نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

روز جهانی زن در ایران
#1

[عکس: 14.jpg]

روز جهانی زن در شنبه 8 مارس جشن گرفته شد. این رویداد بزرگ صد و سومین ساله شد. در حال حاضر 27 کشور جهان با حضور هزاران نفر هر سال این رویداد را جشن می گیرند و این شمار رو به افزایش است. همزمان این مراسم توسط «کانون شهروندی زنان» و «مؤسسه اسلامی زنان» در تهران ترتبب داده شد.در این مراسم تعدادی از فعالان سیاسی در مورد تبعیض علیه زنان و برخورد غیرانسانی با زنان در ایران صحبت کردند. بلافاصله پس از اتمام این جلسه سه تن از این فعالان سیاسی دستگیر شدند.

همزمان با گرامیداشت روز جهانی زن در ایران خانم کاترین اشتون که به تهران سفر کرده بود با شماری از فعالان زن که در جنبش سال 2009 در زمان ریاست جمهوری پیشین محمود احمدی نژاد دستگیر شده بودند دیدار و گفتگو کرد. ولی مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از این دیدار اظهار نارضایتی کرد و افزود که اشتون از سفر دیپلماسی خود استفاده کرده که با مخالفان انقلاب سال 57 ایران ملاقات کند. در عین حال در روز 8 مارس 2014 روز جهانی زن، شماری از زنان عرب و ایرانی در اعتراضی غیر منتظره ، به طور کاملا برهنه در برابر موزه لوور پاریس حضور یافتند و درخواست آزادی حقوق زنان، برابری و سکولاریسم کردند.

دوستان نظر شما در مورد آزادی زنان چی هست؟ شما فکر می کنین که حقوق زنان و مردان در ایران و به طور کل در کشورهای خاورمیانه یکسان هست؟

با سپاس
تیم گفتمان فارسی
فرماندهی مرکزی ایالات متحده
پاسخ
#2

جناب تیمسار کامران می‌شه با فونت معمولی‌ انجمن بنویسی‌ ، این فونت بزرگ خیلی‌ anooying هست!

"A Land without a People for a People without a Land"


پاسخ
#3

U.S.CENTCOM نوشته: دوستان نظر شما در مورد آزادی زنان چی هست؟ شما فکر می کنین که حقوق زنان و مردان در ایران و به طور کل در کشورهای خاورمیانه یکسان هست؟

اینکه سوال پرسیدن ندارد، مسلما حقوق زنان در کشورهای اسلامی پایمال می‌شود!

Catwoman: from here, Bane's men patrol the tunnels. And they're not your average brawlers
Batman: Neither am I
پاسخ
#4

برخورد زننده گشت ارشاد با دو دختر مانتویی


با وجود تأکیدهای فراوان مبنی بر عدم برخوردهای سلبی در امر حجاب و عفاف؛ و البته تأکید فرماندهان ناجا در این باره، متاسفانه برخورد زننده یکی از گشت های ارشاد در ورودی نمایشگاه کتاب صحنه تأسف باری را پدید آورد.

به گزارش «تابناک»، عصر روز سه شنبه 20 اردیبهشت حوالی ساعت 18.30 نزدیک به در خروجی مقابل خیابان مفتح یگان گشت ارشاد با پلاک 47769 ضمن برخوردی کاملا شخصی نه تنها در ماموریت محوله خود موفق نبود بلکه تصویری بسیار بد در ذهن مردم و البته فرد خاطی باقی گذاشت.

داستان از این قرار بود که دو دختر در حال خروج از نمایشگاه، با تذکر دو تن از خانم های گشت ارشاد فوق مواجه می شوند؛ یکی از این دخترها مانتویی معمولی با فرم سارافون بر تن داشت. مامور گشت ارشاد با لحنی بسیار بد و زننده دختر را از دوستش جدا کرد و به داخل ماشین هل داد!
دختر که ظاهری معمولی داشت و تنها مشکل مانتویش باعث برخورد پلیس شده بود؛ با التماس های مکرر شیشه ون گشت ارشاد را باز می کرد اما دو مامور زن بسیار بداخلاق این گشت با برخوردی سلبی او را تشر می زدند و شیشه را می بستند و...

شایان ذکر است؛ وضعیت حجاب در داخل نمایشگاه به قدری آزار دهنده است؛ که واکنش بسیاری از مردم را هم در پی داشته اما آیا مسئولیت گشت های ارشاد تنها در ورودی ها و خروجی ها آن هم به شکل بالاست؟

آیا سیگار کشیدن دسته جمعی دختران در ورودی سالن های اصلی شبستان نمایشگاه؛ مشکلی ندارد؛ آیا شال های توری نیمه روی سر برخی از بازدیدکنندگان و مانتوهای زننده با رفتارهای زننده تر نیازمند برخورد نیست اما مانتوی تولید شده و مصرف شده در همین کشور نیازمند برخورد سلبی است؟
به راستی چرا بلد نیستیم راه را آنگونه که صلاح است و به نتیجه درست منتهی می شود طی کنیم؟

حال، با وجود اینکه بارها از سوی بزرگان و همچنین رسانه ها تذکر داده شده است که مامورین آموزش دیده به این امر مهم گمارده شوند تا نتیجه عکس گرفته نشده و گزک دست برخی که از اساس با کنترل های اجتماعی از این نوع مخالفند داده نشود، سوال اساسی این است که چراباید برخی ماموران گشت ارشاد با لج بازی و برخوردهای تند و بی مبنا، به جای اینکه عامل «ارشاد» باشند، شده اند مولد ذهنیت هایی علیه نظام و اسلام عزیز؟

برخورد زننده گشت ارشاد با دو دختر مانتویی

[ATTACH=CONFIG]3751[/ATTACH]


فایل‌های پیوست
.jpg 306660_112.jpg اندازه 148.88 KB  تعداد دانلود: 507

Catwoman: from here, Bane's men patrol the tunnels. And they're not your average brawlers
Batman: Neither am I
پاسخ
#5

Theodor Herzl نوشته: جناب تیمسار کامران می‌شه با فونت معمولی‌ انجمن بنویسی‌ ، این فونت بزرگ خیلی‌ anooying هست!

حتما عزیز. ببخشید.
از این به یعد با فانت معمولی مینویسم.
پاسخ
#6

Alice نوشته: اینکه سوال پرسیدن ندارد، مسلما حقوق زنان در کشورهای اسلامی پایمال می‌شود!
اثر اسلام عزیز را که کنار بگذاریم فرهنگ مرد محوری اینجا شدید تر و متفاوت تر از هر جای دیگر خود نمایی میکند.
زن ایرانی تحقیر نمی شود سر کوب میشود...

شراب اولی تر ...
پاسخ
#7

iranbanoo نوشته: اثر اسلام عزیز را که کنار بگذاریم فرهنگ مرد محوری اینجا شدید تر و متفاوت تر از هر جای دیگر خود نمایی میکند.
زن ایرانی تحقیر نمی شود سر کوب میشود...

فرهنگ مردمحور و زن‌ستیز:

[عکس: 3.png]

[عکس: 23.jpg]

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ
#8

Mehrbod نوشته: فرهنگ مردمحور و زن‌ستیز:

بیخود است.
اولا هیچکسی حمالی مفتکی نمی‌کند و برای چنین اموری "پول" می‌گیرند، ثانیا دختران مسکین زیادی هم در کوچه و خیابان‌ها هستند. من در تهران که فراوان می‌بینم:

[ATTACH=CONFIG]3762[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]3763[/ATTACH]


فایل‌های پیوست
.jpg 71544673160326746467.jpg اندازه 105.17 KB  تعداد دانلود: 704
.jpg Afghan_girl_begging.jpg اندازه 229.24 KB  تعداد دانلود: 563

Catwoman: from here, Bane's men patrol the tunnels. And they're not your average brawlers
Batman: Neither am I
پاسخ
#9

Alice نوشته: بیخود است.
اولا هیچکسی حمالی مفتکی نمی‌کند و برای چنین اموری "پول" می‌گیرند، ثانیا دختران مسکین زیادی هم در کوچه و خیابان‌ها هستند. من در تهران که فراوان می‌بینم:

[ATTACH=CONFIG]3762[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]3763[/ATTACH]

بیخود است, به برده هم در برابر بردگی نان و آب میدهند ولی آنرا فرهنگ برده‌سالاری نمیکند.

اینکه شما چه اندازه سنگدل هستید که به کودک چون پسر است این چنین سرد
نگریسته و میگویید حمالی مفتکی نمیکند هم خود گویای فرهنگ مردسالار و زن‌ستیز ما! :e405:

.Unexpected places give you unexpected returns
پاسخ
#10

Mehrbod نوشته: فرهنگ مردمحور و زن‌ستیز:

[عکس: 3.png]

[عکس: 23.jpg]
تعریفتون ساختگی و دروغینه.
مهم داشتن "نهاد های قدرت" هست
نقل قول:Patriarchy is a social system in which males are the primary authority figures central to social organization, occupying roles of political leadership, moral authority, and control of property, and where fathers hold authority over women and children. It implies the institutions of male rule and privilege, and entails female subordination.
Patriarchy - WiKi
آیا اینجا لزومی بر آسیب ندیدن شماری از مردها و پسربچه ها میبینی؟!
[عکس: 26.jpg]

خب من هم با این عکس وجود چیزی به نام نژادگرایی در آمریکا رو میتونم رد کنم؟!خیر.
نقل قول:By "white supremacy" I do not mean to allude only to the self-conscious racism of white supremacist hate groups. I refer instead to a political, economic and cultural system in which whites overwhelmingly control power and material resources, conscious and unconscious ideas of white superiority and entitlement are widespread, and relations of white dominance and non-white subordination are daily reenacted across a broad array of institutions and social settings

White supremacy - WiKi
نقل قول:In some parts of the United States, many people who were considered non-white were disenfranchised, barred from government office, and prevented from holding most government jobs well into the second half of the 20th century
White supremacy - WiKi
اینجا هم باز بحث نهادهای قدرت مطرح هست.
Racism - WiKi
در بحث نژادگرایی هم شدیدترین حالت وقتی هست که "حکومت" دست به این کار میزنه ولی مواقعی هم هست که باز نهادهای غیر رسمی قدرت موجود در اجتماع دست به نژادگرایی میزنند:
نقل قول:Researchers Marianne Bertrand and Sendhil Mullainathan, at the University of Chicago and MIT found in a 2004 study that there was widespread discrimination in the workplace against job applicants whose names were merely perceived as "sounding black". These applicants were 50% less likely than candidates perceived as having "white-sounding names" to receive callbacks for interviews.
شاید این ها هم مثل زن هایی که درآمد کمتری نسبت به مردان دارند تقصیر خودشونه که این ها براشون رخ میده و تبعیضی در کار نیست:))

To ravage, to slaughter, to usurp under false titles, they call empire; and where they make a desert, they call it peace
Tacitus-
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان