دفترچه

نسخه‌ی کامل: شترنگ
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
بازی امروز هم یک نبرد سنگین و تماشایی بود و باز هم مهره سیاه بود که دست بالا را داشت. کارلسن، دفاع برلین در روی لوپز را بازی کرد و بعد از چند بی دقتی توسط آناند به برتری رسید و همانند بازی دیروز، دفاع عالی سفید همراه با بی دقتی کوچکی از سیاه باعث وارد شدن بازی به یک آخر بازی مساوی شد.
همیشه برای گرفتن آخرین آخبار و تماشای تفسیر بازی ها به Chess News سر بزنید. فردا روز استراحت است.
News About Chess - WK Match Game #4: Carlsen attacks with black

[ATTACH=CONFIG]2943[/ATTACH]

Why weren't there any girls taking their clothes off when I played
the World Ch?
توییت نایجل شورت، استاد بزرگ شطرنج و رقیب کاسپارف در مسابقه قهرمانی جهان 1993


در بازی دیروز، کارلسن نخستین پیروزی مسابقه را به دست آورد.
این بار با 1.c4 آغاز کرد ولی باز هم به چیز خاصی از شروع بازی نرسید ولی بازی وارد آخر بازی شد جایی که نقطه قوت کارلسن است. کارلسن آرام آرام فشار را بر حریف افزایش داد و همیشه مسائلی جلوی پای حریفش قرار می داد تا بالاخره آناند زیر فشار مداوم، مرتکب اشتباه شد. امروز باید دید آناند چطور نسبت به شکست دیروز واکنش نشان می دهد.برای دیدن و تفسیر بازی به Chess News سر بزنید.
در بازی امروز هم کارلسن به پیروزی رسید! باز هم آخر بازی و باز هم پیروزی برای کارلسن. آناند از شروع بازی چیزی به دست نیاورد و وارد یک اخر بازی اندکی بدتر شد و مثل بازی دیروز کارلسن آرام آرام مشکلات پیش روی سفید را بیشتر کرد تا جایی که آناند کنترل بازی را از دست داد و شکست خورد. حالا آناند کار دشواری برای بازگشت به مسابقه در پیش رو دارد.
بازی های هفتم و هشتم، دو مساوی بی روح بود. کارلسن با دو امتیاز برتری نیازی به برد ندارد و آناند هم برای کم کردن فاصله ریسک نکرده. آناند بگونه ای بازی می کند که انگار کارلسن باید دو بازی را ببرد تا نتیجه مسابقه برابر شود!
در بازی نهم که عملا آخرین شانس آناند برای بازگشت به مسابقه و جبران دو شکست پیشین بود، آناند یک بازی تهاجمی را به نمایش گذاشت و به وضعیت امیدوارکننده ای رسید ولی کارلسن خونسردانه و با دقت وضعیتش را دفاع کرد. در یک لحظه مهم آناند که می خواست همچنان حمله اش را زنده نگاه دارد، مرتکب اشتباهی بزرگ شد و پس از حرکت حریف تسلیم شد. حالا آناند باید هر سه بازی بعدی را ببرد تا مسابقه مساوی شود که بسیار بعید است.برای دیدن بازی و تفسیر آن به Chess News و Home | The Week in Chess سر بزنید.
MEHDI نوشته: در بازی نهم که عملا آخرین شانس آناند برای بازگشت به مسابقه و جبران دو شکست پیشین بود، آناند یک بازی تهاجمی را به نمایش گذاشت و به وضعیت امیدوارکننده ای رسید ولی کارلسن خونسردانه و با دقت وضعیتش را دفاع کرد. در یک لحظه مهم آناند که می خواست همچنان حمله اش را زنده نگاه دارد، مرتکب اشتباهی بزرگ شد و پس از حرکت حریف تسلیم شد. حالا آناند باید هر سه بازی بعدی را ببرد تا مسابقه مساوی شود که بسیار بعید است.برای دیدن بازی و تفسیر آن به Chess News و Home | The Week in Chess سر بزنید.
به نظر می رسد شما در شترنگ مهارت مناسبی داشته باشید؛ امید است هنگامی که در آینده به قدرت کافی جهت هماوردی با@Ouroboros رسیدم؛ شما نیز حضور داشته باشید تا مهارت خود را
در برابر شما نیز به چالش بکشم.
Rationalist نوشته: به نظر می رسد شما در شترنگ مهارت مناسبی داشته باشید؛ امید است هنگامی که در آینده به قدرت کافی جهت هماوردی با@Ouroboros رسیدم؛ شما نیز حضور داشته باشید تا مهارت خود را
در برابر شما نیز به چالش بکشم.

امیدوارم که شما هر چه زودتر به قدرت کافی برسید و من و ouroboros با شما بازی کنیم.
در ضمن بازی دهم کارلسن-آناند هنوز در آخر بازی در جریان است.
بازی دهم بعد از 65 حرکت به تساوی رسید و کارلسن با سه پیروزی و هفت تساوی قهرمان جدید جهان شد. این را می توان سرآغاز یک دوره جدید در شطرنج دانست چرا که بالاخره یک شطرنجباز جوان و مدرن از غرب، قهرمان جهان شده است.
[ATTACH=CONFIG]3037[/ATTACH]

بعد از کسب عنوان قهرمانی جهان و به دست آوردن 60% جایزه حدودا 2/5 میلیون دلاری مسابقه


[ATTACH=CONFIG]3036[/ATTACH]

دو روز پیش کارلسن در روز تولدش، به استادیوم سانتیاگو برنابئو رفت تا بازی رئال با وایادولید را از نزدیک تماشا کند.


[ATTACH=CONFIG]3038[/ATTACH]



[ATTACH=CONFIG]3039[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]3040[/ATTACH]

و بازی را هم بطور نمادین او آغاز کرد که ویدئوی آن را می توانید در یوتیوب تماشا کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31