دفترچه

نسخه‌ی کامل: شترنگ
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
اولین درس در شترنگ: در موردش هرچه کمتر حرف زده و هرچه بیشتر فکر و عمل کنید!

ولی واقعا اینطور نیست، بازی من روش که صددرصد دارد، برای استراتژی هم همین که دیواری قوی و نفوذناپذیر می‌سازم و امکانِ هرگونه مانور را از حریف می‌گیریم، نمی‌تواند استراتژی محسوب بشود؟!
Dariush نوشته: تحلیلِ دو بازی من و امیر گرامی؛ جهتِ آرشیو:
بازی اول
بازی دوم
.

کنترل زمان بازی 90 دقیقه است؟! E410
این امیر چرا اینطوری بازی کرده؟ اگر مقابل من هم اینچوری بازی می کرد که خوردش می کردم!
از این گذشته
1.e3
2.Qh5
3.Bc4 ???
و سفید در پایان برد! چرا اینقدر زود سیاه تسلیم شد؟ حالا فهمیدم چطور باید اوروبوس رو برد. باید غیرقابل پیش بینی بازی کرد. مهم نیست بهترین حرکات رو بازی کنی. بازی رو بهم بریز و آشفته کن کارش تمومه. :e420:
MEHDI نوشته: کنترل زمان بازی 90 دقیقه است؟! E410
این امیر چرا اینطوری بازی کرده؟ اگر مقابل من هم اینچوری بازی می کرد که خوردش می کردم!
از این گذشته
1.e3
2.Qh5
3.Bc4 ???
و سفید در پایان برد! چرا اینقدر زود سیاه تسلیم شد؟ حالا فهمیدم چطور باید اوروبوس رو برد. باید غیرقابل پیش بینی بازی کرد. مهم نیست بهترین حرکات رو بازی کنی. بازی رو بهم بریز و آشفته کن کارش تمومه. :e420:
بفرمائید، حالا دیگر همه برای امیر شاخ شده‌اندE412.
من می‌گویم برای آرامش روح دوستان هم که شده یک تورنمنت برگذار بکنیم. داوطلبانه اینجا اعلام آمادگی بکنند.
اگر از آخر شدن نمی‌ترسید، من هستم.
Dariush نوشته: بفرمائید، حالا دیگر همه برای امیر شاخ شده اند.
امیر مقابل من خیلی بهتر بازی کرد. این دوتا بازی که من دیدم سایه ای از امیر بود. به بزرگان تیکه ننداز کاری می کنم از شطرنج خداحافظی کنی. E415

این تورنمنت رو هم بذارید برای بعد 27 خرداد که من امتحانات و پروژه رو تموم کرده باشم یا می تونید با هم بازی کنید برنده تون با من بازی کنه و قهرمان معلوم شه. E415
Ouroboros vs Anon. in jhkyK6aj : A00 Van't Kruijs Opening, General • lichess.org

این بازی جالب تر بود. سیاه تهاجمی بازی کرد گرچه با تعویض وزیرها حمله اش رو خراب کرد. شاهد نبرد بودیم و بازی سریع تموم نشد گرچه به نظر من سفید زود تسلیم شد.
در بازی من با امیر با 1.e3 امیر رو بردم. گمان کنم داریوش این حرکت رو از من گرفته باشه و با کمک این حرکت برای امیر شاخ شده باشه!
بازی زیبایی شد و تنها باری بود که امیر رو بردم ولی بدون تردید بهترین بازی بود که داشتیم.

Anon. vs Ouroboros in cJfio2TO : A00 Van't Kruijs Opening, General • lichess.org

حرکت هفدهم این بازی گرچه از دید کامپیوتر اشتباهه ولی از دید انسانی حرکت زیبا و شجاعانه ای بود. بخصوص که سفید می تونست خیلی ساده با پیاده پس بگیره و برتری یک سوار خودش رو حفظ کنه و بازی رو به سادگی ببره.
MEHDI نوشته: این بازی جالب تر بود. سیاه تهاجمی بازی کرد گرچه با تعویض وزیرها حمله اش رو خراب کرد. شاهد نبرد بودیم و بازی سریع تموم نشد گرچه به نظر من سفید زود تسلیم شد.
مهدی جان شما اشتباه می‌کنید من در آن بازی که نقل کرده‌اید دیگر توان مقابله نداشتم زیرا در حرکت بعدی یک فیل عقب می‌ماندم!
بازی داریوش خیلی بهتر از آن چیزی‌ست که وانمود می‌کند، به نظرم بتابازی در می‌آورد و از کمبود اعتماد بنفس رنج می‌برد که اینطور آسته‌آسته جلو آمده و ... مثلا شما اگر بنگرید مهربد که بسیار مبتدی‌ست را سخت‌تر از من برد! خلاصه شترنگ قهوه‌خانه‌ای است دیگر، ثبات ندارد..:e057:
MEHDI نوشته: در بازی من با امیر با 1.e3 امیر رو بردم.
ببینم آیا این گشایش «راز» خاصی در خود دارد؟! به نظر من که هیچ برتری به 1. e4 ندارد، بالعکس بدلیل پسیو بودن تمپوی سفید را خراب می‌کند. واقعیت اینست که من در گشایش به هیچکدام از شماها نباختم.

تورنمنت آنچنانی که نیست، یک روز شما و داریوش سه بازی می‌کنید، یک روز برنده‌ی آن بازی با من برای تعیین نفر اول، یک روز هم بازنده‌ی دو بازی برای تعیین نفر دوم و سوم.
Ouroboros نوشته: بازی داریوش خیلی بهتر از آن چیزی‌ست که وانمود می‌کند، به نظرم بتابازی در می‌آورد و از کمبود اعتماد بنفس رنج می‌برد که اینطور آسته‌آسته جلو آمده و ... مثلا شما اگر بنگرید مهربد که بسیار مبتدی‌ست را سخت‌تر از من برد! خلاصه شترنگ قهوه‌خانه‌ای است دیگر، ثبات ندارد..
نه، سخت نبود، فقط کمی خواستم با ایشان با طمانینه‌ی بیشتر بازی بکنم. البته بردنِ بازیکنِ استراتژیست(مثلِ شما) برای من خیلی راحت‌تر از بردنِ بازیکنِ تکنیکی‌ست(مثلِ راسل و مهربد) ولی اگر بازیکنِ استراتژیستی چون استادم حرفه‌ای و پرقدرت حریفم شود، دیگر بازی من هیچ حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

Ouroboros نوشته: تورنمنت آنچنانی که نیست، یک روز شما و داریوش سه بازی می‌کنید، یک روز برنده‌ی آن بازی با من برای تعیین نفر اول، یک روز هم بازنده‌ی دو بازی برای تعیین نفر دوم و سوم.
ببینید چطور از بازی با من طفره می‌روند تا حداقل دوم بشوند!E412
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31