نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 2 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تصاحب اموال کفار در قرآن
#1

دوستان آیا در قرآن آیه ای وجود داره که صراحتا مومنان رو به غارت اموال کفار دعوت کنه؟
پاسخ
#2

بله عزیزم وجود داره ! در بیشتر سوره های قرآن دستور غارت و نابودی کافران داده شده که در سوره ی توبه و انفال که یکی از خشن ترین سوره های قرآنی هستند به صراحت این دستور چپاول و غارت نامسلمانان داده شده

البته آیه ی مربوطه رو خاطرم نیست ولی اگه از اول تا آخر بخونیشون پیداشون می کنی [عکس: 2.gif]

امشب هم اگه فرصت کنم می گردم پیداشون می کنم

یک روزی ملت ما آزاد می شود و این روز زیاد دور نیست. فرهنگ همیشه غالب می شود بر زور و ستم و قلدری!

"فریدون فرخزاد"
پاسخ
#3

فتح ۱۵
نقل قول:چون به [قصد] گرفتن غنایم روانه شدید به زودى برجاى‏ماندگان خواهند گفت بگذارید ما [هم] به دنبال شما بیاییم [این گونه] مى‏خواهند دستور خدا را دگرگون كنند بگو هرگز از پى ما نخواهید آمد آرى خدا از پیش در باره شما چنین فرموده پس به زودى خواهند گفت [نه] بلكه بر ما رشگ مى‏برید [نه چنین است] بلكه جز اندكى درنمى‏یابند

انفال ۶۹
نقل قول:پس از آنچه به غنیمت برده‏اید حلال و پاكیزه بخورید و از خدا پروا دارید كه خدا آمرزنده مهربان است


زیاد هست ، بگردید پیدا میکنید .

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ
#4

راستش آیه ای میخوام که صریح باشه برایِ استاد درس تفسیر موضوعیِ قرآن.
پاسخ
#5

sonixax نوشته: فتح ۱۵
چون به [قصد] گرفتن غنایم روانه شدید به زودى برجاى‏ماندگان خواهند گفت بگذارید ما [هم] به دنبال شما بیاییم [این گونه] مى‏خواهند دستور خدا را دگرگون كنند بگو هرگز از پى ما نخواهید آمد آرى خدا از پیش در باره شما چنین فرموده پس به زودى خواهند گفت [نه] بلكه بر ما رشگ مى‏برید [نه چنین است] بلكه جز اندكى درنمى‏یابند
جالب است من این آیه را پیشتر خوانده بودم اما گمان می‌کردم راجع به قیامت تحریر شده، به مانند سخن مسیح در انجیل متی که بی‌ایمانان به التماس پیش او خواهند آمد و او «به آنان خواهم گفت شما را نمی‌شناسم، از من دور شوید ای بدکاران».. اکنون تفسیر آن‌را خواندم و دیدم که نخیر، محمد پیرامون دزدی‌های حدیبیه یا خیبر سخن می‌گفته:

نقل قول:متخلفان آماده طلب! هنگامى كه پیامبر صلّى اللّه علیه و اله از «حدیبیه» باز مى‏گشت به فرمان خدا مسلمانان شركت كننده در حدیبیه را بشارت به «فتح خیبر» داد و تصریح فرمود كه در این پیكار فقط آنها شركت كنند، و غنائم جنگى مخصوص آنهاست.
اما این دنیا پرستان ترسو همین كه از قرائن فهمیدند پیامبر صلّى اللّه علیه و اله در این جنگى كه در پیش دارد قطعا پیروز مى‏شود و غنائم فراوانى به دست سپاه اسلام خواهد افتاد، از فرصت استفاده كرده، خدمت پیامبر صلّى اللّه علیه و اله آمدند، و اجازه شركت در میدان «خیبر» خواستند! غافل از این كه آیات قرآن از قبل نازل شده بود، و سرّ آنها را فاش ساخته بود.
چنانكه در آیه مى‏خوانیم: «هنگامى كه شما براى به دست آوردن غنائمى حركت كنید متخلفان (حدیبیه) مى‏گویند: بگذارید ما هم در پى شما بیائیم» و در این جهاد شركت كنیم (سَیَقُولُ الْمُخَلَّفُونَ إِذَا انْطَلَقْتُمْ إِلى‏ مَغانِمَ لِتَأْخُذُوها ذَرُونا نَتَّبِعْكُمْ). برگزیده تفسیر نمونه، ج‏4، ص: 476
قرآن در پاسخ این گروه سودجو و فرصت طلب مى‏گوید: «آنها مى‏خواهند كلام خدا را تغییر دهند» (یُرِیدُونَ أَنْ یُبَدِّلُوا كَلامَ اللَّهِ).
سپس مى‏افزاید: «به آنها بگو: شما هرگز نباید به دنبال ما بیائید» و حق ندارید در این میدان شركت كنید (قُلْ لَنْ تَتَّبِعُونا).
این سخنى نیست كه من از پیش خود بگویم «این گونه خداوند از قبل گفته (و ما را از آینده شما با خبر ساخته) است» (كَذلِكُمْ قالَ اللَّهُ مِنْ قَبْلُ).
خداوند دستور داده «غنائم خیبر» مخصوص «اهل حدیبیه» باشد و احدى با آنها در این امر شركت نكند! ولى این متخلفان بى‏شرم و پر ادعا، باز از میدان در نمى‏روند و شما را متهم به حسادت مى‏كنند «و به زودى مى‏گویند: (مطلب چنین نیست) بلكه شما نسبت به ما حسد مى‏ورزید»! (فَسَیَقُولُونَ بَلْ تَحْسُدُونَنا).
و به این ترتیب آنها حتى بطور ضمنى پیامبر صلّى اللّه علیه و اله را تكذیب مى‏كنند، و ریشه منع آنها را از شركت در «غزوه خیبر» حسادت مى‏شمرند! قرآن در آخرین جمله مى‏گوید: «ولى آنها جز اندكى نمى‏فهمند»! (بَلْ كانُوا لا یَفْقَهُونَ إِلَّا قَلِیلًا).
آرى! ریشه تمام بدبختیهاى آنها جهل و نادانى و بى‏خبرى است كه همیشه دامنگیر آنها بوده است، جهل در مورد خداوند، و عدم معرفت مقام پیامبر صلّى اللّه علیه و اله و بى‏خبرى از سرنوشت انسانها، و عدم توجه به ناپایدارى ثروت دنیا.

زنده باد زندگی!
پاسخ
#6

من حوصله نداشتم بیشتر بگردم ولی در مورد دستور مستقیم به تجاوز آیه زیر از بقره رو پیدا کردم.

وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَ تَكُونَ فِتْنَةٌ وَیَكُونَ الدِّینُ لِلّهِ فَإِنِ انتَهَواْ فَلاَ عُدْوَانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمِینَ
﴿۱۹۳﴾


[TABLE="width: 0"]
[TR]
[TD="class: QuranFarsi, width: 49%"]با آنان بجنگید تا دیگر فتنه‏اى نباشد و دین مخصوص خدا شود پس اگر دست برداشتند تجاوز جز بر ستمكاران روا نیست (۱۹۳)[/TD]
[/TR]
[/TABLE]


حالا یکی بیاد منظور قرآن از ستمکاران رو توضیح بده، آیا ستمکاران شامل کسانی میشود که با اطاعت نکردن از خدا و پیامبر قلبشون رو شکستند یا نه؟
پاسخ
#7

اینو بخونید خیلی جالبه که چطوری خواستن ماست مالی کنندE40d

علت مصادره اموال مشرکان توسط مسلمانان چه بود؟ - اسلام کوئست - مرجعی برای پاسخگویی به سوالات دینی، اعتقادی و شرعی
پاسخ
#8

واقعا هم که پاسخهاشان گنجینه ایست E05a

"Democracy is now currently defined in Europe as a 'country run by Jews,'" Ezra Pound

پاسخ
#9

Anarchy نوشته: اینو بخونید خیلی جالبه که چطوری خواستن ماست مالی کنند

علت مصادره اموال مشرکان توسط مسلمانان چه بود؟ - اسلام کوئست - مرجعی برای پاسخگویی به سوالات دینی، اعتقادی و شرعی

یعنی دزدی و راهزنی و تجاوز پیغمبر خدا که ادعای معصومیت و الهی بودن را دارد در جواب ظلم و ستم قریش به مسلمانان بوده است!!!

جالب است پیغمبر خدا با آن همه ادعا مثل یک انسان عادی انتقام میگرفته!!

تجاوز میکرده چون قریش تجاوز میکرده! دزدی و راهزنی میکرده چون قریش دزدی و راهزنی میکرده! قتل میکرده چون قریش قتل میکرده!

پس تکلیف پیغمبری و عصمت از گناه چه میشود؟ این آقا حتی در حد و اندازه ی یک انسان عادی هم پاک و کم آلوده به بدی و گناه نبوده!!!

انسان پیشرو با جامعه همخوانی ندارد هم آهنگی دارد
پاسخ
#10

Anarchy نوشته: اینو بخونید خیلی جالبه که چطوری خواستن ماست مالی کنندE40d

علت مصادره اموال مشرکان توسط مسلمانان چه بود؟ - اسلام کوئست - مرجعی برای پاسخگویی به سوالات دینی، اعتقادی و شرعی
یعنی من برای امثال بن لادن و ملاعمر احترام بیشتری از این ماله کش ها قایل هستم .. لااقل اونا بر باورشون راسخ هستند و دورویی در ذاتشون نیست . ولی اینا انگار که شعور مخاطب رو در حد جلبک فرض کردند مزخرفاتی تحویل آدم میدن که مرغ پخته هم خنده ش می گیره !

میگن برای خراب کردن یه چیزی لازم نیست خوب بهش حمله بشه ، فقط کافیه بد ازش دفاع کرد !

این ها هم خودشون دارن آبروی خودشون رو می برند و دیگه نیازی نیست ما درباره شون افشاگری کنیم !

یک روزی ملت ما آزاد می شود و این روز زیاد دور نیست. فرهنگ همیشه غالب می شود بر زور و ستم و قلدری!

"فریدون فرخزاد"
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان