نامنویسی انجمن درست شده و اکنون دوباره کار میکند! 🥳 کاربرانی که پیشتر نامنویسی کرده بودند نیز دسترسی‌اشان باز شده است 🌺

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آیا این گفته قرآن در زمان خودش معجزه علمی است؟
#11

میزان کم سوادی و کودنی در بین مدعیان مذاهب به شدت بالاست!
یکی از همین کودن ها یک روز در پیام خصوصی به من گفت که ببین چه نظم و دقتی در جهان وجود دارد که تنها 2 سانتی متر اختلاف فاصلهء زمین تا خورشید در مدارش باعث ایجاد فصل ها میشود E412
پاسخ
#12

sonixax نوشته: پاسختان + نشان دادن بیسوادیتان را در آن یکی جستار دادم!
شما برو به فکر دودول باکتری باش :)))

برای ثبت در تاریخ :
sonixax نوشته: این روش تقسیم در باکتری‌ها دیده می‌شود و باکتری‌ها از طریق همین تقسیم تولید مثل می‌کنند. تقسیم دوتایی نوعیتولید مثل غیرجنسی است که به تولید زاده‌هایی یکسان منجر می‌شود.
نقل قول:
  • [URL="http://www.vajehyab.com/moein/%D8%AA%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%84"]تناسل

    فرهنگ فارسی معین

    (تَ سُ) [ ع . ] (مص ل .) فرزند زادن ، تولید نسل .

    [/URL]
  • [URL="http://www.vajehyab.com/amid/%D8%AA%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%84"]تناسل

    فرهنگ لغت عمید

    (اسم مصدر) [عربی] [tanāsol] ایجاد نسل کردن؛ فرزند زادن؛ اولاد زیاد کردن.

    [/URL]
  • [URL="http://www.vajehyab.com/motaradef/%D8%AA%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%84"]تناسل

    فرهنگ واژگان مترادف و متضاد

    ۱. توالد، تولید مثل، خلق، زادوولد، زهوزا، زایش ۲. فرزند زادن، زادوولد کردن، فرزند زادن[/URL][URL="http://www.vajehyab.com/motaradef/%D8%AA%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%84"]
    [/URL]



نقل قول:نکنه باید پوست رو هم برای شما تعریف کرد ؟!
شما اول برو درسهای دبستان رو خوب یاد بگیر (اگر توانایی ذهنیت در حدیه که بتونی یاد بگیری) بعد بیا :))
سواد خوندن و نوشتن که دارید جناب استاد !

پوست به معنای آنچه سطح بدن رو پوشانده نداره اما سطح داره و پوست قسمتهای مختلف بدن با هم فرق داره

سلول های عصبی درک کننده درد در لایه سطحی هر عضو و نه عمق آن هستند که یک جا چیزی که ما به اسم پوست متعارف آن را می شناسیم و در جای دیگر مثل باطن بدن به شکل پوست خارج بدن نیست

احتمالا جگر و دل و قلوه گوسفند و خوک و سایر جک و جونورها رو که خوردی ؟

یک غشاء نازک روی اونها رو پوشونده که از جنس خود جگر و ... نیست.

ما در عالمي زندگي مي‌كنيم كه جلوه‌گاه خداوند متعال است و جاذبه او اعماق وجود هر موجودي را فرا گرفته است و در پرتو همين جاذبه، از بزرگترين پديده‌هاي عالم تا كوچك‌ترين ذره آن، ميل دروني به سوي مبدأ اعلا دارند. بزرگان عرفان و حكيمان هستي‌شناس نام اين ميل را ابتهاج و شوق معشوقي يا عشق نهاده‌اند. يعني خداوند متعال با شوق باطني صبغه عاشقي را همراه صبغه معشوقي دارد. خداست كه اول عاشق ما شده است و عشق او هم خالص است، اما عشقبازي‌هاي ما عموماً با غرض و منافع ما همراه است. دكتر اسماعيل منصوري لاريجاني
پاسخ
#13

kourosh_iran نوشته: میزان کم سوادی و کودنی در بین مدعیان مذاهب به شدت بالاست!
یکی از همین کودن ها یک روز در پیام خصوصی به من گفت که ببین چه نظم و دقتی در جهان وجود دارد که تنها 2 سانتی متر اختلاف فاصلهء زمین تا خورشید در مدارش باعث ایجاد فصل ها میشود E412


افتادگی آموز اگر طالب فیضی

هرگز نخورد آب زمینی که بلند است
[ATTACH=CONFIG]4592[/ATTACH]


فایل‌های پیوست
.jpg 13553488445.jpg اندازه 256.86 KB  تعداد دانلود: 633

ما در عالمي زندگي مي‌كنيم كه جلوه‌گاه خداوند متعال است و جاذبه او اعماق وجود هر موجودي را فرا گرفته است و در پرتو همين جاذبه، از بزرگترين پديده‌هاي عالم تا كوچك‌ترين ذره آن، ميل دروني به سوي مبدأ اعلا دارند. بزرگان عرفان و حكيمان هستي‌شناس نام اين ميل را ابتهاج و شوق معشوقي يا عشق نهاده‌اند. يعني خداوند متعال با شوق باطني صبغه عاشقي را همراه صبغه معشوقي دارد. خداست كه اول عاشق ما شده است و عشق او هم خالص است، اما عشقبازي‌هاي ما عموماً با غرض و منافع ما همراه است. دكتر اسماعيل منصوري لاريجاني
پاسخ
#14

بیسوادی که بر روی بیسوادی خود اصرار بورزد حقیقتن نادان است :
نقل قول:
کوشا نوشته: جناب استاد !

یاد گرفتید؟

کوشا نوشته: اون تک سلولی برای ادامه حیات یا تجهیزات لازم رو داشته یا نداشته اگر نداشته که اصلا به وجود نمیومده و اگر داشته نیازی به پیشرفت بیشتر نداشته همینطور این قیاس نسبت به سیستم های مورد نیاز موجود زنده خصوصا سیستم تناسلی

پروفسور جان!
Reproductive system - WiKi

نقل قول:

The reproductive system or genital system is a system of sex organs within an organism which work together for the purpose of sexual reproduction. Many non-living substances such as fluids, hormones, and pheromones are also important accessories to the reproductive system.[SUP][1][/SUP] Unlike most organ systems, the sexes of differentiated species often have significant differences. These differences allow for a combination of genetic material between two individuals, which allows for the possibility of greater genetic fitness of the offspring.


یاد گرفتی به چی میگند سیستم یا دستگاه تناسلی؟! باکتری نیاز به طرف دوم یا مشخص شدن جنسیت برای تولید مثل نداره! یعنی لازم نیست با کسی کار کنه. یعنی تولید مثل غیر جنسی زیر دسته ی دستگاه تناسلی نیست!!! حالا که یاد گرفتی دیگه نگو باکتری دودول داره باشه ؟!

پس بیخودی یک کلمه عربی ول نده بعد که دیدی گندش در اومد و بیسوادیت روشن شد بخوای این طوری با معین و ... ماست مالیش کنی. نوشته ات هست اخوی.

پس بیخود سعی نکن سیستم تناسلی رو برای لاپوشانی بیسوادیت به مساله ی تولید مثل به این شیوه ابلهانه پیوند بزنی ، رابطه این دو سوای آن چیزیست که در کله جنابعالی میگذرد.

حالا که درست رو خوب یاد گرفتی (البته امیدوارم)، برگرد سر اصل موضوع و اون ادعاهایی که کرده بودی رو ثابت کن.
پس بیخود یک مطلب رو ده بار بدون اینکه بفهمی چی نوشته کپی پیست کیلویی نکن! چون خودت بیشتر رسوا میشه اخوی!


کوشا نوشته: سواد خوندن و نوشتن که دارید جناب استاد !

پوست به معنای آنچه سطح بدن رو پوشانده نداره اما سطح داره و پوست قسمتهای مختلف بدن با هم فرق داره

حالا بریم پوست رو برای این بیسوادِ انجمن تعریف کنیم :

پوست - WiKi

نقل قول:پوست بخشی از دستگاه پوششی بدن است. بخش‌های دیگر این دستگاه مو، ناخن و غشاء مخاطی هستند. پوست متشکّل از دو لایهٔ اصلی است:
  • روپوست (اپیدرم) که لایهٔ نازک‌تر خارجی می‌باشد.
  • درم که لایه ضخیم‌تر داخلی است.
روپوست لایه‌های ضخیمی از سلولهای مسطح می‌باشد.
پوست با دارا بودن سطح متوسطی حدود ۲ متر مربع (۲٫۵ یارد مربع)، یکی از بزرگ‌ترین اعضا بدن است. پوست یک سد محافظتی بین محیط جهان اطراف با عضلات، اعضای درونی و رگهای خونی و اعصاب بدن تشکیل می‌دهد. مو و ناخنها از پوست منشأ گرفته و یک حفاظت اضافی ایجاد می‌کنند. ظاهر پوست به طور گسترده‌ای تغییر می‌کند؛ که این تغییر نه تنها به دلیل عواملی همچون افزایش سن بوده، بلکه، نمایش دهنده نوسانات هیجانی و سلامت عمومی، نیز می‌باشد.
پوست یک عضو زنده است هرچند فوقانی‌ترین لایه آن لایه‌شاخی (اِستراتوم کورنِئوم) و روپوست (اپیدرم) بوده که سطح پوست را تشکیل می‌دهند و متشکل از سلولهای مرده و یا درحال مرگ هستند و در هر فرد حدود ۳۰ هزار عدد از این سلولها در هر دقیقه ریزش می‌کنند. با این وجود سلولهای زنده پوست دائماً در قسمت زیری تر روپوست تولید شده تا جایگزین این سلولها گردند. در زیر روپوست، درم قرار گرفته که حاوی عروق خونی، پایانه‌های عصبی و غدد می‌باشد. لایه‌ای از چربی در زیر درم قرار می‌گیرد و به عنوان یک عایق، ضربه گیر و منبع انرژی عمل می‌کند.
بدن هر انسان در مدت زمان یک زندگی ۷۰ ساله، متوسط حدود ۴۷/۵ کیلوگرم پوست دور می‌ریزد و هر ماه تمام پوست هر فرد عوض شده و نو می‌شود.

دستگاه گوارش - WiKi

نقل قول:بعضی از جانوران که به صورت انگل زندگی می‌کنند مانند کرم کدو اصلاً دستگاه گوارش ندارند و به طور مستقیم و با عمل انتشار مواد غذایی تجزیه شده را از طریق پوست وارد بدن خود کرده و مورد استفادهٔ سلولهای خود قرار می‌دهند (مثل کرم کدو).

پس این پسر بیسواد ما تا اینجا یاد گرفته که پوشش داخلی بدن و یا پوشش دستگاه گوارشی اسمش پوست نیست!


کوشا نوشته: سلول های عصبی درک کننده درد در لایه سطحی هر عضو و نه عمق آن هستند که یک جا چیزی که ما به اسم پوست متعارف آن را می شناسیم و در جای دیگر مثل باطن بدن به شکل پوست خارج بدن نیست

بیخود بیسوادی خودت رو به همه تعمیم نده! ما هر پوشش بدن رو به اسم پوست نمیشناسیم! فقط بیسوادانِ ایمان زده ی مفلوکی از جنس کوشا هر جا کم میاره میگه باکتری دودول داره و از معین لینک ترجمه واژه به واژه میذاره به جای مستندات علمی و یا میگه هر جایی که من دلم میخواد اسمش پوسته!
پس وقتی حضرت عالی دلدرد، سینه درد، سر درد یا استخوان درد میگیری این پوست بدنت نیست که در میگیره! افتاد بیسواد جان ؟!

کوشا نوشته: احتمالا جگر و دل و قلوه گوسفند و خوک و سایر جک و جونورها رو که خوردی ؟

یک غشاء نازک روی اونها رو پوشونده که از جنس خود جگر و ... نیست.

یعنی این یکی دیگه خدا بود :))))))))))))))))))))))))
این رفیق بیسواد ما هر لایه ای که عضوی رو میپوشونه مساوی پوست قرار داده :)))))))))))))))))))))))) موز و پرتغال و کیوی هم این طوری باشه پوست دارند :))))) یک وقتی پوست نکنی دردشون میگیره :))))))
نه اخوی تعریف پوست (در موجودات زنده و پیچیده) رو برات بالاتر گذاشتم!
ببین به جان همون ممد چوپانِ بچه بازی که بهش میگی پیامبر دو تا کتاب بخونی به جاییت بر نمیخوره.ولی نخونی یکی مثل من پیدا میشه و گلاب به روتون ..... E107

البته از کسی که به جای عقل ایمان داره بیش از این نیمشه توقع داشت و سعی میکنه هر مطلب علمی رو با مزخرفات دینی و باورهای تاریخ مصرف گذشته خودش توضیح بده! نتیجه میشه مزخرفاتی که مینویسیدE421
پس بچه جان برو درس بخون وقتی دبستان رو تموم کردی بیا با هم حرف میزنیم E415

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ
#15

m@hdi نوشته: در آیه 56 سوره نساء آمده است که خدا کافران را میسوزاند تا اینکه پوستشان پخته شود سپس پوستشان را عوض میکند. مسلمین مدعی هستند که در دنیای امروز فهمیده شده که وقتی پوست میسوزد دیگر انسان احساس سوزش نمیکند چون اعصاب احساس گرما و سوختگی بر روی پوست هستند و اندامهای زیر پوست اعصاب احساس گرما و سوختگی ندارند و این مساله به تازگی کشف شده و در 14 قرن پیش کسی چنین چیزی را نمیدانسته.

آیا این گفته قرآن در زمان خودش معجزه علمی است؟
این معجزه نیست. چون اگر کسی تجربه سوختن قسمتی از بدنش را داشته میتواند برای کسی تعریف کند. یعنی 5000 سال قبل هم اگر کسی دستش آتش می گرفت بعد از سوختن پوستش متوجه میشد دیگر درد ندارد و این را به دیگری می گفت. بعضی از چوپانان بیسواد هم با دیدن آسمان می توانند پیشگویی توفان بکنند آیا معجزه است؟

سنده سگ تو کس و دهن حضرت زهرا جده جنده سیدهای اولاد پیامبر اسلام.

تمام کادر وزارت اطلاعات و بسیج و سپاه پاسداران و پلیس و انتظامی و حراستی  ایران و مزدورانشان بدون استثنا مادر جنده هستند.
پاسخ
#16

Agnostic نوشته: این معجزه نیست. چون اگر کسی تجربه سوختن قسمتی از بدنش را داشته میتواند برای کسی تعریف کند. یعنی 5000 سال قبل هم اگر کسی دستش آتش می گرفت بعد از سوختن پوستش متوجه میشد دیگر درد ندارد و این را به دیگری می گفت. بعضی از چوپانان بیسواد هم با دیدن آسمان می توانند پیشگویی توفان بکنند آیا معجزه است؟

این عدم احساس درد تا حدود زیادی مربوط به آستانه تحمل درد هم میشه! درد از یک حدی که بیشتر باشه توسط مغز نادیده گرفته میشه. البته در برخی موارد هم منجر به کشته شدن فرد میشه.
البته همان طوری که گفته شد سیستم عصبی بدن توانایی تشخیص حرارت و دما و درد رو در اعضای داخلی هم داره! که اگر نمیداشت یک ضعف امنیتی داشت.
درد در حقیقت نوعی اخطار دادن هست برای وجود مشکل. برای همین دل شما، قلب شما، چشم شما، مغز شما، کبد شما، روده شما، معده شما، ریه شما و ... درد میگیره و اونجا احساس درد میکنید.

خدای ار به حکمت ببندد دری - به کرمک زند قفل محکم تری  
پاسخ
#17

Carl Sagan destroys creationist in debate - YouTube
در زمینه فرگشت

To ravage, to slaughter, to usurp under false titles, they call empire; and where they make a desert, they call it peace
Tacitus-
پاسخ
#18

sonixax نوشته: بیسوادی که بر روی بیسوادی خود اصرار بورزد حقیقتن نادان است :

پس بیخود یک مطلب رو ده بار بدون اینکه بفهمی چی نوشته کپی پیست کیلویی نکن! چون خودت بیشتر رسوا میشه اخوی!

حالا بریم پوست رو برای این بیسوادِ انجمن تعریف کنیم :

پوست - WiKi

دستگاه گوارش - WiKi

پس این پسر بیسواد ما تا اینجا یاد گرفته که پوشش داخلی بدن و یا پوشش دستگاه گوارشی اسمش پوست نیست!

بیخود بیسوادی خودت رو به همه تعمیم نده! ما هر پوشش بدن رو به اسم پوست نمیشناسیم! فقط بیسوادانِ ایمان زده ی مفلوکی از جنس کوشا هر جا کم میاره میگه باکتری دودول داره و از معین لینک ترجمه واژه به واژه میذاره به جای مستندات علمی و یا میگه هر جایی که من دلم میخواد اسمش پوسته!
پس وقتی حضرت عالی دلدرد، سینه درد، سر درد یا استخوان درد میگیری این پوست بدنت نیست که در میگیره! افتاد بیسواد جان ؟!


یعنی این یکی دیگه خدا بود :))))))))))))))))))))))))
این رفیق بیسواد ما هر لایه ای که عضوی رو میپوشونه مساوی پوست قرار داده :)))))))))))))))))))))))) موز و پرتغال و کیوی هم این طوری باشه پوست دارند :))))) یک وقتی پوست نکنی دردشون میگیره :))))))
نه اخوی تعریف پوست (در موجودات زنده و پیچیده) رو برات بالاتر گذاشتم!
ببین به جان همون ممد چوپانِ بچه بازی که بهش میگی پیامبر دو تا کتاب بخونی به جاییت بر نمیخوره.ولی نخونی یکی مثل من پیدا میشه و گلاب به روتون ..... E107

البته از کسی که به جای عقل ایمان داره بیش از این نیمشه توقع داشت و سعی میکنه هر مطلب علمی رو با مزخرفات دینی و باورهای تاریخ مصرف گذشته خودش توضیح بده! نتیجه میشه مزخرفاتی که مینویسیدE421
پس بچه جان برو درس بخون وقتی دبستان رو تموم کردی بیا با هم حرف میزنیم
E415

هر چند که همه فهمیدن کی درست می گه ولی خب عیب نداره من می گم تو درست می گی، اما

اما چه اشکالی داره آدم گاهی قبول کنه اشتباه کرده اینطوری راه برای فهم بیشتر باز می شه، داشتن یه جو انصاف فکر نکنم چیزی از انسانیت انسان کم کنه

شاید جهان دیگری در کار بود اونوقت این جو انصاف ممکنه خیلی کارها برات بکنه

افتادگی آموز اگر طالب فیضی ....

ما در عالمي زندگي مي‌كنيم كه جلوه‌گاه خداوند متعال است و جاذبه او اعماق وجود هر موجودي را فرا گرفته است و در پرتو همين جاذبه، از بزرگترين پديده‌هاي عالم تا كوچك‌ترين ذره آن، ميل دروني به سوي مبدأ اعلا دارند. بزرگان عرفان و حكيمان هستي‌شناس نام اين ميل را ابتهاج و شوق معشوقي يا عشق نهاده‌اند. يعني خداوند متعال با شوق باطني صبغه عاشقي را همراه صبغه معشوقي دارد. خداست كه اول عاشق ما شده است و عشق او هم خالص است، اما عشقبازي‌هاي ما عموماً با غرض و منافع ما همراه است. دكتر اسماعيل منصوري لاريجاني
پاسخ
#19

یک بابایی بود که میگفت هر جاییت درد گرفت شما برو همونجای گوشفند رو بوخور !!
حالا این هم حکایت دوست ماست.
جناب کوشا در این جهانبینی شما کسی که درد سنگ کلیه دارد چطور غشائ خارجی روی کلیه اش درد میگیرد؟!!

"Democracy is now currently defined in Europe as a 'country run by Jews,'" Ezra Pound

پاسخ
#20

Russell نوشته: یک بابایی بود که میگفت هر جاییت درد گرفت شما برو همونجای گوشفند رو بوخور !!
حالا این هم حکایت دوست ماست.
جناب کوشا در این جهانبینی شما کسی که درد سنگ کلیه دارد چطور غشائ خارجی روی کلیه اش درد میگیرد؟!!

بحث در احساس درد از ناحیه عوامل خارجی بود و الا انواع دردهای استخوانی را نیز می توان به عنوان نقض ذکر کرد

ما در عالمي زندگي مي‌كنيم كه جلوه‌گاه خداوند متعال است و جاذبه او اعماق وجود هر موجودي را فرا گرفته است و در پرتو همين جاذبه، از بزرگترين پديده‌هاي عالم تا كوچك‌ترين ذره آن، ميل دروني به سوي مبدأ اعلا دارند. بزرگان عرفان و حكيمان هستي‌شناس نام اين ميل را ابتهاج و شوق معشوقي يا عشق نهاده‌اند. يعني خداوند متعال با شوق باطني صبغه عاشقي را همراه صبغه معشوقي دارد. خداست كه اول عاشق ما شده است و عشق او هم خالص است، اما عشقبازي‌هاي ما عموماً با غرض و منافع ما همراه است. دكتر اسماعيل منصوري لاريجاني
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع / نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان