دفترچه

نسخه‌ی کامل: مبارزه آزمند علیه اسلام
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
در جایی و در همین جستار گفتم که به شخصه برای کسی که از روی جو و هیجان، ضد اسلام شده است ارزش چندانی قائل نیستم.اینجا باید تبصره ای را بر آن سخن بیافزایم و آن اینکه اساسا قرار نیست همه از طریق مطالعه ژرف و به قول آخوندها سیر در آفاق و انفس به ماهیت پلید اسلام پی ببرند بلکه گاهی یک حرکت جزئی از اسلام گرایان مثل همین قربانی کردن گوسفند به خاطر بازگشت از مکه یا هر چیز دیگری شبیه به این میتواند تلنگری باشد و این ارزشمند است.
اما در نهایت اگر جای آن حماقت پیشین را خرد راستین نگیرد ، شانس دچار شدن به چنین خفت جنون آمیز و ننگین کم نیست:
محمد رضا لطفی
قربانی کردن گوسفند یک سنت مذهبی نیست بلکه نشات گرفته از سنت های اجتماعیست.مگر چین که خوردن هر حیوانی را زنده و مرده بر انسان روا میداند اعمالشان مذهبیست؟
حقیقت این است که مذهبیون کارهای اشتباهی که هر انسانی ممکن است انجامش دهد را بدون فکر به فرمان های الهی مربوط میکنند و ضد مذهبیون نیز این مسائل را به پای ماهیت پلید! مذهب میگذارند....
iranbanoo نوشته: قربانی کردن گوسفند یک سنت مذهبی نیست بلکه نشات گرفته از سنت های اجتماعیست.مگر چین که خوردن هر حیوانی را زنده و مرده بر انسان روا میداند اعمالشان مذهبیست؟
حقیقت این است که مذهبیون کارهای اشتباهی که هر انسانی ممکن است انجامش دهد را بدون فکر به فرمان های الهی مربوط میکنند و ضد مذهبیون نیز این مسائل را به پای ماهیت پلید! مذهب میگذارند....
حرفی میزنید ها ایران بانو جان.قربانی کردن با کشتن و خوردن معمولی فرق دارد.قربانی کردن (Sacrifice: the act of offering sth to a god, especially an animal that has been killed in a special way; an animal, etc. that is offered in this way:) قدمتش حداقل به داستان ابراهیم در تورات میرسد،یعنی در یک مراسم مذهبی میروند قربانی کردن و ریختن هون حیوان را جشن میگیرند و احیانا خون مقدسش را اینور آنور هم میمالند که تبرک شود و از بلا دور باشد.تازه اینها خوبشان است پیشتر بجای حیوان ادیان انسان را قربانی میکردند.
Dariush نوشته: اما در نهایت اگر جای آن حماقت پیشین را خرد راستین نگیرد ، شانس دچار شدن به چنین خفت جنون آمیز و ننگین کم نیست:
محمد رضا لطفی
داریوش گرامی من مطلب مربوط به لینک عکستان (این جناب محمد رضا لطفی را نمیشناسم) را متوجه نشدم.
Russell نوشته: حرفی میزنید ها ایران بانو جان.قربانی کردن با کشتن و خوردن معمولی فرق دارد.قربانی کردن (Sacrifice: the act of offering sth to a god, especially an animal that has been killed in a special way; an animal, etc. that is offered in this way:) قدمتش حداقل به داستان ابراهیم در تورات میرسد،یعنی در یک مراسم مذهبی میروند قربانی کردن و ریختن هون حیوان را جشن میگیرند و احیانا خون مقدسش را اینور آنور هم میمالند که تبرک شود و از بلا دور باشد.تازه اینها خوبشان است پیشتر بجای حیوان ادیان انسان را قربانی میکردند.
کشتن و خوردن معمولی؟!!!کجای این معمولی است که خوک را زنده زنده پوست میکنند؟یا قورباغه زنده را میخورند؟یا مغز میمون را زنده زنده سرو میکنند؟اگر به تاریخ قربانی کردن هم نگاه کنیم چیزی طولانی تر از تاریخ ادیان است که انسانها را قربانی میکردند .پس این فقط در ادیان نبوده که حاصل حس خود برتر بینی و ستایش قدرت در نوع بشر است .از قضا این نوع از قربانی کردن و خون آن را به در و دیوار و ماشین !! مالیدن نیز تنها در یان نیامده که قدمتش را میتوان در تاریخ مصر و یونان نیز دنبال کرد
iranbanoo نوشته: کشتن و خوردن معمولی؟!!!کجای این معمولی است که خوک را زنده زنده پوست میکنند؟یا قورباغه زنده را میخورند؟یا مغز میمون را زنده زنده سرو میکنند؟اگر به تاریخ قربانی کردن هم نگاه کنیم چیزی طولانی تر از تاریخ ادیان است که انسانها را قربانی میکردند .پس این فقط در ادیان نبوده که حاصل حس خود برتر بینی و ستایش قدرت در نوع بشر است .از قضا این نوع از قربانی کردن و خون آن را به در و دیوار و ماشین !! مالیدن نیز تنها در یان نیامده که قدمتش را میتوان در تاریخ مصر و یونان نیز دنبال کرد
آری معمولیست،در واقع اینکه در غرب حیوانات را سریغ و بی درد میکشند معمولیست.در همین چند سال پیش همانطور که گفتیم از تفریحهای مردم در فرانسه مثلا این بوده یک کربه را میانداختند در آتش جیغ میکشید تا بمیرد و این مثلا یکی از تفریحات عمومی بوده.آن زنده زنده خوردن و پوست کردن هم شیوه طبخ است.باز هم در همین اروپا امروز خرچنگ و صدف را زنده زنده میپزند در قبلتر برخی پرندگان را به سیخ میکشیدند زنده تا خرده خرده خونش برود جان بدهد که غذا لذیذتر شود.
قربانی کردن هم چه در ادیان ابراهیمی چه در مصر چه هر جا یک پدیده 100% دینیست (اتفاقا از معدود پدیده های صد در صد دینی هم هست).قربانی کردن در تعریفش اساسا یعنی کشتن برای راضی شدن عطش خون کسی (موجودی دیگر).حالا شما تنها یک مورد از مشکلاتی را که قربانی کردن انسان حل میکند نام ببرید تا ببینیم حداقل انگیزه یا کارکرد آن بجز توضیح واضح بر اساس دستور و خرافات دینی چه چیز میتواند باشد.
Russell نوشته: آری معمولیست،در واقع اینکه در غرب حیوانات را سریغ و بی درد میکشند معمولیست.در همین چند سال پیش همانطور که گفتیم از تفریحهای مردم در فرانسه مثلا این بوده یک کربه را میانداختند در آتش جیغ میکشید تا بمیرد و این مثلا یکی از تفریحات عمومی بوده.آن زنده زنده خوردن و پوست کردن هم شیوه طبخ است.باز هم در همین اروپا امروز خرچنگ و صدف را زنده زنده میپزند در قبلتر برخی پرندگان را به سیخ میکشیدند زنده تا خرده خرده خونش برود جان بدهد که غذا لذیذتر شود.
قربانی کردن هم چه در ادیان ابراهیمی چه در مصر چه هر جا یک پدیده 100% دینیست (اتفاقا از معدود پدیده های صد در صد دینی هم هست).قربانی کردن در تعریفش اساسا یعنی کشتن برای راضی شدن عطش خون کسی (موجودی دیگر).حالا شما تنها یک مورد از مشکلاتی را که قربانی کردن انسان حل میکند نام ببرید تا ببینیم حداقل انگیزه یا کارکرد آن بجز توضیح واضح بر اساس دستور و خرافات دینی چه چیز میتواند باشد.
باز هم غرب بهشت برین!!!
پس جنایت به نظر شما شکل دیگری دارد؟واقعا که باعث تاسف است که با حیوانات با این روش برخورد شود و نامش را هم بگذارند شیوه ی طبخ!!!
ضمن اینکه چه طور است که شما قربانی کردن را پدیده ای دینی میدانید؟در حالی که قبل از پیدایش دین در ملل و یا فرهنگ های مختلف اعمال قربانی کردن صورت میگرفته.حال چه به پای پادشاهان و خشنودی ارواح و غیره چه بعد ها به پای خدایان و حاجی های مکه....هردو زشت و ناپسند اند اما مشخص است که این اعمال برگرفته از ذهن و باور غلط بر در طول زمان بوده.و شاید ر هر فرهنگی به میزانی از شدت نمود داشته.
در همین عربستان که اسلام از انجا متولد شد قبل از اسلام بنا بر سنت های قبیله ای خود برای بهبودی حیوانی نر ,مثلا حیوانی ماده را شکنجه میدادند تا اسباب بهبودی حیوان نر فراهم شود.اما بعد از اسلام محمد این اعمال را مذمت کرد.
قصد من دفاع از نظریه های اسلامی نیست اما حقیقت این است که افراط در دین ستیزی هم معضلیست و بسیاری از حقایق و ایراد هایی که باید ریشه اش را در اشتباهات و خود خواهی های بشر شناسایی کرد را به مذهب چسباند و از اصل حقیقت باز ماند
iranbanoo نوشته: قبل از اسلام بنا بر سنت های قبیله ای خود برای بهبودی حیوانی نر ,مثلا حیوانی ماده را شکنجه میدادند تا اسباب بهبودی حیوان نر فراهم شود.اما بعد از اسلام محمد این اعمال را مذمت کرد.

چه بهبودی ایرانبانو؟ 39
البته فکر میکنم بر عکس گفتم.یعنی حیوان نر را برای بهبودی حیوان ماده شکنجه میکردند.
یادم نیست کجا خواندم اما مرسوم بوده که اعراب فکر میکردند در بالای سر حیوان ماده شیاطین نشسته اند و با شکنجه جنس مقابل شیطان میترسد و فرار میکند و حیوان بهبود میابد.خوب اندیشه های خرافی گویا در بین اعراب نفوذی بالا داشته که حتی در خود اسلام نیز این نفوذ وجود دارد.اما واقعیت این است که جامعه ی عرب مادر این اندیشه های خرافیست و نه خود اسلام مولد آن
iranbanoo نوشته: باز هم غرب بهشت برین!!!
پس جنایت به نظر شما شکل دیگری دارد؟واقعا که باعث تاسف است که با حیوانات با این روش برخورد شود و نامش را هم بگذارند شیوه ی طبخ!!!
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
گفتید پوست کردن زنده پختن معمولی نیست،من هم گفتم اتفاقا چیزی معمولی بوده اینکه امروز در غرب چنین نمیکنند است که نامعمول است(نتیجه چرخش ناشی از انسانگرایی و روشنگری).
غرب هم بهشت برین است البته چرا که اگر در غرب اینها خاطره است در شرق(ایران و عربستان) همچنان هر روزه سر گوسپند را میبرند خونش را میمالند اینجا و آنجا که خاصیت دارد.


iranbanoo نوشته: ضمن اینکه چه طور است که شما قربانی کردن را پدیده ای دینی میدانید؟در حالی که قبل از پیدایش دین در ملل و یا فرهنگ های مختلف اعمال قربانی کردن صورت میگرفته.حال چه به پای پادشاهان و خشنودی ارواح و غیره چه بعد ها به پای خدایان و حاجی های مکه....هردو زشت و ناپسند اند اما مشخص است که این اعمال برگرفته از ذهن و باور غلط بر در طول زمان بوده.و شاید ر هر فرهنگی به میزانی از شدت نمود داشته.
در همین عربستان که اسلام از انجا متولد شد قبل از اسلام بنا بر سنت های قبیله ای خود برای بهبودی حیوانی نر ,مثلا حیوانی ماده را شکنجه میدادند تا اسباب بهبودی حیوان نر فراهم شود.اما بعد از اسلام محمد این اعمال را مذمت کرد.
قصد من دفاع از نظریه های اسلامی نیست اما حقیقت این است که افراط در دین ستیزی هم معضلیست و بسیاری از حقایق و ایراد هایی که باید ریشه اش را در اشتباهات و خود خواهی های بشر شناسایی کرد را به مذهب چسباند و از اصل حقیقت باز ماند
این چه سخنانیست،حقیقتا من دارم شک میکنم که سرکارمان گذاشته اید E40d

قربانی کردن بنابر تعریفش عملی دینیست.
sacrifice to sb(از آکسفورد):
the act of offering sth to a god, especially an animal that has been killed in a special way; an animal, etc. that is offered in this way:

اجتماع دیگر چیست؟!!!!!! خوب دین یک مراسم اجتماعی فرهنگی بوده و هست دیگر،
حیوان یا انسان را برای خدا یا روح یا جن یا خدای خورشید یا هر عنصر ماورالطبیعه قربانی کردن اگر یکی از مناسک دینی نیست بفرمایید چیست و چه نوع دیگری از رسم اجتماعیست؟مثلا من الان چطور میتوانم مراسم قربانی کردن را سکولار برگزار کنم؟
کل این چیزی که دارید انکار میکنید یک تاتالوجیست و همه اش تعریف و نتایج منطقیست و مثال آوردن و ارجاع بیرونی هم نمیخواهد این مطلب بدیهی.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14