دفترچه

نسخه‌ی کامل: صفحه فیس بوک در مورد آزادی های یواشکی زنان در ایران
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
kourosh_bikhoda نوشته: من اصراری ندارم که اینطور نیست. اگه اینطور باشه خود به خود خاموش میشه.
ولی هنوز نمیفهمم دستکم تلاش برای این کار چه ایرادی میتونه داشته باشه.
ببین این اسهال طلب‌ها مثل معصومه قمی می‌‌خواهند بین خارجی‌‌ها جای بندازند که درون ایران نیروی مخالف درون نظام هست و خواسته مردم این هست! متوجه میشی‌ چی‌ میگم؟ الان این همه توجه رسانه‌‌ای گرفته این صفحه ، یک کلمه در مورد اسلام که هیچی‌ در مورد نظام چیزی ننوشته! اینها دارند این رو جای میندازند که نیروی اصلاح طلب مخالف واقعی‌ بنیاد گرایی درون ایران هست و اپوزیسیون بر اندازی وجود نداره!
Russell نوشته: نه خوشبختانه اینگونه نیست، صاحب شدن چیزهای روی زمین تنها در مرام برادران لیبرال است، همه اینگونه نیستند.
ببین راسل جان. دوست داری کل کل کنی و وقت تلف کنی، شوربختانه من زمان برای اینکار فعلن ندارم. باشه وقتی دیگه. ولی بدان و آگاه باش که همین کار رو هم بلد نیستی. چون خودتی که جواب نشد. یه چیز دیگه بگو جانم.
kourosh_bikhoda نوشته: ببین راسل جان. دوست داری کل کل کنی و وقت تلف کنی، شوربختانه من زمان برای اینکار فعلن ندارم. باشه وقتی دیگه. ولی بدان و آگاه باش که همین کار رو هم بلد نیستی. چون خودتی که جواب نشد. یه چیز دیگه بگو جانم.

نه عزیزم کل‌کل چیه؟ من الان دیگه متوجه هستم داستان از چه قرار هست. ثانیا برای قضاوت درباره‌یِ کالیبر، من قسم حضرت عباس را باور کنم یا دم خروس را؟!!
Theodor Herzl نوشته: ببین این اسهال طلب‌ها مثل معصومه قمی می‌‌خواهند بین خارجی‌‌ها جای بندازند که درون ایران نیروی مخالف درون نظام هست و خواسته مردم این هست! متوجه میشی‌ چی‌ میگم؟ الان این همه توجه رسانه‌‌ای گرفته این صفحه ، یک کلمه در مورد اسلام که هیچی‌ در مورد نظام چیزی ننوشته! اینها دارند این رو جای میندازند که نیروی اصلاح طلب مخالف واقعی‌ بنیاد گرایی درون ایران هست و اپوزیسیون بر اندازی وجود نداره!
ببین نسل انقلاب 57 رفتند به سمت اسلام انقلابی و به آخوند یاد دادند که میتونه حکومت هم بکنه. این راهی که رفته شده رو حالا عده ای از جمله این اسهال طلب های پفیوز میخوان دوباره برگردن به حالتی که آخوند و اسلام در پستو بشینه ولی ضمنن جاه و جلالش هم حفظ بشه. این ممکنه از دورویی و درغگوییشون باشه ممکنم هست از تفکرشون باشه. از هر چی که باشه من مطمئنم مردم روستاها و شهرستان ها رو نمیشه با تاختن به اسلام، دنباله رو خودت بکنی. گردنتو میزنن اینا.
kourosh_bikhoda نوشته: ببین نسل انقلاب 57 رفتند به سمت اسلام انقلابی و به آخوند یاد دادند که میتونه حکومت هم بکنه. این راهی که رفته شده رو حالا عده ای از جمله این اسهال طلب های پفیوز میخوان دوباره برگردن به حالتی که آخوند و اسلام در پستو بشینه ولی ضمنن جاه و جلالش هم حفظ بشه. این ممکنه از دورویی و درغگوییشون باشه ممکنم هست از تفکرشون باشه. از هر چی که باشه من مطمئنم مردم روستاها و شهرستان ها رو نمیشه با تاختن به اسلام، دنباله رو خودت بکنی. گردنتو میزنن اینا.
تاختن به اسلام نه ، تاختن به جمهوری اسلامی! اسهال طلب‌ها طرفدار رژیم جمهوری اسلامی هستند ، طرفدار آخوند سیاسی و حکومت آخوند‌ها هستند بر خلاف چیزی که میگی‌ ، در طول ۳۵ سال انقلاب ۲۴ سال اسهال طلب‌ها سر کار بودند ، اوضاع چه تغییری کرده؟ ۲ تا از رئیس جمهور‌هاشون آخوند بودند ، من با یک مسلمون معتقد که مخالف رژیم هست خودم رو در یک جبهه میدونم مثل آیت‌الله کاظمینی بروجردی که در زندان هست ، ولی‌ یک جاکش اسهال طلب مثل کدیور که میگه خامنه‌ای بد هست ولی‌ جمهوری اسلامی خوب هست از همه جاکش تر هست
sonixax نوشته: کوروش جان اسم این احیانن نمیشه کوشش و خطا؟!

شاید باید یک پرسش تاریخی بسیار مهم را یکبار با خود مرور کنیم و بطور جدی به فکر پاسخی برایش باشیم. چرا ما، به عنوانِ مردمِ ایران، در عرضِ یک قرن، دو انقلابِ به حاصل نشسته، چند انقلابِ ناکام مانده و چند کودتا را از سر گزرانده و بعد از این همه کش و قوس و فرود و فرازهای پی‌درپی؛ پس از آنهمه مبارزه‌ها، رشادت‌ها و کسانی چون ستارخان و کسروی، اکنون اینچنین در این گندآبی که با دستانِ خودمان ساختیم‌اش دست و پا می زنیم و به این وضع رقت‌انگیز و فلاکتبار افتاده‌ایم و تازه پس از همه‌ی اینها به یادِ مبارزاتِ «یواشکی» خودمان افتاده‌ایم؟ این بی‌شک پرسشی‌ست حیاتی، فوری و سرنوشت‌ساز که ما باید پیش از هرگونه تلاش برای افتادن به دنبالِ هر حرکتِ آلترناتیو ابتدا به ساکن بهش فکر کنیم.

Russell نوشته: نه خوشبختانه اینگونه نیست، صاحب شدن چیزهای روی زمین تنها در مرام برادران لیبرال است، همه اینگونه نیستند.
E105
کلا ما نمی‌دانیم دوستان چی میزنند که اینطوری دولا پهنا با ما حساب می‌کنند که مبارزان مشروطه را هم با مبارزانِ «یواشکی» قیاس می‌کنندE412.
kourosh_bikhoda نوشته: چرا. خودشه.

خوب کوشش و خطا خیلی وقته که دوره اش گذشته مگر در زمینه های بسیار ناشناخته! چرا که هم بسیار هزینه بر است و هم نتیجه قطعی و درست نداره!
فکر نمیکنم رویارویی با یک حکومت توتالیتر یک مورد ناشناخته و عجیب غریب باشه که نیاز به این همه هزینه های جانبی داشته باشه.
به نظر شخص خود من ایگنور کردن حکومت از صد تا خیابون ریختن و آزادی یواشکی و ... بیشتر جواب میده. تمام این کارها با یک شرکت گسترده مردم در انتخابات پنبه میشوند میروند پی کارشان و حکومت هم این رو خوب میدونه و برای همینه که دم انتخابات تمام زور و ترفندهاش رو رو میکنه تا مردم در انتخابات شرکت کنند که تا به اینجا هر بار موفق شده!

یک بار مردم رو میکشون پای صندوق رای که ناطق نوری نشه یک وقتی کار رو برای مردم سخت کنه!
یک بار میکشونه که احمدی نژاد یک وقتی نشه جاش رفسنجانی بشه!
یک بار میکشونه که موسوی بیاد گند های مموتی رو جمع کنه!
یک بار دیگه میکشونه که جلیلی نیاد بقیه راه مموتی رو بره!

خلاصه هر بار یک بهانه ای برای تبلیغات و بازار داغ شایعه هست و تا حالا که خوب جواب داده.

kourosh_bikhoda نوشته: ولی هنوز نمیفهمم دستکم تلاش برای این کار چه ایرادی میتونه داشته باشه.

به نظر من که ایرادی نداره!
فقط ازش نمیشه مبارزه سیاسی یا مدنی کشید بیرون! ولی ایرادی هم نداره خیلی هم خوبه دست کم شاید باعث بشه یک مقداری ترس مردم از بیحجابی بریزه.

یک دوست پزشکی در ایران داشتیم (روانپزشک بودند) با یک سری از دوستان نشسته بودیم حرف میزدیم ایشون هم بود. دخترای جمع همه نالیدن از حجاب زورکی و اینها! این دوست ما گفت خوب الان ما توی دفتر نشستیم کسی هم نیست روسری هاتون رو بردارید! همه دخترها گرخیدند. (توی محیط خصوصی). بعد بهشون گفت وقتی از بیحجابی توی یک اتاق در بسته و محیط خصوصی میترسید چه طوری میخواید بیحجاب برید بیرون ؟! این کار تنها سودش شکسته شدن این تابو هست ولی اسمش مبارزه نیست به نظر من.
Dariush نوشته: شاید باید یک پرسش تاریخی بسیار مهم را یکبار با خود مرور کنیم و بطور جدی به فکر پاسخی برایش باشیم. چرا ما، به عنوانِ مردمِ ایران، در عرضِ یک قرن، دو انقلابِ به حاصل نشسته، چند انقلابِ ناکام مانده و چند کودتا را از سر گزرانده و بعد از این همه کش و قوس و فرود و فرازهای پی‌درپی؛ پس از آنهمه مبارزه‌ها، رشادت‌ها و کسانی چون ستارخان و کسروی، اکنون اینچنین در این گندآبی که با دستانِ خودمان ساختیم‌اش دست و پا می زنیم و به این وضع رقت‌انگیز و فلاکتبار افتاده‌ایم و تازه پس از همه‌ی اینها به یادِ مبارزاتِ «یواشکی» خودمان افتاده‌ایم؟ این بی‌شک پرسشی‌ست حیاتی، فوری و سرنوشت‌ساز که ما باید پیش از هرگونه تلاش برای افتادن به دنبالِ هر حرکتِ آلترناتیو ابتدا به ساکن بهش فکر کنیم.
سپاسی که من دادم به خاطر این پاراگراف بودها.
خیال برتان ندارد E409
sonixax نوشته: به نظر شخص خود من ایگنور کردن حکومت از صد تا خیابون ریختن و آزادی یواشکی و ... بیشتر جواب میده. تمام این کارها با یک شرکت گسترده مردم در انتخابات پنبه میشوند میروند پی کارشان و حکومت هم این رو خوب میدونه و برای همینه که دم انتخابات تمام زور و ترفندهاش رو رو میکنه تا مردم در انتخابات شرکت کنند که تا به اینجا هر بار موفق شده!
ینی تو یک تئوری داری که معتقدی کوشش و خطا هم نیست و نتیجه‌ی یقینی داره.
ما داریم در مورد یک حرکت اجتماعی صحبت میکنیم. هیچ فرمول یکسانی برای حرکت های اجتماعات مختلف وجود نداره. هر موردی که نام ببری میشه یک مثال نقض ازش پیدا کرد. همین بهار عربی در همه کشورهای عربی نتیجه داد ولی در سوریه موند زمین. همین تئوری تو ممکنه جواب نده و بی ثمر بمونه. بنابر این ناگزیر از کوشش و خطا میشیم. اصلن خود به خود میبینی که تئوری های گوناگون نتیجش کوشش و خطا میشه. تو معتقدی به عمل x، من معتقدم به y و داریوش به z. حالا کی راست میگه؟ بنابر این ناچاریم کوشش و خطا کنیم.

اصن در زمینه هایی که انسان درش دخالت داشته باشه سعی و خطا بهترین روش هست. هتا در روانشناسی هم کوشش و خطا انجام میشه. در حرکت های اقتصادی هم همینطور. انسان که مثل قوانین جاری طبیعی نیست که بشه روابطش رو استخراج کرد و تازه این روابط برای تمام دوران ها ثابت باشه.

اون کوشش و خطایی که بد هست بیشتر در زمینه علوم تجربیه. این بد بودن در زمینه علوم انسانی و اقتصاد کمتر هست. به صورت فازی کمتر. نه سد در سدی.
یکی از دستاوردهیا این پیج اطلاع رسانی هست،خیلی از مردم دنیا از وضعیت ما توی ایران خبر ندارند،به همین پیج سر بزنید یا نه ببینید زیر پیام حمایت Pharrell Williams در حمایت از دستگیر شدن این دخترها،خارجی ها اظهار تعجب میکنند از قوانین ایران!
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22