعی‌ بنیاد گرایی درون ایران هست و اپوزیسیون بر اندازی وجود نداره!

مگر وجود دارد؟! کجاست آن اپوزیسیون برانداز؟!!

لکن آن براندازهایی که در مدت 35 سال نتوانند یک حکومت را براندازند به درد لای جرز می خورند!
کافر_مقدس نوشته: لکن آن براندازهایی که در مدت 35 سال نتوانند یک حکومت را براندازند به درد لای جرز می خورند!
وجود ندارد چون رهبر شما میر حسین و بقیه ۱۲۰ هزار نفر رو در طی‌ ۱۰ سال اول انقلاب اعدام کردند ، اکثریت افراد مهمی‌ که تاثیری در ایران داشتند در خارج ترور شدند
کافر_مقدس نوشته: لکن آن براندازهایی که در مدت 35 سال نتوانند یک حکومت را براندازند به درد لای جرز می خورند!

آن اصلاح طلبانی که نتوانستند در مدت 35 سال حکومت را اصلاح کنند و اعتراضشان در تقلب انتخاباتی به پشم سید علی هم گرفته نشد و رهبرشان را انداخته اند هلفدونی داره از مریضی گور به گور میشه به درد کجا میخورند اون وقت ؟ :))
Theodor Herzl نوشته: وجود ندارد چون رهبر شما میر حسین و بقیه ۱۲۰ هزار نفر رو در طی‌ ۱۰ سال اول انقلاب اعدام کردند ، اکثریت افراد مهمی‌ که تاثیری در ایران داشتند در خارج ترور شدند
کشته شدگان در جنگ را هم به این لیست بیافزایید.
Theodor Herzl نوشته: وجود ندارد چون رهبر شما میر حسین و بقیه ۱۲۰ هزار نفر رو در طی‌ ۱۰ سال اول انقلاب اعدام کردند ، اکثریت افراد مهمی‌ که تاثیری در ایران داشتند در خارج ترور شدند
بلارخه وجود داره یا نداره!؟:))
Russell نوشته: کشته شدگان در جنگ را هم به این لیست بیافزایید.
عده ای از این کشته شدگان در جنگ فعلن هنوز زنده هستند و دارن توی خیابون خون ما و شما رو میمکند و پشت سر خامنه ای پفیوز نماز میخونند.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22