نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 11 رای - 4.91 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پاتوق شب نشینی

من هم در دفاع از مهربد گرامی اینجا بگویم، اینجا محیط باز بوده و هست:
1-در اینجا توهین شخصی نداریم ولی از ابتدا چنین بوده که فعالیت در اینجا و هر فرومی که جدی در آن بحث میشود یکمقدار پوست کلفتی نیاز دارد.اینجا هم من و مهربد و کسری (هرتزل) و... سخنانمان در جایگاه خودمان است و هر کس متناسب به شخصیت و علاقه خودش لحنش را برمیگزیند.این برای کاربران دیگر هم صادق بوده و هست.
2-مهربد گرامی چیز بدی نگفتند،ایرانبانو اینجا هر روز یک توطئه مردسالارانه جدید از ما کشف میکند و اعتراض به چیزی دارند که اساسا قانونی ندارد و تحت تسلط و علاقه ما نیست،حالا مهربد گرامی آمد سوال کرده که شما که اینقدر غر میزنید چه کار کرده‌اید برای انجمن و چه فعالیت مفیدی برای انجمن (بجز پمپاژ عقاید فمینیستی و استفاده ابزاری از اینجا بعنوان یک تریبون {که البته در جای خود ایراد ندارد و هر کاربر آزاد است}) کرده‌اید باید جواب پس دهد یا چه؟رابطه توقع و زحمت و حق و مسئولیت پذیری در خود گنگی و نامفهومی دارد؟

"Democracy is now currently defined in Europe as a 'country run by Jews,'" Ezra Pound

پاسخ

Bibak نوشته: شاید زود قضاوت کردید درباره ناخدا. من چیز نااخلاقی خاصی ندیدم از ایشون. ولی اگر خودتان میل یا توان نوشتن در همچین جایی رو ندارید بحثش جداست. پیشنهاد میکنم به نوشتن در اینجا ادامه بدید دوست عزیز.

---------
به همه دوستان بخصوص طرفین دعوا(یا هر چی) شب خوش میگم.

ایشان درست همان رفتاری که در بالا (پیک #3413 ) آوردم را پیش گرفتند: پادافره[sup][aname="rpa4f6d9d7c8d25414688c7689d3daf00d3"][[/aname][anchor="pa4f6d9d7c8d25414688c7689d3daf00d3"]1][/anchor][/sup] دادن به رک‌گویی من با کناره‌گیری از گفتمانها.

این رفتار سودمنده اگرکه اینجا براستی سایت شخصیِ من بود و نمیدانم پولی از بابت نوشتن به من میرسید, ولی از آنجاییکه اینجا بس
بخواهیم دست‌بیش را بگیریم ١ دانگ[sup][aname="rpa291df9e7f4ae4fb2a1c44074e49f3f84"][[/aname][anchor="pa291df9e7f4ae4fb2a1c44074e49f3f84"]2][/anchor][/sup] اش به نام من است و آنهم چیزی بیشتر از دردسر جابه‌جاییِ پیک‌ها ندارد! آنچنان پیشبردین[sup][aname="rpa8a6726652b18457b8bcc61e914c68b0b"][[/aname][anchor="pa8a6726652b18457b8bcc61e914c68b0b"]3][/anchor][/sup] نخواهد بود.





----
[aname="pa4f6d9d7c8d25414688c7689d3daf00d3"]1[/aname]. [anchor=rpa4f6d9d7c8d25414688c7689d3daf00d3]^[/anchor] pâd+afrah::Pâdafrah || پادافره: سزایی که دربرابر بدی (افره) داده شود Ϣiki-En punishment
[aname="pa291df9e7f4ae4fb2a1c44074e49f3f84"]2[/aname]. [anchor=rpa291df9e7f4ae4fb2a1c44074e49f3f84]^[/anchor] Dâng || دانگ: یک ششم هر چیز Ϣiki-Pâ one-sixth; half-dozen
[aname="pa8a6726652b18457b8bcc61e914c68b0b"]3[/aname]. [anchor=rpa8a6726652b18457b8bcc61e914c68b0b]^[/anchor] piš{pišvand}+bord+in{pasvand}::Pišbordin || پیشبردین: کاربردی, کاربستی, عملی pragmatic

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ

Nâxodâ نوشته: من چشمداشت آنچنانی ندارم, iranbanoo داشتند و من هم امروز بر این شدم که دست از نگرش پیشین ام که همان دگرسان[1]
دیدن ژنتیکی مرد و زن بود برداشته و برای چندی هم با چشمیاری[2] نو, از این دیدگاه بنگرم که زن و مرد میتوانند بسیار بیشتر بمانند هم باشند.

و براستی چرا نتوانند؟ من میتوانم بمانند یک زن رفتار کنم, چرا یک زن نتواند بمانند من رفتار کند؟
البته جدا از اون بخش از فمینیسم که بر برابری جنسیتی تاکید داره (که چرند هم هست)

گمان میکنم بیشتر تلاش بانوان فمینیست در همبودهای مردسالار مانند همبود خودمان،
این است که زن بودنشان و زنانه بودن و زنانه رفتار کردنشان به رسمیت شناخته بشه و زن به عنوان یک انسان با یک مرد برابر دانسته بشه... (یعنی "الف" در کنار "ب")
میشه یک زن رو با روش های مردانه در لباسی مردانه پیچید و رئیس جمهور یا وزیر کرد، ولی این اصل خواسته ی فمینیسم نیست.

زن ها میخوان روش های مردانه و مرد سالارانه رو کنار بگذارند و روش های زنانه رو انتخاب کنند و در این راه مردان هم اونها رو به رسمیت بشناسند نه اینکه تمسخر کنند و تنها نگرش و روش های مردانه رو قبول داشته باشن.
من با این بخش از فمینیسم موافقم.

ولی گویا چنان که از نوشته های شما بر میاد مایلید که زن ها آزاد و برابر با مردان باشند ولی بر پایه استاندارد ها و روش های مردانه
تفکر اینچنینی به زن ها بها یا آزادی و برابری نمیده صرفن اونها رو به برده هایی یا دلقکهایی در لباس مردانه بدل میکنه
که مطابق استاندارد های ما مردها عمل میکنند.

این یعنی ظلم، این یعنی ستم.

حالا هرقدر هم در جستار های چرندی مانند حقوق مردان و... از بدبختی مردها بگویید، باز هم از این تبعیض آشکار ذره ای کم نمیشود.

آمد شدن تو اندرین گیتی چیست؟
آمد مگسی پدید و ناپیدا شد!
پاسخ

یک مثل معروف هست که میگه سلمونی ها هروقت بیکار میشن سر خودشون رو میتراشن:)
امیدوارم که این بحث ها رو دعوا تلقی نکنید.
جناب فکس جالب اینکه نمونه این دعواها وشاید بدترش رو هم در تالارهای دیگه خوندن(اونطور که خودشون اشاره داشتن که مطالعه کردن)
این بحث ها و عنوان رد و بدل کردنها که جزو خوبهاست.البته منهم بد اخلاقی کردن در بحث ها رو نمیپسندم اما شناختی که از جناب ناخدا دارم و همینطور علاقه ی زیادم به ایشون باعث نمیشه که این دست از بحث ها رو توهین بدونم چرا که با ادبیاتشون آشنا هستم.به هر حال بعضی از مسائل پیش میاد و اجتناب ناپذیرن و نباید به این اختلافات دامن زده بشه.
امیدوارم اگر جناب فکس این پست من رو میخونن در تصمیمشون تجدید نظر کنن.
شب همگی خوش....
پاسخ

خب گویا اینجا همه چیز علیه من است!
گرامیان، من خودم از منتقدانِ راستینِ تعارفاتِ الکی و فضای گل و بلبلِ بیخودی هستم و از مدافعانِ سرسختِ بحثِ جدی . موضوع این است که برخی از واژهها و عبارات علاوه بر معنای لغتنامه‌ای ‌اش ، یک ذهنیت و بارِ معنایی اجتماعیی هم در خود دارند . مثلا چیزی مثلِ انگل درست است که معنیِ استفاده کردن و استفاده نرساندن را میدهد اما یک بارِ معنایی توهین‌آمیز در خود دارد که بیش از اینهاست . میتوانیم همین‌جا کسی را احمق بنامیم و بعد بگوییم معنی‌اش میشود کسی که نمیفهمد و تو هم چون حرفِ مرا نمیفهمی احمقی دیگر. من حتی با چنین چیزهایی در حالتِ کلی‌اش هم هیچ مشکلی ندارم . اما اینکه به طور مشخص اسم هم ببریم به نظر نمیرسد اخلاقی باشد . کسی از انتقاد و گلایه ناراحت نیست ، چیزی که من به آن معترضم استفاده از نوعی ادبیاتِ خاص است در این انجمن که مجمع فرهیختگان است . فروم یک فضای عمومی است و اینکه هر کس به چه هدف و انگیزه‌ای واردش میشود صرفا به خودش مربوط میشود . در ثانی من نمیگویم جنابِ ناخدا که حق ندارند نظرشان را بگویند بلکه وقتی در سایتی کاربران اینچنین توصیف کنند که حالا مثلا به این دلیل که فعالیت ندارند و یا هرچیز دیگر، حضور در آنجا خوش‌آیند نیست .

اینکه حتی در واقعیت ما خیلی دانشمندتر و آگاه‌تر باشیم آیا باعث میشود که حق داشته باشیم شخصی را به طور مشخص تخریب کنیم ؟ من به کسی امتیازِ اضافی نمیدهم اما بیخود هم قرار نیست کسی سرزنش شود . متاسفانه ما گاهی از یاد میبریم که در جاهایی مثلِ اینجا فقط با یک آی‌دی و آواتار روبرو نیستیم بلکه آنسو یک انسان هست که با تخریب و سرزنشِ بی‌دلیلِ شخصیت‌اش او را حداقل پیشِ خودش خرد میکنیم.

بازهم میگویم که من هم‌اکنون نمیگویم و نگفته‌ام که ایشان در حالِ استفاده از مدیریت هستند یا سایت برای ایشان است و .... بلکه روا داشتنِ ادبیات و توصیفاتی اینچنینی آنهم به طورِ مشخص باعث میشود اندک اندک باب چنین چیزهایی باب شوند و هر بار هرکس دیگری را با نامی توصیف کند .
به هر روی سردردِ من هم امشب مزیدِ بر این دشواری‌ها شده.

ای که مثل من تک و تنهایی ...
پاسخ

Fox نوشته: ...در این انجمن که مجمع فرهیختگان است ...
اینها که تبلیغات کاذبه...شما باور نکن..E403

آمد شدن تو اندرین گیتی چیست؟
آمد مگسی پدید و ناپیدا شد!
پاسخ

ما هم برویم بخسبیم. امشب به معنای واقعی شب نشینی داشتیم.
پاسخ

دو هفته ولتان کردیم ها.
پاسخ

به به ،خوش برگشتی امیر جان.
چه زود برگشتی سوپرایز شدیم E056

"Democracy is now currently defined in Europe as a 'country run by Jews,'" Ezra Pound

پاسخ

Ouroboros نوشته: دو هفته ولتان کردیم ها.
صَلَواتـــــــ..E11b

آمد شدن تو اندرین گیتی چیست؟
آمد مگسی پدید و ناپیدا شد!
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 9 مهمان