دفترچه

نسخه‌ی کامل: جستار آزاد انجمن دفترچه دات کام
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53
Nocturne نوشته: به نظر شما این استدلال میتواند درست باشد؟ "اگر یک نمونه از یک چیز وجود داشته باشد شانس این وجود دارد که نمونه های دیگری از ان چیز نیز وجود داشته باشد." به طور مثال اگر یک خورشید وجود دارد شانس این وجود دارد که هزاران خورشید وجود داشته باشد، اگر یک زمین وجود دارد زمین هایی دیگری نیز میتواند وجود داشته باشد، اگر موجودات هوشمندی در یک زمین وجود دارند موجودات هوشمندی در جاهای دیگر نیز میتوانند وجود داشته باشند یا اگر یک کیهان وجود داشته باشد کیهان های دیگری نیز میتوانند وجود داشته باشند.

اگر یک چیز باشنده هم نباشد، باز شانس بودن آن هست!
Anarchy نوشته: به نظر من بدون اون "اگر" اول هم این استدلال درست هست...یعنی اینجا فقط بحث احتمال مطرح هست و بس!! احتمال وجود هر چیزی هست، فقط مقدار این احتمال میتونه از خیلی کم تا خیلی زیاد باشه!!
این رو در نوشتم مطرح نکردم ولی منظور من احتمال بسیار قوی بود، آیا این موضوع احتمال را نسبت به چیزهایی که وجود دارند و ما خبر نداریم بالاتر نمیبرد؟
Nocturne نوشته: این رو در نوشتم مطرح نکردم ولی منظور من احتمال بسیار قوی بود، آیا این موضوع احتمال را نسبت به چیزهایی که وجود دارند و ما خبر نداریم بالاتر نمیبرد؟

فکر نمیکنم ارتباطی داشته باشه...یعنی هیچ دلیلی برای بالا بردن یا پایین آوردن ارائه نمیده،صرفا طرح مساله هست!!
جایی که بی‌ وجدانی انسانی‌ تا آنجا پیش میرود که اسرائیل را با هیتلر مقایسه میکنند ، من دیگر در اینجا هیچ سخنی در مورد اسرائیل ، هولوکاست ، خاورمیانه ، ایران و مسائل مربوطه نخواهم گفت ، موضوع مربوط به اسرائیل و صهیونیسم و آن یکی‌ در مورد تاریخ هولوکاست را که خودم آغاز کرده بودم نیز حذف کردم ، کسی‌ لازم نیست وجود خودش را به کسی‌ توضیح بدهد و اثبات کند.E011
David Hume نوشته: جایی که بی‌ وجدانی انسانی‌ تا آنجا پیش میرود که اسرائیل را با هیتلر مقایسه میکنند ، من دیگر در اینجا هیچ سخنی در مورد اسرائیل ، هولوکاست ، خاورمیانه ، ایران و مسائل مربوطه نخواهم گفت ، موضوع مربوط به اسرائیل و صهیونیسم و آن یکی‌ در مورد تاریخ هولوکاست را که خودم آغاز کرده بودم نیز حذف کردم ، کسی‌ لازم نیست وجود خودش را به کسی‌ توضیح بدهد و اثبات کند.

کسرا جان شما چند سالتونه ؟ جنایت جنایته چه اسرائیل انجامش بده چه جمهوری اسلامی چه هیتلر !
شما در این بحثها تمام حق و حقوق رو میدید به اسرائیل تا هم کسی حرف میزنه فوری دست به دامن سفسطه میشید که آی ما نباید وجود خودمون رو توضیح بدیم و فلان و بهمان !

بله یهودیان یا اسرائیل قرار نیست وجودشون رو به کسی پاسخ بدند ولی باید در مقابل جنایاتشان پاسخگو باشند چه شما خوشت بیاد چه نیاد ! کشتار غیر نظامیان هم جنایت جنگیه ! چیزی که اسرائیل بارها و بارها بهش متهم شده .

جنگ اسرائیل و لبنان (۲۰۰۶) - WiKi

نقل قول:همچنین نیروی هوایی اسرائیل با حمله به راه‌ها، جاده‌ها، مناطق مختلف مسکونی , شهرهای لبنان را مورد هدف بمباران قرار داد که جزء جنایات جنگی به حساب می‌آیند.[SUP][۵۱][/SUP] ارتش اسرائیل همواره ادعا می‌کند نقاطی را مورد هدف قرار داده که از آن‌ها موشک به خاک و شهرهای اسرائیل شلیک شده یا اینکه نیروهای حزب‌الله لبنان در آن مستقر بوده و برخورد به غیر نظامیان به طور تصادفی رخ داده. با این‌حال تحقیقات در زمینه الگوی حملات در بیش از بیست مورد که توسط تحقیق‌گران سازمان دیده‌بان حقوق بشر در لبنان انجام شده‌است، خلاف آن را نشان می‌دهد

یعنی ادعای شما در همون بحثها مبنی بر اینکه اسرائیل جاهایی رو زده که ازش موشک شلیک میشده هم ادعای کذب هستش ! حالا شما هی بگید اسرائیل فرشته هست و بقیه مردم دنیا شیطان و یهودیان حق دارند بقیه را بکشند ! بله جنایات اسرائیل دست کمی از جنایات هیتلر ندارند و تنها فرقشون اینه که به صورت علنی اسرائیل به نژادپرستی و کشتار فلسطینیان اعتراف نکرده !

از نظر بنده چیزهایی مثل اینها از کارهای هیتلر هم بدتر هستند :

Rachel Corrie - WiKi
کشتار دیر یاسین - WiKi
جنگ غزه ۲۰۰۹–۲۰۰۸ - WiKi

پس شما یک فکری به حال وجدانتان بکنید ! و انقدر کورکورانه از جنایات اسرائیل دفاع نکنید صرفن به خاطر اینکه خود را اسرائیلی میدانید یا به آن کشور علاقمند هستید .
به هر روی جستارهای خوب و ارزشمندی بودند، برای آشنایی با اسرائیل و هم اینکه از سایت‌های انگشت‌شمار ایرانی بودیم که کاربر دومیهنه‌ی ایرانی/اسرائیلی داشتیم.

من از کسرای گرامی خواهش میکنم یک بازنگری در رفتن بکند :e303:
David Hume نوشته: جایی که بی‌ وجدانی انسانی‌ تا آنجا پیش میرود که اسرائیل را با هیتلر مقایسه میکنند ، من دیگر در اینجا هیچ سخنی در مورد اسرائیل ، هولوکاست ، خاورمیانه ، ایران و مسائل مربوطه نخواهم گفت ، موضوع مربوط به اسرائیل و صهیونیسم و آن یکی‌ در مورد تاریخ هولوکاست را که خودم آغاز کرده بودم نیز حذف کردم ، کسی‌ لازم نیست وجود خودش را به کسی‌ توضیح بدهد و اثبات کند.E011

من چند روزی نبودم و متاسف شدم که این پست شما را دیدم. به نظر من دلیلی ندارد
شما انتظار داشته باشید همه مسایل را از دید شما بتوانند ببینند و اگر به حقیقت علاقه مند
باشید بهتر است سعی کنید مسایل را از چشم دیگران هم ببینید.

از طرفی مطمئنا شما سخنگوی دولت اسراییل نیستید و مسئول کارهای حکومتهای مختلف اسراییل نیستید
پس خودتان را در موضوع دفاع از هر کار درست و غلط اسراییل قرار ندهید به هر حال در اسراییل هم همچون
بقیه جاهای دنیا انسانهای جایز الخطا حکومت می کنند و خداوندگار نیستند که تک تک کارهایشان درست باشد.

در باب مقایسه با هیتلر هم به نظر من آنچه هیتلر را بد کرده کشتن یهودیان نیست بلکه جنایت بر علیه بشریت است.
دوستان من تصمیم گرفتم ۳ جستار پاتوق شب نشینی ، کافه دمگو و قهوه خانه مش قنبر را مخلوط کنم ، یک جستار برای پست‌های کاملا مشابه کافی‌ است ، نظر بقیه چیست؟
بنظر من کافه دومگو خیلی با پاتوق فرق داره اصلا نباید ادغام بشه،اون بحثهاش جدیه اونیکی برای لاس زدنه.
همون قهوه خانه مش قنبر رو با پاتوق ادغام کنی ولی خوبه.
کافه دومگو واسه حرفای جدی تر هست که ارزش تاپیک شدن ندارند
پاتوق شب نشینی هم جایی برای حرفای خودمونی و ساده
این دو رو نباید ادغام کرد

اما اون مش قنبر رو میشه با پاتوق ادغام کرد
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53