دفترچه

نسخه‌ی کامل: شترنگ
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Dariush نوشته: E414
یک جایی برای خودتان بگذارید که اگر باختید فرصتی برای گفتتن داشته باشید E417.
شترنگ بازی فکری‌ست آخر، بازی روانی/کلامی که نیست!

خدا با منه. شطرنج بازان به جنگ های روانی هم روی می آورند. این لینک بازی رو بده که دستگرمی بازی کنیم زیاد وقت ندارم. فقط از 5 دقیقه طولانی تر نباشه صرفا یک بازی نمایشیه جدی نگیر.
MEHDI نوشته: بله فقط کوتاه. مثلا با کنترل زمان 5 دقیقه با 5 ثانیه پاداش برای هر حرکت چون من باید برم.
یعنی زمانِ بازی 5 دقیقه‌ای باشد؟! نه، من اصلا نمی‌توانم با چنین زمانِ قلیلی بازی بکنم، سرعت که بالا برود، مغزم داغ و هنگ خواهد کرد! حداقل 15 دقیقه باید باشد.

MEHDI نوشته: ولی به هرحال می توان یک فرصت 2 هفته ای داد تا هرکسی دوست دارد در مسابقه ثبت نام کند و به شکل دوره ای یا حذفی با هم بازی کنیم. مثلا شاید مهربد راسل مزدک و... هم بخواهند شانس خود را امتحان کنند که این تعداد شرکت کننده برای یک تورنمنت کافی است.
دو هفته زیاد است، شما تورنومنت را بسازید (با 15 دقیقه زمان و جایزه‌ی 10 ثانیه‌ای به نظرم بهترین باشد) و لینک‌اش را همینجا بگذارید، دوستانی که مایل‌اند ثبت‌نام می‌کنند تا نهایتا یک هفته‌ی آینده! راسل که نیست ولی شاید تا هفته‌ی بعد آمدند، به مهربد و مزدک خودم خبر خواهم داد.
Dariush نوشته: یعنی زمانِ بازی 5 دقیقه‌ای باشد؟! نه، من اصلا نمی‌توانم با چنین زمانِ قلیلی بازی بکنم، سرعت که بالا برود، مغزم داغ و هنگ خواهد کرد! حداقل 15 دقیقه باید باشد.


دو هفته زیاد است، شما تورنومنت را بسازید (با 15 دقیقه زمان و جایزه‌ی 10 ثانیه‌ای به نظرم بهترین باشد) و لینک‌اش را همینجا بگذارید، دوستانی که مایل‌اند ثبت‌نام می‌کنند تا نهایتا یک هفته‌ی آینده! راسل که نیست ولی شاید تا هفته‌ی بعد آمدند، به مهربد و مزدک خودم خبر خواهم داد.

شما بگذار 10 دقیقه با 5 ثانیه پاداش. بازی دستگرمیه.
اینکار بهتره به عهده امیر باشه. فرمت برگزاری شیوه برگزاری با امیر که خودش ایده رو داد، باشه چون من تا 27 نمی تونم درگیری فکری برای خودم ایجاد کنم.
پیشنهاد من اینست:
> هر مرحله ۳ بازی.
> در صورت تساوی سه بازی، برنده‌ی اولین بازی.
> زمان ۲۰ دقیقه به روی ۵ ثانیه.
> انتخاب رنگ به عهده‌ی کامپیوتر.

ولی دوستان حتما قبل از جام جهانی باشد. چون در حین آن که نمی‌شود و بعد از آنهم اگر گمان می‌کنید من قصد دارم در تابستان از هزار کیلومتری دفترچه عبور بکنم بر خطا هستید! E418
بازی من و مهدی گرامی
Anon. vs Anon. in YZBxNI7E : A00 Polish Opening, Tartakower Gambit • lichess.org
من از آنجا که وزیرم را قربانی کردم دیگر فقط می‌خواستم روی زمان، بر ایشان پیروز شوم که خب موفق نشدم! بازیکن بسیار خوبی هستند، خیلی بهتر از آنچه انتظار داشتم. بازی جالبی بود، با سپاس از دوست گرامی، مهدی ارجمند.


Ouroboros نوشته: ولی دوستان حتما قبل از جام جهانی باشد. چون در حین آن که نمی‌شود و بعد از آنهم اگر گمان می‌کنید من قصد دارم در تابستان از هزار کیلومتری دفترچه عبور بکنم بر خطا هستید!
من هر شکلی بگویید پایه‌ام!
Dariush نوشته: بازی من و مهدی گرامی
Anon. vs Anon. in YZBxNI7E : A00 Polish Opening, Tartakower Gambit • lichess.org
من از آنجا که وزیرم را قربانی کردم دیگر فقط می‌خواستم روی زمان، بر ایشان پیروز شوم که خب موفق نشدم! بازیکن بسیار خوبی هستند، خیلی بهتر از آنچه انتظار داشتم. بازی جالبی بود، با سپاس از دوست گرامی، مهدی ارجمند.



من هر شکلی بگویید پایه‌ام!

از بازی با داریوش عزیز لذت بردم چون سبکش تهاجمیه. غریزه کشتن داره.
یه مبارزه جذاب و پرتنش بود که هیچ یک از دو شاه یک لحظه آرامش نداشتند. فعلا وقت بحث کردن روی بازی رو ندارم ولی بزرگترین علامت سوال من اینه که چرا سفید f3 رو بازی کرد و شاه خودش رو اینقدر ضعیف کرد. حرکت اسب به f3 بدیهی و طبیعی به نظر می رسید. الان که به بررسی کامپیوتر نگاه می کنم می بینم چه امکانات جالبی هر دو طرف بخصوص سیاه داشتند. با تشکر از داریوش به خاطر سبک بازی ماجراجویانه اش که بازی رو جذاب کرد.
MEHDI نوشته: از بازی با داریوش عزیز لذت بردم چون سبکش تهاجمیه. غریزه کشتن داره.
یه مبارزه جذاب و پرتنش بود که هیچ یک از دو شاه یک لحظه آرامش نداشتند. فعلا وقت بحث کردن روی بازی رو ندارم ولی بزرگترین علامت سوال من اینه که چرا سفید f3 رو بازی کرد و شاه خودش رو اینقدر ضعیف کرد. حرکت اسب به f3 بدیهی و طبیعی به نظر می رسید. الان که به بررسی کامپیوتر نگاه می کنم می بینم چه امکانات جالبی هر دو طرف بخصوص سیاه داشتند. با تشکر از داریوش به خاطر سبک بازی ماجراجویانه اش که بازی رو جذاب کرد.
مهدی جان، من همانطور که گفتم اهلِ بازی سرعتی به هیچ عنوان نیستم و اگر بازی زمانِ نامحدود می‌داشت بی‌شک بازی من به کلی متفاوت بود. من از تمرکز خودم هزینه کردم و سعی کردم حملاتِ سریعی را پیاده‌سازی بکنم چون می‌دانستم اگر اینکار را نکنم و مثل همیشه بازی بکنم، بی‌شک زمان کم آورده و خواهم باخت. ولی از آنجا که به این سبک عادت نداشتم، علارغمِ آنکه کمی جلو افتادم، نتوانستم انسجامِ خودم را حفظ بکنم. حرکتِ f3 را هم آلترناتیو قوی چندانی نبود در آنجا! مهره‌ی چندانی برای بازی نمانده بود!
MEHDI نوشته: یه مبارزه جذاب و پرتنش بود که هیچ یک از دو شاه یک لحظه آرامش نداشتند. فعلا وقت بحث کردن روی بازی رو ندارم ولی بزرگترین علامت سوال من اینه که چرا سفید f3 رو بازی کرد و شاه خودش رو اینقدر ضعیف کرد. حرکت اسب به f3 بدیهی و طبیعی به نظر می رسید. الان که به بررسی کامپیوتر نگاه می کنم می بینم چه امکانات جالبی هر دو طرف بخصوص سیاه داشتند. با تشکر از داریوش به خاطر سبک بازی ماجراجویانه اش که بازی رو جذاب کرد.
آن اشتباه قابل درک است در گذار از میان‌بازی به پایان بازی بیشترین اشتباهات اتفاق می‌افتد، سوال من اینست که h3 چه صیغه‌ای بود؟!

بعد خاطرم هست منهم با شما این اشتباه را کردم و در اولین بازی از گشایش آلخین استفاده کردم. اینجا هم سوکولسکی کار دست داریوش داد و او در همان گشایش به شما باخت.
Dariush نوشته: مهدی جان، من همانطور که گفتم اهلِ بازی سرعتی به هیچ عنوان نیستم و اگر بازی زمانِ نامحدود می‌داشت بی‌شک بازی من به کلی متفاوت بود. من از تمرکز خودم هزینه کردم و سعی کردم حملاتِ سریعی را پیاده‌سازی بکنم چون می‌دانستم اگر اینکار را نکنم و مثل همیشه بازی بکنم، بی‌شک زمان کم آورده و خواهم باخت. ولی از آنجا که به این سبک عادت نداشتم، علارغمِ آنکه کمی جلو افتادم، نتوانستم انسجامِ خودم را حفظ بکنم. حرکتِ f3 را هم آلترناتیو قوی چندانی نبود در آنجا! مهره‌ی چندانی برای بازی نمانده بود!

نکته من اینجا بود که حرکت اسب باید نخست به ذهن برسد چون بسیار طبیعی جلوه می کند. هم تهدید برطرف می شد هم اسب گسترش پیدا می کرد. در مقابل حرکت پیاده به شدت شاه سیاه را تضعیف کرد. چون حرکت این پیاده نقش کلیدی در مصیبت های بعدی شاه داشت، برایم پررنگ جلوه کرد. بازی باید با کنترل زمان باشد تا منصفانه و جذاب شود. کنترل زمان بازی اگر بیشتر بود بازی مسلما دقیق تر می شد.

Ouroboros نوشته: آن اشتباه قابل درک است در گذار از میان‌بازی به پایان بازی بیشترین اشتباهات اتفاق می‌افتد، سوال من اینست که h3 چه صیغه‌ای بود؟!

بعد خاطرم هست منهم با شما این اشتباه را کردم و در اولین بازی از گشایش آلخین استفاده کردم. اینجا هم سوکولسکی کار دست داریوش داد و او در همان گشایش به شما باخت.

بله آن حرکت هم کاملا اضافی به نظر می رسد. دوباره گسترش طبیعی مهره ها خیلی بدیهی و طبیعی جلوه می کرد تا حرکتی مثل h3.
آن بازی هم که بازی اول ما بود، نبرد جانانه ای بود ولی تفاوتش اینجاست که در آن بازی شما بعد از شروع بازی وضعیتت بازنده بود ولی اینجا داریوش بعد از شروع بازی یک سوار جلو بود. پس درست است که شروع بازی اش سوال برانگیز بود ولی به هرحال نمی توانست از نتیجه انتخابش، ناراضی باشد.
به نظر من نخست باید یک تاپیک جداگانه باز کرد تا همه ببینند و تعداد شرکت کنندگان مشخص شود. از این تاپیک می توان برای تورنمنت های آینده هم استفاده کرد.
منطقی ترین فرمت برای یک تورنمنت آنلاین شیوه حذفی است تا هرچه کمتر بقیه علاف یک نفر دیگر شوند و در هر دور یک عده حذف شوند. خود بازیکنان شرکت کننده هم باید متعهد باشند تا بقیه را معطل بازی با خود نکنند. اگر 4 نفر باشند، قرعه کشی می شود بازیکنان رقیب خود را می شناسند و سپس به صورت رفت و برگشت هربازیکن یکبار با مهره سفید یکبار با مهره سیاه با حریفش بازی میکند. کنترل زمان بازی نه باید آنچنان کم باشد که لذت بازی از بین برود و بازی از روال فکری و منطقی اش خارج شود نه آنچنان طولانی که مانع رسیدگی افراد به فعالیت هایشان شود. 10+15 به نظرم منطقی است. در صورت تساوی دو حریف بعد از دو بازی، طرفین یک بازی با کنترل زمان 0+5 انجام می دهند. در اینجا فردی که مهره سفید دارد باید برنده بازی شود. در صورت مساوی یا باخت، کسی که مهره سیاه دارد پیروز است و برنده رویارویی خواهد بود. تعیین رنگ مهره بر عهده خود سایت است. این پیشنهاد من برای این تورنمنت است. امیر عزیز اگر فرصت دارد مسئولیت برگزاری تورنمنت را برعهده بگیرد.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31