01-11-2014, 03:52 PM
ahlobit نوشته: نقد شماره دو:اولا دیه که فقط برای قتل نیست برای مثال قطع کردن دست و آسیبهای دیگر هم هست(همه آسیبها)
ثانیا دیه به همه وراث می رسد نه فقط زن
ثالثا شما تبعات زن ستیزانه این حکم را هم ببینید مثلا اگر زنی به قتل برسد خانواده مقتول باید نصف دیه را به خانواده قاتل بدهند تا بتوانند قاتل رابکشد ولی برای مرد چنین نیست
و آیا خاستگاه این رفتار زنستیزی است, یا همان نگرش درست و فربودین که مرد روزیآورِ خانواده است و نبود یا آسیبدیدگی وی آسیب بسیار بیشتری میزده؟
ahlobit نوشته: باید هزینه زندگی بین زن و مرد تقسیم شود
و در این صورت ارث هم مساوی تقسیم شود
ثانیا پس مردانی که زن ندارند نباید ارث دو برابر بگیرند ولی می گیرند
یا زنانی که بیوه اند و شوهر ندارند و نیاز مبرم به پول دارند ولکن ارث به آنها نصف می رسد
هر سخن و رفتاری را باید در بافتار خودش سنجید, اگرنه شما بخشهایی از نوشتهیِ پیک
گفتآوردهیِ مرا هم جدا کنید میتواند همچون پدافند از اسلام به چشم بیاید.
دربارهیِ کار و برابری نیز همینگونه است, شما دارید کار نرم و دفتری و دستکی امروز را با کار ١٤٠٠ سال پیش
میهمسنجید و میگویید: «اِ؟ چرا به زنها ارث برابر نمیدادند بروند بیرون شرکت باز کنند و پول در بیاورند و مستقل باشد و ...»
هنگامیکه بدرستی برای همین قانونهایِ اسلامی امروزه زنستیزانه هستند, چون گرچه زنهایِ امروز همچنان تنپرور و تنبل هستند و همهکاری
نمیکنند — هنوز سختترین, بدترین و کثیفترین و یکراست مرگآورترین کارها بر دوش خود مردان مانده, چه در آمریکا (که بنمایه از ادارهیِ کارش آورده بودیم),
چه در اروپا و چه در ایران خود امان — ولی به هر روی زنان بیرون میروند و بسیاری اشان کار هم میکنند (کارهای نرم و دفتری, ولی همچنان کار) و پس این
قانونها دیگر تاریخگذشتهاند و همهیِ بدبختی ما هم مسلمانانی است که به این ریسمانهایِ پوسیده چَنگ انداختهاند و نمیخواهند به هیچ بهایی ول اشان کنند.
ahlobit نوشته: خب شما شماره 3 اصلا نباید به عنوان قوانین زن ستیز مطرح می کردید
جایش این را بگذارید که زن نمی تواند بدون اجازه شوهرش از خانه تکان بخورد
بجز نفقه همهیِ نابرابریهایی که آوردیم از خود قرآن بودند.
اینی که زن نمیتواند بی پروانهیِ شوهر بیرون برود را شما از کجا آوردهاید؟
پارسیگر
.Unexpected places give you unexpected returns