نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 2 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاپیک آزاد تالار ادیان، مذاهب، مکاتب

Russell نوشته: من هم بسیار کنجکاوم بدانم این مناطق شرق آسیا که از قرار معلوم بدون زور شمشیر مسلمان شدند دقیقا چطور مسلمان شدند. دوستان اسلامشناس تحقیقی کرده‌اند یا منبعی سراغ دارند؟

Islam in Southeast Asia - WiKi


According to the Islamic Council of Victoria, historians argue "that by the beginning of the ninth century Arab merchants and sailors, (and other Muslims) had begun to dominate Nanhai (Guangzhou) or Southeast Asian Trade." There existed a colony of foreign Muslims on the west coast of Sumatra by 674 CE; other Muslim settlements began to appear after 878 CE when Islam increasingly took firm root among the people. The religion did not spread to significant parts of the population until the 12th century.


In the 12th century, a turbulent period occurred in the history of Maritime Southeast Asia, the Indian Chola navy crossed the ocean and attacked the Srivijaya kingdom of Sangrama Vijayatungavarman in Kadaram (Kedah). The capital of the powerful maritime kingdom was sacked and the king was taken captive. Along with Kadaram, Pannai in present day Sumatra and Malaiyur and the Malayan peninsula were attacked. Soon after, the King of Kedah Phra Ong Mahawangsa became the first ruler to abandon the traditional Hindu faith, and converted to Islamwith the Sultanate of Kedah established in year 1136. Samudera Pasai converted to Islam in the year 1267. The King of Malacca Parameswara married the princess of Pasai, and their son became the first sultan of Malacca. Soon Malacca became the center of Islamic study and maritime trade; other rulers followed suit. Indonesian religious leader and Islamic scholar Hamka(1908–1981) wrote in 1961: "The development of Islam in Indonesia and Malaya is intimately related to a Chinese Muslim, Admiral Zheng He."[SUP][1][/SUP]
There are several theories to the Islamization process in Southeast Asia. The first theory is trade. The expansion of trade among West Asia, India and Southeast Asia helped the spread of the religion as Muslim traders brought Islam to the region. The second theory is the role of missionaries or Sufis. The Sufi missionaries played a significant role in spreading the faith by syncretising Islamic ideas with existing local beliefs and religious notions. Finally, the ruling classes embraced Islam which further aided the permeation of the religion throughout the region. The ruler of the region's most important port, Malacca Sultanate, embraced Islam in the 15th century, heralding a period of accelerated conversion of Islam throughout the region as the religion provided a unifying force among the ruling and trading classes.
پاسخ

مدتی قبل به این حدیث بسیار جالب برخوردم. اشتباه نکنید این حدیث از امام محبوب ما نیست! از امام اول شیعیان ِ محترم است.

لَوكنّا لا ترجوا جَنَّةً و لا نخشی' ناراً و لا ثواباً و لا عقاباً لكان ینبغی لنا أن نطالب بمكارم الاخلاق فانّها ممّا تدّل علی سبیل النجاح؛
اگر به بهشت و پاداش امید نداشتیم و از آتش جهنم و عقاب نمیهراسیدیم، شایسته بود كه مكارم اخلاق را بخواهیم، زیرا كه آنها راهنمای نجات و پیروزیاند (مكارم شیرازی، ج 1، ص 22). از حضرت علی (ع)

خب یک ایرادی که همیشه از ما ناباوران ِ به سیستم مجازات و پاداش گرفته میشه اینه که اگر قیامتی در کار نباشد هیچ دلیلی برای رعایت اخلاق وجود نخواهد داشت. گفته میشه انسان بدون باور به خدا به پوچی اخلاقی میرسه. بگذریم که این سخن مغلطه آمیزه و در واقع حقیقت هیچ ربطی به خوب بودن یا نبودن یک چیز نداره. اما این حدیث داره سخن ما رو درباره اخلاق تایید میکنه، چون ظاهرا میگه رعایت اخلاق به پیشرفت و بهبود زندگی بشر در همین دنیا هم کمک میکنه و هتا اگر قیامتی هم نباشد باز هم شایسته است اصول اخلاقی را رعایت کنیم. اینه که اگه کسی دوباره گفت بیخدایی و اخلاق با هم نمیخونه باید این حدیث رو که طبعا نمیتونه ردش کنه بهش نشون داد تا مخش گوز پیچ بشه!

البته باز مطمئن نیستم، ولی ظاهرا حدیث از نظر شیعیان معتبر هست.

نقل قول:این روایت بسیار پرمعناست. یكى از معانى احتمالى این روایت این است كه اگر آخرتى در كار نبود و حیات انسان در دنیا خلاصه مى‏شد، باز هم مكارم اخلاق مطلوب بودند؛ چرا كه زندگى دنیا را دلپذیر و انسان را در دنیا متعادل و آرام مى‏سازند. احتمالا یكى دیگر از درس‏هاى این روایت، این است كه خوبى و مطلوبیت مكارم اخلاق، چنان است كه حتى اگر در برابر كارهاى نیك پاداشى در كار نبود و بر اثر اعمال بد عقابى صورت نمى‏گرفت، باز هم درك خوبى و مطلوبیت مكارم اخلاقى ما را وا مى‏داشت كه آنها را بخواهیم. در این معنا حتى آثار مكارم اخلاق در بهبود حیات دنیایى انسان‏ها هم سبب مطلوبیت آنها نیست، بلكه خوبى ذاتى مكارم اخلاقى مورد نظر است.

✖ ✖ - اخلاق در لغت و اصطلاح
پاسخ

دوستان یه حدیث شیعی جالب پیدا کردم از کلینی که میگه قرآن اصلی 17 هزار تا آیه داشته E404 !!

عن محمد بن یحیى، عن أحمد بن محمد ، عن علی بن الحكم، عن هشام بن سالم، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: أن القرآن الذی جاء به جبرائیل إلى محمد( ص) سبعة عشر ألف آیة.
اصول کافی ج2ص463
پاسخ

Dwindling In Unbelief: How many has God killed? (Complete list and estimated total)
نقل قول:In a previous post, I've listed and counted God's killings in the Bible. But I only included those that said exactly how many were killed by God. I came up with 2,476,633.

But that didn't include some of God's most impressive slaughters. How many did God drown in the flood or burn to death in Sodom and Gomorrah? How many first-born Egyptians did he kill? The Bible doesn't say, so there's no way to know for sure. But it's possible to provide rough estimates in order to get a grand total, and that's what I'm attempting here.

Total with estimates: 25 million.

[COLOR="royalblue"]
چو بخت عرب بر عجم چیره گشت --- هـمـه روز ایـرانیـان تـیـره گـشـت
جهـان را دگـرگونه شـد رسم و راه --- تـو گـویـی نتـابـد دگـر مـهر و مـاه
ز مـی نشئه و نغمه از چـنگ رفـت --- ز گل عطر و معنی ز فرهنگ رفت
ادب خــوار شــد، هـنـر شـد وبــال --- بـه بستـنـد انـدیشـه را پـر و بــال
«توصیف فردوسی بزرگ از تازش اسلام به ایران»
[/COLOR]
خردگرایی و ایمان ستیزی
پاسخ

ببینید :

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152576679823954
پاسخ

خانه کعبه حداقل چهار بار ویران شده است و هیچ پرنده ابابیلی مشاهده نشده است!


بت خانه های قرن ما

همانطور که در نگاره پیشین اشاره شد، بت خانه های قرن ما، زیارتگاه های مذهبی می باشند. چنانچه روحانیون اهل سنت نیز همواره به این مسئله اشاره داشته اند. حال با حمله گروه اسلام گرای افراطی داعش به مکان های مقدس شیعیان، این پرسش بوجود می آید؛ پس خدا، پیامبر و امامان شفا دهنده و معجزه بخش کجا هستند؟. چگونه است که این نیروهای امدادی و غیبی حتی قدرت جلوگیری از تخریب قبر خود را ندارند؟!. بنابراین، آیا چنین به اصطلاح نجات دهنده گان بی وجودی، می توانند هیچ اراده ای در زندگی پیروان خود داشته باشند؟. آیا درست نیست که بپنداریم، این قبور و اجساد پوسیده و فنا شده. تنها به دلیل خرافات و تبلیغات مذهبی دین فروشان، هنوز در ذهن برخی از مردم عامی حضور دارند؟.
[عکس: 42.jpg]
تاریخچه ویرانی و تاراج خانه کعبه

سرنوشت خانه کعبه بعد از اسلام، چنان که در قرآن به حذف و ثبات آن بوسیله الله تاکید شده.امن و خالی از دغدغه نبوده است. بعد از اسلام کعبه چهار بار به کلی ویران گردیده، و سپس از نو بناشده است. اماهرگز هیچ پرنده ابابیلی برای دفاع از کعبه در آسمان مکه دیده نشده است. و در کمال ناباوری ویرانی خانه کعبه حتا به دست مسلمانان نیز انجام شده است. گویا خود مسلمانان نیز به مقدس بودن و یا ترس از عذاب الهی بر ویرانگران این خانه، باور نداشته اند.
ویرانی کامل کعبه در سده اول هجری

بعد از اسلام کعبه دو بار در سده اول هجری به طور کلی ویران شد. این ویرانی ها در جریان جنگ هایی که بین امویان و عبدالله بن زبیر فرماندار وقت مکه صورت گرفت، بوجود آمد. در ادامه به شرح کوتاهی از آن می پردازیم.(١)، (٢) و (٣)
قیام عبدالله بن زبیر قریشی اسدی

پس از واقعه عاشورا، قیام های متعددی در نقاط مختلف بر علیه حکومت بنی امیه و به خصوص یزید پسر وی صورت گرفت. بسیاری از این قیام ها در ظاهر به انگیزه خونخواهی از امام حسین و یارانش صورت می گرفت. اما در باطن برای کسب قدرت و شکست سیاسی معاویه بود.
یکی از معروف ترین این قیام ها، قیام عبدالله بن زبیر قریشی اسدی از شهر مدینه است.
یزید پسر معاویه برای مقابله با این قیام، سپاهی به فرماندهی مسلم بن عقبه به سوی مدینه فرستاد. این سپاه پس از سه روز در ذی حجةسال ۶۳ هـ.ق. طرفداران عبدالله بن زبیر را در مدینه به کلی سرکوب کرد. در آن هنگام عبدالله بن زبیر در مکه سکونت داشت. وی با شنیدن خبر سرکوبی طرفدارانش، مردم مکه و حجاز را به اطاعت از خود دعوت نمود.

این ویدیو تخریب و ویران کردن آرامگاههای موسوم به یونس نبی یکی از پیامبران ادیان ابراهیمی به دست گروه داعش را نشان می دهد. بی گمان ساختن هرآرامگاهی که مقدس شناخته شده و مورد پرستش عده ای خردباخته قرار گیرد در منطق هر انسان اندیشمندی ناپسند و مطرود است.

سوزاندن و سنگ زدن با منجنیق به کعبه

چون یزیداطلاع یافت که عبدالله بن زبیر طرفداران فراوانی پیدا کرده است، پس از سرکوبی قیام مدینه دستور به عزیمت سپاه به مکه داد. تا قیام نوپای عبدالله بن زبیر در مکه را به کلی از میان بردارد. مسلم بن عقبه در اواخر سال ۶٣ هـ.ق رهسپار مکه بود که در بین راه در گذشت. سپس به دستور یزید، حصین بن نمیر جانشین وی شد. جنگ میان سپاه حصین بن نمیر و یاران عبدالله بن زبیر در ابتدا در بیرون از شهر مکه انجام شد. اما پس از کشته شدن تعداد زیادی از طرفدارانش، وی به شهر مکه گریخت.
وی با اعتماد به قران که آنرا کتاب خدا و حقیقت می دانست و بر طبق آیه ۱۲۵ سوره بقره که می گوید:هر کسی به خانه کعبه پناه جوید در امان است و کسی نمی تواند به جانش آسیبی برساند، به خانه کعبه پناه برد. اما حجاج بن یوسف ثقفی با منجنیق خانه کعبه را ویران کرد. و عبدالله بن زبیر را کشت. حمله به شهر مکه به دستور یزید بن معاویه از مسلمات تاریخی است و به هیچ وجه قابل انکار نیست. مورخان معروف اهل سنت از جمله طبری در کتاب خویش، تاریخ طبری و ابن اثیر در کتاب الکامل آنرا نقل کرده اند. این واقعه حتی در حوزه های علمیه، جزو سوال و جواب های رایج طلاب می باشد.
تهاجم قرمطیان به مکّه

قرمطیان فرقه ای در قرن سوم هجری بودند که در برابر خلافت عباسیان به پا خواستند.آنان حکومت فارس بحرین و یمامه را به دست گرفتند. خانه کعبه را ویران و سنگ حجرالاسود را چند پاره کردند. در سال ۳۱۷ هجری قمری در زمان خلافت خلیفه مقتدرعباسی، (ابوطاهر قرمطی) فرمانروای فارس دولت قرمطی در بحرین و شرق عربستان که از شیعیان اسماعیلی بود، به مکه حمله برد. تاراج مکه یازده روز ادامه داشت. در این مدت سنگ حجرالاسود را از کعبه جدا نموده. آن را به چند پاره تقسیم کردند و ناودان زرین خانه کعبه را کنده و کعبه را غارت و ویران کردند.
در طول این لشگرکشی بزرگ، مقدّس‌ترین مکان های مذهبی اسلام در شهر مکه مورد چپاول و اهانت قرار گرفتند. سپاهیان وی به محض ورود به شهر مکه به کشتار زائرین پرداختند. آنها در حال کشتن حجاج با خواندن آیات قرآن، حقیقت معنوی کلام خدا بودن قران را زیر سوال می بردند. و باور های اسلامی را مورد اهانت و تمسخر قرار می دادند. به طور نمونه قرمطیان در هنگام کشتار حجاج با خنده می گفتندSadومن دخل کان امنا و آمنهم من خوف) یعنیSadاگر به راستی خدایی در این دنیا وجود می داشت شما را از زخم شمشیر ما در امان نگاه می داشت) (٢)

در این ویدیو آقای بهرام مشیری بیان می کند که با بررسی و کاوش های علمی در مصر کمترین اثری از موسی، ابراهیم، یوسف و دیگر ادعاهای خرافه انگیز ادیان ابراهیمی به دست نیامده و همه این ادعاها داستان محض و بدون هرگونه واقعیت است. ساختن خانه کعبه به دست ابراهیم که بنا به ادعای دکانداران دین در مصر می زیسته نیز تنها بحث خرافی و داستانی برای کودکان است.

بی احترامی به مسجد الحرام و کعبه

ابو طاهر با یک سپاه نهصد نفری وارد مسجدالحرام شد. وی مست بوده و اسب او حتی در نزدیک بیت ادرار کرد. ابوطاهر همچنین دستور داد تا درب کعبه را از جا درآوردند. سپس پوشش کعبه را برداشته و بین اصحاب خود تقسیم کردند.
سرنوشت سنگ حجرالاسود پس از یورش قرمطیان

قرمطیان پس از ترک مکه، سنگ حجرالاسود را به همراه خود با غنائم به‌دست آورده به احساء (در شرق عربستان) بردند. بنا بر روایات این سنگ را در توالت عمومی احساء در مرکز قرامطه نصب کردند. همچنین نقل شده که آنرا را به چند قسمت شکستند. سپس بعد از ٢٢ سال با دریافت مبلغ زیادی، یک قسمت آن را فروختند که به مکه بازگردانده شد.
بی احترامی به گنبد و چاه زمزم

نیروهای قرمطی همچنین به فرمان وی گنبدی را که بر فراز چاه زمزم ساخته شده‌ بود, تخریب کرده و تعداد زیادی از اجساد کشته‌شدگان را به درون چاه زمزم ریختند. ابوطاهر همچنین فرمان می دهد تا سنگ حجرالاسود را از جای برکنند و آنرا بشکنند. وی در زمان شکستن حجرالاسود بانگ سر می دهد؛((طیراً ابابیل کجاست؟! حجّارة من سجیل کجاست؟!))
[عکس: 43.jpg]

بی احترامی به کتاب های مذهبی

ابوطاهر قرمطی دستور داد هرچه تورات و انجیل و قران بود در صحرا ریختند و بر آنها نجاست کردند. وی همچنین اظهار داشته بودSad(سه نفر این دنیا را به فساد کشیدند یک چوپان یک پزشک و یک شتر چران و این شتر چران از دو نفر نخست بسیار حیله بازتر و نابکارتر بود.))
حادثه ناشی از بلایای طبیعی

در سال ١٩۴١ میلادی برابر با (۱۳۲۰ شمسی )، پس از یک خشکسالی طولانی بارش بارانی شدید، سیلی سهمگین بوجود آورد و مسجد الحرام را فراگرفت. نقل است که مردم با شنا در اطراف مکه طواف می کردند. شاید بهتر بود که طواف کنندگان به جای شنا برای طواف، از خود می پرسیدند؛((چگونه ممکن است خداوندی قادر و مطلق، حتا توان حفاظت و نگهداری از خانه خود را نداشته باشد؟)).
ساخت مجدد کعبه

پس از سیل سال ١٩۴١ میلادی، سلطان مراد چهارم که از پادشاهان عثمانی بود. در سال ۱۰۴۰ (قمری) ساختمان کعبه را با سنگ های گرانیتی از نو بنا کرد. ساختمان امروزی کعبه همین با سنگ های گرانیتی می باشد.
بازسازی و تعمیر کعبه

همچنین بر اساس گزارش رسمی تعمیر و توسعه و بازسازی کعبه و مسجد الحرام, خانه کعبه دو مرتبه دیگر مورد تعمیر و مرمت قرار گرفته است. یک بار در سال ١٢٩٩ ه . ق. و بار دیگر در ١۴١٧ ه . ق.
کلام آخر

مهندس بهرام مشیری محقق، تاریخ شناس و دین شناس عصر ما، بارها در گفتار خود به این حقیقت اشاره کرده اند که؛ پیامبری در ادوار گذشته شغل پردرآمدی بوده که برخی از افراد رند به آن روی می آوردند. در همین راستا طبق گزارش سالیانه مجمع جهانی اقتصاد، در سال ٢٠١٣, تنها بخش گردشگری داخلی عربستان شامل حجاج و گردشگران مناطق تاریخی و توریستی نزدیک به ۴٨ میلیارد دلار سودآوری داشته است.
زائرین افغانی و ایرانی که بصورت تمتع و عُمره در سال ٢٠٠٨ به مکه رفته اند ١.٩٧٣.٠٠٠ نفر بوده که مجموعأ ۴.٨٧٩.٠٠٠.٠٠٠ دلار بوده است. آیا نباید خرج های نجومی رفتن به مکه و مکان های زیارتی از طرف خود مردم به حاشیه نشینان و محرومان کشور خود داده شود؟. آیا نمی توان تسهیلات بهداشتی، کارخانه ها، مدارس و مراکز سرپرستی از کودکان بی سر پرست و مردم بی بضاعت را با این پول در کشور زائران مکه ایجاد کرد؟. و آیا چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام نیست…کمی بیندیشیم.
بن مایه ها:
(١)
تاریخ طبری، ترجمه ابوالقاسم پاینده، ج ۷ صص ۳۱۲۱-۳۱۱۷٫
کامل ابن اثیر، ترجمه عباس خلیلی، ج ۳، صص ۲۶۰-۲۵۸٫
تاریخ سیاسی اسلام دکتر حسن ابراهیم حسن، ترجمه ابوالقاسم پاینده، صص ۳۵۴-۳۵۲٫
(٢)
تبصره العوام فی معرفه الانام صفحه ۵۲
تاریخ الخلفا صفحه ۱۴۲
تاریخ گزیده صفحه ۲۶۸
(٣)
حجر الاسود، نوشته میرزا محمد کاظمینی، ص ۵١ به بعد.
آثار اسلامی مکه و مدینه، جعفریان.
تاریخ عرب، ترجمه ابوالقاسم پاینده چاپ تبریز ۱۳۴۴ ش.
تاریخ تمدن اسلامی ج۲ ص ۴۴.
التنبیه و الاشراف ص ۳۷۳-۳۷۴.
اخبار مکه، ج ١، ص ٣٩۴-٣٩۵.
البدایه و النهایه، ج ٩، ص ٣١.
تاریخ طبری ج ٧، حوادث سال ٨٠ هجری.
تاریخ طبری، ج ٨، ص ٣۴٧.
المنتفی فیاخبار ام القری، ص ٣٠٢




پاسخ

Theodor Herzl نوشته: من از این به بعد با هرکه در انجمن درگیر شدم بجای او به این تازی خبیث لعن و نفرین میفرستم که ۹۰% مشکلات جهان از دین کثیفی است که او آورد!

به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان
یک اینکه آقای هرزل من بنده خداوند یگانه ام نه بنده محمد که خداوند برش مهربانی کند دو اینکه من آرزومه یک روز پیشانی بخاک گذارگاه دور"مسجد الاقصی" شما ها رو اونجا دور ببینم چون بجای بندگی خداوند رفتید ستمگری کردید بازش فراموشکاری خداوند هم نماز در آنجا بخوانم که پیش پیمان خداوند است در سوره "الاسراء" "گردش" سه اینکه ما دشمن همتا گذاران یهود هم یاران نامان عیسی بودیم هستیم هم خواهیم بود نه چیز دیگر خداوندا زیان همتا گذاران یهودیان هم پیرو نامان عیسی هم خداوند نشناسان را به خودشان برگردان
پاسخ

راسل جان اگر میخونی:
دنیل دنت هم که تو زرد از آب در اومد :))
Why the Future of Religion Is Bleak - WSJ

To ravage, to slaughter, to usurp under false titles, they call empire; and where they make a desert, they call it peace
Tacitus-
پاسخ

undead_knight نوشته: راسل جان اگر میخونی:
دنیل دنت هم که تو زرد از آب در اومد :))
Why the Future of Religion Is Bleak - WSJ

یک آتئیست حرف‌هایِ کتابش چند سال پیش خود را درباره‌یِ سقوط دین تکرار میکند.
What a surprise !!
من تازگی دارد بنظرم میرسد که آنکسی که در آخر «تو زرد از آب درآمد» کامو بوده !!

جالب است که از زمان انتشار کتاب دنت یکچیزی درآمده به نام دولت اسلامی که از اینترنت
برای تبلیغات و سربازگیری استفاده میکند ولی احتمالا این‌ها در نظر او مهم نیستند.
یک مناظره مانندی بود پیرامون بحث درباره‌یِ خدا، در آن مناظره علاوه بر هیچنر
و هریس و دنت نیکلاس طالب هم در طرف دیگر بحث حضور داشت که با یک در یوتیوب
راحت پیدا میشود. مشاهده‌یِ آن برای مشاهده‌یِ فرار این «متفکرین» از «پرسش» بسیار
جالب است. این است که من گمان میکنم او بجای فکر کردن درباره‌یِ اینکه واکنش مسلمانان
به تماشای کمدی چیست نخست باید دریابد که چرا خودش کمدی را نمیگیرد.

"Democracy is now currently defined in Europe as a 'country run by Jews,'" Ezra Pound

پاسخ

Russell نوشته: یک آتئیست حرف‌هایِ کتابش چند سال پیش خود را درباره‌یِ سقوط دین تکرار میکند.
What a surprise !!
من تازگی دارد بنظرم میرسد که آنکسی که در آخر «تو زرد از آب درآمد» کامو بوده !!

جالب است که از زمان انتشار کتاب دنت یکچیزی درآمده به نام دولت اسلامی که از اینترنت
برای تبلیغات و سربازگیری استفاده میکند ولی احتمالا این‌ها در نظر او مهم نیستند.
یک مناظره مانندی بود پیرامون بحث درباره‌یِ خدا، در آن مناظره علاوه بر هیچنر
و هریس و دنت نیکلاس طالب هم در طرف دیگر بحث حضور داشت که با یک در یوتیوب
راحت پیدا میشود. مشاهده‌یِ آن برای مشاهده‌یِ فرار این «متفکرین» از «پرسش» بسیار
جالب است. این است که من گمان میکنم او بجای فکر کردن درباره‌یِ اینکه واکنش مسلمانان
به تماشای کمدی چیست نخست باید دریابد که چرا خودش کمدی را نمیگیرد.
don't tell me you have abandoned EP as well E40a
والا گناه کامو این بود که خیلی تخمی مرد:))، مگر اینکه بخوای به چیز جالبی اشاره کنی که من تا حالا متوجهش نشدم.

باز هم به نظرم بزرگترین ضعفشون نادیده گرفتن امثال داعش و کلا "تغییر کیش" نیست، این هست که زاد و ولد مسلمین رو نادیده میگیرند. این تنها روشی هست که احمقانه ترین افکار هم میتونند هزاران سال بدون مشکل خاصی ادامه پیدا کنند.

راه مقابلش هم به نظرم این هست که مهاجرت مسلمین رو محدود،مسلمین رادیکال رو دیپورت و کشورهای اسلامی رو هم به حال خودشون بزارند تا هم رو بگا بدند :))
برای حل مشکل کمبود جمعیت هم اینقدر بجه بی سرپرست توی جهان که نیازی به زاد و ولد اضافی نباشه، به شرطی که ایده های خلوص نژادی به کل دور انداخته بشه.

ولی در نهایت، کی به حرف من و تو گوش میکنه E056

To ravage, to slaughter, to usurp under false titles, they call empire; and where they make a desert, they call it peace
Tacitus-
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 3 مهمان