02-25-2011, 02:03 AM
sonixax نوشته: ملتی که به قول شما مدام مظلوم واقع میشود ، یک مشکل دارد که مدام مظلوم واقع میشود و توسری میخورد ..
صحبت از مظلومیت ملت ایران به این خاطر بود که شما گویا اثرات ِ طبیعی و قابل ِ انتظار ِ قرنها بردگی و دیکتاتوری را در رفتار و شخصیت ِ جمعی ِ ایرانیان نادیده گرفتهاید، نه اینکه «حالا شما کوتاه بیا، اینها حالیشان نیست». یهودیان هم به سهم خود از این لطمات رنج بردهاند و خواهند برد، وانگهی تفاوت ِ آنها با ایرانیان اینست که اساسا آنها چندین قرن به عنوان بیگانهای که مداوم باید مراقب خود باشد در کشورهای دیگر زندگی کردند و این باعث بوجود آمدن ِ نوعی همبستگی میان آنها شد که مشابهاش در باقی جوامع وجود ندارد، تمام جوامع ِ عادی ِ بشری از درون شکاف خوردهاند، میان منافع طبقاتی تضادی آشتی ناپذیر وجود دارد که اتحاد حقیقی میان ِ آنها را ناممکن میکند، یهودیان این شکاف را از میان برده بودند، چراکه برای بقا نیاز به اتحاد حقیقی داشتند. بعد هم که کشوری با حمایت تمام دنیای متمدن درست کردند دیگر چیزی نمیتوانست جلودارشان باشد. توجه بکنید که میگویم درست کردند، از نقطهی صفر شروع کردند، و مثل ما کار را از نقطهی منفی ِ هزار دست نگرفتند.
sonixax نوشته: مسائل استقرایی رو با توجه به همون استقرا هم میشه اثبات کرد .
خیر گزارهی ِ استقرایی را نمیتوان با استناد به همان استقرا «اثبات» کرد، دربارهی مجموعههای بستهی ریاضی که حرف نمیزنیم، در جامعهشناسی استدلال ِ استقرایی را فقط میتوان مطرح کرد. برای ِ درستی/نادرستی ِ آن باید از جایی شاهد بیاورید. نمیشود که مرتب ادعاهای پوشالی طرح کرد و در برابر تقاضای ِ خواننده برای مستندسازی از این حرفها زد. شما مدعی هستید، باید اثبات بکنید. وانگهی هیچکدام از این حرفهایی که میزنید قابل اثبات نیستند و خودتان هم میدانید.
نقل قول:یعنی بیام بشینم 70 میلیون آدم رو دونه دونه بررسی کنم ؟
نه، احکام ِ کیلویی "90%" و "اکثریت" و "غالب" که نه معنی میدهند و نه قابل اثبات هستند ارائه نکنید. یا به روش ِ خودتان : «من نمیدانم ایرانی جماعت چه اصراری دارد برای نشان دادن جدیت ِ حرف خود از درصد ِ قلابی و «ترین» ِ ناموجود و «شمار» غیرحقیقی و کثرت ِ کاذب استفاده بکند؟»
میخواهید از اپیدمی بودن ِ یک عادت ناپسند حرفی بزنید، بگویید تعدادی، برخی، بعضی.. که هم بتوانید سر و ته آنرا جمع بکنید، هم بتوانید به سادگی ادعای خود را(با آوردن فقط یکی دو شاهد)اثبات بکنید و هم مخاطب را بیخود پریشان نکنید. بدون ِ آمار کذایی و مندرآوردی هم اگر انتقاد حقیقی و مأنوس باشد کار ِ خود را خواهد کرد.
زنده باد زندگی!